Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Lekkasje front gaffel. Midlertidig?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 21:46

Oppdaget etter 1 mai runden at det var en del olje på det ene benet. Tørket det av og kjørte en liten runde i dag uten at jeg oppdaget noe mer olje.

Jeg kjørte i en forholdsvis hard kant den 1. Mai, det smalt godt.

Er det mulig at dette kunne ha forårsaket lekkasjen og at det er bra igjen nå eller er det ingen veg utenom skifte av ringer og foringer?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 21:50

05jojh skrev:Oppdaget etter 1 mai runden at det var en del olje på det ene benet. Tørket det av og kjørte en liten runde i dag uten at jeg oppdaget noe mer olje.

Jeg kjørte i en forholdsvis hard kant den 1. Mai, det smalt godt.

Er det mulig at dette kunne ha forårsaket lekkasjen og at det er bra igjen nå eller er det ingen veg utenom skifte av ringer og foringer?
Rent logisk sett så kan det være en forklaring med den kanten. I gaffelen skal olja bevege seg og ved plutselig belastning vil olja som alt annet finne minste motstands vei. Men allikevel var det litt rart. Du merker ikke noe endrede egenskaper mtp lite olje i ene benet ?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 21:54

Det er det som gjør meg usikker. Jeg innbiller meg at den er litt annerledes, men vet ikke om det er noia eller virkelighet. Har litt tendens til å få noia etter harde smell...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 21:57

05jojh skrev:Det er det som gjør meg usikker. Jeg innbiller meg at den er litt annerledes, men vet ikke om det er noia eller virkelighet. Har litt tendens til å få noia etter harde smell...

Ødela du ikke felgen så var det ikke så kjempehardt affraid

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 22:00

Har du hatt sykkelen så lenge at du har hatt service på gaffel tidligere?type sykkel forresten?
Eller er det at det lille du har igjen av olje kom opp i smellen?rettogslett at den har lekket nesten tom før?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Søn 3 Mai 2015 - 22:10

Det er en zzr600 98 mod.

Ble byttet olje i fjor vår. Ellers ingen service på gafflene i mitt eie.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Lekkasje front gaffel. Midlertidig? on Man 4 Mai 2015 - 11:49

Skift. I tillegg slitte tetninger har du feil oljemengde i gaflene. pirat

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]