Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Lurer på om jeg bør legge opp mc livet

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 16:40

Jo mer jeg leser på nett jo mere skjønner jeg at jeg ikke helt har fått taket på dette med motorsykkel. Har forøvrig hatt noen titalls sykler siden jeg var ung og lovende.

Men
Ikke vasker jeg sykkelen 2 ganger om dagen med spesial importerte såper fra andre galakser .
Ikke har jeg blåsemaskin til og tørke med
Jeg vasker med høytykkspyler.
Skiltet mitt sitter bak der det skal, hakke bytta til miniskilt engang.
Jeg gir blaffen i hvordan veskene ser ut , bare det rommer det de skal.
Ikke har jeg kamera så jeg kan filme meg selv på vei til postkassa på sykkelen.
Kjører lett til jobben med gps'n liggende hjemme.
Har ikke akutte behov for og ta bilde av sykkelen på alle stopp igjennom sesongen. Ikke utenfor heller
Gir blaffen i hvem som produserer olja , bare den stemmer på spec,(her har jeg i tillegg syndet mere enn en gang)
osv,osv.

Kjører 5000-20000km hver sesong , vasker når den er møkkete(om jeg gidder)
Forventer at noe som kostet opp mot en kvart million bør holde lett i 10 år uten stort mer en en service i ny og ne.

Når jeg ser litt rundt og forbi, kan det se ut som om jeg har bomma helt med mc livet mitt.
Nå skal det jo faen hakke pyntes , vaskes, filmes , poseres og dekksparkes mere enn kjøres.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 16:54

lazyboy skrev:Jo mer jeg leser på nett jo mere skjønner jeg at jeg ikke helt har fått taket på dette med motorsykkel. Har forøvrig hatt noen titalls sykler siden jeg var ung og lovende.

Men
Ikke vasker jeg sykkelen 2 ganger om dagen med spesial importerte såper fra andre galakser .
Har ikke akutte behov for og ta bilde av sykkelen på alle stopp igjennom sesongen. Ikke utenfor heller
Gir blaffen i hvem som produserer olja , bare den stemmer på spec,(her har jeg i tillegg syndet mere enn en gang)
osv,osv.

Forventer at noe som kostet opp mot en kvart million bør holde lett i 10 år uten stort mer en en service i ny og ne.

Når jeg ser litt rundt og forbi, kan det se ut som om jeg har bomma helt med mc livet mitt.
Nå skal det jo faen hakke pyntes , vaskes, filmes , poseres og dekksparkes mere enn kjøres.
Ser poenget ditt, men syns egentlig en hver bør få definere sin egen måte å nyte mc-livet på.
For spiller det egentlig noen rolle, så lenge man koser seg med MC? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:00

Ja, rart hvordan noen behandler motorsykkelen sin som en skjør gjenstand, som stelles og dulles med. Det kjøpes dyre oljer av "rett merke", poleringskremer med kilospris som gull, og all verdens renseprodukter. Vet ikke helt hva slags behov folk får utløp for her, det er jo nærmest en religion? Og det er kanskje de nyfrelste som er de som går lengst?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:24

Det er vel slått fast på den "andre siden" at mange av oss her inne ikke har den rette genuine mc-interessen.
Hvem skal kunne påvirke oss i positiv retning når så mange av oss er uønsket og i mange tilfeller utestengt der borte? ... der de har en ekte mc-interesse?
Vi er bare et gjeng rabiate weirdos, mener jeg å huske blei sagt, og ute etter å lage bråk.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:34

lazyboy skrev:Jo mer jeg leser på nett jo mere skjønner jeg at jeg ikke helt har fått taket på dette med motorsykkel. Har forøvrig hatt noen titalls sykler siden jeg var ung og lovende.

Men
osv,osv.

Den der var god du ! bounce
Og jeg er så enig, selv om jeg syns det er artig å gjøre nettopp det du ikke gjør, men har en sykkel til rundt 50 lapper jeg da, så jeg må prøve å kompensere litt, og er over 50 år i tillegg tongue

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:42

@Lat-gutten: Jeg er helt enig med deg i dine betraktninger, unntatt når det gjelder punktet om OLJE. Der er det kun MOTUL som gjelder cheers

Men å legge opp MC-livet? Neeii, jeg skal holde på så lenge skråtten ikke protesterer altfor ille.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:50

ArcticTiger skrev:@Lat-gutten: Jeg er helt enig med deg i dine betraktninger, unntatt når det gjelder punktet om OLJE. Der er det kun MOTUL som gjelder cheers

Pratet med noen om olje her om dagen. Når BT skulle lage olja si så ville ikke Shell være med i den konkurransen da specen lå så hypernære grensen for det som innenfor...
Men trengs så HI-Class oil er jo et annet spørsmål da. Før i ræva da folk hadde hår i tia kjørte bl.a. drosjene på Reginol, og de kjørte både lengt og lenge og lengere enn langt, nesten til verdens ende skal du vite...

Men back to tåpikk. Ikke slutt å kjør MC selv om du føler du ikke er innenfor alle kravspecer i miljøene. For et par år siden var jeg og en kompis på Elverum med våre gamle K100 ( i 20 000 kr klassen) min fra 84. Det kom en kar bort til oss, og spurte om vi snakket norsk!!!Han trodde vi var Rumenere på tur.....affraid
Vi prata med han og ble vel enige at vi hadde like mye kjøreglede selv om våre sykkler kosta 283000 mindre clown

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 17:59

Trenger mann å vaske sykkelen?

Er iferd med å kjøpe meg en hornet 900 2002 modell.Kanskje livet vil returnere til carefree livin' Laughing

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 18:15

Man har jo et halvt år uten kjøring. Må innrømme at jeg faktisk syntes det er kos å dulle med doningene noen helger når det ellers bare er snømåking og skisport som er utvalget i Folkhemmet.

Litt/mye kaffe i varm mekkebu sammen med andre, gjøre all servicen sjøl selvsagt, myse i alle kriker og kroker, vaske den skikkelig, legge litt voks på og starte sesongen med "alt på stell" av det man har kontroll over. Gir en god følelse i alle fall. Om sykkelen "varer lenger" vet jeg ikke, men tror sjøl at den holder seg anelsen vakrere i alle fall. Og så blir jeg godt kjent under plasten.

Så få det være fokus på kjøring i sesongen, og gjerne en kattevask om det er ille.

Hender til og med jeg både tar bilder, skriver litt tekst attåt og legger ut her... Kanskje det er på grensa til utkasting affraid

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 18:21

@Joo: Bildene dine er Vakre, Men en Beeemer blir aldri Vakker, uansett hvor mye du servicerer og gnukker den tongue  
Det er det forøvrig  ikke mange andre moderne MCer som blir heller.

@Pælma: Ja jeg husker godt den der Reginol-tida. Jeg jobba litt på service-stasjon ved sida av skoorn på den tida, vi solgte Texaco produkter. Vanlig kjørelengde på et oljskift den gang var ofte 3000 km, altså hyppige oljeskift i forhold til det som er vanlig idag. Og fikk man mer enn 100 000 km ut av en bilmotor uten overhaling, så ble det regnet som svært bra.
Og den der Reginolen var noe dritt. Vanligvis brukte jeg Castrol olje på Bonnevillen, og til å være engelskmann var den rimelig oljetett. Men en gang skulle jeg kjipe litt, og hellte på Reginol. Da kom det olje ut omtrent overalt på mottorn.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 20:11

FastFreddie skrev:Trenger mann å vaske sykkelen?

Er iferd med å kjøpe meg en hornet 900 2002 modell.Kanskje livet vil returnere til carefree livin' Laughing

Du har gitt fullstendig opp gammelen? geek

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 20:39

mekkern skrev:
FastFreddie skrev:Trenger mann å vaske sykkelen?

Du har gitt fullstendig opp gammelen? geek

Yup.Du kan få den til 4000kr inklusivt corbin sete.Så dau er den;)

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 20:40

Men
osv,osv.

Det er viktig å signalisere "vellykkethet" ser du...dette har blitt den nye arenaen å promotere seg siden fjesboka snap og instagram er straks oppbrukt...
Dessuten er dette med MC fortsatt litt "in" for å vise at en er litt "søkende etter nye horisonter" da ofte med en form for steppetraktor m pølsekokere og gps-det rette kjøreutstyret og greier...Siste arenaen til "utstyrshorene"? Batteribil stylister og sjefenhjemme kupper resten...tongue
OG har du ikke ny sykkel med alle bokstavkombinasjoner som finnes (abs,tc,esa,uga,lsc,osv) er det vel et under at en ikke dør før en kommer utpå hovedveien....
Dessuten er du da sikkert ei fattiglus som man kan glise overbærende av..

Nei-Fortsett som du pleier, det er flere av oss som kjører for det er morro.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 21:10

mekkern skrev:

Men
osv,osv.

Det er viktig å signalisere "vellykkethet" ser du...dette har blitt den nye arenaen å promotere seg siden fjesboka snap og instagram er straks oppbrukt...
Dessuten er dette med MC fortsatt litt "in" for å vise at en er litt "søkende etter nye horisonter" da ofte med en form for steppetraktor m pølsekokere og gps-det rette kjøreutstyret og greier...Siste arenaen til "utstyrshorene"? Batteribil stylister og sjefenhjemme kupper resten...tongue
OG har du ikke ny sykkel med alle bokstavkombinasjoner som finnes (abs,tc,esa,uga,lsc,osv) er det vel et under at en ikke dør før en kommer utpå hovedveien....
Dessuten er du da sikkert ei fattiglus som man kan glise overbærende av..

Nei-Fortsett som du pleier, det er flere av oss som kjører for det er morro.
Amen. for den mekkern

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 22:08

Ja ja, får vel bare kjøre på som vanlig da.

Til Palma som har gs... Du for bare kjøre på med mere vidundermiddel og shining hakke sett det har hjulpet utseendet enda Laughing

Joo, fortsett med bilder og ord, det er en fornøyelse for oss alle cheers

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Lurer på om jeg bør legge opp mc livet on Lør 28 Feb 2015 - 22:16

lazyboy skrev:Ja ja, får vel bare kjøre på som vanlig da.

Til Palma som har gs... Du for bare kjøre på med mere vidundermiddel og shining hakke sett det har hjulpet utseendet enda Laughing

Joo, fortsett med bilder og ord, det er en fornøyelse for oss alle cheers

Her er det ikke mye vidundermiddel annet enn turtle carshampoo i ny og ne og litt Polytrol på plasten om vinteren. Bagstertrekk på tanken så da slipper man den poleringa og gnikkinga. Betty er og blir den fineste sykker'n jeg har flower

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]