Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Råd om løftebord

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Råd om løftebord on Man 6 Apr 2015 - 22:43

Trenger et kjapt råd fra dere, jeg har dette løftebordet på hånd et par dager, kan hente det i morra. Men lurer på om dette bordet fra BT er bedre ????

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Råd om løftebord on Man 6 Apr 2015 - 22:52

Palma skrev:Trenger et kjapt råd fra dere, jeg har dette løftebordet på hånd et par dager, kan hente det i morra. Men lurer på om dette bordet fra BT er bedre ????

Tror jeg hadde kjøpt det billigste, og brukt noen kroner på litt stål til å forbedre stabliteten. Tror ikke disse bordene er særlig stabile.. confused

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Råd om løftebord on Man 6 Apr 2015 - 22:59

dag-zzr skrev:Tror jeg hadde kjøpt det billigste, og brukt noen kroner på litt stål til å forbedre stabliteten. Tror ikke disse bordene er særlig stabile.. confused

Har det på følelsen jeg og. Et stødig et koster nok det 4-dobbelte skal jeg tro.. Og sveise litt ekstra er jo bare gøy cheers

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 0:29

Eneste er at man ikke har "luka" til å ta av under bakhjulet på denne.. -hvis man trenger da...
OG det ser ut som biltemabordet har ekstra kryss i løftearmene.

MEN hvem som er "best" tja....

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 10:49

Den stødigeste løsningen for et løftebord får man ved å bruke en sakseløfter. I tillegg bør bordet ha en ramme på gulvet som saksens underdel ruller i.

Med hensyn til luke: Har selv et bord med luke under bakhjulet. Den luken har jeg aldri benyttet, så det er ingen "big deal".

Man vil også ha muligheten til å ta bort påkjøringsrampen, da den bare er i veien etter at bordet er løftet. En påkjøringsrampe som stikker ut bak på et løftet bord vil være et stort irritasjonsmoment.

Jeg har kun sett BTs løftebord på bilder.
Tipper det på sedvanlig BTs vis vil løfte sykkelen, men være skranglete og lealaust i beste BT-tradisjon.
Kjøp BT-bordet om du tør, men spør selgeren hvorfor han vil selge...

Edit:
Du vil også ha et bord som har mulighet for å drive løfteren med motor eller trykkluft. Du vil fort bli lei av kun fotpumpe. Løfter ca 3-5 mm pr tramp...

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 11:36

Nå har jeg opplevd det og, selgeren sendte melding i dag og beklaget, KONA ville ikke at han skulle selge bordet Suspect

Det kommer et par spørsmål i hodet mitt da....Bl.a: var det brukt til MC ?? affraid

Jaja, da slapp jeg en tur til Lillehammer, kanskje like greit...

Men er nok smart å vurdere et litt dyrere alternativ som knutk antyder..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 12:23

Begynner Beeeemera å bli så gamle og nedkjørte at du må ha stellebord til de scratch Kanskje heller bruke penga som første avdrag på noe med mindre km santa

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 13:02

ArcticTiger skrev:Begynner Beeeemera å bli så gamle og nedkjørte at du må ha stellebord til de scratch  Kanskje heller bruke penga som første avdrag på noe med mindre km  santa

Man får litt bedre dreis med hammer, slegge og rørtang når de kommer litt opp i høyden vettu AT. Det burde du og vurdere så slipper du å krabbe rundt på gulvet rundt mopeden sammen med guttungen clown

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 13:19

Ja du sier noe. Det er jo langt ned for en støl skrott på 196 cm. Men så er det ikke ofte det trengs med kravling da, og jeg har jo god hjelp av Tiger-talja hvis jeg trenger å få noe ekstra høyde på sykkern. Da går det fint å sitte i en stol ved siden av sykkern mens man pussler med den.
Har jo tenkt på sånt løftebord og, men syns det tar mye plass når det ikke er i bruk. Vi får se når jeg er blitt så støl at jeg ikke greier å bøye meg.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 13:34

ArcticTiger skrev:Ja du sier noe. Det er jo langt ned for en støl skrott på 196 cm. Men så er det ikke ofte det trengs med kravling da, og jeg har jo god hjelp av Tiger-talja hvis jeg trenger å få noe ekstra høyde på sykkern. Da går det fint å sitte i en stol ved siden av sykkern mens man pussler med den.
Har jo tenkt på sånt løftebord og, men syns det tar mye plass når det ikke er i bruk. Vi får se når jeg er blitt så støl at jeg ikke greier å bøye meg.

Ikke sant, jeg så et annet på FINN og, dog en annen pris. Det ser litt lite og lett ut, men kjøle praktisk.. Dette kan du jo stue bort i et hjørne i Mekka når du skal legge ut bønneteppet foran tigern din cheers

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 13:41

Ja det var en smart løsning, men "noe" dyrere da. Og litt lite støtteflate (bredde) nede på gølve syns jeg, men det er jo enkelt å fikse. Ikke morro hvis hele dritten vællver når du dænnger til den med Slegga Shocked

Og så heter det ikke "tigern din", men "Tigra dine", har 2 vet du Very Happy

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 14:25

ArcticTiger skrev:.........Og så heter det ikke "tigern din", men "Tigra dine", har 2 vet du Very Happy

Oi, da må du virkelig be om unnskyldning alien Ja du har jo en hel tigerflokk oppi der.
Ja det er jo litt pinglete å ha bare en Tiger. Blir litt mer gruppedynamikk med fler king

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 16:28

tar meg frihet å linke til et annet forum :)
http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=50726&page=3
litt ned på sia ser man det jeg laga. kosta vel ca 4-5000 i materialer og ei helg med sveising osv. moro å ha et løftebord som sikkert klarer å løfte en tanks og er dønn stabilt :)

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 16:45

Espen skrev:tar meg frihet å linke til et annet forum :)
litt ned på sia ser man det jeg laga. kosta vel ca 4-5000 i materialer og ei helg med sveising osv. moro å ha et løftebord som sikkert klarer å løfte en tanks og er dønn stabilt :)

Lekkert, meget lekkert. Jeg har vært inne på tanken selv og. Det er jo ikke all verden egentlig. Da har jeg jo en unskyldning for å kjøpe meg noe mer verktøy for å lage det og cheers
Du har kanskje noen tegninger eller lignende liggende og du ? Question

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 17:01

Aiaiaiai cheers

Lekkert Espen!

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 17:06

Dette ser bra ut. Ulempen her er jo pris, og at man bruker tid på å bygge bordet i stedet for å fikse motorsykkel... Men det er jo gøy å lage ting selv også, så om man har både tida og pengene, så er jo dette et godt alternativ.

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 18:06

Er pris en ulempe? det kosta jo 4-5k å bygge. det er billig for et så stabilt bord. kunne fint bygd det i litt billigere materialer også. 50x50x5 firkantrør er litt overkill Razz
Har ikke tegninger liggende, men har hovedsakelig brukt måla som er i linken fra han som bygde det første. Ligger jo en del bilder der også :) jeg brukte glidelager og innsveiste rør på alt og det er heller ikke nødvendig, var mest for å få det perfekt.
Jeg har alltid hatt dilla på å bygge ting selv i stedet for å kjøpe det så da ser jeg ikke arbeidstimer som noe problem :)

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 20:57

Palma skrev:

Ikke sant, jeg så et annet på FINN og, dog en annen pris. Det ser litt lite og lett ut, men kjøle praktisk.. Dette kan du jo stue bort i et hjørne i Mekka når du skal legge ut bønneteppet foran tigern din cheers

Nei. Dette bordet vil du ikke ha.

Et stødig løftebord veier nærmere 200kg. Det vil du for alt i verden ikke ha stående vertikalt i garasjen. Drit tungt å reise opp, og hva om det mot formodning skulle falle ned?

Dessuten, bordet er altfor smalt. Du vil ha et bord som er minst 60cm bredt. Når du jobber på sykkelen, hva som enn gjøres, benytter du oftest verktøy. Verktøyet legger du fra deg på løftebordet. Avbildet bord er litt bredere enn hjula. Hvor legger du verktøyet da? Nei, en slik tarm av et bord vil fort vise seg å være en pest og en plage. Dessuten har bordet ingen ramme hvor hjula løper i. Om garasjegulvet ikke er 100% plant vil bordet stå og vippe.
Alt jeg kan si om dette bordet er at bordets bruksverdi står til sykkelen som er avbildet oppå.

Plassering av løftebord er ingen problem. Når det ikke brukes parkerer du sykkelen oppå bordet.

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 22:09

Var innpå og kikket tidligere idag,og det bordet så jo bra ut.Kanskje lage et rabbit

Skulle inn og kikke litt igjen nå,men ble møtt med en advarsel: "Nettstedet du er på vei til, inneholder skadelig programvare

Hackere som for øyeblikket er på leak.ichristiancoaching.net, prøver kanskje å installere farlige programmer på datamaskinen din. Disse kan stjele eller slette informasjonen din (for eksempel bilder, passord, e-post og kredittkortinformasjon)." Suspect Suspect

20 Re: Råd om løftebord on Tir 7 Apr 2015 - 22:37

Flott bord Espen.

Er nok ikke alle gitt å gjøre deg dette etter, men en inspirasjon for alle med sveiseaparat og litt verkstedsutrustning :-)

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Råd om løftebord on Ons 8 Apr 2015 - 19:31

KliffArne skrev:

Var innpå og kikket tidligere idag,og det bordet så jo bra ut.Kanskje lage et rabbit

Skulle inn og kikke litt igjen nå,men ble møtt med en advarsel: "Nettstedet du er på vei til, inneholder skadelig programvare

Hackere som for øyeblikket er på leak.ichristiancoaching.net, prøver kanskje å installere farlige programmer på datamaskinen din. Disse kan stjele eller slette informasjonen din (for eksempel bilder, passord, e-post og kredittkortinformasjon)."   Suspect Suspect
Hmmm det hørtes skummelt ut. var innpå selv nå, fikk ingen advarsler og kan ikke si jeg merka å bli frastjålet noe heller :)

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Råd om løftebord on Søn 3 Jan 2016 - 19:39

Ka dåkker trur?

Har nettopp gjort avtale om å hente denne. Bør vel klare å løfte GS'en og Vållvo'en?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=69091322&searchclickthrough=true&searchQuery=l%C3%B8ftebukk

23 Re: Råd om løftebord on Søn 3 Jan 2016 - 20:24

KliffArne skrev:Ka dåkker trur?

Har nettopp gjort avtale om å hente denne. Bør vel klare å løfte GS'en og Vållvo'en?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=69091322&searchclickthrough=true&searchQuery=l%C3%B8ftebukk
Praktisk sak det der, ikke like anvendelig som to-søyleren jeg har, men min tar jo mye mer plass og kan ikke brukes i en vanlig garasje.
Tror det flaks å få tak i en slik, det pleier visst å være rift om de få som er til salgs. En kompis som skaffet seg en slik ifjor, det tok litt tid før han fant en.

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Råd om løftebord on Søn 3 Jan 2016 - 22:43

Ikke sett sånn som kan tiltes før, hendig sak. Har ikke takhøyde i garasjen min til sjikkelie greier, så får klare meg med second best.
Tilpasse en plate så har jeg mc-løfter også

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]