Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 3 Mai 2015 - 22:34

Har jo sagt en gang at ZZR1400 skal jeg ha meg før jeg legger inn årene. Har også sagt at Hayabusa har stygg bakende. BMW K1300S har jeg aldri hatt noen tanker om.

Men nå har jeg tatt meg selv i å smugtittet på alle tre. Hva skjer?

2 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 4 Mai 2015 - 5:11

Er ikke du i 40-åra Klaff?

ZZR1400 er jo ikke akkurat et romfartøy - så jeg ser lissom ikke problemet her - kjøp en! Du er jo tjukk a pæng det vet alle....

Du må nok sette deg høyere mål enn det....

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 4 Mai 2015 - 19:20

KliffArne skrev:Har jo sagt en gang at ZZR1400 skal jeg ha meg før jeg legger inn årene.  Har også sagt at Hayabusa har stygg bakende. BMW K1300S har jeg aldri hatt noen tanker om.

Men nå har jeg tatt meg selv i å smugtittet på alle tre. Hva skjer?

affraid

Det er lov å se på menyen selv om man er på diett !

Men vær forsiktig, det er mange der ute som vil lure deg vekk fra den gode trygge verden du lever i.
Du burde finne noen å snakke med om disse tankene Kliffern før de ødelegger deg helt drunken

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 8 Mai 2015 - 17:59

Haya99 skrev:Er ikke du i 40-åra Klaff?

ZZR1400 er jo ikke akkurat et romfartøy - så jeg ser lissom ikke problemet her - kjøp en! Du er jo tjukk a pæng det vet alle....

Du må nok sette deg høyere mål enn det....

Høyere mål enn ZZR1400 eller Hayabusa? Finnes det no beire?

De er jo begynt å komme ned i akseptable bruktpriser, så skulle nok klart å skrapt isammen såpass. Selge Rudolf og hentet resten i svartpængkrukka, så er vi der afro

5 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 8 Mai 2015 - 19:17

Jeg har gått i flere år og siklet etter en K12/1300 ... men jeg klarer ikke å bestemme meg om det skal være en S eller R.
Jeg synes R er en knalltøff moped, men så er det jo vind og regn og dritt ...
kanskje en mellomting, en K 12/1300 R Sport?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 8 Mai 2015 - 19:48

jhn skrev:Jeg har gått i flere år og siklet etter en K12/1300 ... men jeg klarer ikke å bestemme meg om det skal være en S eller R.
Jeg synes R er en knalltøff moped, men så er det jo vind og regn og dritt ...
kanskje en mellomting, en K 12/1300 R Sport?

Jeg tenkte akkurat på BMWs K1300R eventuelt K1200R.Sleng på en turbo,og du er konge hvor som helst (selv i fengselet/sykehuset du garantert havner på Wink )

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 8 Mai 2015 - 22:09

Turbo altså ... trur du det? Suspect ... nææh, trur ikke æ har hverken vett eller forstand eller fysikk til å leke med sånne greier.
Effektmessig har jeg så det rekker ... ca 100 gamp. ... eller akkurat over det jeg alltid har hatt som en slags nedre grense for det akseptable

Men en stilig sykkel som jeg antar holder både høy kvalitet og har god komfort

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 11 Mai 2015 - 13:29

300 hk turbo-busa på Finn:

9 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 11 Mai 2015 - 14:41

Kjøp den så kan vi kappkjøre på Rudskogen!

S1000RR hadde en innen for noen år siden som ble solgt til Verdal - kan være denne som er endret utseende på. Det var mye rart med den. Men hvis det er en skikkelig laget MC-Express laget sak så er det jo et kupp.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Tir 12 Mai 2015 - 17:54

Haya99 skrev:Kjøp den så kan vi kappkjøre på Rudskogen!

Hadde jeg hatt tjangs da?

Haya99 skrev:S1000RR hadde en innen for noen år siden som ble solgt til Verdal - kan være denne som er endret utseende på. Det var mye rart med den. Men hvis det er en skikkelig laget MC-Express laget sak så er det jo et kupp.

Har kjøpt moppe av en Trønder før, og det skjer ikke igjen Suspect

11 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 1:57

KliffArne skrev:

Nei det hadde du nok ikke..... av to grunner- du har aldri kjørt på bane - og den sykkeren er ikke i nærheten av carbongrisen i baneegenskaper. Den er en rettframmissil og du ville sannlynlig tatt en skikkelig hi-sider når turboen begynner å jobbe ut av svingen.

Men en skikkelig turbosykkel kan være en flott veisykkel. Det er på min to-do-liste - sinnsyk sak med 500hk men som kan brukes på tur.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 2:16

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:

Nei det hadde du nok ikke..... av to grunner- du har aldri kjørt på bane - og den sykkeren er ikke i nærheten av carbongrisen i baneegenskaper. Den er en rettframmissil og du ville sannlynlig tatt en skikkelig hi-sider når turboen begynner å jobbe ut av svingen.

Men en skikkelig turbosykkel kan være en flott veisykkel. Det er på min to-do-liste - sinnsyk sak med 500hk men som kan brukes på tur.

Ehh....

Onde tunger sier at carbongrisen ikke er kjørbar og har heller ikke vært på veien de siste årene.
Om de "onde" har rett vil det jo si at alt slår en sykkel som ikke går. Man kan kjøre fra den med en snøfreser...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 4:00

knutk skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:

Ehh....

Onde tunger sier at carbongrisen ikke er kjørbar og har heller ikke vært på veien de siste årene.
Om de "onde" har rett vil det jo si at alt slår en sykkel som ikke går. Man kan kjøre fra den med en snøfreser...

Sykkelen har vært kjørbar og kjørt hver eneste sesong den smartass.....

Men vi gjør litt endringer hver "vinter" - og det trekker gjerne litt ut....

Sånn er det når lista legges litt høyere en en std hyllevare.... Årets utgave har gode muligheter til å passere 220rwhp....

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 14:02

@Haya99: Godt å høre at ryktesprederne overdriver .-)

Så tilbake til tema: Ene vs det andre.
Dersom man skal ha en sykkel hvor man skal vinne enhver Pisse-lengst konkuranse bør valget falle på Kawa eller Haya.
Men om ønsket er å kjøre litt "friskt" på norske landeveier med lappen i behold er det BMW som gjelder.
ESA lar deg myker opp dempingen på humpete veier eller stramme dem opp ved behov, Quickshift trenger ingen nærmere forklaring og når du har dratt bena langt bak på fothvileren for ikke å skrape i svingen er det trygt å vite at Integralbrems gir optimal brems både på fremhjul og bakhjul med en finger eller to på bremsehendel. Teknsik er sykkelen et solsytem foran de to andre (ikke alle synes det er en fordel), men av egen erfaring er de moderne BMW-ene helt greie å jobbe på.
Når du er fremme om kvelden kan du jo sprette en kald en mens de andre ligger på kne og smører kjede....

Når alt dette er sagt, man bør jo prøve alle tre før en bestemmer seg. De har alle sine gode og svake sider, men det er gode sykler alle tre, og ikke alle drikker "en kald en".

Litt åff topic vil jeg driste meg til å dra frem K1300GT. Tenk deg en 1300S med Cruisecontrol, Xenon lys, varmeseter og en litt mer oppreist kjørestilling (kan justeres) som gjør at gamle gubber ikke får vondt i skulder og handledd. I tillegg 980W dynamo som driver varmedressen til både mor og far om man starter sesongen tidlig. Kryper regnværet på kan man jo trykke på en knapp og vindskjermen kommer opp og tar av trøkket. Bagasjen ligger tørt og godt i tilpasset koffertsystem, og når du sjekker inn på hotell tar du bare med deg innerveskene og slipper å gå rundt som en fillefrans med plastposer både her og der. Det hele er kronet med rekkevidde på 45+ mil. Det eneste den mangler er Quickshift. (har ikke nevnt varmeholker, for det har BMW hatt som standard i snart 30 år, så det blir som å si at den har to hjul)

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 14:29

knutk skrev:@Haya99: Godt å høre at ryktesprederne overdriver .-)

Så tilbake til tema: Ene vs det andre.

Men om ønsket er å kjøre litt "friskt" på norske landeveier med lappen i behold er det BMW som gjelder.

når du har dratt bena langt bak på fothvileren for ikke å skrape i svingen er det trygt å vite at Integralbrems gir optimal brems både på fremhjul og bakhjul med en finger eller to på bremsehendel

Litt åff topic komfort bla bla....

Kjøre "frisk" og beholde lappen - det er motsetninger. Skal du kjøre friskt bør purken se en annen vei...

Jeg har sett ZZR og Haya på bane flere ganger - sjeldent XX1100 er K1000S - grunnen er disse bremsene som lett fører til at man sklir på rassen ved banekjøring. Skal man ha tekniske bremser på bane må de være av de beste som S1000RR og Hondas suberbike.

Og av den grunn + ytelsene så er ikke K1300S i samme klassen som de to andre.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 16:59

knutk skrev:.

Litt åff topic vil jeg driste meg til å dra frem K1300GT. Tenk deg en 1300S med Cruisecontrol, Xenon lys, varmeseter og en litt mer oppreist kjørestilling (kan justeres) som gjør at gamle gubber ikke får vondt i skulder og handledd. I tillegg 980W dynamo som driver varmedressen til både mor og far om man starter sesongen tidlig. Kryper regnværet på kan man jo trykke på en knapp og vindskjermen kommer opp og tar av trøkket. Bagasjen ligger tørt og godt i tilpasset koffertsystem, og når du sjekker inn på hotell tar du bare med deg innerveskene og slipper å gå rundt som en fillefrans med plastposer både her og der. Det hele er kronet med rekkevidde på 45+ mil. Det eneste den mangler er Quickshift. (har ikke nevnt varmeholker, for det har BMW hatt som standard i snart 30 år, så det blir som å si at den har to hjul)

Personlig så har jeg bil til de tinga der.. What a Face

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 17:32

Haya99 skrev:
grunnen er disse bremsene som lett fører til at man sklir på rassen ved banekjøring. Skal man ha tekniske bremser på bane må de være av de beste som S1000RR og Hondas suberbike.

Og av den grunn + ytelsene så er ikke K1300S i samme klassen som de to andre.

Mellom de nevnte sykler er det vel allmenn enighet om at BMWs bremser er de beste selv om 1000RR og Honda har et bedre (og nyere) system. Likefullt er jeg helt enig i at sykkelen er ikke er bygget for banekjøring. Til det er den altfor påkostet og feit. De to andre kandidatene er også for feite og blir kun kjørt på bane av "wannabees". Selv om det helt sikkert er moro blir samtlige kandidater satt kraftig i skammekroken av de fleste R-syklene.

Så da er vi til bake til teoretiske diskusjoner om ytelse og "pisse-lengst" diskusjoner.
Av alle her inne er det ytterst få som noen gang har vært eller kommer til å kjøre på bane. Der er ca 3 baner i Norge, og således langt utenfor rekkevidde for de fleste.

Derfor gjentar jeg mitt tidligere utsagn: BMW'en er valget om du skal kjøre på veien, og de to andre dersom du skal skryte og imponere 14-åringer...

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 18:32

Blir det banekjøring, så blir det med RSV'en som står på soverommet.August 2017 sier dem nå, Fjord Motorpark et steinkast hjemmefra. Et par oppvarmingsrunder, så skal Haya99 få problemer å riste meg av. Kan ikke være såå vanskelig, vel?

Men til veibruk her i Norge duger det meste.Alle 3 alternativene tråden startet med, egner seg nok best som høyhastighetstourere. Som banesykler er de vel kun for spesiellt interesserte?

Men så er det jo sånn at Emma liker å være med på tur, og hun trives godt bakpå GS'en.Sålenge det er slik, så syns jeg en mere rettoppogned sittestilling passer best.

19 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 19:38

KliffArne skrev:

Men så er det jo sånn at Emma liker å være med på tur, og hun trives godt bakpå GS'en.Sålenge det er slik, så syns jeg en mere rettoppogned sittestilling passer best.

Det er der GT'n blir interessant :-)

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Ons 13 Mai 2015 - 19:43

mekkern skrev:

Personlig så har jeg bil til de tinga der.. What a Face

He he :-)

Men det funker faktisk forbausende greit på MC og om du skal kjøre et stykke...

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Tor 14 Mai 2015 - 2:30

knutk skrev:
Av alle her inne er det ytterst få som noen gang har vært eller kommer til å kjøre på bane. Der er ca 3 baner i Norge, og således langt utenfor rekkevidde for de fleste.

Og det er den største feilen de fleste gjør i sin mc-karriere; å ikke prøve å kjøre på bane. Senior MC høres traust og kjedelig ut - men de kjørekursene er gull verdt for de fleste. Og den torsdagkjøringen i rød gruppe er det ikke mye traust over - det er perverst morro og adrenalinet koker. Og så øker det din kompetanse 200%.

"Utenfor rekkevidde"??? Faen er det ikke MOTOR-sykkel vi snakker om?

Busan har vært på 2 banekjøringer på ACR med full oppakning - som et turkonsept med innlagt banekjøring 4 dager.

Den ene gangen (som før nevnt) kjørte jeg opp 1200km i et røsk - 12 timer..... jeg var dritsressa på jobb fra 6 om morran søndag til 13 - satt på sykkern 15... siste rest av stress gled av da jeg begynte å dra på litt fra Eleverum og oppover.... største problemet med den turen var alle insektene som klasket i visiret de siste 300km på natta.....

Og Kliff - det må litt mer enn noen runder til for å få opp litt tempo - du ville slite med å komme noe særlig under 2 min første dagen på ACR. Hvis du klarer 1.50 etter 4 gode dager der oppe er du ganske god.

3. året på rad jeg var der klarte jeg 1.42.xx med std Busaen (med carbis-felger og slicks) og det er jeg temmelig fornøyd med faktisk.

I 2013 regnet det bort - fikk kjørt 1 dag på kald bane med den trimma utgaven - men da gikk det rundt 1.50 - var helt ute av trening - hadde ikke kjørt på bane siden 2010.

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Tor 14 Mai 2015 - 21:08

Haya99 skrev:3. året på rad jeg var der klarte jeg 1.42.xx med std Busaen (med carbis-felger og slicks) og det er jeg temmelig fornøyd med faktisk.

I 2013 regnet det bort - fikk kjørt 1 dag på kald bane med den trimma utgaven - men da gikk det rundt 1.50 - var helt ute av trening - hadde ikke kjørt på bane siden 2010.
hmm...jeg minnes at jeg kjørte en utrimmet Yamaha 250 rundt på ACR på 1.38, slicks men på standard felger pig

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Tor 14 Mai 2015 - 21:49

pelsen skrev:
Haya99 skrev:3. året på rad jeg var der klarte jeg 1.42.xx med std Busaen (med carbis-felger og slicks) og det er jeg temmelig fornøyd med faktisk.

hmm...jeg minnes at jeg kjørte en utrimmet Yamaha 250 rundt på ACR på 1.38, slicks men på standard felger pig

Med carbonfelger så hadde du nok vært nede mot minuttet, tenker jeg. Hvis jeg har forstått det riktig, fordelene med sånne. pirat

1.38 med en utrimma Yamma 250, 1.42 med en blodtrimma Hayabusa. Razz Razz

Hvor mange hester hadde du på bakhjulet?

24 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Tor 14 Mai 2015 - 22:58

KliffArne skrev:
pelsen skrev:

Med carbonfelger så hadde du nok vært nede mot minuttet, tenker jeg. Hvis jeg har forstått det riktig, fordelene med sånne. pirat

92 gamper hvis den hadde vært dyset skikkelig, men det var den jo ikke, antakelig minus 20 hester pga en amatørfjomp som skrudde for den samme fjompen som kjørte clown clown clown

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 15 Mai 2015 - 1:11

pelsen skrev:
KliffArne skrev:
pelsen skrev:

92 gamper hvis den hadde vært dyset skikkelig, men det var den jo ikke, antakelig minus 20 hester pga en amatørfjomp som skrudde for den samme fjompen som kjørte clown  clown  clown

Busan var ikke trimmet med 1,42 - den var std - og skrapet nede i svingene. En 90hk lett 250 med en som kan kjøre har nok få problemer med den tida. Hvor mye har du kjørt på bane Pelsen?

Men nå var det snakk om ifht Kliff som aldri har vært på bane og tror at han etter etpar oppvarmingsrunder fikser dette lett. RSVen er en god sykkel på bane - men du må ha lisens for å kjøre den uten skilter - så du kan like godt melde deg på et lisenskurs.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next