Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Oxford varmeholker montering

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Oxford varmeholker montering on Fre 17 Apr 2015 - 15:14

jhn skrev:
knutk skrev:Siden du signaliserte i din første post at du ikke var så hot på el. drister jeg meg til å spørre (ikke ment å være ufin): du skjønner hva jeg mente når jeg spurte om du hadde parallellkoblet eller seriekoblet holkene?
Hvordan gjør man det, egentlig? Holkene er vel utstyrt med kontakter og plugger, går det an å parallellkoble disse?
Holkene blir vel ikke noe mere enn lunken? Hvor går grensen mellom lunken og varm, forresten?
Jeg betegner mine som lunken, men det er nok til å holde fingrene varme. Det skal ikke så mye til

Jeg aner ingen ting om pluggene til dine holker. Det varierer fra merke til merke.
På varmeste stilling skal holkene bli så varme at det er ubehagelig å holde i dem uten hansker, og det skal skje ila. 3-5 min maks. Normalt vil man derfor skru de på maks for hurtigere oppvarming og deretter skru ned effekten etter 3-5min., med mindre det er grisekalt..

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Oxford varmeholker montering on Fre 17 Apr 2015 - 16:01

Ellers vanlig måte å "regulere" på med å veksle mellom serie og parallell.
Står dem i serie blir dem lunka, står de i parallell blir de varme.

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Oxford varmeholker montering on Fre 17 Apr 2015 - 19:21

Legg ut bilde av kontrollenhet,eller hvilken modell av oxford sine du har kjøpt.Tror det blir enklere å hjelpe deg da :)

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Oxford varmeholker montering on Fre 17 Apr 2015 - 19:32

joo skrev:Ellers vanlig måte å "regulere" på med å veksle mellom serie og parallell.
Står dem i serie blir dem lunka, står de i parallell blir de varme.
Da lærte jeg kanskje noe ... jeg gjorde ingenting ekstraordinært under montering, bare plugget det som passet. Kanskje det var to muligheter, og jeg "valgte" serie?
Det er bare en av/på-bryter. Motrax

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 18:07

Knutk det er bare å driste seg til det. Jeg har sagt at jeg er evneveik når det det gjelder dette temaet. Har ikke anelse om det er parallell eller serie. I følge manualen er det ikke mulig å koble feil, men ingen garanti for at jeg ikke har gjort det.

Kontrollenhet og holker: https://docs.google.com/file/d/1JNqT25HeAZ3daBimVaFSzQwVdekGVM2ChQ/edit?usp=docslist_api

De ble noe varmere etter en lengre kjøretur, men er ikke ubehagelig varmt på max.

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 18:16

Den hadde da variable varmesetting,sikring og feste til batteri den.Noe jeg har gått glipp av her?

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 18:25

Ikke noe annet enn at jeg synes de ikke blir ordentlig varme. Så er det muligens nevnt noen andre holker i tråden også.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 18:47

05jojh skrev:Ikke noe annet enn at jeg synes de ikke blir ordentlig varme. Så er det muligens nevnt noen andre holker i tråden også.

Monterte du dem på batteriet?Jeg er 99% sikker på at de er ment for å montere ledningene der.Kan være du får for lite ampere fra de monteringsanvisningene som har versert her...Jeg ville begynne der.De to varmeholker fra oxford jeg har erfaringer fra,friterer nærmest hendene på full styrke for opplysning.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 19:42

Monterte rett på batteri med relé og styrestrøm fra baklys.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 20:11

05jojh skrev:Monterte rett på batteri med relé og styrestrøm fra baklys.

Mitt siste forsøk her:Du har enten koblet minus og pluss ledningene rett på batteriet,eller så har du valgt en annen løsning.Siden du snakker om et rele og baklys her,så går jeg ut fra at du ikke monterte begge ledningene til batteriet.Prøv å gjør det,og se om det blir full effekt da.Kan være den løsningen du har valgt har redusert ampere på de kontaktene.

Lykke til videre:)

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 20:41

Skal se om jeg klarer å forklare. Både pluss og minus er koblet rett på batteri begge går så videre til relé og ut igjen derfra til holkene. Minus/jord deler samme plugg på relé.

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 21:15

05jojh skrev:Skal se om jeg klarer å forklare. Både pluss og minus er koblet rett på batteri begge går så videre til relé og ut igjen derfra til holkene. Minus/jord deler samme plugg på relé.

lol.Kan ikke la vær:Hva om du prøver å ikke ta med det releet?Kanskje feilen ligger der.Skulle være enkelt:To ledninger går fra kontrollboksen.De to burde du feste på batteriet uten noen omveier.

Det kan jo selvsagt være noe feil ved holkene,men tror du kobler feil.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Oxford varmeholker montering on Lør 18 Apr 2015 - 23:24

Hehe, men jeg er så glemsk at jeg må ha noe som skrur av da tegninga blir slått av. Får feilsøke litt og se om det er noe koblingsfeil.

Kan dårlig kontakt forårsake disse symptomene?

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Oxford varmeholker montering on Søn 19 Apr 2015 - 20:17

Så lenge releet er i orden stjeler det ikke noe strøm(amper) som er verdt å nevne. I alle fall ikke så mye at du merker det på effekten. Det er snakk om mA tap over et sånn rele.
Det finnes alternative rele, solid state/transistor rele som ikke stjeler strøm i det hele tatt.
Tror det sto sist gang jeg leste på Oxford sine sider at de brukte opp til 5A de der holkene, å da har ikke noen få milliampere tap noe å si.

Dårlig kontakt eller feil med holkene tenker jeg :-)

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Oxford varmeholker montering on Man 27 Apr 2015 - 11:10

Takker igjen så mye for hjelp!

Har ikke hatt tid eller ork til å feilsøke noe mer... Skal se om jeg får ånden over meg å sjekke etter dårlig kontakt.

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Oxford varmeholker montering on Søn 3 Mai 2015 - 21:34

Da var det den ene skjøten jeg lagde som gjorde at det ble dårlig kontakt... Fikset, men de blir fremdeles ikke veldig varme, men betraktelig bedre. Langt unna de 55 gradene de skryter av på pakka. Spørs om jeg får investere i en nyere versjon. De skal visstnok ha max effekt på 30W,mens de jeg har nå har max 15 W

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Oxford varmeholker montering on Tir 5 Mai 2015 - 12:20

05jojh skrev:Da var det den ene skjøten jeg lagde som gjorde at det ble dårlig kontakt... Fikset, men de blir fremdeles ikke veldig varme, men betraktelig bedre. Langt unna de 55 gradene de skryter av på pakka. Spørs om jeg får investere i en nyere versjon. De skal visstnok ha max effekt på 30W,mens de jeg har nå har max 15 W

Det kan nok forklare en del. Som referanse, BMWs holker drar ca 20-25W pr holk. Om vi snakker 15W samlet for begge to er jeg redd for at det er (som du allerede antyder) alt for liten effekt.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2