Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Honda cb900 custom '81 selges som delesykkel

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Hei.Prøver her om noen er interessert.Selger min honda cb 900 custom '81 modell som enten et prosjekt,eller delesykkel.Fikk startet den i februar,men ikke siden.Er mulig å få igang med litt (mye) mekking.

Det som er bra:

-Corbin sete.Litt slitt etter 7 års bruk,men ingen store ting.
-Bakre støtdempere er nye luftbaserte dempere som er nesten like bra som original.
-Følger med ett ekstra sett med gaffler,slik at det skulle være mulig å sette sammen ett som er uten groper eller feil.De som sitter på nå har noen små groper,men fungerer utmerket uten lekkasje.
-Dekkene har mange tusen KM igjen.

Det som ikke er bra (brace yourself):

-Må montere ny chokewire noe som medfører at man mest sannsynelig må ta ut forgasserrekken for å komme til.
-Oljelekkasje fra ventildekselet på venstre side ved varmt vær samt rød guffe smurt utover for å stoppe det.
-To skruefester foran på venstre side av ventildekselet har blitt dratt til for hardt,og må utbedres.Mest sannsynelig må motoren ut for å nå ett av de.
-En av eierene før meg har fikset en lekkasje under motoren på venstre side med skumgummi.Drypper noen få dråper i ny og ne.Hvis man tørker av det ved hver bensinpåfylling,drypper det ikke.Så liten er lekkasjen.
-Bremseskiven bak har begynt å ruste.Vet ikke om den kan reddes.
-Bulk i tank (burde være lett å utbedre) samt noen riper.

Det er hva jeg vet.Følger med ny chokewire,clutchlammeller samt fjærer.Clutchwire samt tachowire.Med mer.

Tenkte 4000 kroner er en fornuftig pris.Kommer med bilder senere.

Vis Medlemmets Profil
FastFreddie skrev:Hei.Prøver her om noen er interessert.

Du har antagelig kommet til rett plass,er det noen som liker gammelt skrap,så må det være oss pirat

FastFreddie skrev:Tenkte 4000 kroner er en fornuftig pris.Kommer med bilder senere.

Ser frem til bilder.

Prisen,er det levert på døra? clown

FastFreddie skrev:Hei.Prøver her om noen er interessert.

Du har antagelig kommet til rett plass,er det noen som liker gammelt skrap,så må det være oss  pirat

FastFreddie skrev:Tenkte 4000 kroner er en fornuftig pris.Kommer med bilder senere.

Ser frem til bilder.

Prisen,er det levert på døra?  

Du har fremdeles ikke mistet din sans for humor ser jeg clown lol!

Bilder kommer.

Vis Medlemmets Profil
FastFreddie skrev:Bilder kommer.

"Bilder kommer", sa "Fast"-Freddie.......... Razz

FastFreddie skrev:Bilder kommer.

"Bilder kommer", sa "Fast"-Freddie.......... Razz

lol.Virker som du klør etter et prosjekt her kliffyboy tongue

Vis Medlemmets Profil
FastFreddie skrev:

lol.Virker som du klør etter et prosjekt her kliffyboy tongue

Ja han fikk vel bråabstinenser og ledig pledd da han sendte avgårde den gamle CBX`en i går lol!

Vis Medlemmets Profil
Pleddet ble ikke arbeidsledig lenge,fant noe annet i nabolaget jeg kunne legge det over santa

Vis Medlemmets Profil
Her er noen bilder av hvalen: PS:Det må sies at bildene ble vel store.Skalerte dem til 1024x650ca,men de er gigantiske her:( Bruk CTRL knappen og musscrolleren.

Bakre bremseskive

Sprekt gaffelbeskytter:

Høyre side:

Styre:nb:høyre speil har jeg nytt liggende

Bulk i tank:

Ventilhus venstre side.Det røde er guffe for å tette lekasje.Har nytt ventilhuslokk samt pakning:

De to skruene nederst på ventilhuslokket har blitt dratt til for hardt og må/burde gjenges opp:

Venstre side er helt ok.Stod en scooter parkert der som blokkerer.

Leverer inn skiltene til uka.

Vis Medlemmets Profil
Fin langt ifra, men langtifra fin...
Blir det nå Big Pic Freddie? clown

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:Fin langt ifra, men langtifra fin...
Blir det nå Big Pic Freddie? clown

lol.Skalerte ned i GIMP,men antar jeg gjorde noe feil da jeg eksporterte til paint...Ikke spør Wink

Vis Medlemmets Profil
Til orientering, der finnes et program som følger med Windows som enkelt minimerer bildene før de publiseres.
Om du velger feks 800 pix i bredden vil det selv tilpasse høyden for å beholde proporsjonene. Lønner seg å lagre det forminskede bilde under nytt navn for å bevare originalen.

Vis Medlemmets Profil
"Hvalen" ha fått selskap av 4 andre i garasjen her..

Nå vet jeg hva vinteren skal benyttes til... lol!

Vis Medlemmets Profil
Håper du får liv i den :)

Vis Medlemmets Profil
det knatrer og går... forsikring var ikke den dyreste jeg har opplevd med 348kr i året.... sunny
så da spanderte jeg på å ikke avregistrere... Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Du fikk den til å gå?Var choke kabelen i den pakken?

Den er ikke den dyreste i forsikrings departementet,nei Very Happy

Lykke til videre med odysseen Cool

Vis Medlemmets Profil
tror det ligger en wire av et eller annet slag der.
fjærnet alt vann fra plugghettene og fyret den opp på startgass.
den kom etter en stund med kinning..

intressant starterclutch forresten.. lol!

Vis Medlemmets Profil
lol.Trodde den starter clutchen var ganske vanlig på den tiden.Plukket du den ut?Var gulle god til slutten av fjor året.Er alltid bedre når den er varm.

Vis Medlemmets Profil
den funker til å få startet -når den ikke bare slipper og man må vente til turtallet går ned og den smekker inn igjen.. Laughing bedre ved varm motor ja..

så det lå noe drevgreier m strips i esken -er det startclutch greier?eller er det noe annet artig? clown

Vis Medlemmets Profil
Det drevsettet med strips er starterclutch.Var ennå værre enn den står i nå.Prøvde å fikse den best mulig,men beste hadde vært å ta ut den som står i nå og lage en bra en av de to.

Vis Medlemmets Profil
Ja vi får se hva vinteren bringer..

vet du forresten om den har rullet 51-151 eller 251 tusen km? grunnen til spørsmålet er at den ikke lagde så mye blårøyk som jeg hadde ventet ved seig oppstart etter vinterlagring på gateplan.

cbr`blåer heller ikke noe og den har passert 110k som jeg VET(eller 100k til som jeg ikke vet om) Laughing

Vis Medlemmets Profil
Eneste jeg vet er at den ikke har gått 51000;) Stod 18000 på telleren da jeg kjøpte den,og det syns jeg var vel lite for så gammel sykkel.Jeg tipper 151K.Ta det 51K tallet med en klype salt.Har kjørt noen hundre KM uten speedo (og dermed ingen odometer).Eneste jeg vet er dårlig i motoren (utenom ventilhuslokket samt skruer) er registerreimen som lager lyd.Juster ventilene også,noe som ikke er gjort på de ssiste 32K+ kilometrene.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]