Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvilken spraymaling går man for?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hvilken spraymaling går man for? on Tor 11 Des 2014 - 15:31

For de jobbene der man ikke skal ha showroom finish, men hvor Bengalakk likevel anses som for dårlig, hvilke lakkalternativer har man da?

Har folket her preferanser og erfaringer de vil dele?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hvilken spraymaling går man for? on Tor 11 Des 2014 - 15:56

Noen fargehandlere har utstyr for å blande lakk etter kundens ønskede farge, og fylle på sprayboks. Etter som jeg har forstått av de som har prøvd det, så er det lakk av god kvalitet til enklere arbeider.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hvilken spraymaling går man for? on Tor 11 Des 2014 - 16:02

Jeg har kjøpt lakk på sprayboks hos en fargehandler som selger lakk til bilverksteder. De blander 2k lakk på bakrommet og fyller på spraybokser,og trykksetter. Så er det bare å komme seg hjem og lakkere,før herdeprosessen kommer igang. Mener de sa at et par dager var max. Har man da god temperatur på både lakkboks og emne som skal lakkes,over 20 grader,så blir resultatet så bra som en amatør kan forvente pirat

Men så er det jo fristende å ta snarveier også,en-komponent er jo fristende å bruke da man kan ha en boks eller to stående.Og der har man nok forskjelllige kvaliteter.

Jeg kjøpte noe svart matt en-komponent hos Wurth,mener boksen også het Wurth. Den brukte jeg på plastdekslene rett under tanken på XT'en,og det hendte jeg sølte bensin på dem. Den lakken holdt utrolig godt til å være 1k.

4 Re: Hvilken spraymaling går man for? on Tor 11 Des 2014 - 18:40

har brukt biltemas billakk og polyurethan klarlakk-(sprøyte) oppå DET tåler bensin...

Alle spraybokser har litt problemer med glans (spesielt klarlakk)-virker som dette kommer av drivgassen?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hvilken spraymaling går man for? on Tor 11 Des 2014 - 20:42

Jeg brukte svart matt fra st hans haugen fargehandel, fikk med noen ekstra dyser med justering som var fungerte knallbra, brukte en to k klarlakk fra tyskland som skulle skape blank finnish, men syntes det var for dårlig trykk i boksen.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]