Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Pottit, soltempel, gartnerkunster og annen matnyttig aktivitet

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

Not to worry. Ingen nye spirer fra denne gamle greinen.

Dette dreier seg bare om mine mentale forberedelser for å tre ut av samfunnet som sådann, og forbli sjølberga. Med hjelp av gris, høns, hest og andre skumle dyr som Herren har skapt... flower

Vis Medlemmets Profil
Greit å være litt forsiktig med gjødslinga:

"Det blei mørkt"

http://www.vol.no/nyheter/bo/article10932526.ece

Vis Medlemmets Profil
Oi.. Det var noe dritt... Neutral

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Not to worry. Ingen nye spirer fra denne gamle greinen.

Dette dreier seg bare om mine mentale forberedelser for å tre ut av samfunnet som sådann, og forbli sjølberga. Med hjelp av gris, høns, hest og andre skumle dyr som Herren har skapt...   flower

Og da erklærer du snart Republikken Trollerud ?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Oi.. Det var noe dritt...   Neutral

Alt henger på greip, et skikkelig møkkagreip, som BANs motto - eller slogan - Drit Og Dra ! cheers

Vis Medlemmets Profil
Jodlevann skrev:
Trollerud skrev:Not to worry. Ingen nye spirer fra denne gamle greinen.

Dette dreier seg bare om mine mentale forberedelser for å tre ut av samfunnet som sådann, og forbli sjølberga. Med hjelp av gris, høns, hest og andre skumle dyr som Herren har skapt...   flower

Og da erklærer du snart Republikken Trollerud ?

Å nei! Det er en LAAAAAANG vei å gå før jeg kommer dit. Jeg jobber med en dokumentar, "Åpent Brev til Kongen". Filmen krever veldig mye reasearch, men heldigvis er vi fler somjobber med den, og har fått en høytstående advokatskikkelse med på laget, så brikkene faller etterhvert på plass. Før vi er ferdig med filmen blir det ikke gjort noe forsøk på noe utbryterrepublikk..
-men etterpå kan det hende det blir! Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Trollis: Er det litt spesielt jordsmonn nede hos deg? Eller bruker du noe fra innerst i hønsehuset som gjødsel?
Tror nemlig de selvdyrka grønnsakene dine muligens roter litt i hjernebarken din.. tongue

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Jammen?? Grønnsakene er jo bare så vidt begynnt å spire? Kan ikke gi dem skylda?

Nei, det MÅ være disse chemtrailskyene som Statens hemmelige agenter sprayer i atmosfæren...

Bra jeg har gassmaske og værnedress, går og tar den på med en gang..

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Trollerud skrev:Jammen??  Grønnsakene er jo bare så vidt begynnt å spire? Kan ikke gi dem skylda?  

Nei, det MÅ være disse chemtrailskyene som Statens hemmelige agenter sprayer i atmosfæren...

Bra jeg har gassmaske og værnedress, går og tar den på med en gang..

Husk aluminiumsfoliehatten, jeg har hørt at bekkerellene sniker seg rundt igjen for tiden.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Stille som i Graven her..

På "Matnyttig" delen kan man rapportere at det ha sine ulemper å "lære" seg å dyrke egne matvekster sommeren 2014, for så å tro at man kan overføre den lærdommen til 2015. "Fail" ville ungdommen sagt..

Ellers så ser det ut til at ca 50 kålrot har blitt redusert til 7, Iberiasneglen er sikkert mett nå. De gjenstående 7 har fått halvliters ølplastkrus som fysisk barriere mot sultne snegler - so far, so good.. Men det er vel bare spørsmål om tid før sneglene får de siste 7 også..

Soltempelet går sin sakte gang, støp av vegger OK, støp av dekke nærmer seg, men stresser det ikke..

Fikk litt mindreverdighetskomplekser da jeg oppdaget hvor grundig det KAN gjøres, om man kan faget til fingerspissene:

http://vigilantcitizen.com/sinistersites/the-occult-symbolism-of-the-los-angeles-central-library/

monkey

Vis Medlemmets Profil
Ja, altfor stille ... ingen kranglefanta eller surpeisa så langt øye kan skue No

Kom til å tenke på en gammel rektor her i nabolaget. Han fant ut han ville sette poteter.
Da han ble spurt hvordan det gikk, svarte han:
"Æ satt ei bøtta, æ fikk ei bøtta ... hadde æ sotte mere, hadde æ fått mere."

Enkelt og greit det derre jordbruket cyclops

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:

Var nok før sneglefaen kom til landet.. Nå får man null igjen.

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Trollerud skrev:
jhn skrev:

Var nok før sneglefaen kom til landet.. Nå får man null igjen.
http://dbtv.no/4293199350001?dbtvl=6#Legg_vekk_saksen,_her_er_sneglesugeren

Du har vel en gammal totakter som kan kobles på restene av en gammal støvsuger? Blårøyk og matnyttig!

Vis Medlemmets Profil
Det er nok gjess som er tingen mot snegler. Så kan du eta de utpå høsten.. cheers

Vis Medlemmets Profil
Trenger hjelp av han her:

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
Jodlevann skrev:Og da erklærer du snart Republikken Trollerud ?

Å nei! Det er en LAAAAAANG vei å gå før jeg kommer dit.  Jeg jobber med en dokumentar, "Åpent Brev til Kongen". Filmen krever veldig mye reasearch, men heldigvis er vi fler somjobber med den, og har fått en høytstående advokatskikkelse med på laget, så brikkene faller etterhvert på plass. Før vi er ferdig med filmen blir det ikke gjort noe forsøk på noe utbryterrepublikk..
-men etterpå kan det hende det blir!  Twisted Evil
Tanken om å erklære et område selvstendig republikk er veldig fristende.
Men da holder det ikke med en advokat på laget.
Vi trenger også en (veldig) rik onkel, da det enkleste ville være å besitte ALL eiendom og alle ressurser tilgjengelige på en øy, slik at de politiske grensene kan etableres uten mye diskusjon.
I forkant av stiftelsen av fristaten, må diplomatiske bånd til et utvalg stater være etablert så man kan få støtte i EU og FN for aksjonen.
I første omgang kanskje små, selvstendige stater (og/eller autonome underlagte områder) andre steder i verden, som Færøyene, Island, Malta, Andorra, Irland, Cayman Islands, samt en del mindre afrikanske og søramerikanske stater.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Å nei.. Desverre er det så mye værre..

"Land" er ikke bare "Land", ser du. Kroppen din er Din Sjels Land, og All Spiritual Land is The Kings Land..

Etter en stor brann i London i 1666 (der "folkeregisteret" gikk opp i røyk), fant "noen" ut at det var greit å innføre et system der man ved å IKKE si fra at man var Kongens eiendom, automatisk ble ansett som dette..

En JUNGEL av "lover" og "regler", hovedsakelig enten fra Roma i form av "Paypal Bulls", eller fra England sine "Divine Right of Kings" adelige, har sakte men sikkert snøret seg rundt oss alle, slik at man kun oppnår å gå fra en psykopats tyrrani til en annens, om man ikke tar seg jobben med å forstå ALLE lovene, og fra si seg tilknyttning til dem alle, BÅDE med Handling, Ord OG Gjerninger...

Og selv om man skulle klare DEN bragden, er det ikke sikkert "de" lar deg gå for det.. Listen over "frimenn"- og kvinner som har blitt tatt av dage eller fengslet uten dom er blitt ganske så lang, desverre... No

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Å nei.. Desverre er det så mye værre..

"Land" er ikke bare "Land", ser du. Kroppen din er Din Sjels Land, og All Spiritual Land is The Kings Land..

Etter en stor brann i London i 1666 (der "folkeregisteret" gikk opp i røyk), fant "noen" ut at det var greit å innføre et system der man ved å IKKE si fra at man var Kongens eiendom, automatisk ble ansett som dette..

En JUNGEL av "lover" og "regler", hovedsakelig enten fra Roma i form av "Paypal Bulls", eller fra England sine "Divine Right of Kings" adelige, har sakte men sikkert snøret seg rundt oss alle, slik at man kun oppnår å gå fra en psykopats tyrrani til en annens, om man ikke tar seg jobben med å forstå ALLE lovene, og fra si seg tilknyttning til dem alle, BÅDE med Handling, Ord OG Gjerninger...

Og selv om man skulle klare DEN bragden, er det ikke sikkert "de" lar deg gå for det.. Listen over "frimenn"- og kvinner som har blitt tatt av dage eller fengslet uten dom er blitt ganske så lang, desverre...  No

Kan du legge ut den lange listen?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Å nei.. Desverre er det så mye værre..

Og selv om man skulle klare DEN bragden, er det ikke sikkert "de" lar deg gå for det.. Listen over "frimenn"- og kvinner som har blitt tatt av dage eller fengslet uten dom er blitt ganske så lang, desverre...  No

Hvor gjeldende er egentlig disse snart 400 år gamle ord og utrykk i dagens verden?
Du får ikke en følelse av å henge deg opp i historisk men ubetydelig pjatt? ... sånn som jeg gjorde nå nettopp clown

Hvilken forskjell følte de på kroppen, de som ikke ga kongen beskjed og de som gjorde det?

Vis Medlemmets Profil
Det er fullt mulig å erklære seg selvstendig, men det fungerer ikke uten å ha kapitalistenes lovverk på sin side, ved å ha brukt nettopp systemet man vil til livs for å kunne fri seg fra det, samtidig som jeg sa; ha noen "venner" her og der, slik at man faktisk kan drive handel, import og eksport...

jhn skrev:
Hvor gjeldende er egentlig disse snart 400 år gamle ord og utrykk i dagens verden?

Alt etter hvor "flink" du er til å spille spillet; Lite gjeldende for dem som lykkes, veldig kritisk for dem som mislykkes.

Dumt av meg å anta at dem som leser her har hukommelse på feltet, men dette strekker seg tilbake til Babylon, så vi snakker tusenvis av år, ikke 400. Det som har skjedd "i det siste" er måten man blir fanget som person uten å vite det, i riktig gamle dager godtok man å "stå under kongens flagg", med de fordelene det innebar, og med de ulempene som kom. Mest dreide det seg om litt skatter og å føde soldater.

Idag er dette mye mer korrupt, og mens det i gamledager var kongen som var lovgivende myndighet, man praktiserte "the law of the land" / "the commoners law" ("common law"), har man gradvis endret systemet slik at all lov nå er "kontraktsjus" / "admirality law" / "the law of the high seas" / "Merchant Law".. (mange navn, omtrent det samme..)

I gamledager kunne du forlate et kongedømme og flytte til et annet om du ikke likte reglene der du var. Idag er det de samme reglene hvor enn du går. Forskjellene, der det er noen, er av helt ubetydelig karakter, og i disse dager kan man "saksøke" hverandre på tvers av landegrensene, og værre skal det bli med de nye TPP-reglene.. Men selvsagt; Ingen grunn til å bry seg, alt skjer for å bedre din og min hverdag..

jhn skrev:
Du får ikke en følelse av å henge deg opp i historisk men ubetydelig pjatt?

Nei. Ikke hvis det er mitt studie av jus og Lov du sikter til.

jhn skrev:
Hvilken forskjell følte de på kroppen, de som ikke ga kongen beskjed og de som gjorde det?

Igjen så kom det nok mye an på kongen. Hvis du hadde lyst å bo på hans land (husk at konger gjerne var de største godseierene og "folket" var bønder), måtte du akseptere å bli beskattet. Ville du ikke stå under kongen, sendte han noen "torpedoer" og jagde deg fra landet.

Slike handlinger har blitt kalt "lyst i ban", "ekskomunisert", eller https://en.wikipedia.org/wiki/Vogelfrei

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Kan du legge ut den lange listen?

Jeg kan ta noen få rett ut av lufta; Tami Pepperman, Dean Clifford og Bill Foust.

Dette var tre enkle, to lever, en ble skutt av politiet. En har sittet lenge i fengsel uten noe som helst tiltale eller dom, en har blitt forsøkt henrettet da hun jobbet (som en meget annerkjent amerikansk advokat) sammen med tre andre advokater på en pedofilsak som gikk langt opp i maktkorridorene i Washington. De tre andre advokatene ble drept, den gjenlevende har, forståelig nok, gått solid under bakken.

Men pytt, hvorfor skal du bry deg med slikt? At folk langt vekk, som vi ikke kjenner, blir jaget og drept, det lar vi vel ikke gå inn på oss?
-Og når sant skal sies, så fortjente dem det vel nesten, som ikke bare kunne innfinne seg med å holde seg på den tildelte plassen i Maskinen?

La meg love deg det er mange fler, men for meg er det ikke antallet som er av betydning, men prinsippet.

Vis Medlemmets Profil
Haeggis Amateur Line skrev:Det er fullt mulig å erklære seg selvstendig, men det fungerer ikke uten å ha kapitalistenes lovverk på sin side, ved å ha brukt nettopp systemet man vil til livs for å kunne fri seg fra det, samtidig som jeg sa; ha noen "venner" her og der, slik at man faktisk kan drive handel, import og eksport...

Bare vil si at Jus og Lov ikke er det samme..

Ting kan være OK juridisk, men slettes ikke OK i flg Loven.

Pleier å si at drap er "lovlig", Obama har jo drept haugevis av folk uten å måtte stå til ansvar? Så under jussen så tillates drap, men aldri i verden om det er Lovlig for det?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
Ellers så ser det ut til at ca 50 kålrot har blitt redusert til 7, Iberiasneglen er sikkert mett nå. De gjenstående 7 har fått halvliters ølplastkrus som fysisk barriere mot sultne snegler - so far, so good.. Men det er vel bare spørsmål om tid før sneglene får de siste 7 også..
monkey

Jeg tror det bare er spørsmål om tid før du får besøk fra Grimstad, og Iberiaene får konkurranse om ølet... og må fortsette på kålen

Hvor, hvor, hvor?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next