Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

...og hvor går / gikk turen da ?..og hva opplevde du ?

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

KliffArne skrev:
MTS1200 skrev:Hadde en liten tur sammen med ojda til Dalen i Telemark fredag. Ble en liten runde på 35 mil. Vi tenkte vi skulle teste ut Suleskarveien men den var fremdeles stengt, skulle vist være 7 - 8 meter høye brøytekanter og de hadde ikke kommet igjennom ennå.

Må nok forsøke igjen om noen uke, imponerende å kjøre med giga høye brøytekanter.
6
Suleskard skal visstnok åpne neste helg, 22.

Overgangen Røldal-Sauda ryktes det om 12-14 meter høye brøtekanter, de er kommet halvveis. Åpnes midten på Juni.

Jepp, det ble en flott liten runde med mts1200,
men det han aldrig helt forstod var at målet og meningen med turen var værdens beste vafler på en terasse i Kongsberg ;-) Men det gjorde ikke noe.
For vafler, det ble det :-)

Vis Medlemmets Profil
ojda skrev:
KliffArne skrev:
MTS1200 skrev:Hadde en liten tur sammen med ojda til Dalen i Telemark fredag. Ble en liten runde på 35 mil. Vi tenkte vi skulle teste ut Suleskarveien men den var fremdeles stengt, skulle vist være 7 - 8 meter høye brøytekanter og de hadde ikke kommet igjennom ennå.

Må nok forsøke igjen om noen uke, imponerende å kjøre med giga høye brøytekanter.
6
Suleskard skal visstnok åpne neste helg, 22.

Overgangen Røldal-Sauda ryktes det om 12-14 meter høye brøtekanter, de er kommet halvveis. Åpnes midten på Juni.

Jepp, det ble en flott liten runde med mts1200,
men det han aldrig helt forstod var at målet og meningen med turen var værdens beste vafler på en terasse i Kongsberg ;-)  Men det gjorde ikke noe.
For vafler, det ble det :-)

lol!

Vis Medlemmets Profil
Spådd kjempevær,så nå er det muligheter for Mjoesen Rundt og enkelte andre turer rundt i Mjøsdistrikta...

Vis Medlemmets Profil
Kjørte Mjøsa rundt i ensom majestut på fræda`n,byner å bli litt mye rettfram E6 for min del,men kan jo kjøre gammelvægen helt fra Brumunddal til (L)-espa,så man kan jo ikke gjøre annet enn klage... clown

og mye koselige folk kommer en i kontakt med...
I Dala prata jeg med en Indiankjører...grepa kæll...og Indian er da lekker...ækte gammal mottorsykkel det !!

Vis Medlemmets Profil
Jeg har vært på treff i helga, Nordisk Stivrammerally på Leira. Det ble ca 40 mil på stivramma for min del. Jeg fyllte 5 liter bensin på Dokka på veien oppover, etter 16 mil. Dyr å kjøre med er den ikke Very Happy Forbruket øker jo litt med hastigheten, på veien oppover gikk det mye i ca 70. Kan ikke kjøre fort i dumper med stivramma, lett å miste kontrollen, og så spretter man til skogs affraid

Vis Medlemmets Profil
Har blitt mange turer i Mjøsområdet samt en svensketur...og nå hagler det...så snart clown

Vis Medlemmets Profil
Årets langtur er plottet. cheers
Bodø, Moskenes, Lofoten på kryss og tvers, Vesterålen, Sortland og øyriket, Andenes. Derfra er planen å ta ferge til Gryllefjord på Senja og videre over Kvaløya til Tromsø. Hvis rygg og vær er samarbeidsvillige blir det trolig videre mot Alta.

Er litt sugen på Nordkapp og retur via Kautokeino, Finland, Sverige og straka vegen hjem. Men så er det noe som heter Hamarøy og hele området der som er flott. Tips noen ? bounce

Intruder - du får planlegge en langtur du også - sykkelen tåler det - og du kan jo bare ta nok Sleep  underveis, så ordner det seg, serru sunny

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:Årets langtur er plottet. cheers
Bodø, Moskenes, Lofoten på kryss og tvers, Vesterålen, Sortland og øyriket, Andenes. Derfra er planen å ta ferge til Gryllefjord på Senja og videre over Kvaløya til Tromsø. Hvis rygg og vær er samarbeidsvillige blir det trolig videre mot Alta.

Er litt sugen på Nordkapp og retur via Kautokeino, Finland, Sverige og straka vegen hjem. Men så er det noe som heter Hamarøy og hele området der som er flott. Tips noen ? bounce

Intruder - du får planlegge en langtur du også - sykkelen tåler det - og du kan jo bare ta nok Sleep  underveis, så ordner det seg, serru sunny

Det ser ut som om du starter i Bodø? Hvis ja, så er det jo en fin rute du har.
Så kjører du heller E6 hjem igjen, da får du jo med Hamarøy og omegn.
Nord for Tromsø er det jo ikke så mye å velge mellom
Om du ikke har noe spesielt å gjøre i Finland og Sverige er det like greit å sløyfe det.
Det er jo ikke noe spesielt interessant ... mye rette veier, mye skog, lite folk og lite utsikt. Liksom ... ingenting.
Dårlig utnyttelse av timene på sykkelen, synes jeg

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:

Om du ikke har noe spesielt å gjøre i Finland og Sverige er det like greit å sløyfe det.
Det er jo ikke noe spesielt interessant ... mye rette veier, mye skog, lite folk og lite utsikt. Liksom ... ingenting.

Har to dagsetapper til Bodø!
Hvis alt stemmer og jeg tar siste etappe Alta til Nordkapp, får jeg kanskje slått lens på reviret før toget fra Ballangen kommer susende.

Når det gjelder returen har du rett. Muligens tar jeg veien over Kautokeino og Bjørnefjell via Narvik til Hamarøy. Har kjente på strekningen... og ei samekjerring som ordner røykakjøtt...

Sjekket litt detaljert og på Hamarøy har du Hamsund, på Steigen Batterie Dietel og mange små handelssteder som er verd et besøk.

Da er det snart stram wire! bounce

Vis Medlemmets Profil
Gi faen i Nordkapp (270 kr for å komme ut på knausen Rolling Eyes ) og legg heller turen videre østover til Lakselv, Ifjord og nordover Nordkynhalvøya til Kjøllefjord og Slettesnes fyr (nordligste punkt på fastlands-Norge, og gratis) istedet. Så tar du Ifjordfjellet, Tana Bru, Karasjok, Kautokeino, Kiruna sørover.
Så tar du av en avstikker til Skjomfjellet når du har passert Narvik (ta av ved Skjombrua). Da er du i mitt nærområde, jeg blir gjerne med deg hvis jeg er hjemme (send PM). Steigen vil jeg og anbefale, med rundtur på Engeløya.

Sist endret av ArcticTiger den Ons 8 Jul 2015 - 17:53, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:
jhn skrev:

Har to dagsetapper til Bodø!
Hvis alt stemmer og jeg tar siste etappe Alta til Nordkapp, får jeg kanskje slått lens på reviret før toget fra Ballangen kommer susende.

Når det gjelder returen har du rett. Muligens tar jeg veien over Kautokeino og Bjørnefjell via Narvik til Hamarøy. Har kjente på strekningen... og ei samekjerring som ordner røykakjøtt...

Sjekket litt detaljert og på Hamarøy har du Hamsund, på Steigen Batterie Dietel og mange små handelssteder som er verd et besøk.

Da er det snart stram wire! bounce
Jeg hadde to overnattinger på Hamarøy for 8-10 dager siden ... må jo si at det er litt fascinerende natur i området.
Ei god samekjerring skal man ikke kimse av ... så det blir vel over vidda med deg.
Det er jo ikke så ille det heller ... man kjører fremdeles motorsykkel, og det er jo trivelig i seg selv, i alle typer landskap.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Gi faen i Nordkapp (270 kr for å komme ut på knausen Rolling Eyes ) og legg heller turen videre østover til Lakselv, Ifjord og nordover Nordkynhalvøya til Kjøllefjord og Slettesnes fyr istedet. Så tar du Ifjordfjellet, Tana Bru, Karasjok, Kautokeino, Kiruna sørover.
Så tar du av en avstikker til Skjomfjellet når du har passert Narvik (ta av ved Skjombrua). Da er du i mitt nærområde, jeg blir gjerne med deg hvis jeg er hjemme (send PM). Steigen vil jeg og anbefale, med rundtur på Engeløya.
Jeg er jo av den typen som liker ender og tupper og topper og nes og knauser osv osv, så jeg hadde neppe droppet Nordkapp, når jeg alt var i nærheten. I godt vær er det en meget fin kjøretur fra E6 og utover de 13-14 milene til Nordkapp.
De kronene er en engangsutgift, men altfor dyrt, enig i det.
Men det går an å parker i guds frie natur noen hundre meter fra bommen, og bare tusle en tur ... i en litt stor sving utenom billett-kiosken ... kanskje?
Nordkinn ja, fint der. Jeg skal ta meg en tur dit i løpet kort tid. Sist gang var det litt dårlig vær.
Så gi gjerne beskjed om noen kjører den veien, så kanskje jeg slenger meg med.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
Nordkinn ja, fint der. Jeg skal ta meg en tur dit i løpet kort tid. Sist gang var det litt dårlig vær.

Vi skal dit etter at vi har pisset på Territoriet ditt. Med overnatting i Skjøtningberg. Det er plass til flere der.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Gi faen i Nordkapp (270 kr for å komme ut på knausen Rolling Eyes ) og legg heller turen videre østover til Lakselv, Ifjord og nordover Nordkynhalvøya til Kjøllefjord og Slettesnes fyr (nordligste punkt på fastlands-Norge, og gratis)  istedet. Så tar du Ifjordfjellet, Tana Bru, Karasjok, Kautokeino, Kiruna sørover.

Helt enig, Rica har utnyttet en mulighet som strider imot Friluftsloven og alminnelig ferdsel i utmark ved å kommersialisere knausen, men dette var jo velsignet av kommunen? Jhn??  Twisted Evil

Hvis været er OK så kan jeg tenke meg å gjøres om Jhn foreslår, parkere utenfor eller - til venstre for platået er det ikke et utsiktspunkt der? Og mulighet for bilder hvis midnattsolen leker seg i sommarnatten?

Og du nevner en del steder som jeg gjerne skulle ha besøkt. Har vært på jobb i alle større kommuner der oppe, sett deler av Finnmark fra Widerøe og pr bil, medlem i Isbjørnklubben, spyttet på russegrensen og greier. Får se om kroppen tåler turen.
På den annen side, er dere så vidt jeg skjønner, på reviret og tømmer tanken i uke 30. Jeg passerer latituden uke 29... Fra Gryllefjord mot Tromsø 15/8.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:

Vi skal dit etter at vi har pisset på Territoriet ditt. Med overnatting i Skjøtningberg. Det er plass til flere der.

Overnatte på beachen ?

Vis Medlemmets Profil
Ja da er du ei uke før oss på Reviret til Jhn. Vi passerer antakelig tirsdag eller onsdag i uke 30.

Ang overnatting i Skjøtningsberg så er beachen fin, men vi får låne ei hytte der.

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:
ArcticTiger skrev:Gi faen i Nordkapp (270 kr for å komme ut på knausen Rolling Eyes ) og legg heller turen videre østover til Lakselv, Ifjord og nordover Nordkynhalvøya til Kjøllefjord og Slettesnes fyr (nordligste punkt på fastlands-Norge, og gratis)  istedet. Så tar du Ifjordfjellet, Tana Bru, Karasjok, Kautokeino, Kiruna sørover.

Helt enig, Rica har utnyttet en mulighet som strider imot Friluftsloven og alminnelig ferdsel i utmark ved å kommersialisere knausen, men dette var jo velsignet av kommunen? Jhn??  Twisted Evil

Hvis været er OK så kan jeg tenke meg å gjøres om Jhn foreslår, parkere utenfor eller - til venstre for platået er det ikke et utsiktspunkt der? Og mulighet for bilder hvis midnattsolen leker seg i sommarnatten?

Og du nevner en del steder som jeg gjerne skulle ha besøkt. Har vært på jobb i alle større kommuner der oppe, sett deler av Finnmark fra Widerøe og pr bil, medlem i Isbjørnklubben, spyttet på russegrensen og greier. Får se om kroppen tåler turen.
På den annen side, er dere så vidt jeg skjønner, på reviret og tømmer tanken i uke 30. Jeg passerer latituden uke 29... Fra Gryllefjord mot Tromsø 15/8.
Ja, det var vel det på en måte ... men dette er lenge siden, i turismens spede ungdom, og få så vel potensialet ... og grådigheten til Rica.
De har jo også en evig lang festeavtale med Statskog eller Finnmarkseiendommen elns.
Kommunen er ikke like rause med velsignelsene nå lengere, kan du si.
De har i alle år prøvd å få Rica til å moderere seg
Det er ikke bare prisen det reageres på, men også plasseringen av bommen.
I følge allemannsretten kan man ikke ta inngangspenger for å slippe folk ut i naturen, men det gjør altså Rica, og henviser til en opparbeidet parkeringsplass.
Parkeringsplassen er strengt tatt bare litt grus på et fra før fullstendig slett fjellplatå.

Det utsiktspunkt til venstre ... Knivskjellodden er det egentlige nordligste punkt, ca en km lengere nord. Det er en spasertur på en 8-10 km ut dit, for de som gidder ... jeg har aldri vært der, men det er visstnok en populær tur.

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:

Overnatte på beachen ?

Jeg skal se om jeg får det til å passe. Det høres jo trivelig ut (det må man for høflighetsskyld si, selv om man ikke aner hva det blir ... en haug med fremmede folk) clown
Har ikke vært i Skjøtningberg. Håper og tror det passer helt fint

Vis Medlemmets Profil
Jepp,
Nordkapp-platået er bare å boycotte (jeg skal ikke ut dit før det blir gratis).
Men, tar du østveien over Ifjordfjellet, så er du jo bare et kaffekok unna Hamningberg. du tar av til venstre rett før Vardø-tunnelen, og jeg garanterer deg, du vil ikke angre... bounce cheers sunny

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:
Men, tar du østveien over Ifjordfjellet, så er du jo bare et kaffekok unna Hamningberg. du tar av til venstre rett før Vardø-tunnelen, og jeg garanterer deg, du vil ikke angre... bounce cheers sunny

Er dette veibeskrivelsen til denne campingplassen vi hører så mye om her nede i sør? Viden kjent for sin russiske gjestfrihet i Norge?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
bikeridr skrev:

Er dette veibeskrivelsen til denne campingplassen vi hører så mye om her nede i sør? Viden kjent for sin russiske gjestfrihet i Norge?
Campingplass?
Vet ikke, men her er ruta jeg la inn på bestbikingroads:
Vardø-Hamningberg

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:
Trollerud skrev:
bikeridr skrev:

Campingplass?
Vardø-Hamningberg
Hamningberg er et fraflyttet lite fiskevær ytterst på kysten. Det skal visstnok være en spektakulær kjøretur de siste milene ut dit ... det som har fanget din oppmerksomhet, Trollerud, foregikk langt unna ... i Skipagurra.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
bikeridr skrev:
Trollerud skrev:
bikeridr skrev:

Campingplass?
Vardø-Hamningberg
Hamningberg er et fraflyttet lite fiskevær ytterst på kysten. Det skal visstnok være en spektakulær kjøretur de siste milene ut dit ... det som har fanget din oppmerksomhet, Trollerud, foregikk langt unna ... i Skipagurra.
Å faan, var det *den* campingplassen han mente?? Embarassed
Nåh, den har jo gått i glemmeboka for leeenge siden. Forøvrig, Skipagurra er en kjedelig plass, er kun et veikryss og en nå nedlagt campingplass..

Her er en liten videosnutt jeg fant på tuben av veien utover til "Roads End" bounce

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:

Når pissinga er unnagjort, er det kaffe ... jeg regner som 98 % sikkert at jeg er der da, og klar for en tur østover.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:

Når pissinga er unnagjort, er det kaffe ... jeg regner som 98 % sikkert at jeg er der da, og klar for en tur østover.

Halla Jhn; Nå hører jeg at Gielas og Ojda om noen få strakser kaster loss fra det sentrale Austlandet, med kurs for Mekka, hvor de ventes inn på Laurdags-kvelden.
Det er fortsatt ikke avklart når vi 3 (BusaTrond har desverre forfall) drar videre, men sannsynligvis passerer vi Territoriet på Tirsdag. Men det kan i verste fall bli Mandag og.
Kan du sende meg en PM med ditt mobilnr, så holder vi deg oppdatert om framdrifta Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next