Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Støy fra mc ikke grunn for avskilting

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 15:44

Jeg synes det blir en litt konstruert problemstilling, quantumduck. Om du evt. ligger i bakken, så hjelper det ikke med bråkete eksosanlegg heller.  clown  Og det skal bråke mye om man skal bli lagt merke til av bilister i kø, og da blir man også lagt merke til som en dust med alt for høy lyd på sykkelen...

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 16:45

mortal skrev:Jeg synes det blir en litt konstruert problemstilling, quantumduck. Om du evt. ligger i bakken, så hjelper det ikke med bråkete eksosanlegg heller.  clown  Og det skal bråke mye om man skal bli lagt merke til av bilister i kø, og da blir man også lagt merke til som en dust med alt for høy lyd på sykkelen...

Dette var visst vanskelig å forstå?

Det er en del bilister som ikke titter så mye i speilet når de skifter fil. Når du skal passere en sånn en så velger jeg altså å bli hørt _før_ jeg ligger i bakken, mens du velger å bli hørt _etter_. Eller bærter du hele tida? bounce

Å lanesplitte er ikke uten risiko, hvis du mener dette er en konstruert problemstilling så lykke til kommende sesong ...

Mange som syns det ser dust ut med gul vest, men det er bedre å være levende dust enn ... eller hvordan var det nå igjen ... better dead and cool than alive and uncool, bare omvendt, for å si det med Marlboro Man eller hvem det nå var ...

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 16:55

Ikke vanskelig å forstå, men jeg er uenig med deg. Cool

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 16:59

mortal skrev:Ikke vanskelig å forstå, men jeg er uenig med deg. Cool

Det er tross alt viktigst å være uenig. Akkurat i hva er jeg ikke helt sikker på men det går fisefint likevel, vil jeg tro.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 17:34

quantumduck skrev:
mortal skrev:Jeg synes det blir en litt konstruert problemstilling, quantumduck. Om du evt. ligger i bakken, så hjelper det ikke med bråkete eksosanlegg heller.  clown  Og det skal bråke mye om man skal bli lagt merke til av bilister i kø, og da blir man også lagt merke til som en dust med alt for høy lyd på sykkelen...

Dette var visst vanskelig å forstå?

Det er en del bilister som ikke titter så mye i speilet når de skifter fil. Når du skal passere en sånn en så velger jeg altså å bli hørt _før_ jeg ligger i bakken, mens du velger å bli hørt _etter_. Eller bærter du hele tida?  bounce

Å lanesplitte er ikke uten risiko, hvis du mener dette er en konstruert problemstilling så lykke til kommende sesong ...

Mange som syns det ser dust ut med gul vest, men det er bedre å være levende dust enn ... eller hvordan var det nå igjen ... better dead and cool than alive and uncool, bare omvendt, for å si det med Marlboro Man eller hvem det nå var ...
Det er jo også en del bilister som ikke åpner vinduet for å lytte etter motorsykler heller.
Hva skal man gjøre da?
Kan man foreslå at man isteden for maksimums-grense setter ei minimums-grense for støy på alle kjøretøy?

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 17:39

jhn skrev:
Det er jo også en del bilister som ikke åpner vinduet for å lytte etter motorsykler heller.
Hva skal man gjøre da?
Kan man foreslå  at man isteden for maksimums-grense setter ei minimums-grense for støy på alle kjøretøy?

Hva man skal gjøre da? Bærte? Åh, nei, de kan jo ikke høre med vinduet igjen ...

Du får lobbe litt, så får du nok gjennom minimumsgrensa til slutt. For min del tror jeg kanskje *ikke* den grensa dukker opp før vi ser påbud om CE-merket kjøreutstyr ... men hvem vet ...

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 18:11

Haya99 skrev:
mortal skrev:
quantumduck skrev:
mortal skrev:Å forsvare høy lyd med sikkerhet blir tullete.  

Selvfølgelig er det en sikkerhetsmessig fordel å ikke bli klippa ned når man lanesplitter. Hjelper ikke med gul vest når ingen gidder titte i speilet uansett.
Det er en fordel å ikke bli nedkjørt uansett, synes jeg da. rabbit Med gul vest blir man mer synlig, men det er grenser for hva man skal dra på seg...

Jeg har mer lyd i alle syklene mine enn originalt, det har jeg først og fremst fordi jeg liker lyden de lager. Så er det noen bieffekter som lavere vekt, og noe rappere motor enn med originalanlegget. Kjører jeg mellom bilkøer, så er det eget hode som står for sikkerheten. I tillegg har jeg variabel grad av støy som jeg kan legge på ved behov (kalles ofte for horn/lydhorn/tute). Men jeg bruker mest lyshorn for å gjøre bilistene oppmerksomme på at jeg kommer forbi mellom radene, og det fungerer godt for meg.
cat

....er det ikke litt trøblete å lanesplitte med en Guzzi?  

......for ikke å snakke om....... Shocked

mortal skrev:Skal vi måle hva som er bredest av Hayabusa og Guzzien? pirat

Haya prøver seg.Igjen pirat Bare å sette han på plass,mortal.

"for ikke å snakke om"-moppen min er nok litt breiere enn busa'en,men det er ikke det som er problemet mitt...Mitt problem er at jeg er så brei over skuldrene clown

33 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 18:19

quantumduck skrev:
jhn skrev:
Hva skal man gjøre da?
Kan man foreslå  at man isteden for maksimums-grense setter ei minimums-grense for støy på alle kjøretøy?

Hva man skal gjøre da? Bærte? Åh, nei, de kan jo ikke høre med vinduet igjen ...

Du får lobbe litt, så får du nok gjennom minimumsgrensa til slutt. For min del tror jeg kanskje *ikke* den grensa dukker opp før vi ser påbud om CE-merket kjøreutstyr ... men hvem vet ...
Bare for sikkerhets skyld ... det var ikke et seriøst forslag.
Og apropos sikkerhet og seriøsitet... jeg har litt problemer med å ta sikkerhets-argumentet ditt seriøst.
Vet du om det finnes noe som støtter din påstand?.... bortsett fra ei handfull snålinger som blir vedlikeholds-trakassert, som de så flott kaller det.
Hvordan vurderer du nytten støyende eksos i forhold til gul vest?
Bruker du begge deler?
I så fall ... crasher ikke det litt, sånn image-messig sett?

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 18:44

Fotgjengerene i Oslo klager jo på manglende lyd i elbilene, man hører ingen bil og går ut i veien, rett foran nesa på en Tesla..

Selvsagt er det tryggere at man hører trafikken, enn at den sniker seg innpå deg? afro

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 18:47

Kjører man bil med forbrenningsmotor og har på radioen og det kommer en bråkete MC bak så hører man ikke veldig mye til den, lyden fra den går mest bakover da pottene som oftest peker bakover. Det er nå min erfaring, selv med nye batteri i begge høreapparatene ! bom

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 18:54

jhn skrev:
quantumduck skrev:
jhn skrev:
Hva skal man gjøre da?

Og apropos sikkerhet og seriøsitet... jeg har litt problemer med å ta sikkerhets-argumentet ditt seriøst.
Vet du om det finnes noe som støtter din påstand?.... bortsett fra ei handfull snålinger som blir vedlikeholds-trakassert, som de så flott kaller det.
Bruker du begge deler?
Som en vedlikeholds trakasert snåling uten selvblinkene vest bounce kan jeg godt gi deg fasiten jhn, lanesplitting med trakaserings lyd skaper plass opent eller stengt vindu, kort sagt du blir som regel lettere oppdaget. Nå skal ikke jeg påstå at det redder liv, men sjangsen for å bli hørt er større pig personlig syns jeg ofte motarder er mer støyende en oss vedlikeholds trakaserte Very Happy

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 20:31

custom skrev:
jhn skrev:
quantumduck skrev:
jhn skrev:
Hva skal man gjøre da?

Bruker du begge deler?
Som en vedlikeholds trakasert snåling uten selvblinkene vest bounce kan jeg godt gi deg fasiten jhn, lanesplitting med trakaserings lyd skaper plass opent eller stengt vindu, kort sagt du blir som regel lettere oppdaget. Nå skal ikke jeg påstå at det redder liv, men sjangsen for å bli hørt er større pig personlig syns jeg ofte motarder er mer støyende en oss vedlikeholds trakaserte Very Happy
Åh, fasiten ja. Jeg husker vi brukte å rappe den fra kateteret i mattetimen å grunnskolen.
Den stemte som regel, bortsett fra en og annen skrivefeil ... du bør dobbeltsjekke
Jeg skal ikke påstå at det ikke redder liv ... i noen sære tilfeller, med litt ekko i mellom husa og perfekte vindforhold, og akkurat i mellom to låter på radioen, kan det selvfølgelig redde deg.
Det er mest sannsynlig like nyttig å kjøre rundt med redningsvest og fallskjerm i tilfelle utforkjøring på et passende sted.
Jeg fortsetter med dødsforakt og putre rundt med originalanlegget. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 20:50

jhn skrev:
custom skrev:
jhn skrev:
quantumduck skrev:
jhn skrev:
Hva skal man gjøre da?

Bruker du begge deler?
Åh, fasiten ja. Jeg husker vi brukte å rappe den fra kateteret i mattetimen å grunnskolen.
Den stemte som regel, bortsett fra en og annen skrivefeil ... du bør dobbeltsjekke
Jeg skal ikke påstå at det ikke redder liv ... i noen sære tilfeller, med litt ekko i mellom husa og perfekte vindforhold, og akkurat i mellom to låter på radioen, kan det selvfølgelig redde deg.
Det er mest sannsynlig like nyttig å kjøre rundt med redningsvest og fallskjerm i tilfelle utforkjøring på et passende sted.
Jeg fortsetter med dødsforakt og putre rundt med originalanlegget. Twisted Evil
Very Happy Du ække redd noen med dårlig syn skal klappe tel deg med fluesmekka da, kan jo tru du er en litt grov mygg, siden du bor i ett distrikt som er kjent for mygg med anseelig størrelse clown

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 20:55

custom skrev:
Very Happy Du ække redd noen med dårlig syn skal klappe tel deg med fluesmekka da, kan jo tru du er en litt grov mygg, siden du bor i ett distrikt som er kjent for mygg med anseelig størrelse clown  

Når man vet hvor jhn holder til,så er vel sjansen større for nettopp å bli offer for fluesmekka, enn at han lane-splitter clown

40 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 21:21

KliffArne skrev:
custom skrev:

Når man vet hvor jhn holder til,så er vel sjansen større for nettopp å bli offer for fluesmekka, enn at han lane-splitter clown
Kunnskapsløsheten har ingen grense, ser æ. Æ bor på kysten, midt i Barentshavet egentlig. Her e ikke mye mygg, men et par mil innover fjorden gjør underverker ... der e mygga så stor at det e godt når ho sug.Rolling Eyes

Må heller ikke undervurdere trafikken ... æ havna midt i rushen i ettermidag. Det va ei gammel kjærring som selvfølgelig måtte over veien akkurat i middagstia. En buss og tre bila måtte nesten stoppe helt opp ... å æ kom 7-8 sek seinere hjem enn strengt tatt nødvendig Evil or Very Mad ... så det e ikke bare å komme her og komme her .....

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 21:43

jhn skrev:
Må heller ikke undervurdere trafikken ... æ havna midt i rushen i ettermidag. Det va ei gammel kjærring som selvfølgelig måtte over veien akkurat i middagstia.  En buss og tre bila måtte nesten stoppe helt opp ... å æ kom 7-8 sek seinere hjem enn strengt tatt nødvendig  Evil or Very Mad ... så det e ikke bare å komme her og komme her .....

Deinn dærran ha e hørrt førr,sekkert ei røvarhistorie Suspect

42 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 22:18

KliffArne skrev:
jhn skrev:
Må heller ikke undervurdere trafikken ... æ havna midt i rushen i ettermidag. Det va ei gammel kjærring som selvfølgelig måtte over veien akkurat i middagstia.  En buss og tre bila måtte nesten stoppe helt opp ... å æ kom 7-8 sek seinere hjem enn strengt tatt nødvendig  Evil or Very Mad ... så det e ikke bare å komme her og komme her .....

Deinn dærran ha e hørrt førr,sekkert ei røvarhistorie Suspect
Det e mæ du har hørt den hos før også ... og no har det altså skjedd igjen.
Toppen et par år siden sist. Mad ...
Litt sympati hadde vært greit, men det e vel for mye å be om Suspect

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Ons 25 Feb 2015 - 23:04

Va dæ samme tjærringa såmm sisst? Isåfaill så kann e førrstå att du bi irritert

44 Re: Støy fra mc ikke grunn for avskilting on Fre 27 Feb 2015 - 11:04

[quote="jhn"][quote="quantumduck"]
jhn skrev:
Bruker du begge deler?

Gul vest støyer vesentlig mindre enn eksos. Men det er sikkert fint når bilisten ser i din retning. Så det er nok en nytteeffekt der og.

Påstanden underbygger jeg bare med egen erfaring, busaen kan bare ikke måle seg med den utblåste yoshi-potta på SV'n, stakkar, når det gjelder å rydde vei i vellinga.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2