Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nokia s4 active-Tomtom Rider og Scala Rider G9X

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Har planer om å kjøpe en Scala Rider ettersom jeg desverre blir avhengig av telefon i hjelmen når sesongen starter. Fungerer det greit og hvordan parer man dette for at det skal fungere idiotsikkert?
Har en Shoei Neotec hjelm og bruker formstøpte ørepropper, går det greit å prate og lytte til den som ringer mens man kjører? Kan man se på tomtom hvem som ringer?
Har planer om å lese instruksjonsbok men må som regel ha inn ting med teskje. Shocked

Skal kjøpe i løpet av mars men greit å tro at man er forberedt.

Vis Medlemmets Profil
Har g9x og samtale under kjøring er krystallklart. Telefondelen funker perfekt, men jeg sliter litt med oppkoblinger til passasjer når jeg lytter til musikk . Noen ganger må jeg restarte hele faenskapet før kjerringa kommer i mellom med kjeftinga. Kun koblet opp en gang til tom tom og det så ut til og funke greit( ikke kjørt med det koblet til).

Om jeg skal være ærlig var jeg faktisk mer fornøyd med det gamle q2 settet fra Scala.

Vis Medlemmets Profil
Takk for det, det er kun telefondelen jeg kommer til å bruke. Musikk/Radio kan jeg høre på om vinter`n og kjærringa setter jeg vanligvis att hjemme. tongue

Vis Medlemmets Profil
Ja da er det bare og kjøpe.

Har forøvrig bannet i det stille noen ganger når jeg skal ringe under en rast og høyttalerne i tlf ikke virker. Tar meg som regel noen saftige gloser før jeg husker at tlf er koblet opp mot hjelmen. alien

Vis Medlemmets Profil
Her fant jeg en användarmanual. Idea

http://www.cardosystems.com/user_files/Manuals/G9x/Web%20Manuals/MAN00148%20G9x%20SW%20005w.pdf

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Har planer om å kjøpe en Scala Rider ettersom jeg desverre blir avhengig av telefon i hjelmen når sesongen starter. Fungerer det greit og hvordan parer man dette for at det skal fungere idiotsikkert?
Har en Shoei Neotec hjelm og bruker formstøpte ørepropper, går det greit å prate og lytte til den som ringer mens man kjører? Kan man se på tomtom hvem som ringer?
Har planer om å lese instruksjonsbok men må som regel ha inn ting med teskje. Shocked

Skal kjøpe i løpet av mars men greit å tro at man er forberedt.

Jeg har Scala Rider og TomTom og noe telefongreier.
Jeg har kobla Scala mot TomTom, og telefon mot TomTom. Når det ringer kommer navnet opp på TomTom så jeg ser hvem som ringer. Forutsetter at du lar TomTom laste inn alle kontaktene på telefonen din, det spør den om.

Du kan og legge inn automatisk svar etter noen sec slik at du slipper å slippe styret og trykke på noe. Jeg mener at hvis jeg hører på radioen på Scalan så bryter den når telefonen ringer.

Opplegget fungerer veldig bra. Det er bare det å huske på å skru på all skiten før du kjører da. Sjekkliste ala en F-16 pilot affraid

Vis Medlemmets Profil
Jeg har cardo g9, garmin og Lumia 930 funker gull tilsvarende Palma sitt, men burde ikke du hatt noe Evert Taube eller lignende på øret når du er ute og kjører clown

Vis Medlemmets Profil
Takker, da blir det antagelig mer mas da Scala Rider`n er i "hus".
Vil egentlig ikke ha verken telefon eller musikk da jeg er ute på tur men dumt
å gå glipp av ei nyre bare fordi jeg vil kjøre meg en tur. affraid

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Takker, da blir det antagelig mer mas da Scala Rider`n er i "hus".
Vil  egentlig ikke ha verken telefon eller musikk da jeg er ute på tur men dumt
å gå glipp av ei nyre bare fordi jeg vil kjøre meg en tur. affraid

Det er bra sikkert ! Du må bare spørre og "mase" hva har man da forum til..
Det er vel lite trulig du får hjelp med ei nyre, men der har du vel andre fora.

Er fornøyd med Scalaen jeg, men nå har jeg åpningshjelm og må ha mikken på slik bom. Men da kan jeg jo bestemme om jeg vil ha hengemikk eller ståmikk pig

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:Det er bare det å huske på å skru på all skiten før du kjører da. Sjekkliste ala en F-16 pilot affraid

Tomtom Rider`n har jeg koblet på tenninga så den går på automatisk da jeg starter, bluetooth`n på telefon står på hele tida, så da er det vel bare å sette på scala`n så "finner" de hverandre. Arrow
Syns det er noe dritt med all duppedingser man må ha med seg, er redd det ødelegger kjøregleden.

Kan forresten anbefale å kjøpe en slik lås på Tomtom`n så har man ihverfall noe å krangle med forsikringsselskapet om hvis den skulle bli borte.
http://www.tomtom.com/en_no/products/accessories/mounts-holders-and-docks/anti-theft-solution-9UGB.001.04/

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:
Palma skrev:Det er bare det å huske på å skru på all skiten før du kjører da. Sjekkliste ala en F-16 pilot affraid

Tomtom Rider`n har jeg koblet på tenninga så den går på automatisk da jeg starter, bluetooth`n på telefon står på hele tida, så da er det vel bare å sette på scala`n så "finner" de hverandre. Arrow
Syns det er noe dritt med all duppedingser man må ha med seg, er redd det ødelegger kjøregleden.

Kan forresten anbefale å kjøpe en slik lås på Tomtom`n så har man ihverfall noe å krangle med forsikringsselskapet om hvis den skulle bli borte.
http://www.tomtom.com/en_no/products/accessories/mounts-holders-and-docks/anti-theft-solution-9UGB.001.04/

Ja det blir mye duppeditter. Men en ting jeg ikke kan få fullrost er den PDM60 som jeg har på mopeden, Til den har jeg koblet alt av el-matriell. Den skrur på alt etter 7sec, og skrur av alt etter jeg har stoppa sykkelen. Da gjør det ikke noe om telefon, gps eller andre ting sitter i kontakta. Det sparer BT batteriet for ekstra tapping.
GPS er rimelig kjapp å vippe av og putte i lomma når man stopper, så noen lås til flerehundreog femti gidder jeg ikke ha. Flere nøkler å passe på No

Men du må pare telefon med tomtom og tomtom med scala'n da :) bounce

Vis Medlemmets Profil
Tellefon-knulling i tomme-rom Question   Nei, dette er Gresk for meg, hva er det dere prater om scratch

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Tellefon-knulling i tomme-rom Question   Nei, dette er Gresk for meg, hva er det dere prater om scratch
Vi er østlendinger cheers

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Tellefon-knulling i tomme-rom Question   Nei, dette er Gresk for meg, hva er det dere prater om scratch
Vi er østlendinger cheers

Joa, skjønner det da. Og det er jo egentlig jeg og. Selv om jeg har reist meg opp og forlatt de dype skoger.

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
GPS er rimelig kjapp å vippe av og putte i lomma når man stopper, så noen lås til flerehundreog femti gidder jeg ikke ha.

Har itte plass til mere i lomma, magaskinnet er før stramt.

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:
Palma skrev:
GPS er rimelig kjapp å vippe av og putte i lomma når man stopper, så noen lås til flerehundreog femti gidder jeg ikke ha.

Har itte plass til mere i lomma, magaskinnet er før stramt.

Nå tenkte jeg på den lomma i jakka di... geek

Vis Medlemmets Profil
Nå har jeg begynt å montert rider`n. Jeg har åpningshjelm, hvilken mikrofon er greiest å bruke?
Eller som Palma antagelig ville spurt: Ståmic eller hengemic? scratch

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Nå har jeg begynt å montert rider`n. Jeg har åpningshjelm, hvilken mikrofon er greiest å bruke?
Eller som Palma antagelig ville spurt: Ståmic eller hengemic? scratch

HAHA !
Nå det er sagt så har jeg og åpningshjelm, og har da ståmic, Erfarer jo rett som det er at det er litt upraktisk med ståmic, kan jo bli litt i veien. Jeg har har for vane å putte den innunder hakebøylen da jeg lukker igjen. Ellers så ville den jo stå rett ut eller til siden så alle kunne se den affraid
Den andre mic'en har du vel ingen plass å gjøre av, ettersom du må ha ledning osv..

Vis Medlemmets Profil
Ståmic er i hvertfall det jeg bruker. Med en hengemic må du ha lang løs ledning for å få åpnet hjelmen. Den løse ledningen vil jeg anta kommer enda mer i veien. Alternativt så er det kanskje en mulig å montere en eller annen slags snelle for å dra ledningen inn og ut.

Inn og ut funker vel kanskje dårlig med hengemic??? affraid

Er vel uansett ikke noe morro når snelle gjør alt arbeidet.

Vis Medlemmets Profil
Æ synes det e helt greit at snella gjør mesteparten.

Vis Medlemmets Profil
Må huske at det er den automatisertesnella som er i mellom hengemicen og den søte snella jeg snakker om nå. Blir vel uansett ikke mange runder rundt i den automatiserte snella før det er slutt på ledning.

Vis Medlemmets Profil
Ellers takk Wink har montert så det blir nok ståmic ja.
Nå er det bare synkroniseringa att, får ta meg i nakken i påsken. Det står att man må lade i minst 4 timer
å da har jo halve dagen gått. Stress er noe dritt. Sleep

Vis Medlemmets Profil
Da er jeg ferdigparet, riktignok ikke testet på sykkel men det virker som det er i orden.
Takk for hjelpa. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Da er jeg ferdigparet, riktignok ikke testet på sykkel men det virker som det er i orden.
Takk for hjelpa. Very Happy
Godt for alt som er unnagjort sa kjerringa hu tok juleribba til påske. clown

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]