Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Dette gjelder for Bmw derfor paasser det vel best her i off topic

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

For dere som skrur bimmern hjemme, det er jo tross alt aldri noe feil på den Suspect
Sjekk denne

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:For dere som skrur bimmern hjemme, det er jo tross alt aldri noe feil på den Suspect
Sjekk denne
ja har man så ny sykkel så.... Service kalles det!!!

Vis Medlemmets Profil
Ja enda et bevis på hvor seriøs BMW er. Den saken får du bytta gratis, selv om sykkelen er fra 2003 og selv om den er hel fremdeles. Nå snakker vi seriøse saker, BMW selvsagt cheers

Som den seriøse hjemmemekkeren setter jeg alltid bakhjulet (og det meste av andre skruer) fast med riktig moment, så den saken har ikke bekymret meg så mye selv om jeg har visst om det og sjekker den hver gang hjul er av.
At folk med for mye krefter klarer å dra til så saker sprekker opplever nok de fleste, men at produsenten (BMW selvsagt) tar litt ansvar for slikt også sier litt om seriøsiteten king

Vis Medlemmets Profil
Jeg er enig om at det er bra service av bmw og skifte på steingamle sykler, men de burde innkalt når de faktisk har innsett at de har gjort en blemme.

Sist endret av custom den Tor 12 Mar 2015 - 8:29, endret 1 gang (Reason for editing : stamming)

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:Jeg er enig om at det er bra service av bmw og skifte på steingamle sykler, men de burde innkalt når de faktisk har innsett at de har gjort en blemme.

Nå sier vel artikkelen at det er nettopp de de har tenkt, nemlig å kalle inn.

Om det er en blemme er vel opp til øynene som ser.

Nevnte flens er laget i aluminium, og BMW spesifiserer faktisk at boltene skal trekkes til med spesifisert moment. For de aller fleste er dette ikke et problem, de leser og følger spesifikasjonene og har ingen problem. Men iblandt dukker der opp gorillaer som bare gyver på hodeløst, og da kan det dukke opp sprekker.

Nå er det vel litt drøyt å hevde at alle (faktisk ikke så mange) sprekkene er forårsaket grunnet brukerfeil. Aluminium er tross alt lett, men litt lunefult. Og det er vel grunnen til at de tar tak i det.

Som mangeårig eiger av div. BMW sykler synes jeg det er positivt at BMW tar ansvar. Jeg tolker det ikke som en kvalitets-brist, jeg tar det som tegn på at bedriften er seriøs.

Alle produsenter lager konstuksjoner som viser seg i ettertid å ikke helt innfri. Men de fleste sitter stille og feier problemet over på kundene. Har ikke tenkt å nevne navn, men det finnes eksempel på rammer som sprekker, el-system som tar fyr og register som raser etter kort tid. Og fabrikken har sittet stille som en mus uten å informere kundene.
I fjor hadde BMW 1 (en) av de nye 1200RT som fikk en feil på støtdemper. De stoppet samtlige (til da over 8000) sykler og byttet samtlige dempere uten kostnad for eiger.
Ikke mange som stiller opp på den måten, og denne seriøse holdningen vises igjen i form av lojale kunder...

Sist endret av knutk den Tor 12 Mar 2015 - 11:37, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Åssen er det for alle og enhver,som ihvertfall tror de kan mekke,å drive på og mekke nyere sykler med elektronikk og fandens oldemor ?
Søkeutstyr er vel dyrt og ikke noe enhver har uti garrasjen..??
Bære lure je æiltså....

Je lure meg på,sa gutten..ja gjør det da,sa jinta.. cat

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:Åssen er det for alle og enhver,som ihvertfall tror de kan mekke,å drive på og mekke nyere sykler med elektronikk og fandens oldemor ?
Søkeutstyr er vel dyrt og ikke noe enhver har uti garrasjen..??
Bære lure je æiltså....

Je lure meg på,sa gutten..ja gjør det da,sa jinta.. cat

Nå er "Fandens oldemor" ekstrautstyr og sikkert like krevende som å mekke på egen svigermor.

Men elektronikken er veldig grei å forholde seg til. Man kjøper en GS-911 (for BMW, for andre merker finnes tilsvarende), den koster samme som en karbonfiber-hugger og kan brukes på alle BMW sykler produsert etter 2005. Den kobles til PC/mobiltlf./brett og man kan teste alt som bruker strøm på sykkelen.
Utover det er mekanikken som før og er ikke ulikt mekking på eldre modeller.

Men som alle nyere mc bør man ha en god manual. Utstrakt bruk av lettmetall krever at man bruker hodet for å unngå å ødelegge mer enn man fikser.
Men det er langt innenfor rekkevidde for alle som er villig til å lese litt før man setter igang, og de fleste rutine/service jobber kan utføres uten store krav til dyrt verktøy.
Største utfordringen for mange er å overvinne frykten for ny teknologi og sette seg ned og se litt på det. Når man først setter igang innser man at det verken er skummelt eller vanskelig, bare nytt og litt ulikt det man har holdt på med tidligere.

Vis Medlemmets Profil
Enkleste GS-toolen for diagnose koster knapt 2.500 nå. PC har vel alle?
Ellers er det som knutk sier ganske kjent teknologi det meste som ikke henger på canbusen og går på strøm.

For en enkel jobb som sync av innsug trenger man faktisk GS911-toolen siden man skal parkere stepmotorene, eller man kan la verkstedet gjøre jobben. Sannsynligvis har man spart inn diagnoseverktøyet på ei synkronisering bounce

Kan også lese av diagnosen på mobilen om den lille diagnosepluggen er med. Bare jeg hadde fått knøvla meg til å legge inn programmet på mobilen ... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
[quote="knutk"] For de aller fleste er dette ikke et problem, de leser og følger spesifikasjonene og har ingen problem. Men iblandt dukker der opp gorillaer som bare gyver på hodeløst, og da kan det dukke opp sprekker.

[quote]

Godt jeg ikke har BMW da... affraid

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
...
Godt jeg ikke har BMW da... affraid

Nå er det vel ikke bare BMW som har utstrakt bruk av lettmetaller. Tror nok flere produsenter vil slite med samme problemstilling.

Greit å overdimensjonere, men det gjør jo syklene til tunge drog.

Vis Medlemmets Profil
knutk skrev:
custom skrev:Jeg er enig om at det er bra service av bmw og skifte på steingamle sykler, men de burde innkalt når de faktisk har innsett at de har gjort en blemme.

Nå sier vel artikkelen at det er nettopp de de har tenkt, nemlig å kalle inn.

Om det er en blemme er vel opp til øynene som ser.

Nevnte flens er laget i aluminium, og BMW spesifiserer faktisk at boltene skal trekkes til med spesifisert moment. For de aller fleste er dette ikke et problem, de leser og følger spesifikasjonene og har ingen problem. Men iblandt dukker der opp gorillaer som bare gyver på hodeløst, og da kan det dukke opp sprekker.

Nå er det vel litt drøyt å hevde at alle (faktisk ikke så mange) sprekkene er forårsaket grunnet brukerfeil. Aluminium er tross alt lett, men litt lunefult. Og det er vel grunnen til at de tar tak i det.

Som mangeårig eiger av div. BMW sykler synes jeg det er positivt at BMW tar ansvar. Jeg tolker det ikke som en kvalitets-brist, jeg tar det som tegn på at bedriften er seriøs.

Alle produsenter lager konstuksjoner som viser seg i ettertid å ikke helt innfri. Men de fleste sitter stille og feier problemet over på kundene. Har ikke tenkt å nevne navn, men det finnes eksempel på rammer som sprekker, el-system som tar fyr og register som raser etter kort tid. Og fabrikken har sittet stille som en mus uten å informere kundene.
I fjor hadde BMW 1 (en) av de nye 1200RT som fikk en feil på støtdemper. De stoppet samtlige (til da over 8000) sykler og byttet samtlige dempere uten kostnad for eiger.
Ikke mange som stiller opp på den måten, og denne seriøse holdningen vises igjen i form av lojale kunder...
Nå finleste ikke jeg den artikkelen når den egentlig har null interesse for meg Very Happy men ser i ettertid at de vil varsle eierene.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]