Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

ZX9R fjusker

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 ZX9R fjusker on Tor 16 Apr 2015 - 22:01

Hei!

En kompis har en 94mod ZX9R som fjusker på lavt turtall, den ruser seg gjerne på choke, å holder turtall når man girer. Girer man på lavt turtall går den gjerne opp til 5000rpm før den ramler sakte ned. Blir den stående for lenge å gå så stopper den. Stiller man opp tomgang såppas at den ikke stopper så kan den finne på å ruse seg opp. Den må også "lures" opp på turtall fra tomgang, står den å går på tomgang/lavt turtall og man gir gass så stopper den. Går som et olja lyn når man får fart å turtall på den. Har tenkt falskluft, men har gått over det som er av vakumslanger, slanger å innsugsgummi. Prøvd med startgass for å sjekke etter falskluft men den reagerer ikke på det. Den har originale dyser og pilot screw på gasser er justert, og var justert riktig etter boka.
Den har også vært litt tungstartet til tider. Starter den ikke på første forsøk fra kald motor så må den stå en stund. Kveler man den i et kryss på varm motor så er det slettes ikke sikkert den starter før man har ventet en stund. Stopper man på lunket motor er det samme prosedyre. Akkurat det problemet har vært sporadisk, å har fungert helt fint enkelte ganger. Ventiler sjekket, å den hadde klaring etter boka. Hatt opp forgassere å sjekket membraner, de ser nesten nye ut, og er hel å fin etter hva jeg kan se med det blotte øyet.
Så.. Tips å triks? Mistenker at det er noe i forgasser eller innstilling av de. Har ikke fått synkronisert de enda, men får gjort det mandag da jeg ikke har verktøyet for hånda nå. Kan dårlig synkroniserte forgassere gjøre så mye?
Det må nevnes at sykkelen var mye i bruk, selv med problemene sist sesong. Kjørte mil etter mil på treff og han har ikke hatt noe problemer så lenge den går, har turtall å kjøres etter vei med.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: ZX9R fjusker on Tor 16 Apr 2015 - 22:17

Jeg ville begynt med å rengjøre gasserne, og så synkronisert dem.

3 Re: ZX9R fjusker on Tor 16 Apr 2015 - 22:26

KliffArne skrev:Jeg ville begynt med å rengjøre gasserne, og så synkronisert dem.

De er rengjort på "juksemåten" (Trykkluft). Har ikke noen fancysmancy ultralydvasker med alle sorter vaskemiddel på lager..

Men kan altså en usynkronisert forgasser-rekke gjøre så mye ugang? Suspect

Vis Medlemmets Profil

4 Re: ZX9R fjusker on Tor 16 Apr 2015 - 22:36

mirsco skrev:
KliffArne skrev:Jeg ville begynt med å rengjøre gasserne, og så synkronisert dem.

De er rengjort på "juksemåten" (Trykkluft). Har ikke noen fancysmancy ultralydvasker med alle sorter vaskemiddel på lager..

Men kan altså en usynkronisert forgasser-rekke gjøre så mye ugang? Suspect

Høres jo litt ekstremt ut, sånn som du beskriver at den oppfører seg. Høres også ut som den får for mye bensin.

En moppe jeg hadde en gang i tiden,ble en helt annen å starte etter en synkronisering,men den var ikke sååå ute og kjørte.

5 Re: ZX9R fjusker on Fre 17 Apr 2015 - 0:42

forgasserne må demonteres og dyser og kanaler til pilot/tomgang systemet må rengjøres-og SÅ synkroniseres.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: ZX9R fjusker on Man 20 Apr 2015 - 15:21

Takk for svar. Litt skeptisk til at den skal bli så ute på landet pga. dårlig synkronisering. Men har ikke ultralydvasker ATM.
Men blir de ikke bedre etter synkronisering så må det bestilles rep.sett å ultralydvasker.... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

7 Re: ZX9R fjusker on Man 20 Apr 2015 - 16:48

mirsco skrev:Takk for svar. Litt skeptisk til at den skal bli så ute på landet pga. dårlig synkronisering. Men har ikke ultralydvasker ATM.
Men blir de ikke bedre etter synkronisering så må det bestilles rep.sett å ultralydvasker.... Twisted Evil

Du MÅ da ikke ha ultralydvasker,ta ut alle dyser og sjekk at alle hull er rene-bruk bremserens/forgasserrens og trykkluft.
så sprayer du bremserens/forgasserrens gjennom alle passasjer for å se at de er åpne.
hvis dyser /kanaler er tette bruker du nylonbust fra en børste eller fiske-snøre/sene til å stake opp..
pakninger kan du stort sett bruke på nytt hvis du er forsiktig ved demontering.

Ta en gammel kjele 5dl vann -en god sprut med zalo og 1-2 poser med sitronsyre.
putt alle dyser og sprederør oppi og lunk det opp til det nesten koker.
etter en stund bør det meste av dritt ha løsnet.
spray det etterpå med bremserens og la det tørke.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: ZX9R fjusker on Man 20 Apr 2015 - 18:24

Enig med siste taler, ultralydvasker behøves ikke.

Jeg pleier å hive alt oppi et kar med Heydi Klinkerrens, fem minutter så løsner alt. Aluminiumen ser ny ut. Så skyller jeg alt skikkelig under vannspringen,dynker det i bensin og blåser alt med trykkluft. Funker for meg.

9 Re: ZX9R fjusker on Man 20 Apr 2015 - 20:40

Heydi klinkerrens har jeg ikke prøvd før, nei. den kan kanskje prøves.
Bremserens eller forgasserrens funker jo ofte som fy, men et innlegg [i]på den andre siden[i] fikk meg til å bli skeptisk på om det er nok.. får gjøre et forsøk bounce

Vis Medlemmets Profil

10 Re: ZX9R fjusker on Man 20 Apr 2015 - 21:14

KliffArne skrev:

Jeg pleier å hive alt oppi et kar med Heydi Klinkerrens, fem minutter så løsner alt. Aluminiumen ser ny ut.

Blir aluen kjapt stygg etterpå?
Har du prøvd å polere den opp med Polytrol etterpå for å holde de blanke lenge?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: ZX9R fjusker on Tir 21 Apr 2015 - 19:14

joo skrev:
KliffArne skrev:

Jeg pleier å hive alt oppi et kar med Heydi Klinkerrens, fem minutter så løsner alt. Aluminiumen ser ny ut.

Blir aluen kjapt stygg etterpå?
Har du prøvd å polere den opp med Polytrol etterpå for å holde de blanke lenge?

Har jeg aldri tenkt på. Blir kanskje litt ru, så kanskje en ide å polere. Hvis man er fin på det clown

12 Re: ZX9R fjusker on Tir 21 Apr 2015 - 19:20

KliffArne skrev: så kanskje en ide å polere. Hvis man er fin på det clown

Selv gamle horer kan sminkes...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: ZX9R fjusker on Tor 23 Apr 2015 - 18:08

Forgasserne fikk seg en demontering å dyser ble sendt gjennom ultralydvasker.
Skiftet også o-ringer til bensin t-stykkene og o-ringer på t-stykkene som kommer fra Ramair og inn på gassere.
En synkronisering senere var de som nye Very Happy

Vis Medlemmets Profil

14 Re: ZX9R fjusker on Tor 23 Apr 2015 - 20:40

mirsco skrev:
En synkronisering senere var de som nye Very Happy

cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]