Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gul vest, har det noe for seg?

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 6]

51 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 15:21

jhn skrev:

(fant netpopp ut at "kanskje" er et vankselig ord å satve ritkig ... må nesten stoppe et øbeylikk å tenke litt)

Ja pass på at du ikke tenker mens du kjører.. stopp før du gjør det-Vi mann skal jo være så dårlige på multitasking.
Sikkert derfor 90% av kvinner bak rattet sitter m tlf på øret...

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 15:37

Ja,merkelig at ikke alt man kan bedrive av duppedingshåndtering i bilen er beskrevet i loven...og mener iallfall at det er farlig uansett... Idea Laughing
...i mårrå skal jeg kjøre Mjøsa rundt om værgudene er på meine seite....med gulvest i solskinnet forbi hjerteklinikken på Feiring..
men jeg hakke no der å gjøra,hjertet er like holdbart som Intruderen... rabbit affraid

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 16:29

intrudergubbe skrev:Ja,merkelig at ikke alt man kan bedrive av duppedingshåndtering i bilen er beskrevet i loven...og mener iallfall at det er farlig uansett... Idea Laughing
...i mårrå skal jeg kjøre Mjøsa rundt om værgudene er på meine seite....med gulvest i solskinnet forbi hjerteklinikken på Feiring..
men jeg hakke no der å gjøra,hjertet er like holdbart som Intruderen... rabbit affraid
Jeg mener vel heller at det ikke er noen grunn til å nevne tlf spesielt i loven ... er det ingen paragrafer som dekker uoppmerksomhet? Hvorfor er det verre å snakke i en dings enn å ha sex eller krangle med kjærringa, eller sitte med et håndholdt kamera, knote med GPS og CD-spillere eller spise grøt og barbere leggene ... det er ingen ende på lista over farlige ting man kan gjøre

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 16:58

jhn skrev:
Jeg mener vel heller at det ikke er noen grunn til å nevne tlf spesielt i loven ... er det ingen paragrafer som dekker uoppmerksomhet? Hvorfor er det verre å snakke i en dings enn å ha sex eller krangle med kjærringa, eller sitte med et håndholdt kamera, knote med GPS og CD-spillere eller spise grøt og barbere leggene ... det er ingen ende på lista over farlige ting man kan gjøre

ikke sikkert du beholder sertifikatet hvis du har sex i bilen - i hvert fall ikke hvis du har - hm - den andre på fanget mens du kjører 110 på mottorveien.....

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 17:33

Okda skrev:
jhn skrev:

ikke sikkert du beholder sertifikatet hvis du har sex i bilen - i hvert fall ikke hvis du har - hm - den andre på fanget mens du kjører 110 på mottorveien.....
Nei, sikkert ikke, men på ei øde strekning kunne man kanskje fått litt forsvarlig kos ... så kunne du ringt en venn etterpå, fra en øde strekning.

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 18:24

Denne dekker alt og er hva de slår i hodet på deg hvis de ikke finner noe annet....

§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
0 Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 23 Apr 2015 - 18:50

Det er god paragraf som det syndes mye mot.
Hadde folk hatt denne som generell leveregel, kunne vi kuttet ut både lovverk og de 10 bud.

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 24 Apr 2015 - 0:09

jhn skrev:
intrudergubbe skrev:Vest er synlig,og jeg bruker det fortsatt iallfall...
men så har jeg Ryk & Reismerke på vesten også da... bom

Og mobil,blinklysmangel og tett i rævva på forankjørende er noe av det verste....heldigvis tar de nå mange tettirævvaer og soper jevnlig inn 5200 pr. hode....

..som kan erstatte avgiftsreduksjonen på nye MCer... alien ..vinn vinn for oss fattigfaaenene..

men nå skal jeg bounce lol!
Mobil sier du ... jeg synes det er et ulogisk forbud. Man har lov å snakke med passasjerer, man har lov til å sitte med fotoapparat foran trynet eller fikle med alskens elektroniske duppeditter, men om det går an prate til duppeditten, bryter du loven.
Jeg synes det er merkelig at ikke flere ser denne , i mine øyne, rare inkonsekvente sammenhengen.
Kanskje man må forby all prating i bil.?
Er det lov å prate til et fotoapparat?
Kamera på min tlf er bedre enn selve telefonen, så det er ikke helt feil å heller å kalle det et fotoapparat som til nød også kan brukes som tlf.
Jeg er kanskje ikke helt alvorlig nå, men litt, kanskje

(fant netpopp ut at "kanskje" er et vankselig ord å satve ritkig ... må nesten stoppe et øbeylikk å tenke litt)

Å snakke i mobil er noe helt annet enn å snakke med andre i bilen.

Man blir uoppmerksom av å snakke i telefonen mens man kjører, ihvertfall blir jeg det. Og det gjør ingen forskjell om jeg snakker i handsfree,eller om jeg holder telefonen i på øret. Ikke ofte jjeg snakker i tlf mens jeg kjører,men legger merke til etterpå at jeg har kjørtforbi plasser som jeg ikke husker at jeg har passert.

59 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 24 Apr 2015 - 9:56

KliffArne skrev:
jhn skrev:
intrudergubbe skrev:Vest er synlig,og jeg bruker det fortsatt iallfall...
men så har jeg Ryk & Reismerke på vesten også da... bom

Og mobil,blinklysmangel og tett i rævva på forankjørende er noe av det verste....heldigvis tar de nå mange tettirævvaer og soper jevnlig inn 5200 pr. hode....

..som kan erstatte avgiftsreduksjonen på nye MCer... alien ..vinn vinn for oss fattigfaaenene..

men nå skal jeg bounce lol!
Mobil sier du ... jeg synes det er et ulogisk forbud. Man har lov å snakke med passasjerer, man har lov til å sitte med fotoapparat foran trynet eller fikle med alskens elektroniske duppeditter, men om det går an prate til duppeditten, bryter du loven.
Jeg synes det er merkelig at ikke flere ser denne , i mine øyne, rare inkonsekvente sammenhengen.
Kanskje man må forby all prating i bil.?
Er det lov å prate til et fotoapparat?
Kamera på min tlf er bedre enn selve telefonen, så det er ikke helt feil å heller å kalle det et fotoapparat som til nød også kan brukes som tlf.
Jeg er kanskje ikke helt alvorlig nå, men litt, kanskje

Å snakke i mobil er noe helt annet enn å snakke med andre i bilen.

Man blir uoppmerksom av å snakke i telefonen mens man kjører, ihvertfall blir jeg det. Og det gjør ingen forskjell om jeg snakker i handsfree,eller om jeg holder telefonen i på øret. Ikke ofte jjeg snakker i tlf mens jeg kjører,men legger merke til etterpå at jeg har kjørtforbi plasser som jeg ikke husker at jeg har passert.

Du har sannsynligvis rett, og det gjør jo ikke saken noe bedre. Det er ikke det å holde telefonen i handa som er farlig, men å være ukonsentrert ... det har vi allerede forbud mot.

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 25 Apr 2015 - 10:59

Nevnte sex i bilen etter lørdagshandelen for min bedre halvdel,men DET må nok utstå til ve er i hjemmets lune arne...
Men kjenner til en nå avdød bruktbilforhandler her som satt i bilen ved skolesluttid og onanerte og vinket til seg småjinter.
Motsto fristelsen til å sparke svinet i skrittet,nå er`n heldigvis trygt forvart på magan på 180 cm,så`n ikke har mulighet til annet enn å grava seg nedover... affraid

Men : Har han gul vest tru ? Question Question

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 15:04

Nå har vi en lang vinter foran oss og kan da tenke over om vi er synlige nok i trafikken,eller om vi kanskje skal ikle oss refleksvest eller gul hjelm...
Noen synes dette er fornuftig og andre mener det er kav tullete.. silent
Så en ny debatt skader sikkert ingen.... What a Face affraid

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 18:53

Nja ... de fleste ser ut til å ha konkludert med at vest ikke virker, men gul hjelm funker fint.
Men jeg tror det vil se rimelig teit ut å gå tur med hunden med hjelm på ... uansett farge Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 19:01

jhn skrev:Nja ... de fleste ser ut til å ha konkludert med at vest ikke virker, men gul hjelm funker fint.
Men jeg tror det vil se rimelig teit ut å gå tur med hunden med hjelm på ... uansett farge Rolling Eyes

Hææ, hjelm på hunden Rolling Eyes

64 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 19:11

KliffArne skrev:
jhn skrev:Nja ... de fleste ser ut til å ha konkludert med at vest ikke virker, men gul hjelm funker fint.

Nå kan man jo dette på isen om vinteren...og treffe bikkja... ja så har du hjelm så må jo bikkja ha det og...

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 19:14

Palma skrev:
KliffArne skrev:

Nå kan man jo dette på isen om vinteren...og treffe bikkja... ja så har du hjelm så må jo bikkja ha det og...

Hvis jeg ikke husker veldig feil, så har jhn postet bilde av fillebikkja. Og den så rimelig teit ut uten hjelm også clown

66 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Tor 29 Okt 2015 - 19:32

KliffArne skrev:
Palma skrev:
KliffArne skrev:

Hvis jeg ikke husker veldig feil, så har jhn postet bilde av fillebikkja. Og den så rimelig teit ut uten hjelm også clown
Du kan være glad for at bikkja ikke kan lese

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 30 Okt 2015 - 14:21

Gul hjelm er liksom målet da , om jeg finner en halvhjelm i den farga...
...og det gjør jeg vonleg..

og på tekstiljakka har jeg Ryk og Reis da....og et lite MC-siden jeg skal destruere... Idea

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 30 Okt 2015 - 14:57

Tema er vel utdebatert så det rekker, men nå blir snart sykklene parkert, så vi kjører på, igjen cheers

Jeg skjønner ikke helt. Dersom man mener at en gul hjelm er mer synlig enn feks. hvit må det vel være fargen som gjør det, siden det er det eneste som skiller den fra den hvite.
Men dersom man mener at gulfargen er mer synlig, hvorfor da ikke gul farget jakke eller vest. Jakka vil vel også være mer synlig enn feks. en sort jakke?

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 30 Okt 2015 - 15:13

Lavere stressnivå på førere og en EU-kontroll hvert 2 år på kroppen (høre SE blodtrykk diabetes ol).
dette tror jeg hadde hatt best effekt på 0 visjonen...

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Fre 30 Okt 2015 - 16:14

Jeg kjører med svart Hjællm, svart Skinnjakke, svart SkinnBokkse, svarte Støvler, svarte Hansker og kjøper bennsin for svarte Penger Rolling Eyes
Men Mottor-sykkern da? Den er godt synlig den! For det er en BLAZING ORANGE 1050 Tiger, godt synlig for alle Very Happy

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 31 Okt 2015 - 10:14

Oppfatter en gul hjelm som mer synlig enn en hvit åkkesom,mener å ha observert det med egne øyne,men er slett ikke tilregnelig på något sett...
og vil jeg ha en gul hjelm,ja da er det bare kjerringa som kan sette kjeppper i hjulene/huet......stadig confused

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 31 Okt 2015 - 10:37

intrudergubbe skrev:Gul hjelm er liksom målet da , om jeg finner en halvhjelm i den farga...

og på tekstiljakka har jeg Ryk og Reis da....og et lite MC-siden jeg skal destruere... Idea

Be KrankenSkanken om å gå på Biltema og kjøpe halvhjelm til deg, så lakkerer han den gul for deg. Han pleier ikke å være så dyr på det, heller.

73 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 31 Okt 2015 - 10:42

KliffArne skrev:
intrudergubbe skrev:Gul hjelm er liksom målet da , om jeg finner en halvhjelm i den farga...

Be KrankenSkanken om å gå på Biltema og kjøpe halvhjelm til deg, så lakkerer han den gul for deg. Han pleier ikke å være så dyr på det, heller.

Takk for godt råd , får først på Biltema og finne størrelse på hjelm og så kommer vi tebasj te saken...om du vil værra me da..

QuestionIdea

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 31 Okt 2015 - 11:43

knutk skrev:Tema er vel utdebatert så det rekker, men nå blir snart sykklene parkert, så vi kjører på, igjen cheers

Jeg skjønner ikke helt. Dersom man mener at en gul hjelm er mer synlig enn feks. hvit må det vel være fargen som gjør det, siden det er det eneste som skiller den fra den hvite.
Men dersom man mener at gulfargen er mer synlig, hvorfor da ikke gul farget jakke eller vest. Jakka vil vel også være mer synlig enn feks. en sort jakke?
Yess cheers
Jeg skjønner heller ikke dette ... at folk mener en gul vest ikke er mere synlig enn svart jakke på en mc ... men i alle andre sammenhenger er den det. Hva er det slags tøv?
De forklarer det med vindskjerm og toppboks ... bare tøv. 90% av syklene jeg ser er langveisfarende med store flyttelass, men likevel ser man godt og vel halve ryggen deres.
Jeg kjører stort sett på øde landeveier ... ut og inn av en endeløs rekke av fjorder, og da kaster jeg ofte et blikk over fjorden og ser rimelig kjapt om det er en mcist med vest der. Man ser et gult lysende punkt som beveger seg, man gjør ikke det med bare svarte klær.
Det er kanskje ikke den store gevinsten å hente, men jeg synes det er ok å vite om man vil møte noen de nærmeste minuttene ... på samme måte som man ser et og annet lysskjær mot himmelen eller i terrenget lenge før man møter en bil i mørket. Kjekt å vite bare.
Selv kjører jeg svart sykkel, i svarte klær og svart hjelm, og svarte tenner ... og ganske ofte svart i øya også.
Men det er ingen tvil om at en gul vest vises bedre enn en svart jakke.
Å påstå noe annet er reine skjære galskapen

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Gul vest, har det noe for seg? on Lør 31 Okt 2015 - 13:10

Hvis det sykler to personer ved siden av hverandre 300 m foran deg , det hender de gjør det , og den ene har gul trøye og den andre sort ser man førstnevnte best , , ,
Noen hevder at blir det for mange gulinger i trafikkbildet legger vi mindre og mindre merke til dem.... alien
Hmmmmmmmmmmmm

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next