Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

...og hvor går / gikk turen da ?..og hva opplevde du ?

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

bikeridr skrev:
Nåh, den har jo gått i glemmeboka for leeenge siden. Forøvrig, Skipagurra er en kjedelig plass, er kun et veikryss og en nå nedlagt campingplass..
....
Man skal ikke kimse av campingen i Skipagurra.
Den ble frekventert av høyst kvalifisert helsepersonell. I perioden der kom gjester fra øst gjorde helse-statistikken et positivt hopp.

Det var ikke ei kjærring i Skipagurra som hadde hodepine i periodene hvor der var gjester fra øst på campingplassen.

Således kan man vel si at nedleggelse av campingen var et tap for folkehelsa...

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:
Nordkinn ja, fint der. Jeg skal ta meg en tur dit i løpet kort tid. Sist gang var det litt dårlig vær.
Så gi gjerne beskjed om noen kjører den veien, så kanskje jeg slenger meg med.

Vi skal dit etter at vi har pisset på Territoriet ditt. Med overnatting i Skjøtningberg. Det er plass til flere der.
Når pissinga er unnagjort, er det kaffe ... jeg regner som 98 % sikkert at jeg er der da, og klar for en tur østover.

Halla Jhn; Nå hører jeg at Gielas og Ojda om noen få strakser kaster loss fra det sentrale Austlandet, med kurs for Mekka, hvor de ventes inn på Laurdags-kvelden.
Det er fortsatt ikke avklart når vi 3 (BusaTrond har desverre forfall) drar videre, men sannsynligvis passerer vi Territoriet på Tirsdag. Men det kan i verste fall bli Mandag og.
Kan du sende meg en PM med ditt mobilnr, så holder vi deg oppdatert om framdrifta Very Happy

StorTigern har fått montert ferdig-innkjørt gummi, å er klar for E6 og andre fort-fram-veier som går mot Mekka alien Legger nok avgaarde fra vår Amerikanske venn (Mc-Donald Alnabru) i 8 tia i morra.

Vis Medlemmets Profil
ojda skrev:
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:
ArcticTiger skrev:
jhn skrev:
Nordkinn ja, fint der. Jeg skal ta meg en tur dit i løpet kort tid. Sist gang var det litt dårlig vær.
Så gi gjerne beskjed om noen kjører den veien, så kanskje jeg slenger meg med.

Vi skal dit etter at vi har pisset på Territoriet ditt. Med overnatting i Skjøtningberg. Det er plass til flere der.
Når pissinga er unnagjort, er det kaffe ... jeg regner som 98 % sikkert at jeg er der da, og klar for en tur østover.

Halla Jhn; Nå hører jeg at Gielas og Ojda om noen få strakser kaster loss fra det sentrale Austlandet, med kurs for Mekka, hvor de ventes inn på Laurdags-kvelden.
Det er fortsatt ikke avklart når vi 3 (BusaTrond har desverre forfall) drar videre, men sannsynligvis passerer vi Territoriet på Tirsdag. Men det kan i verste fall bli Mandag og.
Kan du sende meg en PM med ditt mobilnr, så holder vi deg oppdatert om framdrifta Very Happy

StorTigern har fått montert ferdig-innkjørt gummi, å er klar for E6 og andre fort-fram-veier som går mot Mekka alien  Legger nok avgaarde fra vår Amerikanske venn (Mc-Donald Alnabru) i 8 tia i morra.
Ooops! Gummi! Kom til å tenke på at framgummien begynner å bli tynnslitt.
Har ei bestilling inne, men det spørs om det kommer hit i tide. Rolling Eyes

Satser på at jeg har gummi nok for noen dager ... jeg mener, man trenger vel ikke all verden med gummi ... et gjeng halvfete, halvgamle menn på tur med hver sin traktor Cool

PM med tlf.nr. sendt.

Vis Medlemmets Profil
@Jhn: Ser at Gutta er godt underveis nå, regner med de er her imrg etm. Litt usikkert når vi starter herfra. Har notert ditt mob nr, så oppdaterer jeg deg når vi er i farta. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:@Jhn: Ser at Gutta er godt underveis nå, regner med de er her imrg etm. Litt usikkert når vi starter herfra. Har notert ditt mob nr, så oppdaterer jeg deg når vi er i farta. Very Happy
Flotte greier.
Det er vel ca 70 mil fra Narvik til kattekassa, om jeg husker rett ... en dags kjøring, to om man er i sightseeing-modus.
Uansett ... jeg er nok der fra søndagskveld.
Akkurat nå er det supert vær, men det skifter jo fort ... like fort som enkelte skifter mc'r. Shocked

PS. Jeg så på den andre siden at de var startet, og der snakket de om Nordkapp What a Face ... jeg hadde jo tenkt å slå følge, men ikke til Nordkapp. 35 km. No
Det viste seg heldigvis at det bare var en litt upresis kursangivelse.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
ArcticTiger skrev:@Jhn: Ser at Gutta er godt underveis nå, regner med de er her imrg etm. Litt usikkert når vi starter herfra. Har notert ditt mob nr, så oppdaterer jeg deg når vi er i farta. Very Happy
Flotte greier.
Det er vel ca 70 mil fra Narvik til kattekassa, om jeg husker rett ... en dags kjøring, to om man er i sightseeing-modus.
Akkurat nå er det supert vær, men det skifter jo fort ... like fort som enkelte skifter mc'r. Shocked

PS. Jeg så på den andre siden at de var startet, og der snakket de om Nordkapp  What a Face ... jeg hadde jo tenkt å slå følge, men ikke til Nordkapp. 35 km.  No

Jeg kunne godt ha vært en tur utom Norkapp jeg, engang i livet skal man også ha vert der. Det er noe som mangler Sad
Men hvert år jeg ikke får tatt turen, vet jeg det er en ny tur Nordover som venter :-)
Ingen fare jhn, jeg legger det ønsket langt nedi sekken :)

Vis Medlemmets Profil
ojda skrev:
jhn skrev:
Flotte greier.

PS. Jeg så på den andre siden at de var startet, og der snakket de om Nordkapp  What a Face ... jeg hadde jo tenkt å slå følge, men ikke til Nordkapp. 35 km.  No

Jeg kunne godt ha vært en tur utom Norkapp jeg, engang i livet skal man også ha vert der. Det er noe som mangler Sad
Men hvert år jeg ikke får tatt turen, vet jeg det er en ny tur Nordover som venter :-)
Ingen fare jhn, jeg legger det ønsket langt nedi sekken :)

Øøh ... jeg kan for så vidt godt kjøre en tur til Nordkapp, både før og etter en tur til Nordkinn, men ikke i stedet for.
Jeg kom forresten plutselig på en gammel ide jeg har om å gå ut på Nordkapphornet ... jeg har vært ved foten av hornet, på nedsiden. Da kom jeg fjæraveien. Det var et slit.
Men jeg har en forestilling om at det er en trygg og grei spasertur fra toppen og ned til, og ut på tuppen.

Der står jeg

Vis Medlemmets Profil
Da er det sengetid etter en trivelig kveld med Ojda og Gielas Very Happy !
Det blir avreise i morgen "tidlig Rolling Eyes ", vi regner med å overnatte i Alta ca. Så da ser vi deg litt utpå Mandagen Jhn.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Da er det sengetid etter en trivelig kveld med Ojda og Gielas Very Happy  !
Det blir avreise i morgen "tidlig Rolling Eyes  ", vi regner med å overnatte i Alta ca. Så da ser vi deg litt utpå Mandagen Jhn.
Passer helt perfekt.
Jeg har tenkt Surprised ... jeg tror jeg lafser over fjellet sånn at jeg er i Alta rett før ni for å få nytt fordekk. 10 mil ca.
Regner med, håper i alle fall, en av forhandlerne tar det på sparket. Skulle selvfølgelig ha ringt de i forkant, men som en eller annen brukte å si .... det e for seint å snyte sæ når nasen e borte.
Da møtes vi kanskje i Alta? ... om det ikke forkludrer kjøreplanen deres.

Vis Medlemmets Profil
Tok en tur med en kompis i helga turen gikk først opp til høtta i Rondane via hønefoss jevnaker dokka vingrom gausdal og så sel og til høvringen.. Mamma lagde mat til oss og fattern hadde fyra opp stampen så da blei det reine spabehandlinga... Dagen etter rulla vi over trollstigen men først passerte vi mannen.. Den hadde ikke falt nå heller om noen lurte... Opp trollstigen lå vi i tjukk tåke og jeg måtte konse max på å se etter røde lamper med ca.170 i avstand.. Isåfall var det bare å hive seg på bremsen da disse lampene har en tendens til å sitte montert på bobil og hastigheten lå på ca 15km/t...
Var skikkelig happy med at tåka letta rett over toppen slik at det ble lettere å se bobilene som lå midt i veien ispedd en og anna sau innimellom... Klarte imidlertid å tråkle ned til valdal og bestille meg ei dose biffsnadder på lokal burgersjappe... Hadde egentlig mest lyst på loff og kyllinglår fra spar men det var søndag...
Biffsnadderet smakte litt emment men jeg tenkte ikke mer på det da.. Mer om det seinere..
Kom oss til ferja over til eidsdal eller hvafaen det heter.. Der var vi så heldige at vi slapp av ferga med bare en, 1 belgisk bobil foran.. Den kvista vi greit i seksti'n på veg ut av denne vestlandsperlen.. Så da hadde vi det jo litt artig helt til vi tok igjen køen fra forrige ferge det tok ikke så lang tid.. Stoppa rett før ørnesvingen, ikke frivillig men fordi det var så mye asiater i veien at det var plent umulig å komma seg gjennom på et par minutter men med litt skamrusing med åpne jøssimyra potter så fikk vi pressa oss imellom.. Følte meg skikkelig rebbel akkurat da... Når vi gløtta ned på geiranger så vi årsaken til at hele fjellsia var full av "Minions" det lå ei diger skute der som tydeligvis hadde alle dissa ombord... Rulla rett gjennom geiranger da allt der koster 5ganger så mye som andre steder og for en fattig fangevokter så må en spare der en kan. Innimellom turistbussene gikk det an å ha det litt artig opp mot dalsnibba.. Kosta på oss 110 kroner i bom for å kjøre opp til toppen.. Forrige gang jeg var der kosta det bare 55... Men nå var det jaggu asfalt helt opp... Dæken!!
Æniwæis.. Flott utsikt på toppen helt til plassen blei overfylt av minions og en tysker som jodlet!!! Da va det på tide å dra ned.. Oppdaga at det rant rustvann ut av lageret på framhjulet føkk asså.. Hjullager kaputt..
Hadde nytt hjemme... Så det var forventa men det var da faen at det skulle ryke nå.. Sjekka og kunne ikke kjenne no slærk så da blei det bånn gass.. Eller jeg mener rolig rulling mellom bobiler&slikt videre.. Blei tunellkjøring og slik ned til stryn eller hvafaen det heter så litt æ39
http://youtu.be/QrJDK4BTVyQ
og litt mer tunell så var vi i sogndal... Tok inn på hotell og spiste no pasta... Det var omtrent nå jeg begynte å kjenne litt mer på den biffsnadder menyen.. Den hadde liggi og ruga litt men jeg trodde de rare lydene i magan var sult.. Det var det ikke..
Holdt ut en øll til maten og en til i baren... Fikk en ny kompis, en lokal fyllik som synes jeg var en så ålreit kar at han ville at jeg skulle bli med ham hjem å se på mopeden hans... Vel er jeg begynt å bli blond/gråblond i luggen men den biter jeg ikke på... Fylliken dro når jeg kommenterte sjekketrikset samt skotøyet... Skal prøve å legge ut et bilde her..
Natta blei jo som forventa... Biffsnadderet måtte ut..
Morran etter var jeg fyllesjuk.... Eller bare dehydrert..
Sjekka lageret på sykkærn.. Litt slærk nå men ikke så gæli.. Blei kortvegen hjem.. Eller ikke helt men iallefall fin vei.. RV52 hemsedal gol høøønefoss hokksund kongsberg og over heia og hjem.. Stadig mer rare lyder og på slutten litt risting der framme.. Var greit å ta det rolig da, 2x laser i hallingdal bekreftet mine fordommer mot e-merka vei.
Parkerte sykkelen i garasjen og jekka opp fronten... Blir hengende sånn noen dager, jobb igjenn i morra...

Var en fin tur da sjøl om det er mange hinder midt i fellesferien..

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:. Fikk en ny kompis, en lokal fyllik som synes jeg var en så ålreit kar at han ville at jeg skulle bli med ham hjem å se på mopeden hans... Vel er jeg begynt å bli blond/gråblond i luggen men den biter jeg ikke på... Fylliken dro når jeg kommenterte sjekketrikset samt skotøyet... Skal prøve å legge ut et bilde her..
.

He he, tøffe sko.

Skulle du få lov å ta på knallert'en hans? pig

Vis Medlemmets Profil
hehehe..... ja slike kjekke karer kan komme ut for så mangt....

...han ser ut til å være godt på hæla..... datt han bakover rett etter bildet var tatt?

Hvis ikke måtte han jaggu ha spesielle føtter.....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:hehehe..... ja slike kjekke karer kan komme ut for så mangt....

...han ser ut til å være godt på hæla..... datt han bakover rett etter bildet var tatt?

Han holdt faktisk balansen.. Bildet blei tatt i forb med noen enorme dansemooves..

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:

Han holdt faktisk balansen.. Bildet blei tatt i forb med noen enorme dansemooves..

... så dere dansa dere to...OK..

...og så ville du ikke bli med hjem ? din lurem.... ehh ..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
Voodoodoo skrev:

... så dere dansa dere to...OK..

...og så ville du ikke bli med hjem ? din lurem.... ehh ..

Det var nok sjarmøren som viste opp moovsa sine... jeg satt nok trygt på krakken med ryggen mot veggen... djizez affraid

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Gi faen i Nordkapp (270 kr for å komme ut på knausen Rolling Eyes ) og legg heller turen videre østover til Lakselv, Ifjord og nordover Nordkynhalvøya til Kjøllefjord og Slettesnes fyr (nordligste punkt på fastlands-Norge, og gratis)  istedet. Så tar du Ifjordfjellet, Tana Bru, Karasjok, Kautokeino, Kiruna sørover.
Så tar du av en avstikker til Skjomfjellet når du har passert Narvik (ta av ved Skjombrua). Da er du i mitt nærområde, jeg blir gjerne med deg hvis jeg er hjemme (send PM). Steigen vil jeg og anbefale, med rundtur på Engeløya.

Jeg bare måtte. Nevn en flyplass i Norge - og jeg har vært der. Men som sagt, til tross for advarsler og gode råd, så ble det tuppen der oppe i nord hvor jeg ikke har vært før. Svindyrt, men greit å ha ei varmestue for hånden, for det var j... kaldt å kjøre fra Honningsvåg og ut. Eller for å si det slik; fra Finnsnes og nordover til Alta var det en lei nordavind som gjorde at jeg frøs realt på fingrene, til tross for varmeholker og sommerhansker inni vinterhanskene.
Pysete? Nei, men f... til vind.

Well. Jeg bare måtte. Overnattet i Alta og tok t/r med ny overnattiong på Scandic. Litt argue om pris overbeviste diskenspringeren om at min pris var lavest. always book using The Net Of All Things.

Pengeporten:

Og den klassiske - da hadde jeg gjort'n:

Skal ikke glemme Honningsvåg, det sjarmerende sted med ruteanløp, turister og Pol:

Det er ikke dyrt i Norge, bare se her. Mener det var Shell i Honningsvåg dette:

Vis Medlemmets Profil
Honningsvåg .. et sjarmerende sted?
Javisst, men bare fordi vi som bor der e så inni helvete sjarmerende, ydmyke og kledelig beskjedne.
Men det var ikke det jeg skulle si .. jeg hadde en litt ekkel opplevelse i går kveld.
Lav motsol, vått og litt dis i lufta. Jeg kom kjørende i ca 100-110 da jeg plutselig stirret en elg i hvitøyet.
Den kom hoppende ut fra en privat hage.
4 meter bak kom jaggu kompisen hans også.
Jeg rakk ikke å bremse, men rakk såvidt å styre bak elg nr 1 og rett foran elg nr 2 .... I nearly shait my pants.
Det er forsåvidt ikke så sjelden at det går store dyr  rundt omkring
Rein er vel den største plagen, men jeg har lært meg å lese de dyra ganske godt, så de dundrer jeg stort sett rett forbi

Sist endret av jhn den Fre 14 Aug 2015 - 10:39, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Kameratene mine kjørte Helvete i Gausdal sist lørdag !
De kjøpte med ny Helvetelue til meg,så nå føler jeg meg på hjemmebane før valget.. confused

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Honningsvåg .. et sjarmerende sted?
Javisst, men bare fordi vi som bor der e så inni helvete sjarmerende, ydmyke og kledelig beskjedne.
Men det var ikke det jeg skulle si .. jeg hadde en litt ekkel opplevelse i går kveld.
Lav motsol, vått og litt dis i lufta. Jeg kom kjørende i ca 100-110 da jeg plutselig stirret en elg i hvitøyet.
Den kom hoppende ut fra en privat hage.
4 meter bak kom jaggu kompisen hans også.
Jeg rakk ikke å bremse, men rakk såvidt å styre bak elg nr 1 og rett foran elg nr 2 .... I nearly shait my pants.
Det er forsåvidt ikke så sjelden at det går store dyr  rundt omkring
Rein er vel den største plagen, men jeg har lært meg å lese de dyra ganske godt, så de dundrer jeg stort sett rett forbi

Ja, reinen kom dundrende de også - fikk såvidt fisket opp mobilen for å ta et bilde - enda godt da at de holdt seg på riktig kjørebane!
De dukket opp bak en tysker som blunket vilt med lysene. Luktet lunta, og der var galningene. Trave på hovedveien midt i turistrushen!

Honningsvåg? Tror nok man må at et glimt i øyet for å bo der. Jeg hadde problemer med å forsere hovedgata fordi HR hadde åpnet luka og sluppet ut turistene. De invaderte hovedgata, så det var ganske travelt der kan man si.

Vis Medlemmets Profil
Turister ja. Det er merkelige greier. Hvorfor tror de at det er helt greit  å gå og surre midt i gata så snart de er utafor hjemlandet? Stort sett GB, Tyskland og USA.
HR er ikke det værste med noen få hundre personer.
Prøv å forestill deg hvordan det er med 2-3 cruisebåter inne samtidig ... med 2-3-4000 passasjerer hver ... alle skal fraktes de 3 milene til Nordkapp med buss. Før og etter bussturen går de rundt og svimer.
Det er jo et lite og trangt sentrum .. hvis man kan kalle det det.

Jeg husker broderen  skulle forklare hvor i Honningsvåg vi bodde .... æ bor midt i sentrum, sa han  .. nei forresten, huset ved siden av.
Men det sa han sikkert bare for å være artig. Vi bodde jo i en av forstedene .. 3-400 meter unna.

Jeg har registrert at det er mye snakk om hårnålsvinger ... andre steder ... i den dalen du ser bak HR på det ene bildet, har jeg min private lille trollstige. Grus-utgaven.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:.. med 2-3-4000 passasjerer hver ... alle skal fraktes de 3 milene til Nordkapp med buss. Før og etter bussturen går de rundt og svimer.

De prøver vel bare å skli inn med lokalbefolkningen.......

jhn skrev:.. med 2-3-4000 passasjerer hver ... alle skal fraktes de 3 milene til Nordkapp med buss. Før og etter bussturen går de rundt og svimer.

De prøver vel bare å skli inn med lokalbefolkningen.......

Mingling mener du? Makan til mingling - reine sildestimen og det på landjorda!  Kom meg så vidt igjennom hovedgata, hva den nå het, og fikk parkert litt unna mengden. Men så, tror du ikke det kom en bobil mens jeg stod der og lurte på hvor polet var. Trodde vel jeg var lokalkjent.  Internett og den slags ting ..  clown  

@jhn: har ikke nebbdyr, men det er kanskje ikke nødvendig hvis du kjører med din bike opp der .. Skulle gjerne prøvde lokal-stigen selv med touringdekk. Bimmern hadde sikkert trivdes. Jeg hadde egentlig god tid på turen da jeg hadde rom i Alta på returen. Brukte vel 10 timer t/r Alta-Nordkapp.
Vilt og vakkert.

Her fotografert på "utsikten".

Vis Medlemmets Profil
Er du og en sånn der Tåpp-Båkks- santa

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:Er du og en sånn der Tåpp-Båkks- santa

He,he, kanskje det..! De to andre stod igjen på hotellet i Alta. What a Face

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3