Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MC-tur på Island.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 12:09

Jeg har vært på Island 2 ganger, på rundtur med bil og buss. Nå er jo det en stund siden, og så har det murret en tanke i bakhodet en stund om at det kunne kanskje vært verdt å ta en tur til, på MC denne gangen.

Så jeg har luftet det for mine 2 MC-intriserte sønner, og de var uvanlig "lettbedde". Kanskje sommern 2016?
Jeg tenker meg å ta turen på egen MC, man kommer seg da til Island med http://www.smyrilline.com/ fra Danmark.

Er det noen som har vært der på MC, og vil dele erfaringer Very Happy

Vis Medlemmets Profil

2 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 13:05

Joo og jeg kikket litt på en slik tur. Vi snakket om å leie sykler der oppe. Den lavasanden skaper vistnok ganske stor slittasje. En side som heter bikingviking eller rmc.is har en del informasjon. Det virker som det blir ganske kostbart for en runde på lavaøya, men planene er ikke skrinlagt Very Happy

Vis Medlemmets Profil

3 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 13:46

KnutR

Admin
En kompis av meg tok turen for noen år siden - på en GS. Han bomma totalt på dekkslitasjen, og måtte få tak i nytt dekk før han kom seg hjem igjen.
Ta høyde for det..
Når det gjelder selve turen, så snakker'n om det fremdeles - 10 år etter.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 13:54

ArcticTiger skrev:Jeg tenker meg å ta turen på egen MC,

Skarr'u kjøpe deg GS ???? cheers

Vis Medlemmets Profil

5 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 13:58

Palma skrev:

Nei, hadde ikke tenkt det. Har jo en bra Yamaha TT600R stående, kanskje den kunne gå an? Blir jo ikke så lange dagsetapper. Men det er liten tank på den, bare 10 liter, så måtte få meg en større Acerbis tank på 20 l. Og så må jeg se litt på bagasjemulighetene.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 14:40

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Nei, hadde ikke tenkt det. Har jo en bra Yamaha TT600R stående, kanskje den kunne gå an? Blir jo ikke så lange dagsetapper. Men det er liten tank på den, bare 10 liter, så måtte få meg en større Acerbis tank på 20 l. Og så må jeg se litt på bagasjemulighetene.

Sikkert duket for en flott opplevelse. Island bør muligens opplevels fra ryggen på en Islandshest da...(har 3 stk) men MC er jo gromt da.bounce

Vis Medlemmets Profil

7 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 18:19

ArcticTiger skrev:

Har en toppboks du kan få kjøpe for en rimelig pæng..

8 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 18:33

KliffArne skrev:
ArcticTiger skrev:

Haha, nåh-neeii-duh, blir nok ingen Tåpp-Båkks på TTRen santa ! Ikke mye plass til noe sånnt på den heller.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: MC-tur på Island. on Ons 18 Feb 2015 - 20:06

ArcticTiger skrev:
KliffArne skrev:
ArcticTiger skrev:

Haha, nåh-neeii-duh, blir nok ingen Tåpp-Båkks på TTRen  santa ! Ikke mye plass til noe sånnt på den heller.

Du er altfor forfengelig.

Kjøp billett til meg også,så skal du få leige plass i ene sideveska mi clown

10 Re: MC-tur på Island. on Ons 25 Feb 2015 - 13:43

Mulig jeg har vist denne her tidligere, men den er uansett verdt et gjensyn. En veldig bra film fra mc-tur på Island, en av gutta der er fra Norge også. Det frister å reise dit når man ser denne. Aller helst med egen sykkel, men det er nok enklere å leie en der oppe.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: MC-tur på Island. on Ons 25 Feb 2015 - 17:23

Står på ønskelista ja, og ikke aktuelt å drasse sykkel oppover. Leie er tingen.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» MC-tur på Island.