Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Stadig lekkende gaffelbein

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 21:37

Vi har en YZ250F og en YZ125, begge mx-bikes.
125'en går ikke særlig mange treningene før ett eller begge beina begynner å lekke, mens min 250 holder tett.
Det er jeg som bytter simmeringene, (og ja, støvkappene), og har gjort dette på begge.
Noen ide om hvorfor 125'en lekker så ofte??? Og da mener jeg skikkelig lekker...det drypper!

For å minske faren for ødeleggelse har jeg bestilt o-ring driver fra Motionpro og har fra før den hylsa som benyttes for å tre de på.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 21:51

Da jeg byttet simringer på min gammle cb 900 custom,var tetningsringene av en slags buet art.De lakk som en foss når jeg monterte dem feil.Prøv å snu dem hvis de ikke er flate vel og merke.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 22:02

Har du befølt beinet skikkelig godt, jeg mistenker ett lite hakk

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 22:04

ZZR-Erling skrev:Vi har en YZ250F og en YZ125, begge mx-bikes.
125'en går ikke særlig mange treningene før ett eller begge beina begynner å lekke, mens min 250 holder tett.
Det er jeg som bytter simmeringene, (og ja, støvkappene), og har gjort dette på begge.
Noen ide om hvorfor 125'en lekker så ofte??? Og da mener jeg skikkelig lekker...det drypper!

For å minske faren for ødeleggelse har jeg bestilt o-ring driver fra Motionpro og har fra før den hylsa som benyttes for å tre de på.

Den har vel slitte "bøssinger", sånn at det blir slarkete og større slitasje på simmeringene.

Dessuten kjører sikkert junior tøffere enn deg..

5 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 22:23

KliffArne skrev:
ZZR-Erling skrev:Vi har en YZ250F og en YZ125, begge mx-bikes.

Den har vel slitte "bøssinger",  sånn at det blir slarkete og større slitasje på simmeringene.

Dessuten kjører sikkert junior tøffere enn deg..
Det var det jeg tenkte også, om det ikke er skade på røret. Har du skiftet indre og ytre glide-"bushing", ZZR-Erling?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Lør 18 Apr 2015 - 23:34

Aha..skal sjekke den slakken og de bøssingene! Vel, æ kjøre av og tel fortar enn Åsmund, men så er det jeg som vælver mest og skades mest...øhhh

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Stadig lekkende gaffelbein on Søn 19 Apr 2015 - 8:58

Eyyy!
Fant fin lesning her på s2:
http://ikkebike.norwegianforum.net/t881p15-moment-gaffelolje-og-honing

Krysslipe med 1000 dyppet i olje, nu begynner jeg jo nesten å gle mæ! drunken

..hohh...får bare ha i bakhodet at, selv med diverse "triks", kan jo "skiten" begynne på an igjen med den dryppinga, men men, satser på at det nå blir B R A! Laughing

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]