Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvor mye kan jeg varme...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 15:33

..en topp til en Honda XL, uten å risikere noe skade?

Jeg blir nødt til å teste Alu-titen for å bygge opp et "stort" hull der det en gang satt en 5mm bolt, og da har jeg fått det for meg at toppen bør være så varm som mulig før man forsøker å fylle hølet med Alutite?

Kan jo samtidig spørre om noen her inne faktisk har erfaring med å bruke Alutite?

På reklamen sies det at produktet er serdeles godt egnet til dette formålet, men hvor troverdig er egentlig reklamen, mon tro? monkey

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 15:38

tja-- 100 grader tåler den jo..
ellers kan en jo fylle opp m sveis? da blir jo varmen helt lokal..eller montere løsgjenger eventuellt større dim og lage pinnebolt m m6/8 i toppen og m5 utenfor.. scratch

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 16:08

Denne er "way past" løse gjenger! Razz

Forrige eier har truet ned bolter på to sider av boltestumpen som stod igen i toppen... No

Tror nok jeg skal driste meg til å varme mer enn 100, jeg steker motorblokker på 250 for å få ut kulelagere, tenkte jeg skulle driste meg til 200. Men siden du sier 100, kanskje jeg bare skal ta 150, da... tongue

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 16:49

Toppen burde da tåle minst like mange grader som blokka?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 21:31

ville aldri varmet toppen over 150 grader-ikke blokker heller for den sakens skyld..aluminium tåler ikke mye varme før kornstrukturen forandrer seg..250 grader på aluminium er samme som å varme stål til 600-700 grader..

men kan det ikke sveises da? er mye bedre enn "alu-tite"

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 21:39

Kan sikkert sveises. Av en som kan sveise.. Jeg kan ikke sveise, men har Alutite.. Jeg bare legger to og to sammen her... scratch

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 21:44

Trollerud skrev:Kan sikkert sveises. Av en som kan sveise..  Jeg kan ikke sveise, men har Alutite.. Jeg bare legger to og to sammen her...  scratch

Du er så alt for beskjeden,trollerud. Hvorfor spør du ikke mekkern om du kan stikke innom,så sveiser han det på et øyeblikk? Slutt å gå om grøten pirat

8 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Lør 17 Jan 2015 - 21:44

stikk innom med toppen så skal jeg sprake den for deg-passer bra til uka for da har jeg et par alu-jobber.-hvis du ikke er i det sorte hull da?

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 4:50

mekkern skrev:stikk innom med toppen så skal jeg sprake den for deg-passer bra til uka for da har jeg et par alu-jobber.-hvis du ikke er i det sorte hull da?

Reiser imorra tidlig. Du får besøk idag tidlig! cheers

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 14:52

"litt" romslig 5mm hull ja...
" />

men med litt spraking så blir det tett..

" />

fin-slipingen får du ta sjøl for det ble litt ekstra sveis når jeg fikk fila borti pakningsflata..

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 16:19

DET er service, det!!!! -og så på Hviledagen, a gitt!! cheers

Er det noen leger her som kan gi meg en 14-dager sykemelding, så jeg kan være i hønsehuset, istedet for i gruva?? What a Face

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 17:23

Servicen sin det ja cheers

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 19:30

Trollerud skrev:DET er service, det!!!!  -og så på Hviledagen, a gitt!!   cheers

Heh,du eier ikke skam.Det  var det jeg visste at det var falsk beskjedenhet tidligere i tråden.

Trollerud skrev:
Er det noen leger her som kan gi meg en 14-dager sykemelding, så jeg kan være i hønsehuset, istedet for i gruva??    What a Face

Hadde jeg vært nærmere,så kunne jeg alltids ha fikset deg en 14-dagers clown  

Hvorfor nevnte du det ikke til Mekker'n tidligere idag,han er ihvertfall stor nok til å ha fikset noe sånt rabbit

14 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 20:35

et "lite" knekk så får du 4-5 uker med en gang..gips får du kjøpe sjøl.. What a Face

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 20:51

Jeg vil være syk, uten å ha det vondt.. Som f.eks vår gamle venn Kjell Magne.

Om jeg viser legen "konspirasjons-tråden" burde jeg kanskje få fri fra jobben? Men kanskje de setter meg på galehus, og ikke i mitt eget hønsehus? affraid

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 21:59

Trollerud skrev:Jeg vil være syk, uten å ha det vondt..  
Det kalles juks.

Hallis skrev:kanskje de setter meg på galehus, og ikke i mitt eget hønsehus?  affraid
...mye det samme, er det ikke?

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

17 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Søn 18 Jan 2015 - 23:06

Trollerud skrev:Jeg vil være syk, uten å ha det vondt..  Som f.eks vår gamle venn Kjell Magne.

Om jeg viser legen "konspirasjons-tråden" burde jeg kanskje få fri fra jobben?  Men kanskje de setter meg på galehus, og ikke i mitt eget hønsehus?  affraid

Nå har jeg av mer yrkesmessige grunner kjennskap til folketrygdloven, du kan jo kikke på den:

I de tilfellene der medlemmet må være borte fra arbeidet, ytes sykepenger også

a) når vedkommende er innlagt i en godkjent helseinstitusjon,
b) når vedkommende er under behandling og legen erklærer at behandlingen gjør det nødvendig at vedkommende ikke arbeider,
c) når vedkommende deltar på et arbeidsrettet tiltak,
d) når vedkommende på grunn av sykdom, skade eller lyte får tilskott til opplæringstiltak etter § 10-7 tredje ledd,
e) når vedkommende er til nødvendig kontrollundersøkelse som krever minst 24 timers fravær, reisetid medregnet,
f) når vedkommende myndighet har nedlagt forbud mot at han eller hun arbeider på grunn av smittefare,
g) når vedkommende er arbeidsufør som følge av svangerskapsavbrudd,
h) når vedkommende er arbeidsufør som følge av behandling for barnløshet,
i) når vedkommende er donor eller er under vurdering som donor,
j) når vedkommende er arbeidsufør som følge av behandling i forbindelse med sterilisering.

Ved arbeidsuførhet i forbindelse med et kosmetisk inngrep ytes det sykepenger bare hvis inngrepet er medisinsk begrunnet.

Her er det jo flere grunner å velge i.... Du kan jo vurdere at du vil være donor.... Tror ikke blodgiver regnes med... Laughing

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Hvor mye kan jeg varme... on Man 19 Jan 2015 - 5:17

Donor høres bra ut, men sterilisering bedre. Så blir jeg sikkert mer konsentrert, pluss at verden skånes om arverekken kuttes nå.

Mange bra forslag, men for sent.. Er praktisk talt på vei til flyplasses... Neutral

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]