Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Toppbokser,en gave til mc-folket?

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 5]

1 Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 10:46

KliffArne skrev:flott sykkel:

.

Steike fin sykkel du har der du... bounce
Men den tåppbåksen affraid  burde du fått skifta ut til noe mindere strømlinjeformet og noe det går an å koke pølser i !!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 10:59

@Palma: Kliffern må ha sånn diger TåppBåkks på¨Båkksern sin for at han skal transportere Snøgg-Dugurd og Kaffe-Termos for meg når vi er på tur på Vest-kysten. Hvis ikke han tar det ansvaret, så blir det ikke noe Snøgg-Dugurd og Kaffe når det er beinstrekk, for jeg skal ALDRI ha noe sånnt Tåpp-Båks-ræl på Mottor-Sykkern min Exclamation  Altså, Jeg mener: ALLDRI Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 11:04

ArcticTiger skrev:@Palma: Kliffern må ha sånn diger TåppBåkks for at han skal transportere Snøgg-Dugurd og Kaffe-Termos for meg når vi er på tur på Vest-kysten. Hvis ikke han tar det ansvaret, så blir det ikke noe Snøgg-Dugurd og Kaffe når det er beinstrekk, for jeg skal ALDRI han noe sånnt Båkse-ræl på Mottor-Sykkern min Exclamation  Jeg mener: ALLDRI Twisted Evil
Åjavelja, du er den typen du affraid snøggduggurd og kaffetår skarru ha, men frakte den vil du ikke grunnet forfengelighet clown

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 11:09

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:@Palma: Kliffern må ha sånn diger TåppBåkks for at han skal transportere Snøgg-Dugurd og Kaffe-Termos for meg når vi er på tur på Vest-kysten. Hvis ikke han tar det ansvaret, så blir det ikke noe Snøgg-Dugurd og Kaffe når det er beinstrekk, for jeg skal ALDRI han noe sånnt Båkse-ræl på Mottor-Sykkern min Exclamation  Jeg mener: ALLDRI Twisted Evil
Åjavelja, du er den typen du affraid snøggduggurd og kaffetår skarru ha, men frakte den vil du ikke grunnet forfengelighet clown

Stemmer det Palma! Et sted går grensen. Pølsekokere/Kakebokser montert en på hver side går ann, men ALLLLLLLDRI Tåpp-BÅkkkks Shocked

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 11:15

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Stemmer det Palma! Et sted går grensen. Pølsekokere/Kakebokser montert en på hver side går ann, men ALLLLLLLDRI Tåpp-BÅkkkks Shocked
Er der noe prinnsippiellt eller noen praktisk årsak? Redd forå miste balansen?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 11:54

@Pælma:

Både og. MC er en estetisk ting for meg, både visuelt og kjøreopplevelsen.
- Nå er ikke dagens MCer alltid spesielt  elegante, men de blir iaffal ikke vakrere med en slik toppboks. Det er få ting som så til de grader ødelegger sykkelens linjer.
- På en MC er det viktig å holde tyngdepunktet så lavt og midt mellom hjula som mulig for best mulig stabilitet. Derfor syns jeg det blir galt å plassere vekt høyt og bak på sykkelen. Toppboksen påvirker og luftstrømmen  rundt MC og fører negativt, slik at det kan påvirke stabiliteten. En ustabil sykkel er ikke gøy å kjøre.

MC-kjøring er "travel light" for meg. Jeg vil ha med meg minst/lettest mulig, det er en utfordring å se hvor lite man kan klare seg med. Sidevesker og evt en bag/sekk på baksetet holder lenge for meg. Den lengste MC tur jeg har vært på var 11.500 km på 3,5 uker, jeg greide meg godt med det jeg hadde i sideveskene og en bag. Drasser ikke på hustelt og grill når jeg er på tur.
Selvfølgelig ser jeg det praktiske med å ha lasteplan på sykkern, men skal jeg frakte noe på lasteplan så tar jeg Ferguson-traktorn eller Chevy-pickuppen.

Very Happy  Hehe, smak og behag vet du.

Sist endret av ArcticTiger den Man 16 Mar 2015 - 11:58, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 11:56

ArcticTiger skrev:@Palma: Kliffern må ha sånn diger TåppBåkks på¨Båkksern sin for at han skal transportere Snøgg-Dugurd og Kaffe-Termos for meg når vi er på tur på Vest-kysten. Hvis ikke han tar det ansvaret, så blir det ikke noe Snøgg-Dugurd og Kaffe når det er beinstrekk, for jeg skal ALDRI ha noe sånnt Tåpp-Båks-ræl på Mottor-Sykkern min Exclamation  Altså, Jeg mener: ALLDRI Twisted Evil
Og her er vi visst helt enige, Tiger. Cool

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 12:33

ArcticTiger skrev:@Pælma:

- Nå er ikke dagens MCer alltid spesielt  elegante, men de blir iaffal ikke vakrere med en slik toppboks. Det er få ting som så til de grader ødelegger sykkelens linjer.
- På en MC er det viktig å holde tyngdepunktet så lavt og midt mellom hjula som mulig for best mulig stabilitet. Derfor syns jeg det blir galt å plassere vekt høyt og bak på sykkelen. Toppboksen påvirker og luftstrømmen  rundt MC og fører negativt, slik at det kan påvirke stabiliteten. En ustabil sykkel er ikke gøy å kjøre.

MC-kjøring er "travel light" for meg. Jeg vil ha med meg minst/lettest mulig, det er en utfordring å se hvor lite man kan klare seg med. Sidevesker og evt en bag/sekk på baksetet holder lenge for meg. Den lengste MC tur jeg har vært på var 11.500 km på 3,5 uker, jeg greide meg godt med det jeg hadde i sideveskene og en bag. Drasser ikke på hustelt og grill når jeg er på tur.
Selvfølgelig ser jeg det praktiske med å ha lasteplan på sykkern, men skal jeg frakte noe på lasteplan så tar jeg Ferguson-traktorn eller Chevy-pickuppen.

Ser den ! Og er faktisk ganske enig når jeg kjenner etter innerst inne i meg selv... Shocked

Kanskje jeg skal bygge om tåppbåksen til fuglekasse og hengen i et tre hjemme bounce

Edit:
Faan, dette ble det ikke no diskusjon av... Mad Får ta det igjen en annen gang..

Sist endret av Palma den Man 16 Mar 2015 - 12:34, endret 1 gang (Reason for editing : Nærmere ettertanke om mulig anger...)

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 14:11

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:@Pælma:

Ser den ! Og er faktisk ganske enig når jeg kjenner etter innerst inne i meg selv... Shocked

Kanskje jeg skal bygge om tåppbåksen til fuglekasse og hengen i et tre hjemme bounce

Edit:
Faan, dette ble det ikke no diskusjon av... Mad  Får ta det igjen en annen gang..
Slapp av Palma, jeg tar denne bounce
I teorien stemmer det jo, det dere sier. Men nå er hverken GS, Tiger eller V-strom noen skjønnheter, og ingen topbox klarer å skjemme noen av disse syklene i nevneverdig grad.
Og kjøreegenskaper ... come on. Hvis ikke sykkelen takler 10 -15 kg på bæreren, så er det noe galt med sykkelen.
Vindproblemer er vel også ganske så hypotetisk.
Jeg kan strekke meg til å være litt enig om man til stadighet ligger og dundrer i utenlandske hastigheter, og/eller om man kjører mye i kuling og storm.

Men jeg ville heller ikke ha topbox på en gammel klassisk skjønnhet

Vis Medlemmets Profil

10 Toppbokser on Man 16 Mar 2015 - 14:14

ArcticTiger skrev:Både og. MC er en estetisk ting for meg, både visuelt og kjøreopplevelsen.

Kan være enig i den,men i all beskjedenhet så er det enkelte mopper som kler en toppboks bedre enn andre,løsningen på min syns jeg er av de bedre. Muligens for at den er så stygg i utgangspunktet  santa

ArcticTiger skrev:- På en MC er det viktig å holde tyngdepunktet så lavt og midt mellom hjula som mulig for best mulig stabilitet. Derfor syns jeg det blir galt å plassere vekt høyt og bak på sykkelen. Toppboksen påvirker og luftstrømmen  rundt MC og fører negativt, slik at det kan påvirke stabiliteten. En ustabil sykkel er ikke gøy å kjøre.

Rudolf tåler å bli kjørt så fort den går,både med toppboks alene samt den og sidevesker på.Uten å bli ustabil.

Har jeg hørt  geek

ArcticTiger skrev:MC-kjøring er "travel light" for meg. Jeg vil ha med meg minst/lettest mulig, det er en utfordring å se hvor lite man kan klare seg med. Sidevesker og evt en bag/sekk på baksetet holder lenge for meg.

Jeg klarer meg lenge kun med toppboksen,sideboksene må på hvis Emma skal være med.Kunne nok hatt henger på også,for den del Neutral

Men toppboksen har jeg alltid på,til rundtomdørene-kjøring. Får jo plass til et par handleposer oppi der. For meg er moppen en bil nummer 2,og estetikken må vike for det praktiske.

11 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 14:22

Ble så mye toppboks-snakk i dagstur tråden,at jeg tok meg den friheten å skille ut endel innlegg og la dem i en egen toppboks-tråd.

Palma fikk æren av å være trådstarter,det skjedde automatisk. Resten klarte jeg helt alene afro

12 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 14:48

Dæsken, da skal jeg hjem å ta bilder av tåppbåksa mine å legge ut her, tror faktisk jeg har hele 3 støkker cheers

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 14:58

Jeg har en tåppbåks til salgs, om noen ønsker seg en. Det er et digert beist i svart plast, mener det står KTM på den, og at den er produsert av Givi.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 15:04

Hoooiii, nå blei jeg litt engstelig Shocked for å bli pælma jeg og, da jeg så du hadde fjerna alle Tåpp-Båkks-innlega jeg hadde besuddla Dagsturtråden din med Clifff.

Men så, WAAWW, så ser man BAN sin fortreffelighet, en egen Tåpp-Båkks-tråd a gett cheers

men, Dere kan si akkurat så mye dere vil om Tåpp-Båkksens "fortreffelighet", Æ GIR MEG IIIIIKKKKKKEEEEE Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 15:23

Hadde dettte vært mitt forum, så hadde jeg kasta ut alle som kjører med toppboks. rabbit

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 15:28

Fortreffelighet e vel litt overdrevent ... det eneste de e brukbar til e jo å frakte no smågreier, ellers ganske unyttig.

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 15:52

ikke bare har jeg toppbåks men atpå tel med et svært batteri inni... affraid

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 16:35

Toppboks er jeg ferdig med!
Etter at festene knakk og boksen rulla fritt på E6 og jeg måtte kjøre 2km tilbake for å leite, så er den der jævelskapen B.A.N.N.L.Y.S.T for all ettertid på mine mopper!
Jeg skal før fastmontere en gammel melkekasse på bæreren før en toppboks kommer i nærheten av moppen min.

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 18:16

bikeridr skrev:Toppboks er jeg ferdig med!
Etter at festene knakk og boksen rulla fritt på E6 og jeg måtte kjøre 2km tilbake for å leite, så er den der jævelskapen B.A.N.N.L.Y.S.T for all ettertid på mine mopper!
Jeg skal før fastmontere en gammel melkekasse på bæreren før en toppboks kommer i nærheten av moppen min.

Denne typen har lav egenvekt og har plass til mye

Ikke så god beskyttelse for vær og vind, men..

Men seriøst. Man må jo pakke i toppboksen med fornuft. Selv om den rommer all verden så er det ikke bare å hive oppi. En kjenning av meg og brakk bakramma på en R1100RS, men lesser du den full så blir jo resultatet der etter.bounce

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 18:27

Da har je fottograffert båksa mine.

Betty sin:

Stømlinjeformet og fin

Oppi

Når lokket er igjen ser det slik ut inni

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 18:40

Har flere bokser og jeg...

Til den gamle K100'n har jeg faktisk 2

Den digre fra en 1100LT, med skigard på løkket for eksta lasteplass  bounce

Og den lille orginale RT boksen med plass til vognkort, en skiftnøkkel og en snusboks.

Liker egentlig ikke snakke om det, men jeg har en liten plastikkrakkett og, en Baotian plastikkskuter, denne har og tåppbåks..

Det er en boks snus på toppen der for å illustrere størrelsen.

PS, den mopeden er IKKE i bruk affraid

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 18:54

Palma skrev:
bikeridr skrev:Toppboks er jeg ferdig med!

Denne typen har lav egenvekt og har plass til mye

Ikke så god beskyttelse for vær og vind, men..
Jepp, en sånn jeg trenger Cool
Palma skrev:
Men seriøst. Man må jo pakke i toppboksen med fornuft. Selv om den rommer all verden så er det ikke bare å hive oppi. En kjenning av meg og brakk bakramma på en R1100RS, men lesser du den full så blir jo resultatet der etter.bounce
Ja, og det var det jeg trodde jeg hadde gjort. Hadde kun sovepose og fotoapparat i den. Vekta av innholdet var kanskje 6-7 kg.

Så, NEI! Nix mer toppboksmøkk på meg. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:20

mortal skrev:Hadde dettte vært mitt forum, så hadde jeg kasta ut alle som kjører med toppboks. rabbit

Alltid toppboks. Kanskje ei seteveske foran cheers

Fungerer også i stor høyde rabbit

Har en på mange-og-førti liter fra

Biltema

til XT`en også afro

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:29

Det er vel et tegn på alder,men jeg er i toppboks campen bounce Biltema sin funker utmerket.

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:33

Åfytti-hæææælllvettte, dette var værre enn jeg trudde var muulig Rolling Eyes
Å du Palma, er du sikker på at du er på rektig forum, jeg tenker på Scania, klasse 2 lappen og sånt når jeg ser de bildene dine.... Suspect

Sist endret av ArcticTiger den Man 16 Mar 2015 - 19:37, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next