Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Erfaring med Klim dress?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 13:59

Siden jeg gikk på en smell og utvida stallen med en F800GS dukker ønsket om tilpasset kjøreutstyr opp.

Tenker på en bukse som er lett å trekke utenpå mine x-støvler (Rukkabuksa er litt trang i leggen til de tykke støvlene).

Som en slave av stereotyp-betegnelsene har jeg sett meg nødt til å kikke på bukser fra Klim. Ser at disse har skinn på innersiden av leggen, noe som angivelig skal være gunstig om man kjører stående.

Noen her som har erfaring med kjøredresser fra Klim og mener noe om hvorvidt det er å foretrekke fremfor noe annet? (tiltenkt bruk: kjøring på grusveier, men ikke hardcore gjørmebad)

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 15:41

Klim burde vel gjøre deg lykkelig uansett.
Har du sett på prislappen???

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

3 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 15:48

Haeggis Amateur Line skrev:Klim burde vel gjøre deg lykkelig uansett.
Har du sett på prislappen???

He he..
Er vel ikke Biltemapriser, og da vil man jo bli skuffet om ikke kvaliteten står til prisen, derfor denne strengen.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 16:03

Jeg har ikke hatt Klim selv, men en del Rukka har jeg nytt godt av.
Og så vidt jeg forstår fra folk (jeg har grunn til å tro på) fra rundt omkring i Europa, er Klim ENDA bedre.
Retur- og garantiordninger er vel noe av det som gjlr at folk er villige til å betale for Rukka, Klim og andre kontotømmere. De skal ikke gå i stykker.
Klim har tradisjonelt dratt den der enda lenger, ettersom mange av deres kunder kjører over ørkener, opp fjell gjennom jungel, tundra og annet uten sivilisasjon.
Altså MÅ utstyret holde. Lenge og mye.

Jeg prøvde den dyreste Klim-jakken på en gang.
...kun ekstrem selvkontroll fikk meg fra å kappe strupen på selgeren og ta jakken med meg...

5 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 16:06

...kan legge til at nevnte jakke kostet 28000,-
Inklusiv drikkesystem, førstehjelpsutstyr, nødpeilesender, kjøle-eller varmeelementlommer, kartlomme og 47585837 lommer til til alt mulig.
Lag på lag i for, ekstreme materialer, 101% vanntett, osv, osv...

6 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 16:40

De dyreste jakkene er kostbare og har utstyr og finesser som langt overstiger mitt behov.
De har også billigere modeller med enklere utstyr, mer tilpasset undertegnedes ambisjoner. Disse koster vel ala tilsvarende Rukka-priser.

Dessverre er det dårlig med forhandlere her hjemme på berget så det er krøkkete å få se på modellene før man kjøper dem.

Litt synd at de ikke har fått innpass hos forhandlere. Skjønner ikke helt hvorfor, men kan vel tenkes at markedet er litt smalt.
Prisen er også i det høyere sjikt, det samme kan man jo si om Rukka, og de er jo godt representert.

Tenker i første omgang på Badlands Pro eller Latitude.
Noen som har erfaring med de?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 17:04

knutk skrev:Tenker i første omgang på Badlands Pro eller Latitude.

Har ikke erfaring med jakken/buksen, men begynner å vite hvor jeg finner de på nett, Har siklet lenge og mange ganger på E-bay på Klim-stuff.
Lurer på om de er greie hele sesongen?? De er jo sikkert bra høst og vår og i regn, men lurer litt på om de blir vel varm på de fine dagene??
Dette hjalp sikkert ikke knutk, men felles skjebne felles trøst kanskje... bounce

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 17:42

Palma skrev:

Har ikke erfaring med jakken/buksen, men begynner å vite hvor jeg finner de på nett, Har siklet lenge og mange ganger på E-bay på Klim-stuff.
Lurer på om de er greie hele sesongen?? De er jo sikkert bra høst og vår og i regn, men lurer litt på om de blir vel varm på de fine dagene??
Dette hjalp sikkert ikke knutk, men felles skjebne felles trøst kanskje... bounce

Har også tenkt på dette med varme.

Begge Rukkadressene mine er med 3d shell-pro, dvs. Goretex laminert til ytterstoffet, og det samme gjelder Klim's dresser.
Rukka er helt ok opp til ganske så varmt, blir ikke svett selv om temp. overstiger +25.
Klim har flere ventilasjonsåpninger enn Rukka, så det burde være minst like bra i varmen.

Det Klim IKKE har er innerfor. Tipper de da kan sammenlignes med Rukka uten foret. Ellers er det jo bare å ta på litt varmt under når temperaturen faller.

Venter nok til dollarkursen svekkes før jeg eventuelt bestiller, har jo litt tid enda frem til sesongstart.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 17:45

knutk skrev:
Palma skrev:

Har også tenkt på dette med varme.

Begge Rukkadressene mine er med 3d shell-pro, dvs. Goretex laminert til ytterstoffet, og det samme gjelder Klim's dresser.
Rukka er helt ok opp til ganske så varmt, blir ikke svett selv om temp. overstiger +25.
Klim har flere ventilasjonsåpninger enn Rukka, så det burde være minst like bra i varmen.

Det Klim IKKE har er innerfor. Tipper de da kan sammenlignes med Rukka uten foret. Ellers er det jo bare å ta på litt varmt under når temperaturen faller.

Venter nok til dollarkursen svekkes før jeg eventuelt bestiller, har jo litt tid enda frem til sesongstart.

Sant nok, det er jo faktisk slik at det går an å regulere med noe under, og jakka/buksa blir ikke veldig slafsig av den grunn skal jeg tro. Jeg og håper på en sterkere kr/svakere $ før jeg gjør noe..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 18:00

Palma skrev:
Sant nok, det er jo faktisk slik at det går an å regulere med noe under, og jakka/buksa blir ikke veldig slafsig av den grunn skal jeg tro. Jeg og håper på en sterkere kr/svakere $ før jeg gjør noe..

Tyskerne er jo litt opptatt med passform på for (Stadtler/Touratech), men har aldri opplevd det som et problem på de dressene jeg har.

Selv om foret bygger litt blir de ikke plagsomt slarkete uten for heller (kan nok kanskje ha med å gjøre at undertegnede ikke har gått glipp av mange måltid).

Når det er varmt i været er det faktisk greit med litt luft i klærne.
Har prøvd å kjenne etter på Rukka jakkene om beskyttelsen flytter på seg når foret er ute. Virker som beskyttelsen holder seg der den skal både med og uten for.
Regner med at Klim ikke er noe dårligere.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 18:39

Det jeg har eller har prøvd av Klim har jeg opplevd som veldig bra kvalitet. Tror jeg rangerer Klim og Rukka på topp, BMW sine klær et hakk under.
Men har ikke prøvd Badlands... Brukt Traverse og Dakar i Spania, flott til formålet og Traversen holdt regnet ute og var likevel som ei tynn mjuk jakke. Har ei eller anna bukse som jeg ikke husker hva heter, men den er ganske stiv (nesten som Rukka) men mye ventilasjon. Alt beregnet på å bruke skikkelige beskyttere under etter eget valg. Passer bra i skogen der du uansett bruker brynje, knebeskyttere og sikkerhetsshorts...
Syntes Klim er vanskelig å forstå sizen på, så nettkjøp kan være mer gambling enn de fleste andre merkene til å begynne med... I Norge har Snowtrade oppe i Slidre sakene. Der er det for tida noen OK tilbud i nettbutikken så jeg. Kanskje jeg må ha ei Traversjakke sånn helt plutselig...? Ronny kjøpte fra USA, fine priser der borte, men lavere dollar kan nok være greit!

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 20:17

På forrige messe var det noen som hadde Klim.
Ville kanskje tatt turen dit og prøvd forskjellige størrelser og modeller.
...så da sees vi vel i Lillestrøm? :)

13 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 20:56

Det bli prøving på Lillestrøm, !

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Erfaring med Klim dress? on Man 5 Jan 2015 - 21:27

Kanskje de dukker opp på MC-Messa ja. Hadde jeg helt glemt.

Godt tips cheers

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 11:21

Fikk akkurat en Klim Overland-dress inn døra, pga den gnaginga di så oppdaga jeg at de var på opphørssalg hos Snowtrade... Da kom det bechtrev i kjøpefingeren Embarassed

Ser meget lovende ut. Eneste som er totalt underkjent er knebeskytterne, de ryker ut til fordel for noen direktemonterte jeg foretrekker.
Kosta like mye for hele dressen her på salget som for et av plaggene fra USA tongue

Har en mistanke om at jeg kommer til å like denne cheers

Forrige alpeturen holdt jeg på å omkomme av varme med Rukkaen på, men da smalt vi inn i hetebølgen med 37 grader mange dager...

Klimmen blir nok bra. Også til skogssliting.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 12:04

joo skrev:
....................
Har en mistanke om at jeg kommer til å like denne cheers

Forrige alpeturen holdt jeg på å omkomme av varme med Rukkaen på, men da smalt vi inn i hetebølgen med 37 grader mange dager...

Ondsinna rykter vil ha det til at det ble litt bedre etter at du tok ut foret?? bounce

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 15:57

knutk skrev:

Ondsinna rykter vil ha det til at det ble litt bedre etter at du tok ut foret?? bounce

Ja er bare ondsinna... Twisted Evil
Tok det ut så svetten kunne renne rett i støvla og ikke ligge rundt multiplikatoren...

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 18:33

Jeg lo så jeg nesten ikke klarte å holde meg oppreist når Joo bråstoppa og begynte å strippe Laughing
Det var langt over 30 grader sunny  og Harstadværingen hadde foret i rukkaen What a Face
Ansiktsfargen hans var farlig lik "Røder" cherry

Den nye Klimdressen så meget bra ut Joo!

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 19:58

Ble ikke mindre varmt uten fòret, bare klamt på en mer klebrig måte... sånn plastikkposeaktig istf blaut bomull Evil or Very Mad
Klim på neste alpetur vet jeg.

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Erfaring med Klim dress? on Lør 10 Jan 2015 - 20:17

Da blir det Klim på oss begge på årets alpetur  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Erfaring med Klim dress? on Søn 11 Jan 2015 - 5:01

Nu hørtes det ut som dissing av Rukka, men må for skams skyld nevne at problemene med Rukka kom når det ble gørvarmt. Og for en nordlending som hyperventilerer og får på varselklokker fra 25 grader ble søreuropeisk hetebølge et problem...

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Erfaring med Klim dress? on Søn 25 Jan 2015 - 19:28

joo skrev:Nu hørtes det ut som dissing av Rukka, men må for skams skyld nevne at problemene med Rukka kom når det ble gørvarmt. Og for en nordlending som hyperventilerer og får på varselklokker fra 25 grader ble søreuropeisk hetebølge et problem...

Bra tips joo Exclamation Da ble det trykket Klim-kjøp herifra også Cool

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Erfaring med Klim dress? on Søn 25 Jan 2015 - 20:00

Og alpetur med Klimdressen på i sommer da ojda?
Regner vi skimmer nedover rundt midten av juni. Ingen dato banket, men før det store ferierushet på vegene bounce

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Erfaring med Klim dress? on Søn 25 Jan 2015 - 21:19

joo skrev:Og alpetur med Klimdressen på i sommer da ojda?
Regner vi skimmer nedover rundt midten av juni. Ingen dato banket, men før det store ferierushet på vegene bounce

Alpetur med Klim-JAKKACool Buksa kan de få beholde foreløbig No
Det blir vel ikke Alpetur i den forstand, men sørover blir det,
å alpene skal jo krysses, blir nok bra.
Handla Latitude jeg da, var bra rabatt sunny
Fader, nå har det blitt "ny" bil, ny tv ny komfyr og ny jakke siden siste lønning. Håper det roer seg nå.

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Erfaring med Klim dress? on Søn 25 Jan 2015 - 21:23

Steike, får du plass til bil, TV, komfyr og Klimjakke på ei lønning er det rett før jeg ikke syntes synd på deg lenger What a Face

Sikter du på Kroatia, Romania eller Spania og Pyreneene siden du bare krysser Alpene?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next