Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

noen med erfaring med HD 883?

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 3]

1 noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 19:01

Driver å tar lappen på mellomtung og trenger litt informasjon om denne sykkelen. er dette et bra valg som a2 sykkel?
har sittet på den i butikken og den virker stabil og god vertfall

Vis Medlemmets Profil

2 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 19:18

Hei og velkommen,
Har ikke hatt 883, men det som var sagt om de første modellene som kom på 80 tallet av 883 var att de ristet enormt. Nå er jo risting ett ganske kjent Harley fenomen så jeg tror ikke du skal forvente og se noe spesielt i speilene Very Happy Men ellers er Kliff sitt råd om å prøve å få kontakt med Øyvind, han jobba også på Harley mener jeg og huske.
Hvor i landet bor du?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 19:24

Velkommen.

Vet B040 hadde en Sportster ei stund. Han kommer vel med kommentarer...?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 19:47

takk for svar alle sammen.

Jeg bor i Oslo, men er hos min tante denne uken (muligens lenger) i Fredrikstad.

da venter jeg bare på svar. men hvorfor får jeg virusvarsel når jeg går inn i forumet og hvorfor reklamerer dere for kvisekrem?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 19:53

Det stemmer Joo. Jeg hadde en 2007 mod sportster xl883 et års tid. Jeg har prøvd noen forskjellige HD og 883 absolutt den mest kjørbare av dem. Sykkelen er ikke så stor, men med fremflyttersett gikk det akkurat med mine 186cm. Det finnes et enormt utvalg av utstyr for å gjøre den mer personlig om du liker slikt. Den egner seg nok best for solokjøring pga dårlig passasjersal og ganske liten effekt i forhold til egenvekt. Når dette er typen sykkel du liker, så er nok 883 et bra valg.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:00

B040 skrev:Det stemmer Joo. Jeg hadde en 2007 mod sportster xl883 et års tid. Jeg har prøvd noen forskjellige HD og 883 absolutt den mest kjørbare av dem. Sykkelen er ikke så stor, men med fremflyttersett gikk det akkurat med mine 186cm. Det finnes et enormt utvalg av utstyr for å gjøre den mer personlig om du liker slikt. Den egner seg nok best for solokjøring pga dårlig passasjersal og ganske liten effekt i forhold til egenvekt. Når dette er typen sykkel du liker, så er nok 883 et bra valg.
jeg kjøper nok helt ny uansett da jeg har hørt at gamle harleyer er like driftsikre som en drill fra biltema. men syklene er jo tøffe da Very Happy

men hvorfor i helvete får jeg virusvarsel vær gang jeg går inn her på forumet??

Vis Medlemmets Profil

7 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:04

cruiserproducer skrev:takk for svar alle sammen.

Jeg bor i Oslo, men er hos min tante denne uken (muligens lenger) i Fredrikstad.

da venter jeg bare på svar. men hvorfor får jeg virusvarsel når jeg går inn i forumet og hvorfor reklamerer dere for kvisekrem?

Velkommen hit Cruserproduser! Reklamen for Kvisekremen er fordi det er veldig få voksne her, de fleste er i 14-17 års aldern tongue .

Jeg har prøvd noen Harlier innimellom (ikke eid selv), men syns de er for tunge. Jeg liker lettere, leikne sykkler, for kjøreglede på mindre, svingete veier.
883 er jo den letteste Harlien, men den veier fortsatt ca 250 kg. Sønn min har KTM 690 Duke R som mellomtung, han er kjempefornøyd med den. Den veier til sammenligning 100 kg mindre...

Vis Medlemmets Profil

8 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:07

cruiserproducer skrev:men hvorfor i helvete får jeg virusvarsel vær gang jeg går inn her på forumet??

Det er bare for å holde lettskremte folk unna,ikke noe å bry seg om clown

Nei,vet ikke.Har aldri opplevd det selv,og jeg er innpå fra mange forskjellige pc'er. Men har såvidt hørt om at en eller to andre har opplevd dette.

9 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:09

Er ikke helt sikker, men tror 883 fikk insprøytning fra 2006/2007. Dette er ganske sikre motorer og har vel ikke noe dårlig rykte. Mye penger å spare på å kjøpe en sykkel som er brukt et par år. De er stort sett vasket ofte og holdt godt. Sjelden kjørt langt....

Vis Medlemmets Profil

10 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:09

ArcticTiger skrev:

Velkommen hit Cruserproduser! Reklamen for Kvisekremen er fordi det er veldig få voksne her, de fleste er i 14-17 års aldern  tongue  .

Jeg har prøvd noen Harlier innimellom (ikke eid selv), men syns de er for tunge. Jeg liker lettere, leikne sykkler, for kjøreglede på mindre, svingete veier.
883 er jo den letteste Harlien, men den veier fortsatt ca 250 kg. Sønn min har KTM 690 Duke R som mellomtung, han er kjempefornøyd med den. Den veier til sammenligning 100 kg mindre...
vil det si at du er en av de ytterst få voksne her? og hvorfor menger du deg i et forum full av mindreårige?

Merker jeg blir mer og mer forvirret... og kanskje litt skremt..?

har sett litt på duke 690 men synes den liksom ser litt donald duck ut, hvis du skjønner. vil ha en litt mindre fargerik og "ekte" sykkel. er 250 kg. mye for en motorsykkel?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:14

cruiserproducer skrev:
ArcticTiger skrev:

Velkommen hit Cruserproduser! Reklamen for Kvisekremen er fordi det er veldig få voksne her, de fleste er i 14-17 års aldern  tongue  .

vil det si at du er en av de ytterst få voksne her? og hvorfor menger du deg i et forum full av mindreårige?

har sett litt på duke 690 men synes den liksom ser litt donald duck ut, hvis du skjønner. vil ha en litt mindre fargerik og "ekte" sykkel. er 250 kg. mye for en motorsykkel?

Hehe, du blir nok kjennt med sjargongen her etterhvert Very Happy Alder er relativt vet du, ikke altid tallet stemmer.. cheers

Ja jeg syns 250 kg er vel mye på en mellomtung sykkel med begrenset effekt.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:20

ArcticTiger skrev:
cruiserproducer skrev:
ArcticTiger skrev:

Hehe, du blir nok kjennt med sjargongen her etterhvert Very Happy   Alder er relativt vet du, ikke altid tallet stemmer.. cheers

Ja jeg syns 250 kg er vel mye på en mellomtung sykkel med begrenset effekt.
ja det virker så klart mye for en som kjører rundt på en moped. hvis det er deg på avataren da Laughing
men jeg får faen meg fortsatt virusvarsel hver gang jeg går inn på siden. faen så irriterende!

er det kliff arne som er lederen her? kan ikke han fjerne det som utløser virusvarselet da?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:25

cruiserproducer skrev:
men jeg får faen meg fortsatt virusvarsel hver gang jeg går inn på siden. faen så irriterende!

er det kliff arne som er lederen her? kan ikke han fjerne det som utløser virusvarselet da?

Tror det er den kawasakigreia øverst her, eller så er det en slags "ferist" for å hindre at det kommer småfe inn her som er livredd for at ting ikke er helt på stell.. Men du blir vant til slik her. Tanken er noe inn i helvette god iallefall.. flower

Vis Medlemmets Profil

14 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:25

@kruserpruduser; Ja det er meg (17 år) på avataren, det er i 1973 på Zundapp KS 100, på vei hjem fra Troll-rally i Tuddal Very Happy

Og ja det er Kliffern som er Sjefen her Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

15 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:29

cruiserproducer skrev: men jeg får faen meg fortsatt virusvarsel hver gang jeg går inn på siden. faen så irriterende!

Fjerne det som utløser virusvarselet? Allerede første kvelden? Nei,det ville jo vært ufint clown

Han KliffArne har ikke greie på sånt,kanskje sjefsmoderator KnutR er innpå snart og kan se på det.

Siden tema'et er oppe,så kan vi kanskje høre om noen andre brukere har samme problem.Lurer på om jeg ikke laga en tråd om noe tilsvarende for et års tid siden.Skal se om jeg finner den,sånn at ikke HD'en din får virus pirat

16 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:31

Palma skrev:
cruiserproducer skrev:

Tror det er den kawasakigreia øverst her, eller så er det en slags "ferist" for å hindre at det kommer småfe inn her som er livredd for at ting ikke er helt på stell.. Men du blir vant til slik her. Tanken er noe inn i helvette god iallefall.. flower
nå blir jeg bare mer og mer forvirret... småfe? ferist?

jaja, det virker ikke som om kliff arne er så veldig flink til dette, men så lenge jeg ikke får problemer med pc'en så driter jeg i det. det viktigste er at jeg får noen fler tilbakemeldinger angående denne sportsteren 883.
åssen er lyden i denne? må jeg har effekt anlegg eller noe eller høres den grei ut orginal som A2?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:35

KliffArne skrev:
cruiserproducer skrev: men jeg får faen meg fortsatt virusvarsel hver gang jeg går inn på siden. faen så irriterende!

Fjerne det som utløser virusvarselet? Allerede første kvelden? Nei,det ville jo vært ufint clown

Han KliffArne har ikke greie på sånt,kanskje sjefsmoderator KnutR er innpå snart og kan se på det.

Siden tema'et er oppe,så kan vi kanskje høre om noen andre brukere har samme problem.Lurer på om jeg ikke laga en tråd om noe tilsvarende for et års tid siden.Skal se om jeg finner den,sånn at ikke HD'en din får virus pirat
hvorfor prøver du bare å spøke bort noe slikt? merkelig.

er vel bare å fjerne bildet da vel? trenger vel ikke være noen ingeniør for det??

Vis Medlemmets Profil

18 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:36

Neei nå må du gi deg, du har vel hørt harli-lyd? Den lett kjennelige urøddige gangen pga at syllindra står i 60graders vinkel og begge veivstakene er på samma tappen, sånn som det har vært siden 1911-eller noe sånnt.

Litt tungpusta som mellomklasse, men stadig lett kjennelig, og lett å få høyrøsta om du vil.

Edit: Skal du trimme den, så passer 1200 syllindra og stempla rett på etter som jeg har hørt, har en kompis som har en 883-1200, kan spørre han litt om erfaringene en dag.

Sist endret av ArcticTiger den Søn 8 Feb 2015 - 20:40, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

19 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:39

cruiserproducer skrev:er vel bare å fjerne bildet da vel? trenger vel ikke være noen ingeniør for det??

Laughing Fjerne kawa-bildet? Hva skal vi da se på? rabbit

20 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:44

KliffArne skrev:
cruiserproducer skrev:er vel bare å fjerne bildet da vel? trenger vel ikke være noen ingeniør for det??

Laughing  Fjerne kawa-bildet? Hva skal vi da se på? rabbit
nei gud, det tenkte jeg ikke på... virker ikke mye smart du ass Laughing

men jeg tror nok ikke jeg kommer til å trimme den. det er jo ikke lov heller. drømmen er nok å kjøpe seg en yamaha f1 eller noe, men det er jo noen år til enda.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:45

KliffArne skrev:

Eller det raklameskiten som er under kawadama, jeg har "ad-block" og klarer å fjerne reklamen, men virusvarsel får jeg ikke, men for å være litt alvorlig, jeg har en misstanke om at nykommern har rett i at det er noe.

Ang ferister og småfe så er det litt intern humor her i forhold til en minoritetsgruppe en plass på internetten. Men du finner nok ut av det etterhvert. Ikke noe stor greie, bare litt artig i kvardagen..

Vis Medlemmets Profil

22 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:48

cruiserproducer skrev:... virker ikke mye smart du ass Laughing

Å DÆVEN STEIKE nå blir det bråk.... si slik til Sjæfen da gett !!!!affraid affraid Du vet at han kjører BMW ???

Kanskje på tide at det kom noen nye her så det blir litt liv.. har dabbet av litt i det siste... men nå er det helg da cheers

Vis Medlemmets Profil

23 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:49

cruiserproducer skrev:
KliffArne skrev:

Jeg er ikke mye smart,nei alien

Ps,prøver du å trekke meg,så kan du bare glemme det.Du klarer det ikke Basketball

24 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:52

Palma skrev:
KliffArne skrev:

Eller det raklameskiten som er under kawadama, jeg har "ad-block" og klarer å fjerne reklamen, men virusvarsel får jeg ikke, men for å være litt alvorlig, jeg har en misstanke om at nykommern har rett i at det er noe.

Ang ferister og småfe så er det litt intern humor her i forhold til en minoritetsgruppe en plass på internetten. Men du finner nok ut av det etterhvert. Ikke noe stor greie, bare litt artig i kvardagen..
tror det er mye her jeg ikke vet ja, det er helt sikkert.

søkefunksjonen fungerer jo faen meg heller ikke. ikke her hos meg vertfall. prøvde å søke på harley men fant ingenting. litt merkelig siden jeg nettopp har bruk dette ordet flere ganger.

vil det si at jeg også bare må finne meg i det og at kliff arne ikke vet hvordan det fikses?

uansett så er jeg vledig glad hvis noen poster bilder av sine 883. litt kult å se hva andre har gjort av løsninger.

Vis Medlemmets Profil

25 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 20:54

KliffArne skrev:
cruiserproducer skrev:
KliffArne skrev:

Jeg er ikke mye smart,nei  alien  

Ps,prøver du å trekke meg,så kan du bare glemme det.Du klarer det ikke  Basketball

hehe prøver ikke å trekke deg men synes bare de ter litt rart at jeg får virusvarsel og det irriterer meg litt. spesielt hvis det bare er å snakke om å fjerne et bilde.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Next