Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ?

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Fre 15 Mai 2015 - 19:05

Haya99 skrev:Busan var ikke trimmet med 1,42 - den var std  - og skrapet nede i svingene. En 90hk lett 250 med en som kan kjøre har nok få problemer med den tida. Hvor mye har du kjørt på bane Pelsen?

Men nå var det snakk om ifht Kliff som aldri har vært på bane og tror at han etter etpar oppvarmingsrunder fikser dette lett. RSVen er en god sykkel på bane - men du må ha lisens for å kjøre den uten skilter - så du kan like godt melde deg på et lisenskurs.
Jeg har nok kjørt litt på bane ja Cool Nok til at jeg hadde RR A-lisens.
Yamahaen hadde forresten ikke 90 bakhjulshester, den var oppgitt til 92 på motorn. Med riktig dysing var den eksplosiv, men vanligvis dyset jeg den litt feit og mistet noen hester på det. Det ble lavere forbruk av stempler og sylindrer på den måten.
ACR er en bane som ikke favoriserer motorsterke tunge dråg. Med en lett 250 kan man ha med seg farten rundt hele, for de som tør slikt da  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 16 Mai 2015 - 3:06

pelsen skrev:
Haya99 skrev:Busan var ikke trimmet med 1,42 - den var std  - og skrapet nede i svingene. En 90hk lett 250 med en som kan kjøre har nok få problemer med den tida. Hvor mye har du kjørt på bane Pelsen?

Men nå var det snakk om ifht Kliff som aldri har vært på bane og tror at han etter etpar oppvarmingsrunder fikser dette lett. RSVen er en god sykkel på bane - men du må ha lisens for å kjøre den uten skilter - så du kan like godt melde deg på et lisenskurs.
Jeg har nok kjørt litt på bane ja Cool Nok til at jeg hadde RR A-lisens.
Yamahaen hadde forresten ikke 90 bakhjulshester, den var oppgitt til 92 på motorn. Med riktig dysing var den eksplosiv, men vanligvis dyset jeg den litt feit og mistet noen hester på det. Det ble lavere forbruk av stempler og sylindrer på den måten.
ACR er en bane som ikke favoriserer motorsterke tunge dråg. Med en lett 250 kan man ha med seg farten rundt hele, for de som tør slikt da  Very Happy

Hehe ja de sier små lette sykler er enkle å kjøre - men skal det gå fort må man ha jævlig høy svinghastighet - og det skal litt tilvenning å brekke ned i enden av sletta i 170-80..

Da jeg kjørte på 1.42.xx så hadde jeg ligget rundt 1.45 med gatedekk - og satte på slicks - det var etter lunch siste dagen - og jeg kjente strakt at jeg hadde spikerfeste - og kunne gasse det jeg turde - den farta var jeg ikke vant til så det gikk litt på grensa... 3 sek er et stort sprang i en jafs - på 3. runden med slicks. Dro utpå i neste pass også men var helt utladet - og vel fornøyd.

Kan jo nevne at i depotsvingen skrapet det såpass nedpå på 1.45 at hele sykkelen tiltet sideveis i 90-100km/t. Endringer skal gjøre at man nå har betydelig bedre nedlegg - men så må man venne seg til å benytte seg at det...

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 16 Mai 2015 - 21:25

Haya99 skrev:Men nå var det snakk om ifht Kliff som aldri har vært på bane og tror at han etter etpar oppvarmingsrunder fikser dette lett. RSVen er en god sykkel på bane - men du må ha lisens for å kjøre den uten skilter - så du kan like godt melde deg på et lisenskurs.

Igjen viser du at du ikke hører etter, jeg sier ikke at jeg skal fikse noe lett, jeg sier jeg skal henge på deg. Lett clown

Kommer nok aldri til å bli god på bane, det toget er nok gått. Men har planer om å kose meg litt når Fjord Motorpark kommer igang.

29 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 17 Mai 2015 - 0:56

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:Men nå var det snakk om ifht Kliff som aldri har vært på bane og tror at han etter etpar oppvarmingsrunder fikser dette lett. RSVen er en god sykkel på bane - men du må ha lisens for å kjøre den uten skilter - så du kan like godt melde deg på et lisenskurs.

Igjen viser du at du ikke hører etter, jeg sier ikke at jeg skal fikse noe lett, jeg sier jeg skal henge på deg. Lett clown

Kommer nok aldri til å bli god på bane, det toget er nok gått. Men har planer om å kose meg litt når Fjord Motorpark kommer igang.

Er du ikke nettopp passert 40? ..... Erik Sagmo tok lappen da ...i 09 og kjører nå sin 3.sesong som A fører i SBK.

....og det med å henge på - det klarer du bare hvis du er raskere - noe du ikke er.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 17 Mai 2015 - 12:03

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:

Er du ikke nettopp passert 40? ..... Erik Sagmo tok lappen da ...i 09 og kjører nå sin 3.sesong som A fører i SBK.

....og det med å henge på - det klarer du bare hvis du er raskere - noe du ikke er.

Filthygixxer er vel bare ungdommen, sammenlignet med oss to? Søkte han opp på Youtube, og ser han har en tendens å bli liggende bakerst, men det blir jo bra film av sånt.

Her ligger han bak en Busa, sikkert bare for høflighets skyld. Jeg skulle matcha kjøringa til han Busa-gubben der, lett:

31 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 17 Mai 2015 - 13:31

Det må være no feil med den Busan der ...

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 17 Mai 2015 - 13:35

jhn skrev:Det må være no feil med den Busan der ...
Eller han som sitter oppå, merkelig sittestil på'n..

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 18 Mai 2015 - 1:48

Heheh ..ja den sleske rotta har den vidoen på sin UT men ikke den fra ACR som er tatt noen uker seinere der jeg kjører foran han ut..... da blir han etter gitt.

Men han hadde kjørt mye på gamle Rudskogen og jeg ikke. Så hadde jeg kjørt mer på ACR. Nå er han laaangt foran ved å ha satset og kjørt løp.

Men her er undertegnede  på ACR i 2010 - med gatedekk - er vel 1.45.xx på det beste. Tror du skulle fått trøbbel å henge på Kliff uansett sykkel - før du hadde endel baneerfaring.

https://www.youtube.com/watch?v=QtV18Ch3H_U

Og til dere andre tøffinger her - er det mange av dere som har opplevd skikkelig kneskrap i sving? Når man prøver banekjøring pleier det å være første målet man når - etter litt kjøring - så tør man å ha så høy svinghastighet og nedlegg at kneet kommer nedi - deilig følelse - men gjør du det på vei er du en idiot.

På videoen over er det kneskrap med aks til 180km/t - i tillegg kompresjon i den ene svingen - ned fra Nordpolen.

....kneskrap på en GS er vel umulig da sylindertoppene hadde gått nedi først.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 3:34

Jaggu ble det stille i fjøset gitt.......

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 8:22

Haya99 skrev:Jaggu ble det stille i fjøset gitt.......

He he...

Det er vel fordi alle er enige om at BMW er beste valget, og racing er ikke en faktor :-)

Ha en god pinse alle mann.(og jenter)

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 10:40

knutk skrev:
Haya99 skrev:Jaggu ble det stille i fjøset gitt.......

He he...

Det er vel fordi alle er enige om at BMW er beste valget, og racing er ikke en faktor :-)

Ha en god pinse alle mann.(og jenter)

Skal du skrape knær når du kjører GS, så skal du ha lange bein. Hos meg er det sidestøtta som skraper først, hvis jeg krenger babord.

Jeg anser ikke GS for å egne seg på bane, selv om jeg tror jeg skulle hengt på en del wanna-be's der også.Så forresten et tur-referat fra en på en sånn leken og lettkjørt super-duper tripple på Rudskogen som lot seg imponere av en GSA som de ikke klarte å riste av seg.

Åååå så jeg gleder meg til Fjord Motorpark åpner, og Haya kommer over for å teste Busa mot RSV. Dæven så jeg skal klenge meg på han. Først rundt banen med Prilia'en, så fullstendig ydmykelse mellom Sauda-Røldal med Rudolf når han skal snike seg hjem igjen med halen mellom beina clown

37 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 13:05

KliffArne skrev: så fullstendig ydmykelse mellom Sauda-Røldal med Rudolf når han skal snike seg hjem igjen med halen mellom beina clown

....you dont get it do you?

Alle sykler er raske fra 0-100 - glem det - en 1200GS som er mye raskere enn din går fra 100-200 på 13,5 sek. Busan gjør dette på ca. 3,5 sek. Det betyr at på 1. strekka er jeg long gone - og du ser meg ikke før i Røldal.

Strekka på ACR er litt under 500m - std kom Busan opp i 220+ der - utenfor Sauda starter det med et strekk på minst 700m - du er ikke på midten engang når jeg er over - så hvordan skal du "henge på" lissom?

Du vet like godt som meg at det bare er BS - men du liker å irritere - det er vel derfor du blir pælma ut fra ørten forum her og der.....

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 14:45

Det er du som ikke getter det.

Hvor fort busa'en klarer rettstrekka på ACR eller 100 til 200 kommer ikke til å bety så mye mellom Røldal-Sauda.

Og du, rettsrekka v Sauda har 60-sone monkey

39 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Lør 23 Mai 2015 - 16:38

her er "sherrrriffen" som avgjør løpet...
[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 24 Mai 2015 - 1:50

KliffArne skrev:Det er du som ikke getter det.

Hvor fort busa'en klarer rettstrekka på ACR eller 100 til 200 kommer ikke til å bety så mye mellom Røldal-Sauda.

...å ja så man skal følge fartgrensene ...  j da blir det litt vanskelig..

Det er masse strekker på den veien Kliff...

Se å få deg en ZZR1400 nå da... forøvrig er ikke ZZR noen match mot Busa på svingete veier heller - og spes ikke min lette.

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Søn 24 Mai 2015 - 23:32

Haya99 skrev:... forøvrig er ikke ZZR noen match mot Busa på svingete veier heller - og spes ikke min lette.

He he...
Når du får montert alle delen og gjort sykkelen kjøreklar stiger vel vekta... :-)

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 25 Mai 2015 - 21:22

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Det er du som ikke getter det.

...å ja så man skal følge fartgrensene ...  j da blir det litt vanskelig..

Det er masse strekker på den veien Kliff...

Se å få deg en ZZR1400 nå da... forøvrig er ikke ZZR noen match mot Busa på svingete veier heller - og spes ikke min lette.

Skulle nok holdt deg med en ZZR også rabbit

Begynner å bli ålreite priser på Busa nå, denne tror jeg ble satt ned 10 tusen nå nettopp;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=59741217&searchclickthrough=true

43 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 25 Mai 2015 - 21:36

Æ klare ikke helt å like utseende på Busa ... det får mæ tel å tenke på silikon- og butox-sprengte vulgære gamle kjærringe.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 25 Mai 2015 - 21:41

jhn skrev:Æ klare ikke helt å like utseende på Busa ... det får mæ tel å tenke på silikon- og butox-sprengte vulgære gamle kjærringe.

I vår alder så har man ikke råd å være kresen pig

Likte den heller ikke tidligere, spesiellt bakfra. Men det begynner å gå seg til. Sikkert alderen...

45 Re: Hayabusa, ZZR1400 eller K1300S ? on Man 25 Mai 2015 - 22:01

KliffArne skrev:
jhn skrev:Æ klare ikke helt å like utseende på Busa ... det får mæ tel å tenke på silikon- og butox-sprengte vulgære gamle kjærringe.

I vår alder så har man ikke råd å være kresen pig

Likte den heller ikke tidligere, spesiellt bakfra. Men det begynner å gå seg til. Sikkert alderen...
Nei, vi har vel ikke det pale ... men likevel, det må da finnes noe mellom kresen og desperat?
Hekken er verst, og aller verst med coveret over baksetet. Suspect

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2