Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Evo og Twinshock Enduro på Classic TT Våler - lørdag 13. juni 2015

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Vi planlegger nå Evo og Twinshock Enduro i forbindelse med Classic TT på Vålerbanen i år, i samarbeid med Classic Racing Club (CRC, www.crc.no ).

Dato er lørdag 13. juni 2015. Det blir kjørt med sykler i både twinshock- og evo-klassen (til og med 1989-modeller). Det vil bli krav om lisens for å delta, Classic-lisens for 2015 koster kr. 1.500,-. (For de som ikke har annen dekkende lisens.)

Dette kommer til å bli et arrangement med classic racing både på asfalt og i terreng. Depot blir sammen med de som kjører classic roadracing, så det ligger an til en sosial helg med hyggelige folk, kniving på banene, og spennende maskiner.

Om dette er noe du kan tenke deg å være med på, så er det fint om du legger inn en kommentar under her.

Følg Evo og Twinshock Motorsport på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Evo-Twinshock-Motorsport/302850489841687?fref=ts

Vis Medlemmets Profil
Det er vel noen her som blir med? Trollerud f.eks. har jo noen aktuelle maskiner, sikkert andre her også. Det er mulig å bruke uregistrerte cross-sykler også, siden vi holder oss unna offentlig vei.

Bli med! Very Happy

Vis Medlemmets Profil
spørs nok om jeg ikke må finne et objekt for slik kjøring..
men ikke sikker på om jeg skal begynne på Trollerud stadiet med bare noen stomper å bygge på.. tongue

Vis Medlemmets Profil
Ja, gjør det! Dette er jo litt uformelt, det viktigste er at man skal ha det gøy, og treffe folk med samme interesse. Men litt konkurranse blir det jo... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil
Det jobbes fortsatt med arrangementet, flere detaljer er på plass nå.

Det kjøres «enduro spesial» i to omganger (2 x 45 min.), dvs. runder på en fastlagt bane. Det kan kjøres med uregistrerte motorsykler, førere må ha lisens for enduro.

Klasser:

• Pre 1974 kortfjæret +50 (førere som fyller 50 eller mer i 2015)
  • Pre 1974 kortfjæret, -50
  • Pre 1985 Twinshock, +50 (luftkjølt, trommelbremser, monodemper uten link tillatt)
  • Pre 1985 Twinshock, -50
  • Pre 1985 Evo, +50
  • Pre 1985 Evo, -50
  • Pre 1990 Evo, +50
  • Pre 1990 Evo, -50

Klasser med få deltakere vil bli slått sammen med liknende klasser.

Vis Medlemmets Profil

Så kult. Kan man stå på sia og glo og kjøpe kaffi og vaffel attåt ? Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:
Så kult. Kan man stå på sia og glo og kjøpe kaffi og vaffel attåt ?  Very Happy

Det kan man helt klart, velkommen!  Very Happy  Det er riktignok inngangspenger til arrangementet Classic TT Våler, men da får man adgang til depot også, så langt jeg vet.

Se www.crc.no for mer informasjon.

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
Det kan man helt klart, velkommen!  Very Happy  Det er riktignok inngangspenger til arrangementet Classic TT Våler, men da får man adgang til depot også, så langt jeg vet.

Se www.crc.no for mer informasjon.
Det pleier å være adgang for publikum overalt ja, mye av moroa med classic-racing er jo å gå i depot og se på gromme sykler og prate med folk.
Jeg har kjørt 750-Classic, det hadde nok vært litt stusselig i depot uten publikumsadgang Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Blir jo et helt annet arrangement dersom publikum måtte sitte på lekteren på rettstrekket eller så.

Minnes og savner sesongstart på Bjerkebanen med gamlegutta og speedway. Der var det åpne depoer og alltid en trivelig prat. For ikke å snakke om kortesjen gjennom byen og litt knalling i Operatunnellen cheers Kan jo ikke sammenlignes med kryping Mjøsa rundt mener jeg.
Synd det ble slutt på arrangementet. Sure naboer, klager og press pga støy var vel årsaken til at det ble slutt.

Må det være slik? Oslo med omegn -stort bikerområde.

Vis Medlemmets Profil
Hvis noen det er klasse for Pre 2015 +500 -2300 Lånte fjær -så stiller jeg.....

Vis Medlemmets Profil
Noen som trenger sykkel til løpet kanskje? Her er en interessant evo-enduro, Maico GME 250, klasse pre 1990. Denne bør være mulig å registrere uten alt for mye trøbbel.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=58365984

Vis Medlemmets Profil
En evo-enduro til, Yamaha IT 200 fra 1986, går også i pre 1990. Dette er en maskin det ikke er så mange av, og som jeg vet flere liker godt. Kunne godt tenkt meg denne selv...  Cool

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=57421489&searchclickthrough=true

Vis Medlemmets Profil
Løpsinnbydelse til Classic Enduro Våler 2015
Arrangør: Classic Racing Club
Dato: 13. juni 2015
Vålerbanen, Braskereidfoss, Norge
Løpstype: Åpent løp I classic enduro special

Klasser:
• Pre 1974 kortfjæret, +50 (førere som fyller 50 eller mer i 2015)
• Pre 1974 kortfjæret, -50
• Pre 1985 Twinshock, +50 (luftkjølt, trommelbremser, monodemper uten link tillatt)
• Pre 1985 Twinshock, -50
• Pre 1985 Evo, +50
• Pre 1985 Evo, -50
• Pre 1990 Evo, +50
• Pre 1990 Evo, -50

Klasser med få deltakere vil bli slått sammen med liknende klasser. I et slikt tilfelle kan det bli aktuelt med prikkbelastning eller tilleggstid for å sørge for rettferdig konkurranse.

Premiering til tre beste i hver klasse. Klasser som slås sammen premieres samlet.

Maskintyper vil være alle motorsykler fra og med 1989 eller eldre som er beregnet for kjøring i terreng (enduro, motocross, trial) og som i all hovedsak er i original eller tidsriktig stand. Det er ikke krav om registrering for kjøring på veg. Modifikasjoner som er godt synlige og som er fra en senere periode enn kjøretøyet ellers, kan gjøre at sykkelen havner i en nyere klasse eller ikke kan godkjennes. Tidsriktige modifikasjoner tillates. For å kunne avgjøre maskinens alder og klassetilhørighet ber vi om at deltakerne tar med dokumentasjon av motorsykkelens alder. Dette kan være registreringsbevis, liste over rammenummer og produksjonsår, bilder, brosjyrer, artikler fra blader m.m.

Lisenstyper: Classic Enduro, Nasjonal Enduro eller tilsvarende nordiske lisenser

Program:
• Innsjekk kl 09.00 – 10.00
• Maskinkontroll kl 09.00 – 10.30
• Førermøte kl 11.30
• Start 1. omgang kl 12.00 (kjøretid 45 min + 15 min respittid)
• Start 2. omgang kl 14.00 (kjøretid 45 min + 15 min respittid)

Programmet kan endres. Alle som melder seg på og oppgir e-post vil bli holdt orientert. Siste orientering blir gitt på førermøtet.

Tidtaking: Transponder (AMB/Mylaps MX-transponder). Husk å oppgi transpondernummer! De som ikke har egen får låne av arrangøren, som har et begrenset antall til utlån.

Påmeldingsgebyr: NOK 500 betales via påmeldingssiden eller kontant ved registrering.
Etteranmeldelse: NOK 200
Avbudsmelding etter 13. juni 2015 kl 10.00: NOK 300

Påmelding på www.nmfsport.no innen 31. mai 2015. Utenlandske deltakere eller andre som ikke vil bruke elektronisk påmelding kan sende påmelding til knutiver.skoien@yahoo.com.

Deltakeravgiften inkluderer camping og strøm hele helgen, samt inngang på Classic TT i roadracing. Vi håper mange benytter anledningen til å være på Våler mye av helgen for å høre, lukte, se på og snakke om historisk motorsykkelsport!

Konkurransen vil få en uhøytidelig form, selv om vi konkurrerer på tid. Vi ønsker å legge en løype som alle skal komme gjennom, men som likevel krever kjøring i terreng. Risiko for skade på førere og kjøretøy skal være lav. Løypa skal legges i offroadområdet like ved Vålerbanen, og vi regner med en løypelengde på ca. 2 km. Vi vil vurdere å snu løypa i 2. omgang for å få variasjon.

Vel møtt!

Vis Medlemmets Profil
Da er Evo og Twinshock Enduro på Våler over for i år, og vi må vel kunne si at arrangementet ble vellykket. Dette er jo nytt av året, og vi ble da 18 som stilte til start. Starten ble av "Le Mans-typen", hvor man løper til syklene som står med avslått motor. Denne måten å gjøre starten på sørger for å spre kjørerne, det er jo alltid noen som sliter med å få start på sykkelen...

Løypa var delt opp i en teknisk del som var mer krevende, men ikke særlig vanskelig, og en del som gikk i offroad-løypa som brukes til terrengkjøring med bil. Her er det også en vanngrav i støpt betong, denne var tom for vann, men man fikk litt luft under hjula ut av denne.

Her er film fra starten på heat 2, og en runde av løypa. Kjøretiden var 2 x 45 min på hvert heat.

Neste år blir det også Evo og Twinshock Enduro på Våler, så sett av tid i kalenderen den andre helga i juni (10.-12. juni 2016).

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]