Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Lakkere ramme

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 16:51

Hei folkens.

Skal bytte ramme på en kawaen. Det store spørsmålet er: lakkere eller brennlakkere?
Noen med erfaring på hva som er best?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 17:53

Regner med du mener pulverlakkering når du sier brennlakkering.

Hva er best? Godt spørsmål.

Jeg fikk ei XT stålramme sandblåst og pulverlakkert for noen år siden.Min erfaring fra den gangen var at pulverlakken på enkelte plasser ikke var påført rikelig nok,spesiellt på plasser som var litt kronglete å komme til.Muligens hadde han som gjorde jobben hatt det for travelt,men jeg endte ihvertfall opp med å gå over alle plasser med en bitteliten pensel for å få lakk på.
Etter å ha kjøpt meg pulverlakkutstyr selv,så opplever jeg at det kan være klurete å få pulveret til å smyge seg inn alle plasser,men proffesjonelle bør kanskje få det bedre til.

Ramma til RD'en sandblåste jeg selv og brukte 2k primer og lakk som jeg fikk blandet på spraybokser av en lokal fargehandler. Jeg føler selv at resultatet ble bedre på denne ramma. Og mener det vil være lettere å reparere en liten skade på denne,ser også for meg at pulverlakk lettere flasser av hvis den får seg et kakk med noe hardt.Tror spaylakken er litt seigere og tåler mer. Understreker tror.

3 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 18:09

Ja, mener pulverlakkering. Ikke godt å si hva som er best...? Har en kjenning som pulverlakkerte rammen på en 73mod Z1 - strøkent resultat. Så har jeg en som sverger til 2 komp Very Happy
No er jo dette en veteran, så den kommer ikke til å ralle rundt i Bergen i regnvær og skit. Så sånn sett kan den gjerne pulverlakkes. Er ikke så redd for steinsprut etc. Men har tenkt å rustbehandle rammen inni med "rustmelk". Gjerne ikke bra å behandle rammen før lakking da..
2 komp får jeg gratis av en kjenning. Så her velger jeg mellom 2 goder føler jeg Very Happy
Men reperasjon av skader er jo lettest å fixe på en lakket ramme.

Vel, noen uker å bestemme meg på. Tenkte bare å lufte tanken her i tilfelle noen skulle ha sterke meninger mot pulverlakk..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 19:26

Med denne gjengen her er det kun motstand mot kostnader, så jeg vil tro de fleste går for gratis 2k lakk clown

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 19:31

custom skrev:Med denne gjengen her er det kun motstand mot kostnader, så jeg vil tro de fleste går for gratis 2k lakk clown
Haha jocolor

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 20:22

custom skrev:Med denne gjengen her er det kun motstand mot kostnader, så jeg vil tro de fleste går for gratis 2k lakk clown

Hehe. Jeg syns han skal gå for pulverlakk,så kan han heller gi meg den gratis 2k-lakken. pirat

7 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 20:51

Ville gått for 2k polyurethan lakk også kalt "lastebillakk" eller "top-cote"
dette er en ekstremt slitesterk lakk som også er litt "seig"-tåler bensin-olje og slitasje bra,blank og fin.
"vanlige farger" ville jeg kjøpt biltemas utgave-grei å sprøyte og bruke m pensel/fordriver.
http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-36532/

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Lakkere ramme on Lør 20 Des 2014 - 22:41

Billigste er jo klart 2k lakk i dette tilfellet

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]