Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvor får man tak i

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hvor får man tak i on Fre 27 Feb 2015 - 22:04

Leker litt med tanken på ett nytt prosjekt, men litt undersøkelser før man eventuellt starter opp. Skulle hatt en aluminiums  eike felg ring 3 x 17" noen som vet hvor man får kjøpt det.
Har søkt på ebay og google og funnet en ring jeg kunne brukt, men det var kina produksjon og det ønsker jeg å stå over, det skal jo selvsagt også  være tilnærmet gratis. clown

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hvor får man tak i on Fre 27 Feb 2015 - 22:17

Forsøk å søke på excel rim

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hvor får man tak i on Fre 27 Feb 2015 - 22:32

Vær forsiktig med å søke på bare rim Suspect

4 Re: Hvor får man tak i on Fre 27 Feb 2015 - 22:54

custom skrev:Leker litt med tanken på ett nytt prosjekt, men litt undersøkelser før man eventuellt starter opp. Skulle hatt en aluminiums  eike felg ring 3 x 17" noen som vet hvor man får kjøpt det.
Har søkt på ebay og google og funnet en ring jeg kunne brukt, men det var kina produksjon og det ønsker jeg å stå over, det skal jo selvsagt også  være tilnærmet gratis. clown

Har en 5,5 x 17 liggende,men den blir vel for bred for prosjektet?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hvor får man tak i on Fre 27 Feb 2015 - 23:48

antar at Central Wheel Company har en felg eller to som kan passe.
http://www.central-wheel.co.uk/

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hvor får man tak i on Lør 28 Feb 2015 - 21:43

Vel nå har jeg forsøkt å søke på det ene og det andre. Pelsen hadde rett de hadde vaffal en jeg kunne bruke til ett par hundre pund scratch j
Nå har jeg vel egentlig funnet ut at jeg skal ha en 18" felg i tillegg, men har ikke sjekka bredden jeg må ha men har tenkt ett 120/80-18 dekk på den felgen
Nomaden takk for tilbud men skal jeg bruke den må jeg bytte baksving, i tillegg dekket som kreves på den felgen vil ødelegge stuket jeg tenker.
Er det noen andre som har gamle felger liggende hjemme, jeg har tenkt å flytte huben fra de felgene jeg har nå så det er i grunn ikke så nøye bare det er eikefelker, jeg har ikke sjekket hvor mange eiker det er på de jeg har.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hvor får man tak i on Lør 28 Feb 2015 - 22:02

Reis til Central Wheels utenfor B'ham og hent varene, masse moms å spare på det Very Happy  Jeg har jo seff vært der og det passet jo perfekt å ta en tur på National Motorcycle Museet mens vi ventet,  dette var før brannen. Det er jo noen pubber i nærheten også   drunken

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Hvor får man tak i on Lør 28 Feb 2015 - 22:41

pelsen skrev:Reis til Central Wheels utenfor B'ham og hent varene, masse moms å spare på det Very Happy  Jeg har jo seff vært der og det passet jo perfekt å ta en tur på National Motorcycle Museet mens vi ventet,  dette var før brannen. Det er jo noen pubber i nærheten også   drunken
Det er vel sikkert noen direkte fly ruter dit, får tenke på å legge en tur dit utenom sesongen om det ikke dukker opp noe brukanes.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 6:43

120 dekk? Da kan vel enhver gammel crosserfelg brukes, vil jeg tro. Antal eikehull?

Forundrer meg om jeg IKKE har en gammal 18-tommer liggende å slenge..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 6:48

Fælj på andre sida av jorda

Men 3" bred... Denne hadde ikke oppgitt bredde. Der er forholdsvis mye Excel å finne på e-kjøp, men størst utvalg i 3,5 og bredere. Sikkert "H-shape" du skulle hatt om du tok noe fra Excel.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 8:02

@Joo tror nok den KTM fæljen på undersia blir for small.
@Trollerud du er absolutt innne på noe der, skal ta meg en tur i bua og telle eiker etterpå.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 9:49

custom skrev:@Joo tror nok den KTM fæljen på undersia blir for small.
@Trollerud du er absolutt innne på noe der, skal ta meg en tur i bua og telle eiker etterpå.

Da er det telt, det jeg trenger er en 18" felg 36 eiker og en 17" 32 eiker

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 11:23

KnutR

Admin
18" med 36 er vel standard japse fra 70-tallet såvidt jeg husker.
32 eiker kan bli morsommere å få tak i..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

14 Re: Hvor får man tak i on Søn 1 Mar 2015 - 11:52

KnutR skrev:18" med 36 er vel standard japse fra 70-tallet såvidt jeg husker.
32 eiker kan bli morsommere å få tak i..
Men så Morads fra central har 17X3" med 32 eiker så muligheten er ikke lukket Very Happy

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hvor får man tak i on Tir 7 Jul 2015 - 16:50

"Hvor får man tak i ... " er jo en passende trådtittel
Gode mc-sko som man kan gå i, og litt enkel å ta på. Jeg hater de derre tradisjonelle mc-støvlene, de er vel best til å oppbevare sokker i. Lang og trang, på en gang
Bare tanken på de der jævla støvlene fjerner enhver lyst på mc-tur.
Finnes det noe smarte greier? Noe ala et par enkle fjellsko? .... Idea hva med et par enkle fjellsko f.eks?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Hvor får man tak i on Tir 7 Jul 2015 - 17:10

jhn skrev:"Hvor får man tak i ... " er jo en passende trådtittel
Gode mc-sko som man kan gå i, og litt enkel å ta på. Jeg hater de derre tradisjonelle mc-støvlene, de er vel best til å oppbevare sokker i. Lang og trang, på en gang
Finnes det noe smarte greier? Noe ala et par enkle fjellsko? .... Idea  hva med et par enkle fjellsko f.eks?

Har hørt bra om disse, men har ingen erfaring med dem selv:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ViewObjectPath=%2FShops%2F10207048%2FProducts%2FGaerne-Adventure-Aquatech-Offroad-Boot

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Hvor får man tak i on Tir 7 Jul 2015 - 17:18

Finnes det noe smarte greier? Noe ala et par enkle fjellsko? .... Idea  hva med et par enkle fjellsko f.eks?
Ellers tenker jeg litt som deg, tipper det rett og slett blir fjellstøvler på meg på neste tur jeg kjører. Ellers har jeg ofte med meg lett tøy og sandaler i en vanntett sammenrullbar pakkveske som jeg stropper fast. Enkelt å hive av seg tungt og varmt utstyr, og på med lette klær og lett fottøy. Men det kommer jo helt an på hva målet med turen er.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Hvor får man tak i on Tir 7 Jul 2015 - 18:18

mortal skrev:
Ellers tenker jeg litt som deg, tipper det rett og slett blir fjellstøvler på meg på neste tur jeg kjører. Ellers har jeg ofte med meg lett tøy og sandaler i en vanntett sammenrullbar pakkveske som jeg stropper fast. Enkelt å hive av seg tungt og varmt utstyr, og på med lette klær og lett fottøy. Men det kommer jo helt an på hva målet med turen er.
Fjellstøvler er nok tingen ja, eventuelt noen arbeidsko/vernesko. Det er jo etterhvert blitt mye bra der også.
Kanskje en liten shoppingrunde i morra.
De støvlene du linket til blir jo litt det jeg ikke vil ha ... selv om de ser ut til å ha litt bedre såler

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Hvor får man tak i on Lør 11 Jul 2015 - 18:34

jhn skrev:Bare tanken på de der jævla støvlene fjerner enhver lyst på mc-tur.

Er mere eller mindre gått over til å kjøre med vanlige vintersko av gore-tex. Jeg vet at det ikke er like sikkert som skikkelige mc-støvler hvis jeg skulle kløne det til og velte moppen over meg, men tar sjansen Suspect
Så kan det spaseres litt med samme skoa, hvis det ikke er for varmt i været.
Sjelden et problem, isåfall kjører jeg i sandaler afro

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]