Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Starter Hayabusa

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 10:40

Har en Busa 2000 mod som har begynt og smelle i starter (tror jeg). Det som skjer er at det smeller og strømmen kutter. har skjedd et par ganger at alt er konka ut, så jeg må stille klokka igjen. Kan det være innslaget som er slitt ?? Innspill mottas med takk Wink

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 11:29

Ettersom det blir helt svart så ville jeg sjekket batteripolene/skruene først

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 12:26

Hva slags "smell" snakker vi om? Et mekanisk smell, eller er det elektronisk?

Det skal jo ikke være noe "innslag" pr say på slike sykler? Det er vel et eget startrele, separat fra startmotor?

Skjønner ikke helt hvorfor dårlig kontakt på startrele skal nullstille all elektronikk på sykkelen, men dårlig jording kan vel forårsake slikt?

Jeg ville, som Mekkeren, hatt mer fokus på kontakter, enn på startmotor..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 17:41

yamigo1 skrev:Har en Busa 2000 mod som har begynt og smelle i starter (tror jeg). Det som skjer er at det smeller og strømmen kutter. har skjedd et par ganger at alt er konka ut, så jeg må stille klokka igjen. Kan det være innslaget som er slitt ?? Innspill mottas med takk Wink

Skal ikke si noe om Busa'n, men kan tro mekkern har rett.
Men velkommen hit, ser ut som ny mann bounce

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 19:11

Mekanisk smell, ikke elektrisk. Derfor jeg trodde innslagsdrev Wink Men skal sjekke jordinga.
Prøver det, takk skal dere ha så langt Wink

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 19:13

Palma skrev:
yamigo1 skrev:Har en Busa 2000 mod som har begynt og smelle i starter (tror jeg). Det som skjer er at det smeller og strømmen kutter. har skjedd et par ganger at alt er konka ut, så jeg må stille klokka igjen. Kan det være innslaget som er slitt ?? Innspill mottas med takk Wink

Takk skal du ha Wink

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Starter Hayabusa on Tor 30 Apr 2015 - 21:59

yamigo1 skrev:
Palma skrev:

Takk skal du ha Wink

Samme her, mekkern er sikkert inne på noe, og velkommen på forumet. Nå blir sikkert Haya99 glad, at han ikke er den eneste her med busa. Tror han har følt seg litt inneklemt mellom GS'ene

8 Re: Starter Hayabusa on Fre 1 Mai 2015 - 6:10

KliffArne skrev:
yamigo1 skrev:
Palma skrev:

Takk skal du ha Wink

Samme her, mekkern er sikkert inne på noe, og velkommen på forumet. Nå blir sikkert Haya99 glad, at han ikke er den eneste her med busa. Tror han har følt seg litt inneklemt mellom GS'ene

Det med starteren på tidlige Busa er en kjent feil - tror det er tannhjul som blir slitt slik at innslaget ikke funker. Tror også de første startmotorene var litt svake. Kjøp en forsterket starter/tannhjul på nett som skal være kurant å få tak i.....

Sjekk APE-racing ....der kan du få en forsterket starter som tåler mye mer komp - og de har mye fint til Busa.... økt borring - høykomp stempler etc...

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Starter Hayabusa on Fre 1 Mai 2015 - 6:59

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
yamigo1 skrev:
Palma skrev:

Takk skal du ha Wink

Det med starteren på tidlige Busa er en kjent feil - tror det er tannhjul som blir slitt slik at innslaget ikke funker. Tror også de første startmotorene var litt svake. Kjøp en forsterket starter/tannhjul på nett som skal være kurant å få tak i.....

Sjekk APE-racing ....der kan du få en forsterket starter som tåler mye mer komp - og de har mye fint til Busa.... økt borring - høykomp stempler etc...

Da skrur jeg ut starteren og sjekker, takker for kjappe svar ( uten svada hehe)

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Starter Hayabusa on Lør 2 Mai 2015 - 20:45

Pokker, skal vi slutte med svada her inne What a Face

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Starter Hayabusa on Lør 2 Mai 2015 - 22:41

lazyboy skrev:Pokker, skal vi slutte med svada her inne What a Face

Neida

12 Re: Starter Hayabusa on Lør 2 Mai 2015 - 22:59

KliffArne skrev:
lazyboy skrev:Pokker, skal vi slutte med svada her inne What a Face

Neida
fint  Very Happy