Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus? on Tir 23 Des 2014 - 9:39

Noen som vet om et bra firma, eller en privatperson, som klokker(retter) opp eikehjul i området Oslo-Akershus?

Vis Medlemmets Profil
Ja, prøv Eiriks Gate Sykkelverksted.

Eiriks gate 4, 0650 Oslo
Telefon: 22 57 19 93

https://www.facebook.com/sykkelverksted

Vis Medlemmets Profil
Takk, for høre med de da.
Glemte å neve at det er snakk om hjul til sånne doninger som man ikke svett på ryggen av, men det skjønte dere nok Wink

Vis Medlemmets Profil
Hjul er hjul. Cool Vet de har rettet motorsykkelhjul før.

Hvor kommer "å klokke opp" fra? Har aldri hørt noen bruke det uttrykket før. Skjønner at det tenkes på indikatorklokke...

Vis Medlemmets Profil
Tja, si det? Er vel en frosk som ikke hadde så mange ord han kunne da vel og i mangel på ord som "å sette opp, rette opp, juster inn" etc så ble vel ordet "å klokke" brukt da vel. Razz
Hva er egentlig riktig ord for dette da Question Ser rundt omkring på div forum at vi bruker mange forskjellige ord på samme ting.

Vis Medlemmets Profil
Rette eller spile? Spile hvis det bygges fra scratch?

De som våger kan prøve seg selv, en del info på nettet om man søker på "how to true a motorcycle wheel" f.eks. Men tar tid og men skal helst vite litt om momentene.

Vis Medlemmets Profil
Eiriks er sikkert et bra alternativ, ellers så kan Jannis i Lommedalen gjøre det.

(Det er ikke så vanskelig å gjøre det selv heller, tro det eller ei, jeg har bygd fler enn ett hjul med suksess.. -helt selv! Og da klarer du også..)

Vis Medlemmets Profil
Bromm skrev:Tja, si det? Er vel en frosk som ikke hadde så mange ord han kunne da vel og i mangel på ord som "å sette opp, rette opp, juster inn" etc så ble vel ordet "å klokke" brukt da vel. Razz
Hva er egentlig riktig ord for dette da Question  Ser rundt omkring på div forum at vi bruker mange forskjellige ord på samme ting.
En frosk med navnet Bromm ja, da skjønner jeg... Wink

Tenkte kanskje det var forskjellig ord annet sted i landet. Det er jo noen gjøker som kaller kjede for "kjetting", og eiker for "spiler". Men å rette hjul heter vel bare det, rett og slett?

Vis Medlemmets Profil
"Å klokke opp et eikehjul" er jo et bra beskrivende og logisk uttrykk syns jeg. Jfr "å shimse opp ventilene", eller "å hone opp syllindern".
Alle tre uttrykka beskriver jo en metode for å justere noe.

Fyttihælvette, nå kjennes Mottor-sykkel-sessongen langt unna altså Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus? on Tir 30 Des 2014 - 20:42

Jeg kaller det å eike opp et hjul. Det er ikke noen heksekunst å gjøre det heller, jeg triller på runde hjul jeg har eiket selv.  Cool

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus? on Tir 30 Des 2014 - 21:08

Trollerud skrev:Eiriks er sikkert et bra alternativ, ellers så kan Jannis i Lommedalen gjøre det.

(Det er ikke så vanskelig å gjøre det selv heller, tro det eller ei, jeg har bygd fler enn ett hjul med suksess.. -helt selv!  Og da klarer du også..)
Har denne Jannis (er´n greker eller?) noe telefonnummer eller noe så moderne som en mailadresse?

mortal skrev:
En frosk med navnet Bromm ja, da skjønner jeg... Wink
Nja, det er vel ikke jeg som var frosken, jeg er mer paddeaktig Razz bounce

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus? on Tir 30 Des 2014 - 21:14

"Jannis" vet da alle hvem er? Motorcross legende i hvertfall i 20 år Very Happy

http://jannismotorshop.mamutweb.com/

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hvor klokke opp eikehjul i Oslo-Akershus? on Tir 30 Des 2014 - 21:26

ArcticTiger skrev:"Jannis" vet da alle hvem er? Motorcross legende i hvertfall i 20 år Very Happy

http://jannismotorshop.mamutweb.com/

Embarassed Må skylde på julepilsen. Thanks any way!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]