Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Svinghjulsavdrager

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 7:43

Finnes det noen plass i Kongeriket der man kan møte opp på døra med kredittkortet i hånda og få med seg en M30x1,5 svinghjulsavdrager med hjem?

Avdrageren skal være med utvendige gjenger, så klart..

Med "Kongeriket" menes i dette tilfellet sentrale østlandsområder, som kan nås med motorisert ferdsel av rimelig natur.

On-line har jeg funnet SIP sin avdrager, SIP har jeg ingen betenkeligheter med å ty til, men desverre var det itte no bilde av avdrageren, og da løper jeg en liten risiko for å få innvendige gjenger, noe som ville være klink ut vinduet, og det forsøker vi Navere å unngå i det lengste..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 9:20

KnutR

Admin
Jeg er 90% sikker på at det ligger en slik hjemme hos opphavet, men hvor den ble kjøpt en gang i tiden må gudene vite..
Ble brukt for å dra av svinghjul på ymse mopper i hine hårde dager.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

3 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 15:42

Moppesjappene som Crash&Burn etc, har avdragere, men ikke så store som 30mm...

Vurderer også kjøp av en kake, eventuellt lage en selv om noen har en bra oppskrift.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 16:05

Bak deg en kake, du alien

Det svinghjulet du skal dra av, det har vel ikke 3 skruehull rundt hub'en? Isåfall lager du deg en ters,du som har hønsehuset fullt av verktøy pirat

5 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 17:12

nesten....

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Svinghjulavtrekker-2000031361/

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 18:03

KnutR

Admin
mekkern skrev:nesten....

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Svinghjulavtrekker-2000031361/

For guds skyld, ikke kjøp noe derfra. Bilen havarerer jo på tur hjem om du har Biltemaverktøy i bagasjen.... clown

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

7 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 18:40

£16 inkl. frakt fra England:
http://www.ebay.co.uk/itm/FLYWHEEL-PULLER-30-x-1-5mm-BETA-EVO-BETA-REV-3-SHERCO-TRIALS-/400788183022?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d50d657ee

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 19:25

16 JÆVLA PUND??? TROR DU JEG ER MILLIONÆR ELLER???? Suspect

Den Biltema-avdrageren har jeg i sortementet allerede, men så var det jo slik at nesten ikke skyter presten av hesten, så det hjalp så lite..

Skjønner ikke hvor Claff får det fra at jeg skal bruke svinghjulsavdrageren til å dra av et svinghjul? For DET har jo jeg aldri sagt? Nei, den skal brukes til å dra av et kambeltedrev.. (Ser du Moral; tre ord i ett, helt uten oppdeling? Sånt liker vel du?)

Setter kjerringa til å bake en kake, jeg, mens jeg googler videre etter løsninger her...

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Svinghjulsavdrager on Tir 28 Apr 2015 - 21:08

Trollerud skrev:

Skjønner ikke hvor Claff får det fra at jeg skal bruke svinghjulsavdrageren til å dra av et svinghjul? For DET har jo jeg aldri sagt? Nei, den skal brukes til å dra av et kambeltedrev.. (Ser du Moral; tre ord i ett, helt uten oppdeling? Sånt liker vel du?)

Setter kjerringa til å bake en kake, jeg, mens jeg googler videre etter løsninger her...

Svinghjul eller ikke svinghjul. Budskapet mitt var egentlig at istedet for å google etter lettvinte løsninger,så bør du gå ut i hønsehuset og gjøre en innsats pirat

10 Re: Svinghjulsavdrager on Ons 29 Apr 2015 - 6:37

[quote="KliffArne"]

Svinghjul eller ikke svinghjul. Budskapet mitt var egentlig at istedet for å google etter lettvinte løsninger,så bør du gå ut i hønsehuset og gjøre en innsats... [/quote

Nei.. Trukke det.. Gi meg lettvinte løsninger i stedet... alien

BTW, Sikringsproblematikken for dreibenken er ennå ikke løst, så alt står på stedet hvil, igrunn..

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Svinghjulsavdrager on Ons 29 Apr 2015 - 9:41

KnutR

Admin
Ikke sjans for å få på plass en trearmet avdrager på noe vis?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Svinghjulsavdrager on Ons 29 Apr 2015 - 20:13

KnutR skrev:Ikke sjans for å få på plass en trearmet avdrager på noe vis?

Bare glem det,, han ser helst at kambeltedrevfanskapet fallet av av seg selv. Minst mulig innsats clown

13 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 5:44

Må jo uansett få plantet potetene først, og så går det med mye tid til å bygge Soltempelet som jeg holder på med. Har tryglet og bedt om hjelp fra en elektrikker til å komme å se på systemfeilen i Hønsehuset, så kanskje, kanskje jeg snart får en operativ dreibenk. Da kan man i teorien lage seg en avdrager selv..

Tror det blir rekkefølgen på ting her..

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 6:30

så det er liv i skrotten ja...
skal høre med elektromannen til tirsdag om vi kan stikke og ta en titt på "feilen" din en dag..

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 12:16

Skrotten er det liv i. Står allerede så dypt i gjeld til Mekkern at jeg ikke har samvittighet til å ta imot mer.. pale

Jeg må bruke de neste dagene på å bearbeide samvittighete, slik at jeg kan få knekt den følelsen, tror jeg... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 12:40

Trollerud skrev:Skrotten er det liv i. Står allerede så dypt i gjeld til Mekkern at jeg ikke har samvittighet til å ta imot mer..  pale

Jeg må bruke de neste dagene på å bearbeide samvittighete, slik at jeg kan få knekt den følelsen, tror jeg...  Twisted Evil

Gjeld?? var det ikke bare snakk om ett glass med syltagurker, vi får se hvordan det går med avlinga mi i år, kan hende jeg kan bistå slik at man kan få i stand ett glass til mekkern rabbit

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 13:04

Trollerud skrev:Må jo uansett få plantet potetene først, og så går det med mye tid til å bygge Soltempelet som jeg holder på med. Har tryglet og bedt om hjelp fra en elektrikker til å komme å se på systemfeilen i Hønsehuset, så kanskje, kanskje jeg snart får en operativ dreibenk. Da kan man i teorien lage seg en avdrager selv..

Tror det blir rekkefølgen på ting her..
Her avslører du deg. Trollerud! clown

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 20:35

Skjønner ikke hva du sikter til, Mortis?

Potetene ble satt i melkekartonger før påske, nå er de klare til å plantes ut. Blir plantet imorgen eller på lørdag, eller en annen dag om det blir det jeg bstemer meg for senere..

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 21:03

Trollerud skrev:Skjønner ikke hva du sikter til, Mortis?

Potetene ble satt i melkekartonger før påske, nå er de klare til å plantes ut. Blir plantet imorgen eller på lørdag, eller en annen dag om det blir det jeg bstemer meg for senere..
Huff og huff... Man planter ikke poteter, man setter dem. Men nå har du forkutur på dem i melkekartonger, som kanskje den eneste i landet... bortsett fra noen barnehager rundt om... clown
Men sikkert greit :)
Det er vel ikke snakk om mange dekar kanskje ?

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Svinghjulsavdrager on Tor 30 Apr 2015 - 22:09

Palma skrev:
Trollerud skrev:Skjønner ikke hva du sikter til, Mortis?

Huff og huff... Man planter ikke poteter, man setter dem. Men nå har du forkutur på dem i melkekartonger, som kanskje den eneste i landet... bortsett fra noen barnehager rundt om... clown
Men sikkert greit :)
Det er vel ikke snakk om mange dekar kanskje ?

Jeg også hengte meg litt opp i den detaljen der, at han skulle plante poteter. Men jeg lot den gå, siden han nesten berget inntrykket med at han satte dem i melkekartongen. Man skal vel ikke være pirkete? Suspect

21 Re: Svinghjulsavdrager on Søn 3 Mai 2015 - 17:04

Da har jeg plantet potetene i ny åker.. Jepp, de er plantet. Jeg prøvde å sette dem, de ville ikke sitte, så vi ble enige om å at det var best at jeg plantet dem stående.

BTW så har jeg jævelig mye bønner, så om noen er hypp på ei bønne, så kan jeg vurdere å selge unna. Burde jeg kanskje starte en egen salgstråd for bønnene mine?

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Svinghjulsavdrager on Søn 3 Mai 2015 - 17:42

Trollerud skrev:Da har jeg plantet potetene i ny åker.. Jepp, de er plantet. Jeg prøvde å sette dem, de ville ikke sitte, så vi ble enige om å at det var best at jeg plantet dem stående.

BTW så har jeg jævelig mye bønner, så om noen er hypp på ei bønne, så kan jeg vurdere å selge unna. Burde jeg kanskje starte en egen salgstråd for bønnene mine?
Jeg skal se gjennom fingerne med den pottitplantinga di ettersom du hadde forkultur på de, med det er på grensen... Hadde dette het potet-siden hadde du sannsynligvis blitt pælma grunnet manglende genuin potetinteresse og fagkunnskap :).
Hva slags bønner har du sådd da? Eller har du planta de og??? tongue

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Svinghjulsavdrager on Søn 3 Mai 2015 - 19:28

I og med at jeg er den eneste på dette forumet som har satt, plantet eller på annen måte fått poteter til å spire og gro i år, så tror jeg jeg i all beskjedenhet kan påberope meg genuin interresse på det feltet også..

Bønnene er sålangt tre forskjellige sorter, to grønne og en gul type. Erter skal forkultiveres helst imorgen, får se hva man rekker, jeg må jo fylle ut NAV-meldekortene også..

Neste prosjektet på lista er Frimurersoltempelet mitt.. Blir en stor oppgave, mange okkulte symboler som må på plass, mye geometri og himmelretninger som må stemme. Skulpturer og ornamenter må skaffes til veie, beklageligvis går frimuringen i disse dager en del på bekostning av motorsykler..

Kanskje en prosjekttråd hadde vært en ide? Men nei, trenger jo ikke gi "myndighetene" innsikt i alt jeg gjør, tenker jeg..

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Svinghjulsavdrager on Søn 3 Mai 2015 - 19:41

Trollerud skrev:I og med at jeg er den eneste på dette forumet som har satt, plantet eller på annen måte fått poteter til å spire og gro i år, så tror jeg jeg i all beskjedenhet kan påberope meg genuin interresse på det feltet også..

Bønnene er sålangt tre forskjellige sorter, to grønne og en gul type. Erter skal forkultiveres helst imorgen, får se hva man rekker, jeg må jo fylle ut NAV-meldekortene også..

Neste prosjektet på lista er Frimurersoltempelet mitt.. Blir en stor oppgave, mange okkulte symboler som må på plass, mye geometri og himmelretninger som må stemme. Skulpturer og ornamenter må skaffes til veie, beklageligvis går frimuringen i disse dager en del på bekostning av motorsykler..

Kanskje en prosjekttråd hadde vært en ide? Men nei, trenger jo ikke gi "myndighetene" innsikt i alt jeg gjør, tenker jeg..
Ja det er mulig du er eneste potetbonde her inne, Men vi har satt jordskokk i år. Det blir interessant, og syns det er greit å ha en slik svinghjulsavdragertråd å prate om slike ting. Ellers så har vi masse chillisorter og tomatsorter på gang i vårt soltempel, som forresten står ca øst-vest.
Har prøvd potet og, men i og med at vi er slike fanatiske non-toxi folk og bor midt i potetland så ble det bare tørråte. Bønner blir vel sådd med det første sammen med erter, gulrøtter, gresskar, squash og div andre snaddervekster. bounce

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Svinghjulsavdrager on Søn 3 Mai 2015 - 19:53

Gresskar og squash er håpløst med disse stygge snegle-jævlene som har innvadert området.. Hadde dette for to år siden, makan til sneglemanet, a'gitt?! Alt er fryd og gammen om kvelden, neste morgen er det havvoc og massedød!

Jeg vet om en annen potetbonde her inne, men jeg tror han har blitt lat og lagt inn årene..

Kanskje det dette forumet trenger for å få opp aktiviteten, er en egen hage-, jordbruk og gartnertråd..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next

Similar topics

-

» Svinghjulsavdrager