Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

...og hvor går / gikk turen da ?..og hva opplevde du ?

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 3]

Finner ingen slik side noe sted her jeg,og hadde vært artig å se noe av det dere opplever..Kanskje bor det noen langs ruta som vil være med å kjøre eller dele en kaffekopp !! Very Happy Idea

For min egen del har jeg tenkt å kjøre Mjøsa rundt en av de første dagene.Egentlig har jeg mest lyst til å kjøre til Thailand,men da lurer vel kjærringa på åssen jeg mener å rekke tur / retur i løpet av sex timer... confused affraid
Hører gjerne fra dere da !!

Vis Medlemmets Profil
Var visst tung å få igang denne posten her,så får vel nå berette at jeg hittil har ligget lavt i terrenget hva kjøring angår og har holdt meg i skinnet og nærområdet...
Men kan være gøy det uten GPS,i fjor skulle Leif Arild 3-wheel og jeg til Eina men fulgte instinktet og havnet på Hurdal Torg...en utvidet Mjøsa Rundt altså etter å ha kjørt langs Mjøsa oppatt...
og hvor har nå du tenkt deg ? Arrow

Vis Medlemmets Profil
Nå har kjøringa mi begrenset seg til mellom heim å jobb, ække my spennende der, vaffal ikke tid til kaffe

Vis Medlemmets Profil
Kan da være spennende det...jeg vet ikke engang hvor Eidsberg er.... elephant
men skal sjekke etterpå..vi talas hist ved floden.. study

Vis Medlemmets Profil
Slik som detta må du legge under Tur og Treff Intruder, ellers er det ingen som skjønner nåe her.
Ellers har je vøri på dass og på arbe i dag, i den rekkefølga, alt godt under fartsgrensa og uten å ha spurt noen andre om døm ville væra med. cherry

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Slik som detta må du legge under Tur og Treff Intruder, ellers er det ingen som skjønner nåe her.
Ellers har je vøri på dass og på arbe i dag, i den rekkefølga, alt godt under fartsgrensa og uten å ha spurt noen andre om døm ville væra med. cherry

Je sjønner ittno alien

Hva har dette med nyheter å gjøre? De fleste går vel på dass før dem går på jobb, ikke no nytt det.

Noen som vil være med på en rask ettermiddagstur, forresten? Jeg kjører om en halvtimes tid. Hvis det ikke begynner å regne, da. Da kjører jeg med en gang rabbit

Svein2 skrev:Slik som detta må du legge under Tur og Treff Intruder, ellers er det ingen som skjønner nåe her.

Je sjønner ittno alien

Hva har dette med nyheter å gjøre? De fleste går vel på dass før dem går på jobb, ikke no nytt det.

Noen som vil være med på en rask ettermiddagstur, forresten? Jeg kjører om en halvtimes tid. Hvis det ikke begynner å regne, da. Da kjører jeg med en gang rabbit
De fleste æ kjenne går ikke på dass i fritida.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
KliffArne skrev:

Je sjønner ittno alien

De fleste æ kjenne går ikke på dass i fritida.

Mange i dag er jo opptatt av "kortreist mat" og lignende, så jeg driter på jobben -for det er der møkka hører hjemme...kortreist dritt.. Razz

Vis Medlemmets Profil

spørs om Puleti hadde reagert om dassbråket ditt var som om du kjørte Hondan på fri eksos.. Arrow

og DA sku je likt å vara passiv tilskuer/tilhører under senga deres etterpå...

og selvsagt skulle detti vøri under TUR OG TREFF...men det er da fell en nyhet å je ha kjørt hen å , og om Svein ha dreti på hjemmebane eller bortebane...fekk n gult hell rødt...

og flytt gjerne temaet om noen føler seg kallet...har jo eksperter på slikt i MC-koseverdenen..ellers.. clown

Vis Medlemmets Profil
i mårå muligens Rena-Trysil og hematt...270 km...det lyder tøffere enn 27 mil... Arrow What a Face

Vis Medlemmets Profil
Hvor turen gikk? ... til pissoaren til AT, Jompa og utallige turister. Der opplevde jeg at kompisen sa noe artig ... vi satt og skravlet om motorsykler, og jeg sa et eller annet om min forrige sykkel, Hornet 900 ... plutselig avbrøt han meg og sa: "e det Honda æ har?" "Ja" sier jeg. "Hm," sa han, "æ trudde det va en VFR 800" "Ja" sa æ "Honda VFR 800" "Åja" sa han tørt. Han er genuint uinteressert i motorsykler, men glad i kjøre. Han har hatt sykkelen i tre-fire år.
Det gikk en sesong før han fant ut at han hadde hjelm med baugport og innvendig solvisir. Laughing Artig.

Holdt forresten på å kollidere med ei helvetes svær ørn. Det er vanlig å se ørn akkurat der det skjedde, men på 80-100 meters avstand. Jeg så den kom seilende inn fra styrbord i lav høyde, den var såpass nært og så stor at jeg slakket av for å se litt nøyere.
Det så ut til at den skulle krysse veien ca 50 m foran meg, i ansiktshøyde. Stilig.
Akkurat da snudde den 90 grader til babord, dvs. kollisjonskurs med meg.
Den kom direkte mot meg og 3-4 meter før det smalt, steg den over hodet mitt ... I nearly shait me self.

Men det va trivelig å starte sesongen ... 5-6 grader ... minst. cheers

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Holdt forresten på å kollidere med ei helvetes svær ørn. Det er vanlig å se ørn akkurat der det skjedde, men på 80-100 meters avstand. Jeg så den kom seilende inn fra styrbord i lav høyde, den var såpass nært og så stor at jeg slakket av for å se litt nøyere.
Det så ut til at den skulle krysse veien ca 50 m foran meg, i ansiktshøyde. Stilig.
Den kom direkte mot meg og 3-4 meter før det smalt, steg den over hodet mitt ... I nearly shait me self.

Det var sikkert ei fiskeørn, typisk fiskeroppførsel. Bare prøv neste gang du er ombord, hvis du ikke har gjort det allerede. Vik for en fisker, og du kan ta fan på at de gjør et eller annet lurt som gjør at du må vike enda en gang.
Fiskere og seilere Suspect

Når du sier at du nesten skjeit på deg, så kommer jeg på ei måse, som nesten skjeit på meg.Men den historien tror jeg at jeg har fortalt før, så best å ikke gjenta seg selv rabbit

jhn skrev:Holdt forresten på å kollidere med ei helvetes svær ørn. Det er vanlig å se ørn akkurat der det skjedde, men på 80-100 meters avstand. Jeg så den kom seilende inn fra styrbord i lav høyde, den var såpass nært og så stor at jeg slakket av for å se litt nøyere.

Det var sikkert ei fiskeørn, typisk fiskeroppførsel. Bare prøv neste gang du er ombord, hvis du ikke har gjort det allerede. Vik for en fisker, og du kan ta fan på at de gjør et eller annet lurt som gjør at du må vike enda en gang.
Fiskere og seilere Suspect

Når du sier at du nesten skjeit på deg, så kommer jeg på ei måse, som nesten skjeit på meg.Men den historien tror jeg at jeg har fortalt før, så best å ikke gjenta seg selv rabbit
Sant nok, typisk fiskere. Men vike? ... æ? Nei, trukke det.
Men jeg jobber faktisk på en fiskebåt sjøl, av og til ... men vi fisker ikke.
Båten er en 90 fot småtråler/snurper og tilhører Fagskolen, og brukes til å lære opp fremtidige fiskere. Båten brukes også til oljevernkurs og øvelser. Da er jeg med.
Det er en viss forskjell på å jobbe sammen med disiplinerte regelstyrte folk offshore, og fiskere.
Ganske artig.

Hvis ikke den måsa traff noen, behøver du ikke fortelle ... uavhengig av om vi har hørt den før. De fleste her inne husker neppe noe likevel.

Vis Medlemmets Profil
Æ syns føræssen dokker e blidd så humørlaus ... har dokker ramla helt nerri mella?

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Æ syns føræssen dokker e blidd så humørlaus ... har dokker ramla helt nerri mella?

Må si meg litt enig, som en sirompa satt østlending i sin beste alder så må jeg si det er lite fres her om dagen, men folk er vel ute å spar i grønnsakhagen og blomsterbedet til hu mor for å spare seg opp noen manneturpoeng til utpå sommeren (på seg selv kjenner man andre tongue )
Så er det å sitte litt slukøret på gjerdet å vente på neste innspill fra noen som skriver noe vi kan le litt av...

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
jhn skrev:Æ syns føræssen dokker e blidd så humørlaus ... har dokker ramla helt nerri mella?

Må si meg litt enig, som en sirompa satt østlending i sin beste alder så må jeg si det er lite fres her om dagen, men folk er vel ute å spar i grønnsakhagen og blomsterbedet til hu mor for å spare seg opp noen manneturpoeng til utpå sommeren (på seg selv kjenner man andre tongue )
Så er det å sitte litt slukøret på gjerdet å vente på neste innspill fra noen som skriver noe vi kan le litt av...

Jeg også har lagt merke til dette, og sitter også og venter på at noen skal underholde meg. Kanskje det er det hele gjenget gjør,venter på noen andre?

Jaja, e jer nu fan.E må lægg nån uteflisa, ha låva å få dæ jorrt snart. Di ti siste åran rabbit

Jaja, e jer nu fan.E må lægg nån uteflisa, ha låva å få dæ jorrt snart. Di ti siste åran  rabbit

Kan ikke det kvalifisere som et prosjekt, med egen prosjekttråd ?
Med bilder og linker og beskrivelser ? clown
Jeg skal legge nytt tak på hønehuset, 90 kvadrat.... affraid så da har jeg en prosjekttråd og haha

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
Jeg skal legge nytt tak på hønehuset, 90 kvadrat.... affraid  så da har jeg en prosjekttråd og haha

er det huset til kjærringa? clown

fra kylling via broiler til høne og kalkun....
vær bare obs så du ikke ender opp med struts.... lol!

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
Palma skrev:
Jeg skal legge nytt tak på hønehuset, 90 kvadrat.... affraid  så da har jeg en prosjekttråd og haha

er det huset til kjærringa? clown

fra kylling via broiler til høne og kalkun....
vær bare obs så du ikke ender opp med struts.... lol!

Hehe, vel på en måte, det er kjæringa som har høner, og huset eier vi vel sammen, men jeg reparerer taket :)
Det stopper med høner her, blir ikke noe større fjærkre nei affraid

Vis Medlemmets Profil
Var på en kjøretur med "den andre siden" i dag.
kjørte fra Lier via Vikersund-Krødern-Bromma-Eggedal-Åmot-Lier.
Da de skulle grille pølse hos noen kjente mente noen at dette hadde funket som agn for turen.

Pølsene funka ikke som agn for meg så jeg forlot følget når de skulle begynne å fingre med pølsene sine... :sk?
men runden var fin den-for de uten altfor fast fjæring.

Men passerte et hagesenter ved Åmot på veien hjem der ei kjærring gjorde et seriøst drapsforsøk, ved å gasse ut fra høyre få metere forran meg.
Fikk hivd sykkelen over i motgående og passere med et par cm klaring. affraid

DA snudde jeg og fikk stanset kjærringa og ut av bilen kom hu gomlende på en IS. Shocked
Dette er det nærmeste jeg har vært å bli fysisk mot andre i trafikken.

"Tror" jeg fikk klart frem hva jeg mente om nye briller og oppmerksomhet mot is kontra annen trafikk. scratch

Vis Medlemmets Profil
Da får vi dra den konklusjon at kjærringer og hagesentre er en dårlig kombinasjon:

http://www.h-a.no/nyheter/mc-forer-til-sykehus

Vis Medlemmets Profil
32 mil idag, kjørte til jeg møtte bommen ved Breiborg.

Kjærringa hadde tellinga, hun påstår vi kjørte forbi 56 biler og 3 motorsykler på turen.

Men også denne veien har sine "attraksjoner".les småbruket hvor Anders Behring Breivik holdt til i et par måneder før han gjorde turen til Oslo Sad

..merkelig nok drev forpakteren og kjørte på herligheter fra møkkjelleren...der det var innkjøpt så mye kunstgjødsel... affraid

...og i mårrå,17 mai,går turen til Sverige som jeg er så glad i... bounce

Vis Medlemmets Profil
Hadde en liten tur sammen med ojda til Dalen i Telemark fredag. Ble en liten runde på 35 mil. Vi tenkte vi skulle teste ut Suleskarveien men den var fremdeles stengt, skulle vist være 7 - 8 meter høye brøytekanter og de hadde ikke kommet igjennom ennå.

Må nok forsøke igjen om noen uke, imponerende å kjøre med giga høye brøytekanter.

Lagde en liten video fra oppkjøringen i Dalen.

Very Happy

Vis Medlemmets Profil
MTS1200 skrev:Hadde en liten tur sammen med ojda til Dalen i Telemark fredag. Ble en liten runde på 35 mil. Vi tenkte vi skulle teste ut Suleskarveien men den var fremdeles stengt, skulle vist være 7 - 8 meter høye brøytekanter og de hadde ikke kommet igjennom ennå.

Må nok forsøke igjen om noen uke, imponerende å kjøre med giga høye brøytekanter.

Suleskard skal visstnok åpne neste helg, 22.

Overgangen Røldal-Sauda ryktes det om 12-14 meter høye brøtekanter, de er kommet halvveis. Åpnes midten på Juni.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Next