Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Toppbokser,en gave til mc-folket?

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 5]

26 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:36

bikeridr skrev:
Ja, og det var det jeg trodde jeg hadde gjort. Hadde kun sovepose og fotoapparat i den. Vekta av innholdet var kanskje 6-7 kg.

Så, NEI! Nix mer toppboksmøkk på meg. Very Happy

Da lurer jeg på hva slags sykkel du har og hva slags toppboks du hadde på Question
Mange toppbokser sitter jo veldig langt bak, og da kan 6-7 kg på en lang arm danne er ganske betydelig moment i endel humper og dumper på norske veier.

Jeg har vurdert å flytte boksen lengere frem da jeg sjelden eller aldri har med meg passasjer

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:50

Ser at jeg enkelte ganger glemmer den fortreffelig toppboksen affraid

Må være sløvhet...

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 19:59

Palma skrev:
Da lurer jeg på hva slags sykkel du har og hva slags toppboks du hadde på Question
Mange toppbokser sitter jo veldig langt bak, og da kan 6-7 kg på en lang arm danne er ganske betydelig moment i endel humper og dumper på norske veier.

Min "eminente" Giviboks (monokey) sto rett over bæreren, rett bak salen. Festene var 8-10cm brede av profilert aluminium (originale). Max lastevekt var 10kg om jeg ikke husker helt feil og jeg hadde som sagt 6-7 kg oppi.
Hele "herligheten" sto på en '84 Yamaha FJ 1100 og langturen jeg hadde med den til Tsjekkia i år 2000 foregikk utelukkende på asfaltert vei. Men, sånn der utenfor Majavatn på vei hjem til daværende bosted (Tromsø), meldte altså jævelskapen "takk for seg".

Hadde et digert monster av en øggly-bøggly toppboks på TDM'en min (originalmontert). Hva faen var vitsen??? HÆ?? 60 liter boks og lastvekt 5 -FEM- kilogram. Brukte den én gang og satt vel mere og så bak på boksen enn fremover på veien av frykt for å miste den. Nå har jeg mer enn nok med to fornuftige sidekofferter og Biltema vanntett pakksekk.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:06

Hører til Toppboks "fanboys" gruppen.

Akkurat som Palma har jeg flere, og bruker dem om-en annen. Skifte mellom dem er gjort på sekunder, og orginalfestene holder. Man bruker sykkelens egen nøkkel for lås.

Fordel med toppboks er topp-åpning, og de bygger ikke i bredden.

For småturer benytter jeg den vesle boksen (27L). Den er stor nok til å romme en hjelm, praktisk om man skal til by'n. Greit å ha plass til termos + ekstra kopper om man treffer på hyggelige mennesker som ikke har med kopp. Ekstra hansker, kamera, dekklappingsutstyr og kompressor. (alltid hyggelig å kunne hjelpe dem som ikke har trykkovervåking i hjula og kjører til dekket er nesten flatt).

Om jeg tar med "sjøla" og skal overnatte er det greit å sette på den store toppboksen. Bedre ryggstøtte og mer plass.

På min 800GS bruker jeg en varioboks og har med standardutstyr. Mye greiere å kjøre rundt bommer og på smale veier uten sidevesker.

Synes egentlig ikke toppboks er så skjemmende, men så slipper jeg jo å ha en skranglete Givi som eneste alternativ...

Alternativet er jo å benytte en ryggsekk. Riktig nok er jeg ikke mye pen å se på, men å gå rundt som Ludvig i Flåklypa? Da tar jeg heller en toppboks.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:14

ArcticTiger skrev:Åfytti-hæææælllvettte, dette var værre enn jeg trudde var muulig Rolling Eyes
Å du Palma, er du sikker på at du er på rektig forum, jeg tenker på Scania, klasse 2 lappen og sånt når jeg ser de bildene dine.... Suspect

Har ikke blitt avkrevd klasse2lappen enda bounce
Det er jo gulle praktisk da å ha den der. I den har jeg små lette ting som regndress, kaffen, mat til neste rast osv... Maks 20-30 kg hahaha

Men nå er ikke jeg på tur for å vise frem at jeg har pen estetisk sykkel heller da clown

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:15

@Joo: For et flott, classisk bilde av Beeemern med cross-dekk! Er du i sparagmitt-området Question

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:18

mortal skrev:Jeg har en tåppbåks til salgs, om noen ønsker seg en. Det er et digert beist i svart plast, mener det står KTM på den, og at den er produsert av Givi.

Du kan jo ikke selge noe som er så stygt og ubrukelig Suspect Syns du skal gi den bort til noen som har/skal kjøpe KTM santa

33 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:42

KliffArne skrev:
mortal skrev:Jeg har en tåppbåks til salgs, om noen ønsker seg en. Det er et digert beist i svart plast, mener det står KTM på den, og at den er produsert av Givi.

Du kan jo ikke selge noe som er så stygt og ubrukelig Suspect   Syns du skal gi den bort til noen som har/skal kjøpe KTM santa
Er den noen spesiell du tenker på? Suspect

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:45

mortal skrev:
KliffArne skrev:

Du kan jo ikke selge noe som er så stygt og ubrukelig Suspect   Syns du skal gi den bort til noen som har/skal kjøpe KTM santa

Da er det vel bedre med denne typen kanskje:

lol!

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 20:49

Ser at Kaker er litt ut der borte nå, det er Øl og Brennvin som er i skuddet virker det som.
Ja, husker en som likte å pakke baggasjen sin lengst mulig bak og så høyt som mulig på sykkern. Campingstoler og greier. Gi den fæle boksen din til han du Mortis Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 21:12

ArcticTiger skrev:@Joo: For et flott, classisk bilde av Beeemern med cross-dekk! Er du i sparagmitt-området Question

Herlig tur i Dalarna, Värmland og Herjedalen. Her er jeg nok i Herjedalen, 100km sammenhengende grus og skogsbilveg akkurat der cheers

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 21:53

Palma skrev:
mortal skrev:
KliffArne skrev:

Da er det vel bedre med denne typen kanskje:

lol!
He-he... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 22:25

Det er jo utrolig kjekt med tåppbåks når man er på harry tur, ett brett med halv litere med øl setter man i bunnen av båksen så kan man legge noe lettere som flesk, kotteleter og fileer av ymse slag på toppen.
Da går neste brett med øl fordelt i begge sideveskene sammen med en 4-5 flasker vin og kanskje en jeger og noe snus.
ja og da må man jo spre det kjerringa kjøper av eventuelle klær og sko litt rundt om kring, og om nødvendig får man hive en pakksekk oppå tåppbåkksen.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 22:45

Jeg får vel tirre AT med et toppboks bilde, vet han ikke liker dette. Men klarer ikke å la være. Og helt enig med custom, en six pack med øl passer perfekt i toppboksen.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 22:50

KnutR

Admin
Det var åff-tåpp-ikk-boks (tog'u an?) på XL-vinter/grusbusern jeg hadde, investerte i gild kasse fra Biltema. Der oppi var det tørre hansker, førstehjelpsskrin, litt småverktøy, gaffateip, strips, kaffekopp, lappesaker, litt tau og andre ting jeg følte for å dra på. Fikk brukt alt i løpet av de to sesongene jeg kjørte vinterføre.
Alt i alt var det vel 5-6 kilo der, og boksen holdt farta, på tross av ujevnt underlag og mye herjing. Ikke en gang et ordentlig rundkast gjorde noe for sammenkoblinga mellom boks og sykkel :)

Konklusjonen må være: Denne er mer solid enn det meste annet du får kjøpt av toppbokser. cheers

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

41 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Man 16 Mar 2015 - 23:30

@MTS: Huff ja, dette har vi vært igjenom før What a Face Flott, fantastisk sykkel som er utskjemmt med en ...... Jeg hadde heller blitt totalavholdsmann, enn å frakte Øl i Tåpp-Båkksen på en Multi Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 1:20

Det bilde av Duccen sier det meste - er idiotisk å ødelegge kjøregenskapene på en sykkel på den måten. 

Har en diger toppbaks til Busan - og har brukt kun den noen ganger - men du merker det på egenskapene - spesiellt at den går på hjulet ved kun moderate pådrag (før trimming). 

Nå har jeg kun med bankkort og ei ren underbukse i humpen....

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 7:48

bikeridr skrev:Toppboks er jeg ferdig med!
Etter at festene knakk og boksen rulla fritt på E6 og jeg måtte kjøre 2km tilbake for å leite, så er den der jævelskapen B.A.N.N.L.Y.S.T for all ettertid på mine mopper!
Jeg skal før fastmontere en gammel melkekasse på bæreren før en toppboks kommer i nærheten av moppen min.

Du må jo sette boksen skikkelig fast,få noen med teknisk innsikt til å hjelpe rabbit

Historien din om rullende objekter på E6 minner meg om da jeg lånte ei gammel campingvogn av svogeren min,og tok ut på tur. Mellom Fauske og Straumen en plass,så mista jeg plutselig det ene hjulet på campingvogna,og hadde det ikke vært for den bilen som kom imot,så hadde jeg aldri funnet hjulet igjen.Han så nemlig hvor det tok veien,på motsatt side av hvor jeg hadde tenkt å leite.

Men kunne jo ikke falle meg inn å bannlyse hjul på campingvogner av den grunn,det skulle jo tatt seg ut.Hadde svogeren min satt hjulet skikkelig på,eller jeg selv sjekket dett før jeg dro,så hadde det ikke blitt noen historie ut av det drunken

44 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 18:26

En toppboks har utallige muligheter. Både før og etter harrytur cheers

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 19:17

@Cliffrz: Tåpp-Båkks og Campingvogn ja, samma greia det Rolling Eyes

@Palmer: Det var da noen stusselige kulehøl i Tåpp-Båkksen din, når du kommer hit skal jeg gjerne hjelpe deg å slenge dit noen .44 høl for deg bounce

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 19:22

ArcticTiger skrev:@Cliffrz: Tåpp-Båkks og Campingvogn ja, samma greia det Rolling Eyes

@Palmer: Det var da noen stusselige kulehøl i Tåpp-Båkksen din, når du kommer hit skal jeg gjerne hjelpe deg å slenge dit noen .44 høl for deg bounce

Bruker finkaliber på skogen, så kjeltringer får tid til å tenke seg om...etterpå.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 19:23

KnutR

Admin
ArcticTiger skrev:

Og vi andre så tappekrana først. Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

48 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 19:26

KnutR skrev:
ArcticTiger skrev:

Og vi andre så tappekrana først. Wink

Rolling Eyes  Bare feik den krana da, Tåpp-Båkksen er jo full av kulehøl, kommer ikkeno ut av den krana da. Snakker om å være lettlurt Shocked

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 19:49

KnutR skrev:Og vi andre så tappekrana først. Wink

La merke til det clown

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Toppbokser,en gave til mc-folket? on Tir 17 Mar 2015 - 20:06

Neeii, Gutter, da greier jeg ikke å holde på den Grusomme Sannheten lenger  Embarassed  Det er bare å bryte sammen og tilstå. Jeg har desverre ført dere bak Lyset.

Jeg har en Mottor-Sykkel med Tåpp-Båkks på jeg og  monkey

Men til mitt forsvar må jeg si at jeg har aldrig kjørt den med Topp-Båkksen på. Kjøpte den av Biltilsynet for noen år siden, fordi den var Grønn  cheers  , men demonterte Tåpp-Båkksen før jeg kjørte den hjem. Og siden har det ikke blitt noe mer kjøring med den, siden den har feste for Tåpp-Båkks  Rolling Eyes  Den har stått som vegg-pryd i Mekka  Very Happy

Og nå spør jeg dere Tåpp-Båkks entusiaster: Er det noen som kunne tenke seg å overta denne Mottor-Sykkern for en grei pris  Question

Det er en 1997 Triumph Sprint 900, med 98 hk i Trippel-Mottorn, som er kjørt 36.575 km. Og Båkksene, ja de er fra Givi.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next