Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Min første skikkelige RR trening!

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 8:31

Så er en snart klar! Nesten alt det jeg trenger av utstyr er pakka. Gjenstår å få sykkelen på henger, men fra kl 17 i dag blir det første skikkelige trening med ny sykkel på Rudskogen. Har ikke vært der siden debutantkurset for 2 og en halv uke siden!

Skal bli spennnde å se ut hvordan det går med egen sykkel og ikke lånt. Pluss at jeg regner med at navnet på sykkelen da blir klart!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 9:04

Tydeus skrev:Så er en snart klar! Nesten alt det jeg trenger av utstyr er pakka. Gjenstår å få sykkelen på henger, men fra kl 17 i dag blir det første skikkelige trening med ny sykkel på Rudskogen. Har ikke vært der siden debutantkurset for 2 og en halv uke siden!

Skal bli spennnde å se ut hvordan det går med egen sykkel og ikke lånt. Pluss at jeg regner med at navnet på sykkelen da blir klart!

Hva slags sykkel har du fått deg?

Ser jo ut til brukbart vær også .... du må komme med rapport...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 9:07

De superbikesyklene som er nye av året er ganske hårete saker - nye regler gjør at de kan bl.a ha skarpere kammer -så de får rundt 195 rwhp på hjulet flere av dem - og BMW har jo omtrent 10 hester over det igjen + bedre chassie og TC.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 9:45

Hahaha! Finnes ikke behov for alt det der på mitt nivå. Håper på kanskje under 1,40 runder i løpet av sommeren. Jeg burde dra inn mye bare på bedre bremser med feeling :) Jeg skal lære meg, forhåpentligvis, å kjøre bare ved riktig bruk av gass og ryggmargsføelse! Sykkelen er en gsxr 1000, 2004 modell så skal ikke stå på effekten på rudskogen. Burde starta med 600 pga mindre masse og lettere i sving, men ble nå bare sånn.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 9:53

Få justert/overhalt demperne/chassiet og bruk gode ferske dekk så har du alle forutsetninger til å få tidene ned....uten for mange tryninger..

Hav gav du for sykkelen - noe snacks på den?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 16 Mai 2012 - 13:24

Er nyjustert på alt, øhlins osv. Så er nok personen på toppen som blir problemet!

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Min første skikkelige RR trening! on Man 28 Mai 2012 - 23:24

Tydeus skrev:Er nyjustert på alt, øhlins osv. Så er nok personen på toppen som blir problemet!
Fikk gleden av å kjøre sammen (ikke i samme gruppe) med Tydeus søn/man på Rudskogen. Kan ikke klage på tempoet han fikk utover mandagen, tror faktisk han fikk til kneskrap på begge sider! Gratulerer. Hyggelig kar var han også Shocked

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 11:40

Hi-side skrev:
Tydeus skrev:Er nyjustert på alt, øhlins osv. Så er nok personen på toppen som blir problemet!
Fikk gleden av å kjøre sammen (ikke i samme gruppe) med Tydeus søn/man på Rudskogen. Kan ikke klage på tempoet han fikk utover mandagen, tror faktisk han fikk til kneskrap på begge sider! Gratulerer. Hyggelig kar var han også Shocked

Ok ...hvilke tider kjørte man på i helga?

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 12:22

Han kom vel på 1.44 eller der omkring...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

10 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 12:56

Haeggis Softline skrev:Han kom vel på 1.44 eller der omkring...

hvem av dem?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 13:32

Hei!

Jeg hadde 2 stykk 1.43 runder, 1 stykk 1.44 runde. De på 1.43 var med trafikk og masse førerfeil fra min side. Lærte mye av å høre på Hi-side! Hadde vært konge å hatt han med utpå der for å lære....den beste runda var vel nærmere 1.40 runde, men ble hindra opp slakteren og mot storsvingen. Så 1.43 er "offisiell" tid for min egen del :)
Ser nå at jeg bør klare 1.40 runder, men er selv fornøyd siden dette var 2 trening, og 2 gangen på bane siden lisenskurset. Heller aldri vært på bane før med veisykkel osv. Så debutant 100% i år som 33 åring. Dette var også 2 gang med ny sykkel, med snudd giring osv. Så kommer til å bli bra utover sommeren :)

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 13:38

Tydeus kommer til å bli god.
Han har teknikken inne, han lytter til råd og jobber målrettet.
Litt mer gutsing ved pådrag og litt mindre respekt for forankjørende, og han kommer ned på tredvetallene i løpet av kort tid.

13 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 14:11

Haeggis Softline skrev:Tydeus kommer til å bli god.
Han har teknikken inne, han lytter til råd og jobber målrettet.
Litt mer gutsing ved pådrag og litt mindre respekt for forankjørende, og han kommer ned på tredvetallene i løpet av kort tid.

Åssen vet du så mye om dette - var du der - uten å kjøre? Prøver du å få deg jobb som manager? scratch

Hiside er en hyggelig fyr og kan jo mye om dette - men det han virkelig er ekspert på å jo reale hisidere - så du skal lytte med en viss skepsis.... affraid albino rendeer

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 14:43

Telepatisk overblikk.

Nei, jeg var der. Og gjorde ingenting fornuftig.

15 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 14:59

Haeggis Softline skrev:Telepatisk overblikk.

...nei det skulle jo tatt seg ut...

...du fikk seff ikke lyst til å kjøre selv ?

Hva lå de raskeste på av rundetid - og hvem var det ? er det noe mylaps ute av dette?
Var det noen som stilte i C-klassen?

...kan ikke du som framtidig skribent gi et fyldig referat at hendelsene her på Ikkebike ? What a Face

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 15:03

Det er vel ikke lysten det står på.
Det er lommeboka. Sånn er livet.
Jeg tror seriøst jeg kunne blitt ganske god ganske fort, men har ikke penger til det..

17 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 15:17

...ok å bli Rossi-racingline koster jo endel

... men skrive koster jo ikke noe - det gjør du jo hele tida? Hadde du med kamera - kunne vel laget en fet retotasje for Ikkebike?

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 16:54

Haya99 skrev:
Haeggis Softline skrev:Telepatisk overblikk.

...nei det skulle jo tatt seg ut...

...du fikk seff ikke lyst til å kjøre selv ?

Hva lå de raskeste på av rundetid - og hvem var det ? er det noe mylaps ute av dette?
Var det noen som stilte i C-klassen?

...kan ikke du som framtidig skribent gi et fyldig referat at hendelsene her på Ikkebike ? What a Face

Ser at tidene folk setter er veldig likt det de kjører på på ACR, så der har de en målestokk Haya Twisted Evil
Det ble kjørt klubbløp på skogen på onsdagen og da kjørte de på 1:28..
Som antagelig ligger på Mylaps cyclops

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 17:18

Tydeus skrev:Hei!

Jeg hadde 2 stykk 1.43 runder, 1 stykk 1.44 runde. De på 1.43 var med trafikk og masse førerfeil fra min side. Lærte mye av å høre på Hi-side! Hadde vært konge å hatt han med utpå der for å lære....den beste runda var vel nærmere 1.40 runde, men ble hindra opp slakteren og mot storsvingen. Så 1.43 er "offisiell" tid for min egen del :)
Ser nå at jeg bør klare 1.40 runder, men er selv fornøyd siden dette var 2 trening, og 2 gangen på bane siden lisenskurset. Heller aldri vært på bane før med veisykkel osv. Så debutant 100% i år som 33 åring. Dette var også 2 gang med ny sykkel, med snudd giring osv. Så kommer til å bli bra utover sommeren :)
Du har absolutt muligheter til å bli rask det er bare å trene!
Skulle ønske jeg klarte å omsette alle tipsene jeg gir andre til min egen kjøring, det hadde gått for det Laughing

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 17:46

Ser på bildene at jeg "vrir" ryggen en del, dvs flytter rumpa, men flytter deler av overkroppen tilbake igjen. Dette var da mandag. Bildene fra søndagen viser at jeg sitter rett opp og ned....hehe! Bildene viser at jeg ikke får en rett linje med vinkelen til sykkelen som går "gjennom" meg. Skal først og fremst jobbe med sittestilling fremover, men har da behov for at noen kan se på meg....evt. ta bilder! Veit at jeg fra gatesykkelen har vent meg til denne vridningen med å flytte rumpa innimellom, men ha hodet over "senter" Får igjen for det nå ser jeg!

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tir 29 Mai 2012 - 21:31

Tydeus skrev:Ser på bildene at jeg "vrir" ryggen en del, dvs flytter rumpa, men flytter deler av overkroppen tilbake igjen. Dette var da mandag. Bildene fra søndagen viser at jeg sitter rett opp og ned....hehe! Bildene viser at jeg ikke får en rett linje med vinkelen til sykkelen som går "gjennom" meg. Skal først og fremst jobbe med sittestilling fremover, men har da behov for at noen kan se på meg....evt. ta bilder! Veit at jeg fra gatesykkelen har vent meg til denne vridningen med å flytte rumpa innimellom, men ha hodet over "senter" Får igjen for det nå ser jeg!

...har du ikke tryna enda??? ...pingle! pig

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 30 Mai 2012 - 11:19

Tydeus skrev:Ser på bildene at jeg "vrir" ryggen en del, dvs flytter rumpa, men flytter deler av overkroppen tilbake igjen. Dette var da mandag. Bildene fra søndagen viser at jeg sitter rett opp og ned....hehe! Bildene viser at jeg ikke får en rett linje med vinkelen til sykkelen som går "gjennom" meg. Skal først og fremst jobbe med sittestilling fremover, men har da behov for at noen kan se på meg....evt. ta bilder! Veit at jeg fra gatesykkelen har vent meg til denne vridningen med å flytte rumpa innimellom, men ha hodet over "senter" Får igjen for det nå ser jeg!

Sett banesykkelen på bakstøtta og tørrtren. Så må du også huske på å få overkroppen frem og ned. Se gjerne på noen bilder fra Renate og Caroline Cool

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Min første skikkelige RR trening! on Ons 30 Mai 2012 - 13:57

Will do! Skal på skogen nå en tur igjen og kjøre litt til :)

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 0:05

1.43, 1.43, 1.42, 1.41, og 1.40.8! Så fortsatt forbedringer :)

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 1:25

Plink fike!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next