Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

noen med erfaring med HD 883?

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 21:06

Syns å huske jeg fikk noen sånne virus-advarsler da jeg begynte å se innom galehuset her. Fant vel ut at sida var trygg så jeg ba viruskontrollen min godkjenne sida, og det tusler fint etter flere år.

Tonen her inne er noe som har "gått seg til" siden her mest er misfits, men mest egenerklærte sådanne da drunken

Ikke noen grunn til å være redd for driftssikkerheten til forholdsvis nye Harleyer. Gamle dårlige rykter tar ufattelig lang tid å bli kvitt. Allerede da de kom med EVO-motoren på 80-tallet begynte det å bli grukbar driftssikkerhet på sakene!
Har ikke kjørt mye Harley, men ser mange av dem på lange langturer støtt og stadig. Og de står ikke mye langs vegen og skrur slik de gjorde i riktig gamle dager. Så, dårlig rykte, ubegrunnet på nyere sykler!

Skal du bare ha den et par år så finn deg en lite kjørt på Finn, som B040 sier er der noe å velge i med lite kilometer på. Usikker på mengden A2-klare da...

Tirra opp Kliffern, nei skal vel litt til så lenge det ikke dreier seg om Kalifens gjerninger lol!

Vis Medlemmets Profil

27 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 21:12

Om du får reklame for kvisekrem så er vel det fordi du akkurat har søkt på det Laughing
Er det ikke det som kalles adtracker?
Selv får jeg reklame for single villige russiske damer lol!

Vis Medlemmets Profil

28 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 21:20

KnutR

Admin
cruiserproducer skrev:
Palma skrev:
KliffArne skrev:
cruiserproducer skrev:er vel bare å fjerne bildet da vel? trenger vel ikke være noen ingeniør for det??

Laughing  Fjerne kawa-bildet? Hva skal vi da se på? rabbit

Eller det raklameskiten som er under kawadama, jeg har "ad-block" og klarer å fjerne reklamen, men virusvarsel får jeg ikke, men for å være litt alvorlig, jeg har en misstanke om at nykommern har rett i at det er noe.

Ang ferister og småfe så er det litt intern humor her i forhold til en minoritetsgruppe en plass på internetten. Men du finner nok ut av det etterhvert. Ikke noe stor greie, bare litt artig i kvardagen..
tror det er mye her jeg ikke vet ja, det er helt sikkert.

søkefunksjonen fungerer jo faen meg heller ikke. ikke her hos meg vertfall. prøvde å søke på harley men fant ingenting. litt merkelig siden jeg nettopp har bruk dette ordet flere ganger.

vil det si at jeg også bare må finne meg i det og at kliff arne ikke vet hvordan det fikses?

uansett så er jeg vledig glad hvis noen poster bilder av sine 883. litt kult å se hva andre har gjort av løsninger.

Se svaret rundt virus i en anna tråd.
Når det gjelder søk på "Harley", så er det fordi du ikke søker på riktig sted. Du trykker søk - og da kan du søke i tittelen på trådene her. Veldig fint for oss halvsenile som prøver å finne igjen en tråd vi nesten husker tittelen på.
Dersom du velger "Advanced Search" rett under, og skriver "Harley" i søkefeltet der, så får du en rekke treff - faktisk alle ganger noen har snakket om gamle traktorer inne på dette forumet i det hele tatt! :)
Med andre ord er dette et klassisk tilfelle av PEBKAC

Sist endret av KnutR den Søn 8 Feb 2015 - 21:22, endret 2 ganger (Reason for editing : glemte å skrive den egentlige grunnen til at søk ikke funka! :))

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

29 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 21:49

http://www.bikeanarchy.com/

her får jeg ikke virusadvarsel men fikk på gamleadressen:http://ikkebike.norwegianforum.net/

er visst noe som enkelte antivirusprogram som blir trigget av at noen adresser på denne host-serveren inneholder re-directs klasset som spam/virus..

Men siden her er oki-hvis du ikke elsker å trykke på reklamebannere da..med adblock ser jeg ikke disse allikevel...What a Face

men når det gjelder 883 så er den ok som A2 hvis du liker sykkelen/stilen og orker å sitte slik lenge..husk du skal muligens sitte slik i timer av gangen hvis du skal på lengre tur-Hvordan DIN kropp passer er det viktige her.

Ps: Lyd er det ikke mye av i original utgave men den er ikke HELT støvsuger heller.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 22:38

mekkern skrev:http://www.bikeanarchy.com/

her får jeg ikke virusadvarsel men fikk på gamleadressen:http://ikkebike.norwegianforum.net/

Gammel og ny adresse ???

Vis Medlemmets Profil

31 Re: noen med erfaring med HD 883? on Søn 8 Feb 2015 - 23:37

Palma skrev:
mekkern skrev:http://www.bikeanarchy.com/

Gammel og ny adresse ???

Begge virker geek

32 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 3:55

Med forbehold:
Dette forum ligger på en server som legger ut et reklamebanner i visningen.

Greia er at vår store høvding kjører BMW, og når han er ferdig med å betale regninger hver måned har han ikke penger til å betale for drifting av forum, som således er finansiert av banneret under Kawa dama. Det er således ikke dama som forårsaker problemet (ikke dermed sagt at alle damer er helt problemfri Very Happy ).

Videre er banneret aktivt i den forstand at det viser reklame relvant til adressn hvor siden vises.
Således ser alle brukerne ulike reklamer, tilpasset til hvor man befinner seg i verden.

De aktive bannerne må nødvendigviis analysere nettbrukers IP adresse for å vite hvor datanaskinen befinner seg.
Denne "snokingen" vil trigge enkelt antivirus program, og et varsel kan komme opp, med hormusikk og hele greia.
--------
Når folk her inne sender fleipete svar må man ikke ta det ille opp. Problemene blir tatt på alvor, selv om det tar litt tid. Les noen poster så får du et innblikk i omgangstonen, og det minner vel mest om en kompisgjeng som er trygge på hverandre og således tåler å høre både det ene og det andre,vel vitende om at det som blir sagt er sagt med glimt i øyet uten noen vonde tanker bak.
Ikke alle som greier å handtere denne omgangsformen. men slik er det.
---------
Hva kan så gjøres for å bli kvitt problemet med virus varsel?
Banneret er lagt inn av webleverandør og er lite å gjøre med om man ikke skifter leverandør.
Siden de fleste her inne ikke har dette problemet tipper jeg at det hele dreier seg om innstillingene i datamaskinens antivirus program.

Men uansett: banneret som sådan er ufarlig, det bare sjekker ip-adressen og sender denne til webserver. Utover det er det ikke et problem.

Velkommen foresten, og lykke til med valg av sykkel.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 6:46

Du verden   Surprised

Vis Medlemmets Profil

34 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 18:16

cruiserproducer skrev:
KliffArne skrev:
cruiserproducer skrev: men jeg får faen meg fortsatt virusvarsel hver gang jeg går inn på siden. faen så irriterende!

er det kliff arne som er lederen her? kan ikke han fjerne det som utløser virusvarselet da?

Fjerne det som utløser virusvarselet? Allerede første kvelden? Nei,det ville jo vært ufint clown

Han KliffArne har ikke greie på sånt,kanskje sjefsmoderator KnutR er innpå snart og kan se på det.

Siden tema'et er oppe,så kan vi kanskje høre om noen andre brukere har samme problem.Lurer på om jeg ikke laga en tråd om noe tilsvarende for et års tid siden.Skal se om jeg finner den,sånn at ikke HD'en din får virus pirat
hvorfor prøver du bare å spøke bort noe slikt? merkelig.

er vel bare å fjerne bildet da vel? trenger vel ikke være noen ingeniør for det??

Da har jeg tatt et raskt Ingeniør-studie i Forum-drift og finansiering av sånne.

Det er mulig å få bort reklamen her oppe,hvis man er villig å bruke "credits" på dette.Koster så og så mye credits i et gitt tidsrom.
Hvor mye disse credit'ene koster giddet jeg ikke sjekke opp i,da jeg ikke har noen som helst planer om å betale for å bli kvitt noe som plager meg så lite.Og som knutk nevnte,så er det ikke penger til overs etter at BMW'en har fått sitt.
Burde kanskje gjort som de gjorde på et annet lite forum,mcsiden.no,der kan medlemmene donere en slant innimellom.Hadde kanskje fått råd til ny moppe også,da pirat

35 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 18:48

Kan alltids vurdere å donere en moppe. (Leses "vrak")

Vis Medlemmets Profil

36 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 20:41

Trollerud skrev:Kan alltids vurdere å donere en moppe. (Leses "vrak")
Nå begynner det å koste mye å være medlem her, jeg skylder allerede KnutR en øl for com adressen Suspect

Vis Medlemmets Profil

37 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 23:28

KnutR

Admin
custom skrev:
Trollerud skrev:Kan alltids vurdere å donere en moppe. (Leses "vrak")
Nå begynner det å koste mye å være medlem her, jeg skylder allerede KnutR en øl for com adressen Suspect
Dæven, det hadde jeg glømt! affraid

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

38 Re: noen med erfaring med HD 883? on Man 9 Feb 2015 - 23:40

110-TAYLORnoMADEn har erfaring med merket. Han er jo gammel Harley-mann, så han kan sikkert bidra med en del tips.

Han er en hyggelig fyr, bare send ham en PM. Hils fra meg Wink

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

39 Re: noen med erfaring med HD 883? on Ons 11 Feb 2015 - 18:53

Hvor ble det av cruiserproduceren,trodde vi hadde fått oss et skikkelig ivrig medlem.

40 Re: noen med erfaring med HD 883? on Ons 11 Feb 2015 - 18:56

KliffArne skrev:Hvor ble det av cruiserproduceren,trodde vi hadde fått oss et skikkelig ivrig medlem.
Kanskje han ble deputy affraid

Vis Medlemmets Profil

41 Re: noen med erfaring med HD 883? on Ons 11 Feb 2015 - 19:31

Palma skrev:
KliffArne skrev:Hvor ble det av cruiserproduceren,trodde vi hadde fått oss et skikkelig ivrig medlem.

Tvilsomt.

Apropos deputy,tror du fan ikke han har tilbydd seg til han som søker kjæreste What a Face

Bare å skjenke han såpass full at han ikke husker noe,så er han med,han Suspect

42 Re: noen med erfaring med HD 883? on Ons 11 Feb 2015 - 19:36

KliffArne skrev:
Palma skrev:

Tvilsomt.

Apropos deputy,tror du fan ikke han har tilbydd seg til han som søker kjæreste What a Face

Nei DÆVEN STEIKE SØKKE TA affraid Det var såpass til kær ja...

Vis Medlemmets Profil

43 Re: noen med erfaring med HD 883? on Ons 11 Feb 2015 - 22:32

KnutR

Admin
Palma skrev:
KliffArne skrev:
Palma skrev:

Tvilsomt.

Nei DÆVEN STEIKE SØKKE TA affraid Det var såpass til kær ja...

Detta lukter spleiselag lang vei.. Hvem har en skvett hjemmebrent som kan ofres? Laughing

Vis Medlemmets Profil

44 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 8:45

av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke dette virusvarselet lenger nå så det er bra cheers cheers

blir vel lappen på meg til sommeren tenker jeg, men siden dette med mc er nokså nytt for meg så har jeg et spørsmål. er det slik at man må ta a2 som fersking? jeg er jo godt opp i årene (46). har ikke fletta peiling på disse reglene og gidder ikke å søke heller.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 9:42

cruiserproducer skrev:av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke dette virusvarselet lenger nå så det er bra cheers cheers

blir vel lappen på meg til sommeren tenker jeg, men siden dette med mc er nokså nytt for meg så har jeg et spørsmål. er det slik at man må ta a2 som fersking? jeg er jo godt opp i årene (46). har ikke fletta peiling på disse reglene og gidder ikke å søke heller.

Nei, du får ikke A2.

A2 lappen, med de begrensinger den gir, har en grense oppad til 24 år. Er man eldre enn 24 når MC-lappen utstedes vil det gi A uten begrensinger.

Lykke til.

Vis Medlemmets Profil

46 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 9:53

knutk skrev:
cruiserproducer skrev:av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke dette virusvarselet lenger nå så det er bra cheers cheers

Nei, du får ikke A2.

A2 lappen, med de begrensinger den gir, har en grense oppad til 24 år. Er man eldre enn 24 når MC-lappen utstedes vil det gi A uten begrensinger.

Lykke til.
Aha, der kan du se hva en gammel mann har å lære. Takk for den cheers

Vis Medlemmets Profil

47 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 13:25

Du KAN ta bare A2 hvis du ønsker-men hvem vil vel det?
er vel 3-4 timer opplæring som er forskjellen...

Vis Medlemmets Profil

48 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 14:28

mekkern skrev:Du KAN ta bare A2 hvis du ønsker-men hvem vil vel det?
er vel 3-4 timer opplæring som er forskjellen...
Da vil jeg jo ikke det så klart. Takk for svar.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 15:48

Trenger man mere enn A2 for å kjøre Hardley?

50 Re: noen med erfaring med HD 883? on Fre 27 Feb 2015 - 15:51

KliffArne skrev:Trenger man mere enn A2 for å kjøre Hardley?

ikke hvis du ikke trimmer jærnet... tongue

sorry... my bad.. pig

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next