Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Min første skikkelige RR trening!

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 6:36

Tydeus skrev:1.43, 1.43, 1.42, 1.41, og 1.40.8! Så fortsatt forbedringer :)

Over 2 sek på en trening ? ...... carbon - felger? Laughing

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 8:48

Nope sittestillin....tror jeg skal gå over til rask B for å lære bedre bremsepunkt og for å henge på raske førere.

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 9:24

Tydeus skrev:Nope sittestillin....tror jeg skal gå over til rask B for å lære bedre bremsepunkt og for å henge på raske førere.
Det skal du bare gjøre! Men det som senker rundetidene raskest, men med høyere risiko er å stille i løp affraid

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 10:32

Løp skjer ikke! Det får bli utover evt nesteår :)

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 31 Mai 2012 - 14:52

Ene filmen er nå ute....men men! Jeg kjører nå i det minste for å lære. Ny tur på onsdag :)

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Min første skikkelige RR trening! on Fre 1 Jun 2012 - 11:07

God kvalitet på filmen og kjøringa! :)

Så ikke heile greia, men va de 22 minuttan ETT pass..?

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Min første skikkelige RR trening! on Fre 1 Jun 2012 - 11:57

Et pass varierer mellom 15 og 20 min. Dette avhenger av antallet deltagere. Filmen er laga med goprohd2

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Min første skikkelige RR trening! on Fre 1 Jun 2012 - 18:09

Så jo ikke så verst ut,den banen der.

De to søndagskjørerne,var det noen du hadde leid inn for å få kjøringen din til å se bedre ut? rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

34 Re: Min første skikkelige RR trening! on Fre 1 Jun 2012 - 19:17

Tydeus skrev:Et pass varierer mellom 15 og 20 min. Dette avhenger av antallet deltagere. Filmen er laga med goprohd2

Da skjønna æ koffør æ ikke kjøre RR aktivt, førr æ e dødssliten etter 15 min. på bane.. :)

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Min første skikkelige RR trening! on Fre 1 Jun 2012 - 21:15

KliffArne skrev:Så jo ikke så verst ut,den banen der.

De to søndagskjørerne,var det noen du hadde leid inn for å få kjøringen din til å se bedre ut? rabbit

Hehe, ja leier inn et par for å få noe å skryte av her på ikkebike Wink

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Min første skikkelige RR trening! on Lør 9 Jun 2012 - 10:17

1. Rookie 600 løpet fra Rudskogen 020612 filmet av Bjorungen. Han fikk 3. plass!
http://contour.com/stories/norgescup-lop-1-rookie-600-2-juni-2012-rudskogen
Ikke perfekt spor hele tiden, blir vel litt stressa til tider Laughing

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Min første skikkelige RR trening! on Søn 10 Jun 2012 - 22:17

Tydeus skrev:Ser på bildene at jeg "vrir" ryggen en del, dvs flytter rumpa, men flytter deler av overkroppen tilbake igjen. Dette var da mandag. Bildene fra søndagen viser at jeg sitter rett opp og ned....hehe! Bildene viser at jeg ikke får en rett linje med vinkelen til sykkelen som går "gjennom" meg. Skal først og fremst jobbe med sittestilling fremover, men har da behov for at noen kan se på meg....evt. ta bilder! Veit at jeg fra gatesykkelen har vent meg til denne vridningen med å flytte rumpa innimellom, men ha hodet over "senter" Får igjen for det nå ser jeg!

Enig. Veldig naturlig å slenge ut rompa men trekke overkroppen inn mot midten. Blir jo feil men det føles nok litt tryggere for de fleste vil jeg tro. Prøver selv å få overkroppen ut og ned men krever litt tilvenning. Mye potensiale på nye Rudskogen. Kjørte på 1:38.00 sist uke på Senior. Målet er å kutte ett par sek. til. Uansett artig bane. Er nok mye å hente på å bremse inn i sving/senere bremsepunkt slik gutta gjør men det. De fleste amatører er jo ferdig med brems før sving og her taper man mye men jeg vet ikke om jeg tør. Her er en runde
http://www.youtube.com/watch?v=si7JkNzaLyE

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Min første skikkelige RR trening! on Man 11 Jun 2012 - 12:46

Løpet på søndagen i Nasjonal. Filmet av Bjornungen, han fikk 2. plass i 600 klassen.
http://contour.com/stories/national-lop-10-juni-valerbanen-norgenorway

@Bjornungen
Se å begynn å trene på starter Exclamation Exclamation Exclamation
Jævla bra kjørt Cool

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 14 Jun 2012 - 1:18

Da er en nede på 1.36.79. Sliter med å finne flyten, ligger derimot på jevne 1.38 runder, men blir drept i angst av omtrent alle! Skal få kjøpt med transponder og prøve om jeg får med meg treninga på rudskogen på søndag....!

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 14 Jun 2012 - 6:45

Jasså så det hjelper å trene ....overraskende... What a Face

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 14 Jun 2012 - 8:34

Tydeus skrev:Da er en nede på 1.36.79. Sliter med å finne flyten, ligger derimot på jevne 1.38 runder, men blir drept i angst av omtrent alle! Skal få kjøpt med transponder og prøve om jeg får med meg treninga på rudskogen på søndag....!
Er "ipregnert" over fremgangen din Tydeus!
Etter å ha mont. nytt kjede og drev (selvfølgelig endret utveksling) og fått på noe svenskeskit av en bakdemper og cateridgekit i gaffelen så har jeg klart å øke rundetidene med 3 tusendeler Rolling Eyes
Mon tro om jeg bare skal sette tilbake det gamle kjede å drevene Question

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Min første skikkelige RR trening! on Tor 14 Jun 2012 - 9:13

Hi-side skrev:
Tydeus skrev:Da er en nede på 1.36.79. Sliter med å finne flyten, ligger derimot på jevne 1.38 runder, men blir drept i angst av omtrent alle! Skal få kjøpt med transponder og prøve om jeg får med meg treninga på rudskogen på søndag....!
Er "ipregnert" over fremgangen din Tydeus!
Etter å ha mont. nytt kjede og drev (selvfølgelig endret utveksling) og fått på noe svenskeskit av en bakdemper og cateridgekit i gaffelen så har jeg klart å øke rundetidene med 3 tusendeler Rolling Eyes
Mon tro om jeg bare skal sette tilbake det gamle kjede å drevene Question

Takk takk! Men går veldig opp og ned utpå der. Innimellom kongeflyt...andreganger bare ren suppe! Blir så irritert atte! Men må få noen til å se på meg utpå der. Fikk beskjed om at jeg har sykt nedlegg og seine innbremsninger, men litt mye transport før jeg bremser. Har ingen annen forklaring enn lite erfaring og frykt!

Vis Medlemmets Profil

43 Å finne flyt on Fre 15 Jun 2012 - 21:56

Min erfaring er: hvis (som du beskriver) man kjører ujevnt er det sågodt som alltid blikket ditt som ikke er langt nok frem.

Det er IKKE bare du som må jobbe med dette Very Happy

I år har jeg filmet nesten allt jeg har kjørt (glemte å lade batteriet før løpene på søndag på 2-hjulsfestivalen Embarassed ) og det er lærerikt og se på hva man gjorde i etterkant. Morro når man ser en forbedring fra første til siste pass på en Onsdagstrening.

Skal du lære å kjøre FORT, er det å kjøre løp den beste medisin. Men du har ikke kjørt så mye på bane, og det er helt ok å vente til neste år med løpskjøring. Bruk vinteren til å spare opp penger Shocked

her er siste passet på onsdagstreningen på Rudskogen 13 Juni

http://contour.com/stories/onsdagstrening-rudskogen-13juni-2012-rask-b-sis

Vis Medlemmets Profil

44 Hmm on Tor 16 Aug 2012 - 23:58

Fin og inspirernde video bjornungen. Ser at ikke alle kjører 1.30 tempo i din gruppe og da kan vel en gamling som meg stille opp uten å lage traffikkork. Klokka 1.37.8 sist uke på senior mc og da tenker jeg at dette kan bedres hvis man får raskere sjåfører å lære av (og bedre dekk, korrekt dreving i forhold til bane bedre kondis etc). Er fornøyd men ingenting er bedre enn å bli bedre. Har lisens og jeg tror det blir sikring av bolter og forsøk på RR trening neste år. Må jo prøves og etter 9-10 år med trackdays så er det vel på tide å step-it-up)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2