Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Skytebane..

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 13:38

Vel. Ikke mitt prosjekt, men Oslo Kommune skal bygge en skytebane på Åsland Pukkverk for masse, masse penger. Går vel sikkert med et par hundre mill for at et knippe gamlinger med børse skal kunne gå bananas i kontrollerte omgivelser..

Mens motorsportsintresserte i Oslo må finne seg i å måtte forlate trygge og kjente omgivelser og farte til Polarsirkelen eller til skumle strøk av Østfold for å kunne få gå banos på sin foretrukne måte. Sad

Hva er det man betaler NMF for, når vi blir drevet fra skanse til skanse, mens marginale idretter, som skyting, sykkel og skihopp lever som bortskjemte drittunger på skattebetalerenes regning?
Jeg er ikke skuffet, jeg er forbanna! -Og litt misunnelig, noe som gjør meg enda mer forbanna..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 14:49

Marginale idretter? Motorsport må vel kanskje sies å være ganske marginal. Æ har ingenting i mot annlegg for motorsport, æ har heller ingenting skytebaner eller hoppbakker, men æ blir litt lei all denne klaginga på "blodig urettferdighet" som absolutt alle idrettsutøvere bedriver når andre idretter får sitt anlegg.
Hvis bare de største idrettene skal få sine anlegg, så ender vi alle opp som fotballspillere, og det vil vi vel ikke?
Eller gjør vi det?
Når blir en idrett marginal? kan du tallfeste det?
Hvis du beveger dæ litt ut i distriktene så e vel alle idretter marginal, vil det si at der skal det ikke finnes noen anlegg, for noen idretter?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 14:56

et par hundre mill ?? tror ikke du hars særlig begreper om penger Evil or Very Mad - men det er ikke noe nytt - Rudskogen skal vel koste 90 mill - men det er nok litt drøyere enn en skytebane.

Marginal idrett - skyting er en breddeidrett med svært mange aktive... tro det eller ei... bounce bounce bounce bounce bounce

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 15:35

Haya99 skrev:et par hundre mill ?? tror ikke du hars særlig begreper om penger Evil or Very Mad - men det er ikke noe nytt - Rudskogen skal vel koste 90 mill - men det er nok litt drøyere enn en skytebane.

Marginal idrett - skyting er en breddeidrett med svært mange aktive... tro det eller ei... bounce bounce bounce bounce bounce

Bare sprenging og betong for skytebanen på Åsland er 70 mill. Prosjektering, offentlig forvaltning, uteanlegg, innredning og klubbhus er ikke med i de 70 mill. Her kommer 500 mill til å ryke på et par tre år..

(Sett at ikke alt kollapser før den tid, da, Hellas er FERDIG allerede, spillet er igang for å redde stumpene og feste løkken rundt halsen på Spania og Portugal as we speak..)

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 15:36

jhn skrev:Marginale idretter? Motorsport må vel kanskje sies å være ganske marginal. Æ har ingenting i mot annlegg for motorsport, æ har heller ingenting skytebaner eller hoppbakker, men æ blir litt lei all denne klaginga på "blodig urettferdighet" som absolutt alle idrettsutøvere bedriver når andre idretter får sitt anlegg.
Hvis bare de største idrettene skal få sine anlegg, så ender vi alle opp som fotballspillere, og det vil vi vel ikke?
Eller gjør vi det?
Når blir en idrett marginal? kan du tallfeste det?
Hvis du beveger dæ litt ut i distriktene så e vel alle idretter marginal, vil det si at der skal det ikke finnes noen anlegg, for noen idretter?

Hvis alle idretter skal få 500 millionerkroners anlegg å boltre seg på, vil Oljefondet fordunste før du rekker å kjøpe deg en høne og en fiskestang..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 15:47

99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:et par hundre mill ?? tror ikke du hars særlig begreper om penger Evil or Very Mad - men det er ikke noe nytt - Rudskogen skal vel koste 90 mill - men det er nok litt drøyere enn en skytebane.

Bare sprenging og betong for skytebanen på Åsland er 70 mill. Prosjektering, offentlig forvaltning, uteanlegg, innredning og klubbhus er ikke med i de 70 mill. Her kommer 500 mill til å ryke på et par tre år..

(Sett at ikke alt kollapser før den tid, da, Hellas er FERDIG allerede, spillet er igang for å redde stumpene og feste løkken rundt halsen på Spania og Portugal as we speak..)

Og i den situasjonen vi brunskjortene - fifle med regnskapføringen slik at store kostnader tas utenom budsjettet - alså bruke mer penger - så vil de samtidig gi skattelette - du skal være temmelig tjukk i huet for å ikke se faren i den politikken.

Nå hadde vi jo en temmelig kraftig krise rundt 90 - da landets største bank gikk til helvete og staten måtte overta - så vi har vært i trøbbel her i landet også. Men det går jo an å lære av historien - og ikke gjente dette stuntet. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 16:01

Haya99 skrev: Men det går jo an å lære av historien - og ikke gjente dette stuntet. Evil or Very Mad

Sorry. Tror ikke mennesket KAN lære av historien.. Hadde de kunnet det, ville de forstått galskapen av 1,6 mrd hoppbakker, innendørse skytterbaner, fullskala CO2 renseanlegg og øvrige luftslott som skattepenger skal finansiere... No

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 17:52

Man kan selvfølgelig kalle all pengebruk til unødvendige fritidsaktiviteter for galskap, men da må du også ta med alle motorsportsanlegg, selv om de e din favorittidrett. En marginal idrett med et par handfulle deltagere, som svir gummi og spyr ut co2.
Prislappen på de forskjellige anlegg e vel bare et mål på graden av galskap
En skytebane må jo være smart, så slipper vi å springe rundt i mørke bakgater å skyte folk. Tilsvarende argument brukes jo for å få bygd flere motorsportbaner
Vi må da kunne nyte noe av pengene våre

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Skytebane.. on Ons 16 Mai 2012 - 18:07

Motorsports baner har jeg aldri forstått nødvendigheten av.Det finnes jo så mange fine veier,både med og uten asfalt som kan brukes til sånt.
Sant å si så forstår jeg ikke helt fasinasjonen av kjøre rundt og rundt på en liten bane uten trafikk imot,har prøvd et par ganger,og det var jo rett og slett kjedelig.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

10 Re: Skytebane.. on Tor 17 Mai 2012 - 0:18

KliffArne skrev:Motorsports baner har jeg aldri forstått nødvendigheten av.Det finnes jo så mange fine veier,både med og uten asfalt som kan brukes til sånt.
Sant å si så forstår jeg ikke helt fasinasjonen av kjøre rundt og rundt på en liten bane uten trafikk imot,har prøvd et par ganger,og det var jo rett og slett kjedelig.

Hi hi, det var nå også en variant. Du får prøve noe annet enn en moped neste gang. Har ikke du en 500 i garasjen?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Skytebane.. on Tor 17 Mai 2012 - 1:32

KliffKlaff er på fisketur...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

12 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 19:31

Hainn KliffArne ha fesska tunfessk før rabbit

13 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 19:35

Ha du prøfft å fæsk HAI?

14 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 19:53

Haeggis Softline skrev:Ha du prøfft å fæsk HAI?
Evil or Very Mad Du gjør den klassisle feilen alle søringa gjør når de skal snakke ei nord-norsk dialekt. trøkke på med "æ" i tide og utide. Så vidt æ vet finnes det ingen i landet som sier "fæsk"INGEN.
Mange, inkl. mæ sjøl sier "fesk", med en tydelig og rein "e"
Veldig mange sier også "fisk", men aldri "fæsk" Hører du? ALDRI

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 20:01

Det startet med en skytebane og endte opp med "fesk".. Very Happy Very Happy
Evil or Very Mad

Goe greier.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 20:18

jhn skrev:
Evil or Very Mad Du gjør den klassisle feilen alle søringa gjør når de skal snakke ei nord-norsk dialekt. trøkke på med "æ" i tide og utide. Så vidt æ vet finnes det ingen i landet som sier "fæsk"INGEN.
Truukke du æ væt de?
Kæ? Kalle du mæ domm?
Å kæ fææn har en rein oppi ei språkdiskusjon å gjer? Æ bærre spør...

17 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 20:33

Haeggis Softline skrev:
jhn skrev:
Truukke du æ væt de?
Kæ? Kalle du mæ domm?
Å kæ fææn har en rein oppi ei språkdiskusjon å gjer? Æ bærre spør...
Næi
---
Hvis du hadde telbragt ei tid her æ bor, å ikke forre å vasa roindt nede på kontinente, så hadde du vesst at 99% av alle diskusjona på nætt i de lokale media, dreie sæ om rein.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 20:39

De heite ikke å vase, de heite ræise.

Ka om æ ikke vi vær rein, da? Ka om æ vil vær...skitten?
Da sprækk det vel før saman. Very Happy

Dessuten e æ ikke mye på di dær lokale foruman dær norpå.
For dær prate dæm jo berre om...rein.

19 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 21:11

110-TAYLORnoMADEn skrev:Det startet med en skytebane og endte opp med "fesk".. Very Happy Very Happy
Evil or Very Mad

(salt)sprængt tåssk rabbit

20 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 21:19

Giiid, jeg blir helt skutt av alt dette fryyktelige maset.
Fiskeduften klarer vi oss meeget godt foruten.
Fruene har da nok av den om ikke en arena for virkelige menn skal belemres med sådant vissvass også...

21 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 22:57

Skal jaggu ikke mange av dere til å skape kaos.... Kari Bræmnæææs.. affraid

Og Klæff Ærne - det slævsparket om bænekjøring kan du spære deg hvis du ældri har prøvd ....å leke ræser på væien blir ældri det sæmme etter litt bænekjøring.... Få fyræ opp 500en nå!! bounce bounce

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 23:05

Heh,hvis jeg aldri har prøvd? Jeg skriver jo at jeg har prøvd et par ganger,du må lese skikkelig.Jeg skrev det tilogmed på bokmål.

Men nå må vi slutte å spamme tråden til Trollerud,helvete er vel løs når han kommer og ser dette rabbit

23 Re: Skytebane.. on Fre 18 Mai 2012 - 23:23

Ok - jo de foresvevet at du hadde nevt det men gadd ikke sjekke.... men fikk du ikke noe sving på det ? Var det skikkelig bane da? ...ikke en sånn gokartbane?

....Hollis vrede er jeg ikke veldig urolig for - og han er neppe like kolerisk som Røkke... albino

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Skytebane.. on Lør 19 Mai 2012 - 12:29

Haya99 skrev:Ok - jo de foresvevet at du hadde nevt det men gadd ikke sjekke.... men fikk du ikke noe sving på det ? Var det skikkelig bane da? ...ikke en sånn gokartbane?

Ja,det er vel litt mye å forvente at du klarer å lese 3 hele setninger i det "slævspærkinnlegget" mitt rabbit Sving på det? Joda,gikk forsåvidt greit,selv om jeg kjørte ut rett etter depotsletta.Stod noen lettkledde jenter der som tok fokuset bort fra det jeg holdt på med et lite øyeblikk pig Gokartbane eller gamle Rudskogen,whatever..

Haya99 skrev:..Hollis vrede er jeg ikke veldig urolig for - og han er neppe like kolerisk som Røkke... albino

Får ikke håpe det.Uten hans rause pengestøtte her,så vet jeg ikke hvor lenge jeg kan holde dette forumet igang jocolor

25 Re: Skytebane.. on Lør 19 Mai 2012 - 21:27

Gamle Rudskogen var ikke morsom - nye er veldig bra - og skummel på baksiden....

...regner med at Hollis har donert store summer ja...han er jo en reser på investeringer ... alien rendeer

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next