Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gul vest, har det noe for seg?

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 6]

126 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 16:31

Har dere sovna folkens, det går ikke an å legge en slik diskusjon død så fort...
Gulvester er engslige pingler: Det står på internettet så det så!

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 17:08

Palma skrev:Har dere sovna folkens, det går ikke an å legge en slik diskusjon død så fort...
Gulvester er engslige pingler: Det står på internettet så det så!

Nei, det kan du si. La oss skru opp varmen litt.

Fyren som skrev artikkelen, tidligere redaktør i MC-Avisa er en storkjefta kortvokst sprettsjit og er tydelig prega av mindreverdighetskompleks.
Å antyde at det er de engstlige som bruker gul vest for å kompensere for manglende ferdigheter tolker jeg som en legitimering for å la være å benytte vesten selv da han må kle seg i sort skinn og prøver å se ut som en av gutta i Village People. Fyren har rett og slett for liten tiss drunken

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 17:18

@Knuk: Ja du har nok rett i det. Selv kler jeg meg jo også i Svart Skinn, og Tissen...... ja... den er ikke Lang, men den er Tynn Embarassed

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 18:24

ArcticTiger skrev:@Knuk: Ja du har nok rett i det. Selv kler jeg meg jo også i Svart Skinn, og Tissen...... ja... den er ikke Lang, men den er Tynn Embarassed

Vel, tilstanden i Trøndelag vet jeg ikke noe om. Hadde den store glede av å hilse på kona di i Andebu, og hu virka jo rimelig fornøyd med Rikets tilstand.

Men en ting er jeg sikker på: Du kvalifiserer ikke som "Kortvokst Sprettsjit" king

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 18:44

Dette skribleriet må vel være noe av det værste arbeide noensinne levert av en fagmann ... for han er vel en profesjonell skribent?. Snakker om sjølgod og ufin fjott. Ei ekte efetta (kjønnsorganet til en ærfugl. Hunkjønn.)
En gul fluoriserende vest har ingen virkning, sier han. Og så sier han også at fluoriserende integrerte felter i jakka kan ha en viss logikk. Question Hva vet han om logikk? Ikke en dritt.
Denne diskusjonen om vest/ikke vest er den merkeligste diskusjonen jeg har vært borti ... en hel haug med voksne folk som mener at fluoriserende vester øker synligheten i alle sammenhenger, bortsett fra om det bæres av en motorsyklist.
Reine skjære idiotien ... etter hva jeg kan forstå

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 19:27

jhn skrev:Dette skribleriet må vel være noe av det værste arbeide noensinne levert av en fagmann ... for han er vel en profesjonell skribent?. Snakker om sjølgod og ufin fjott. Ei ekte efetta (kjønnsorganet til en ærfugl. Hunkjønn.)
En gul fluoriserende vest har ingen virkning, sier han. Og så sier han også at fluoriserende integrerte felter i jakka kan ha en viss logikk. Question  Hva vet han om logikk? Ikke en dritt.
Denne diskusjonen om vest/ikke vest er den merkeligste diskusjonen jeg har vært borti ... en hel haug med voksne folk som mener at fluoriserende vester øker synligheten i alle sammenhenger, bortsett fra om det bæres av en motorsyklist.

Helt enig. Sikkert skrive mens de feira julebord.

Samtidig reflekterer artikkelen også hele diskusjonen. Mulig jeg ikke er helt nøytral, men jeg føler at særlig de som ikke tror på bruken blånekter på alle muligheter for selv den minste forbedring i enkelte situasjoner.

De er vel kjent nå at undertegnede tilhører dem som kjører med vest det meste av tiden.
Jeg deler synet på at det verken er pent eller elegant, men så er jeg ikke noe fruktfat selv heller, så den estetiske forverringen i mitt tilfelle er nok begrenset What a Face

Årsaken til at jeg i det hele tatt begynte med gul vest ble utløst av en kompis.
Vi er noen kamerater som kjører en del sammen, og denne karen kjørte, i motsetning til oss andre, med gul vest.
Når vi kjører sammen deler vi på posisjonene innad oss imellom. Etter hvert merka jeg at de gangene jeg kjørte først var det himla enkelt når den gule vesten låg bakerst. Det var så lett å se at sistemann hang på, særlig på veier med litt trafikk og med forbikjøringer.
Da jeg en dag kom over en vest som var litt ordentlig sydd med glidlåser og stramming i siden ble også jeg gul-vest kjører.

I den linkede artikkelen refereres det til vanskligheter med å dokumentere en virkning, og det er nok i tråd med egen oppfatning og også tidligere utsagn i tidligere tråder.

Jeg har også kjørt uten gul vest i perioder innimellom. Etter at min 90S kom på veien igjen tenkte jeg at det var høyst upassende og lite tidsriktig med gul vest på en veteransykkel.

Men etter kort tids kjøring fikk jeg en litt merkelig følelse av uvented handlinger fra medtrafikkanter. Følte at jeg ikke ble lagt merke til på samme måte jeg ellers var vant til.
Vil skyte inn at jeg ikke opplevde det som verken dramatisk eller skummelt, men følte at jeg plutselig opplevde situasjoner der biler kjørte ut i veien foran i en setting hvor jeg var vant til at de ventet etc.

Dette er observasjoner som er vanskelig å dokumentere, og det skal ikke utelukkes at det sitter mellom øra mine.
Okkesom, nå kjører jeg med gul vest også på min veteransykkel og den merkelige følelsen er borte.

Skal ikke gjenta tidligere utsagn om vesten sin rolle i totalbildet som bidrar til sikkerhet, men jeg må innrømme at argument som hevder hardnakket at de under ingen omstendighet legger tidligere merke til en fluoriserende farge i et ellers grått trafikkbilde er holdninger jeg sliter med å forstå.

Og jeg tror heller ikke at de som kjører uten gul vest garantert er sikret en tidlig død og evig forbannelse.

For egen del begynte jeg å kjøre motorisert doning i 12 års alderen. Gul vest har jeg kun brukt de siste 3-4 årene, uten at jeg kan komme på mange nær-døden opplevelser fra før gul-vest kjøringen. rendeer

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Søn 8 Nov 2015 - 21:27

knutk skrev:
jhn skrev:Dette skribleriet må vel være noe av det værste arbeide noensinne levert av en fagmann ... for han er vel en profesjonell skribent?. Snakker om sjølgod og ufin fjott. Ei ekte efetta (kjønnsorganet til en ærfugl. Hunkjønn.)
En gul fluoriserende vest har ingen virkning, sier han. Og så sier han også at fluoriserende integrerte felter i jakka kan ha en viss logikk. Question  Hva vet han om logikk? Ikke en dritt.

Helt enig. Sikkert skrive mens de feira julebord.

Samtidig reflekterer artikkelen også hele diskusjonen. Mulig jeg ikke er helt nøytral, men jeg føler at særlig de som ikke tror på bruken blånekter på alle muligheter for selv den minste forbedring i enkelte situasjoner.

De er vel kjent nå at undertegnede tilhører dem som kjører med vest det meste av tiden.
Jeg deler synet på at det verken er pent eller elegant, men så er jeg ikke noe fruktfat selv heller, så den estetiske forverringen i mitt tilfelle er nok begrenset What a Face

Årsaken til at jeg i det hele tatt begynte med gul vest ble utløst av en kompis.
Vi er noen kamerater som kjører en del sammen, og denne karen kjørte, i motsetning til oss andre, med gul vest.
Når vi kjører sammen deler vi på posisjonene innad oss imellom. Etter hvert merka jeg at de gangene jeg kjørte først var det himla enkelt når den gule vesten låg bakerst. Det var så lett å se at sistemann hang på, særlig på veier med litt trafikk og med forbikjøringer.
Da jeg en dag kom over en vest som var litt ordentlig sydd med glidlåser og stramming i siden ble også jeg gul-vest kjører.

I den linkede artikkelen refereres det til vanskligheter med å dokumentere en virkning, og det er nok i tråd med egen oppfatning og også tidligere utsagn i tidligere tråder.

Jeg har også kjørt uten gul vest i perioder innimellom. Etter at min 90S kom på veien igjen tenkte jeg at det var høyst upassende og lite tidsriktig med gul vest på en veteransykkel.

Men etter kort tids kjøring fikk jeg en litt merkelig følelse av uvented handlinger fra medtrafikkanter. Følte at jeg ikke ble lagt merke til på samme måte jeg ellers var vant til.
Vil skyte inn at jeg ikke opplevde det som verken dramatisk eller skummelt, men følte at jeg plutselig opplevde situasjoner der biler kjørte ut i veien foran i en setting hvor jeg var vant til at de ventet etc.

Dette er observasjoner som er vanskelig å dokumentere, og det skal ikke utelukkes at det sitter mellom øra mine.
Okkesom, nå kjører jeg med gul vest også på min veteransykkel og den merkelige følelsen er borte.

Skal ikke gjenta tidligere utsagn om vesten sin rolle i totalbildet som bidrar til sikkerhet, men jeg må innrømme at argument som hevder hardnakket at de under ingen omstendighet legger tidligere merke til en fluoriserende farge i et ellers grått trafikkbilde er holdninger jeg sliter med å forstå.

Og jeg tror heller ikke at de som kjører uten gul vest garantert er sikret en tidlig død og evig forbannelse.

For egen del begynte jeg å kjøre motorisert doning i 12 års alderen. Gul vest har jeg kun brukt de siste 3-4 årene, uten at jeg kan komme på mange nær-døden opplevelser fra før gul-vest kjøringen. rendeer  
Det finnes jo en haug av situasjoner hvor man rimelig enkelt kan se en fordel med vest, om ikke akkurat livbergende.
Din begrunnelse med å holde styr på kjørekompisene er en ganske god grunn ... synes jeg. Også om de ligger noen biler foran deg i køa, ikke bare bak.
Når jeg driver og kjører ut og inn av fjorder her i Nord-Norge, kaster jeg et blikk over fjorden og ser kjapt om det kommer noen i mot ... har de ikke vest krever det litt mere intens glaning. Det er heller ikke nødvendigvis livbergende, men kjekt å vite.
Men en ting som jeg tror, er at det må en rekke tilfeldigheter til for at en vest utgjør forskjellen på om man blir nedkjørt eller ikke. Da må alle planeter stå på linje ... ikke bare Venus og Your anus, de står vel alltid på linje?
Det er vel grunnen til at jeg ikke bruker vest ... og en smule latskap.
Forfengelighetsargumentet bruker jeg ikke ... jeg hadde nok vunnet et par poeng på å bruke vest, siden vesten mest sannsynlig hadde dratt oppmerksomheta bort fra trynet.

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Ons 11 Nov 2015 - 21:31

Idag ble jeg berget av to gule vester. Skulle akkurat dra forbi en lusekjører da jeg så to luringer i et busskur som stod og siktet mot oss med laser

134 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Ons 11 Nov 2015 - 22:33

Her i distriktet har de sluttet å bruke reflexvester...
så de senest i dag der de sto med kikkert og bøteblokka-null guling....

Det artigste er uttalelsen om at de ikke gjemte seg for å "ta" flest mulige- sist sommer satt de i kamuflasjetelt bak skiltet her:gjemmested

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 12 Nov 2015 - 10:36

[quote="mekkern"]Her i distriktet har de sluttet å bruke reflexvester...

Det artigste er uttalelsen om at de ikke gjemte seg for å "ta" flest mulige- sist sommer satt de i

Ja har sansen for denna Mekkern
er du for ufin så kanskje sprekkern
Han debaterer om gult
men det blir ikke kult
Tilsist peker`n på Colten og trekkern...
cheers

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 12 Nov 2015 - 10:36

mekkern skrev:Her i distriktet har de sluttet å bruke reflexvester...

Det artigste er uttalelsen om at de ikke gjemte seg for å "ta" flest mulige- sist sommer satt de i kamuflasjetelt bak skiltet her:gjemmested

Her i området kommer de utkledd som unge damer i full kamodrakt - så ligger de i "flugtstol" og måler deg deg. Stopposten ligger 50 meter unna hovedveien for at ikke motgående trafikk skal se dem og varsle møtende trafikk om at det er noe på gang. På signal fra måleren ruser stoppfolkene frem og kaster seg ut i veien foran kjeltringen som kjører for fort. Kjører de fort nok så rekker nok ikke stopposten frem men det sier de ikke noe om. Dette trener de på flere ganger i uka.

De bruker også argumentet om at de må være mye ute i trafikken og vise seg. Det er jo kun de som vet hvor de sitter dette gjelder for men for dem virker det.

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 12 Nov 2015 - 17:04

Okda skrev:

Her i området kommer de utkledd som unge damer i full kamodrakt - så ligger de i "flugtstol" og måler deg deg. Stopposten ligger 50 meter unna hovedveien for at ikke motgående trafikk skal se dem og varsle møtende trafikk om at det er noe på gang. På signal fra måleren ruser stoppfolkene frem og kaster seg ut i veien foran kjeltringen som kjører for fort. Kjører de fort nok så rekker nok ikke stopposten frem men det sier de ikke noe om. Dette trener de på flere ganger i uka.

De bruker også argumentet om at de må være mye ute i trafikken og vise seg. Det er jo kun de som vet hvor de sitter dette gjelder for men for dem virker det.  

Ja, og på Rennesøy satte de først ned fartsgrensen før de begynte fartskontrollen.Mange ble tatt fordi de kjørte "av gammel vane" og la ikke merke til nedsatt fartsgrense.
Årsaken var visst av sikkerhetsmessige grunner, Onkel var redd for å bli nedkjørt scratch

138 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 13 Nov 2015 - 8:00

KliffArne skrev:
Okda skrev:

Ja, og på Rennesøy satte de først ned fartsgrensen før de begynte fartskontrollen.Mange ble tatt fordi de kjørte "av gammel vane" og la ikke merke til nedsatt fartsgrense.
Årsaken var visst av sikkerhetsmessige grunner, Onkel var redd for å bli nedkjørt scratch

Det har de lært her nede - her de besluttet å sette OPP fartsgrensen fra 60 - 70 ved Grønnsfjorden (som egentlig heter Lenesfjorden). Alle var enige i at det var fullt forsvarlig å kjøre fortere enn fartsgrensa på dette veistykket med helt uforståelig grense. Omskiltinga ble imidlertid ikke gjennomført før 5 månder senere når det var varmere i været. UP lå på lur hele denne perioden frem til skiltinga opp var gjennomført - da var det visst ikke så farlig lenger. Mange ble "tatt" i denne perioden.

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 14 Nov 2015 - 10:26

Men har hørt at du får fratrekk i fartsbota om du er fornuftig og bruker gult...
---naboen sa det 1 april,så er nok sant... Idea

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6