Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Ons 14 Jan 2015 - 19:34

Haeggis Amateur Line skrev:
I og med at min plan er å ha bilen i ti år, er det artig å se om det totalt blir billigere pr. år enn det ville blitt med en moderne bil....

Men veiavgift og omreg, etc kan du vel stryke fra regnskapet? Faste utgifter hadde du hatt på en moderne bil og?

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Ons 14 Jan 2015 - 21:27

Sant nok, men det er moro å følge alle utgiftene utenom rent forbruk (bom, diesel, spylervæske, etc.)
Om åtte år blir det gøy å se hvor lite den har kostet pr. år.
:)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

53 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Ons 14 Jan 2015 - 22:10

Haeggis Amateur Line skrev:Sant nok, men det er moro å følge alle utgiftene utenom rent forbruk (bom, diesel, spylervæske, etc.)
Om åtte år blir det gøy å se hvor lite den har kostet pr. år.
:)
Så lenge jeg hadde litt rimelige biler og skrudde selv lå snittet på 5-6 tusen i året utenom rent forbruk(bensin/olje) og årsagift.
MEN så ble jeg drittlei av å skru bil og setter det på verksted for alt annet enn service og nå håper jeg på at snittet beholdes rundt 15000 i året som jeg har hatt-selv om det ble litt ekstra med reg-rem brekkwirer og clutch sist år- så går det frem til PKK om 2 år nå så er jeg på nevnte snitt på ca15tusen. men bil er jo en potensiell kronebombe.. Suspect

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Ons 14 Jan 2015 - 22:15

Haeggis Amateur Line skrev:
Trollerud skrev:Men ALDRI, ALDRI, ALDRI hold regnskap over slikt! Betal og GLEM!
I og med at min plan er å ha bilen i ti år, er det artig å se om det totalt blir billigere pr. år enn det ville blitt med en moderne bil.
Det er uansett en billig hybridbil, dette her...

Haha, du er opptimist du! Om 10 år, da er det bare takplata igjen av Toyan (hvis du er heldig), for rusta har tatt resten Sad

Vis Medlemmets Profil
Det er bare åtte år igjen Wink

Billigste bilhold jeg har hatt var 2005 og 2006. Hadde en Volvo 245, kjøpt for 3.000, den var EU OK. Kjørte to år uten å koste på den en eneste krone. Ikke en gang en lyspære gikk på Volvoen de to årene jeg hadde den. Solgte den for 2k da jeg var ferdig med den.

500 kr pr år i bilhold er hva jeg synes målet skal være..

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Tor 15 Jan 2015 - 15:34

Trollerud skrev:Billigste bilhold jeg har hatt var 2005 og 2006. Hadde en Volvo 245, kjøpt for 3.000, den var EU OK. Kjørte to år uten å koste på den en eneste krone. Ikke en gang en lyspære gikk på Volvoen de to årene jeg hadde den. Solgte den for 2k da jeg var ferdig med den.

Du hadde ikke bil, men traktor med lang hytte. Laughing

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Tor 15 Jan 2015 - 15:37

Og 4Runneren min er hybridbil! :)

59 Re: Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d on Tor 15 Jan 2015 - 16:19

Desmo skrev:
Trollerud skrev:Billigste bilhold jeg har hatt var 2005 og 2006. Hadde en Volvo 245, kjøpt for 3.000, den var EU OK. Kjørte to år uten å koste på den en eneste krone. Ikke en gang en lyspære gikk på Volvoen de to årene jeg hadde den. Solgte den for 2k da jeg var ferdig med den.

Du hadde ikke bil, men traktor med lang hytte. Laughing

Det skal du ha rett i. Den fungerte også som husvær i to uker. Jeg og bikkja bodde 2x5 dager i den bilen, i desember måned på fjellet ovenfor Ryfoss. Noen grunnmurer som MÅTTE være ferdig før Jul.. Madrass, varmeteppe, kaffetrakter. Eneste som manglet var bredbåndforbindelse! cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3