Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nok en dødsulykke..

Gå til side : 1, 2  Next

Blir burkusken frikjent?

100% 100% [ 5 ]
0% 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 5

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 7:59

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6062712.ece

Det fokuseres her på "lange bremsespor" fra motorsykkelen og "lav fart" på bilen.
Vel, det er 80-sone. Burkusken svingte over motsatt kjørefelt for å kjøre inn på en avkjøring.

Motorsyklisten ble 18 år. Regner da med "lange bremsespor" betyr uerfaren motorsyklist som brukte kun bakbremsen.

Regner også med at under rettsaken så vil burkusken hevde at "han så ikke" motorsyklisten og blir derved frikjent.. Evil or Very Mad

La oss følge med saken, og jeg spør; hvordan skal vi få det der hælv*tes udugelige UP til å forstå den mest sannsynlige årsakssammenhengen her..?

Jeg sender en mail til NMCU jeg, håper de vil komme på banen og hjelpe til med sannsynlig årsak her. "Noen" i transportkomiteen på Løvebakken burde snart komme seg ut i frisk luft og se hvordan verden egentlig fungerer. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 13:42

Frikjent? Nei, han e jo allerede dømt i flere mc-forum.
Vi venter bare på straffeutmålingen

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 20:21

Ja, for vi andre er jo ALDRI "burkusker"....og skulle vi mot formodning en skjelden gang være det, så er vi i stand til ALLTID! å gjøre det korrekte i forhold til folk som ferdes på to OG fire hjul. I kraft av å være "bikere" kan vi regnes som trafikkens "overmennesker" ALLTID!. Uansett hvordan og i hvilken fart våre medtraffikanter ferdes, er vi i stand til ALLTID å gjøre det korrekte. Vi berger dem!. VI ER SUPERMENNESKER - VI KJØRER MC - OG GJØR DERMED ALDRI FEIL!!!!

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 21:06

Gecco skrev:Ja, for vi andre er jo ALDRI "burkusker"....og skulle vi mot formodning en skjelden gang være det, så er vi i stand til ALLTID! å gjøre det korrekte i forhold til folk som ferdes på to OG fire hjul. I kraft av å være "bikere" kan vi regnes som trafikkens "overmennesker" ALLTID!. Uansett hvordan og i hvilken fart våre medtraffikanter ferdes, er vi i stand til ALLTID å gjøre det korrekte. Vi berger dem!. VI ER SUPERMENNESKER - VI KJØRER MC - OG GJØR DERMED ALDRI FEIL!!!!
Flott at du er så perfekt at du aldri gjør noen feil, hverken på to eller fire hjul..

Nå er vel mitt førsteinnlegg vinklet mer mot hva jeg mener er totalt feil fokus på de faktiske forhold og forutintatt holdning fra politiets side. Jeg har *ikke* fokusert på at "burkusken" er forhåndsdømt og feilfri eller feilfull. Bare hva jeg tror politiet/UP/Statens Vegvesen vil komme frem til.
Det faktum at bilen fikk "minimale skader" og kunne kjøre avgårde igjen etter ulykken forteller mitt lille hode at her var det ikke usannsynlig stor fart på motorsyklisten (som ble 18 år, og forutsatt lovlig kjøretøy, hadde lett MC eller mellomtung MC og ikke noen "plastrakett").

Og ja, jeg er også "burkusk" innimellom. Og ja, jeg gjør feil i trafikken, både på to, fire, seks og åtte hjul. Heldigvis har jeg ikke skadet eller drept noen. Det håper jeg at jeg slipper å gjøre. Men om den dagen skulle komme (Gud forby), at jeg skader eller dreper noen i trafikken, ja, da skal jeg ta min straff.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 21:39

"Det fokuseres her på "lange bremsespor" fra motorsykkelen og "lav fart" på bilen.
Vel, det er 80-sone. Burkusken svingte over motsatt kjørefelt for å kjøre inn på en avkjøring"

Er vel ikke så vrient å lese undertonene i det du skriver! Men, om du er kommet på andre tanker er jo det bra!

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 22:11

Gecco skrev:Er vel ikke så vrient å lese undertonene i det du skriver! Men, om du er kommet på andre tanker er jo det bra!
Jeg? Bedre tanker?
Kanskje du skulle lese førsteposten N.Ø.Y.E..?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Nok en dødsulykke.. on Tor 17 Mai 2012 - 22:53

Heeey! Very Happy
Tilløp til krangel?

...vent litt - jeg henter popcorn! Very Happy

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

8 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 8:28

Haeggis Softline skrev:Heeey! Very Happy
Tilløp til krangel?

...vent litt - jeg henter popcorn! Very Happy
Jeg kan ikke spise popcorn, så du må ta frem noe annet Wink

Nuvel, fokuset mitt er tydeligvis ikke kommet godt nok frem. Jeg skrev dette innlegget i "konkurrenten" "Bike":
Det er mulig vinklingen min ikke har kommet helt klart frem her.
Jeg "dømmer" ikke bilisten så mye, men mer "systemet". Måten artikkelen ble skrevet på i avisen er, slik jeg ser det, fokusering på MC=høy fart vs Bil=lav fart. Som skrevet, det er 80-sone og man må forvente at MC-føreren holdt (minst) 80 km/t. 50 meter bremsespor klarte jeg uten noen som helst problemer å lage med min '80-modell 2,39 hk "sterke" moped med toppfart 55 km/t (på speedometeret i svak unnabakke).

Man kan bare google "motorsykkel" og "frikjent" og man får opp et ikke ubetydelig antall av varianten: "bilist frikjent for å meie ned motorsyklist siden bilisten ikke så motorsyklisten".
Det er DET jeg vil fokusere på; at "systemet" altfor lett "er enig" med bilisten angående "ser ikke" motorsykkelen. Har dere lest "pressemeldingen" til Statens Veg(u)vesen angående motorsyklister? Er lenket fra NMCU:
http://nmcu.org/pressemelding-fra-vegdirektoratet
og
http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Siste+nyheter/Vis?key=338608
Det er jo helt tydelig at den etaten som skal "passe på" oss trafikanter ikke henger helt med.
Videre, for de av dere som er tilknyttet NMCU og får MC-bladet tilsendt; se side 24 i nr 1-2012. Der skriver en bussjåfør om "Se Oss", og hva fokuserer han på? Jo, bilister er tydeligvis ikke i stand til å se en "110m3 melkekartong med xenonlys!"
HVOR er det da fokuset skal rettes? Vi bør jo tydeligvis ikke føre noe som helst over sakte spaserfart siden vi alle har skyggelapper. Eller så må opplæring og fokusering begynne i riktig ende.

Sist endret av bikeridr den Fre 18 Mai 2012 - 8:31, endret 1 gang (Reason for editing : Byttet ut en "i" med en "o")

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 8:57

Mye enig her Bikerider ...

Det sies at bilisten kjørte sakte - er vel ikke så bra når du da sperrer motgående leeenge... det var smal vei - så bilien kan i prinsippet ha blokkert veien på vei ove til den lomma.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 12:40

Dette skjedde bare et steinkas unna der jeg bor. Motorsyklisten som døde er en kjenning av gutta mine, så de har tatt dette tungt. Han fikk lappen på mellomtung dagen føre dette skjedde.

På den sletta dette skjedde er det en dump hvor et kjøretøy blir helt borte. Så hvis bilisten ikke var oppmerksom på dette så skjønner jeg at han ikke så motorsyklisten før han krysset over i motsatt kjørefelt.

Vil selv ikke spekulere på om hvem som har skyld, da det gud skje lov ikke er opp til meg å dømme.

Mine tanker går til venner og familien.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 13:26

Hi-side sa:
"På den sletta dette skjedde er det en dump hvor et kjøretøy blir helt borte. Så hvis bilisten ikke var oppmerksom på dette så skjønner jeg at han ikke så motorsyklisten før han krysset over i motsatt kjørefelt"

Dette er jo ny info som på en god måte illustrerer at man ikke alltid får all relevant info i det første nyhetsoppslaget, og man bør vente litt med å fordele skyld.
Av og til er det rett og slett bare en ulykke uten en soleklar syndebukk

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 13:55

jhn skrev:Hi-side sa:
"På den sletta dette skjedde er det en dump hvor et kjøretøy blir helt borte. Så hvis bilisten ikke var oppmerksom på dette så skjønner jeg at han ikke så motorsyklisten før han krysset over i motsatt kjørefelt"

Dette er jo ny info som på en god måte illustrerer at man ikke alltid får all relevant info i det første nyhetsoppslaget, og man bør vente litt med å fordele skyld.
Ja, og der er jeg enig. Dette er nyttig info. Det er bare at jeg tenner på alle pluggene når journalist og politi vinkler en sak til at det *ALLTID* er motorsyklisten som har høy fart og lange bremsespor. Rettssak blir det nok uansett. Og hvorvidt (eller hvor mye) skyld bilføreren "skal" ha, det må man også se på hva f.eks skiltingen sier. Er det skiltet ujevne veier og/eller forbikjøring forbudt grunnet dumper, så mener jeg bilføreren ikke har vært aktsom nok ihht gjeldnede skilting. Er det derimot *IKKE* skiltet, så er det Magnhild Meltveit Kleppa som skal straffes!

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 14:00

jhn skrev:Av og til er det rett og slett bare en ulykke uten en soleklar syndebukk
DETTE er så evig rett! I dagens samfunn skal det for enhver pris alltid finnes en som kan ta skyld og ansvar.
Da jeg var liten, skjedde det stadig at noen skadet seg, men det hele ble forklart som et uhell. Det gikk faktisk an at man hadde uflaks, eller dreit seg litt ut uten at noen andre nødvendigvis skulle henges for det.
Det bare var sånn...
Polstrede barnehager og lekeplasser er en god indikator på hvor ferden går; i redsel for å bli stilt til ansvar fordi en overmodig pode ramler ned fra et stativ og følgelig pådrar seg kanskje et lite brudd, noen blåmerker og litt smerte, blir alt pakket inn i mykt materiale så man ikke KAN slå seg. Sykt, sykt, sykt...

Uansett; jeg er enig med jhn - noen ganger skjer faktisk bare uhell som får tragiske følger. Uten nødvendigvis med noens soleklare skyld...

14 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 14:27

Hæggis - nå babler du fælt .... trafikken er ikke noen sandkasse i barnehagan - det er alvor ... blodig og noen ganger dødelig.

Hiside kommer jo med viktige opplysninger - som kanskje også forklarer at mcen så bilen seint også?

Men begge førere må ta veiens utforming med i betraktningen når de kjører - man ser at det er et krøn hvis man er oppmerksom-
ref fine forhold midt på dagen.

Det reaksjonen i hovedsak gikk på var at den døde 18 åringen - som ikke kan forsvare seg - blir utpenkt som den som hadde kjørt fort
(laaange bremsespor) og sannsynlig var årsak til ulykken.

Og så - når får han eventuellt skylden - ikke ved lovlig hastighet - det er 80. Men 90 - er han da skyldig + eller 100 ??

Så er det en ting til - gjorde han feil ? - bremset med bakbremsen - som det kan tyde på ? Var jo ung med begrenset erfaring.

Det kan være en kombi av uoppmerksom bilfører og uerfaren mc-fører.

Hvorfor grave i dette? - for å vite mest mulig - så vi får så få ulykker som mulig.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 14:33

bikeridr skrev:
jhn skrev:Hi-side sa:

Ja, og der er jeg enig. Dette er nyttig info. Det er bare at jeg tenner på alle pluggene når journalist og politi vinkler en sak til at det *ALLTID* er motorsyklisten som har høy fart og lange bremsespor. Rettssak blir det nok uansett. Og hvorvidt (eller hvor mye) skyld bilføreren "skal" ha, det må man også se på hva f.eks skiltingen sier. Er det skiltet ujevne veier og/eller forbikjøring forbudt grunnet dumper, så mener jeg bilføreren ikke har vært aktsom nok ihht gjeldnede skilting. Er det derimot *IKKE* skiltet, så er det Magnhild Meltveit Kleppa som skal straffes!
Ja, de som fortjener straff, bør få sin straff, men vi bør vente til alle kort er på bordet før vi dømmer noen. Det er egentlig bare det jeg har å si om denne saken.
Ang. det du sier om barn og barnehager e æ 100% enig i.
Kjærringa har jobba alle sine år i barnehage, og hun er, for å si det pent, lyne hakke eitranes forbanna på denne polstringa av både barn og alle deres omgivelser.
(bare for å herde våre egne barn, så ga vi de litt bank hver ettermiddag Laughing )

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 14:40

Jeg babler ikke, Sardinen.
Mentaliteten er den samme; noen SKAL tilskrives skyld.
Ja, vi skal finne alle elementer som kan ha påvirket det, og ved dette forsøke å lære noe, så vi i neste instans kan redusere antall ulykker.

Men SKYLD-mentaliteten gjør at jakten på syndebukk kommer foran det å finne en forklaring som skal brukes preventivt i fremtiden.

Noen å straffe blir viktigere enn å unngå at det skjer igjen. Derfor sammenligner jeg dreiningen av konsekvensanalysearbeid i dagens samfunn, hva angår trafikk, med lekeapparater i barnehager...

17 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 15:57

Haeggis Softline skrev:Jeg babler ikke, Sardinen.
Mentaliteten er den samme; noen SKAL tilskrives skyld.
Ja, vi skal finne alle elementer som kan ha påvirket det, og ved dette forsøke å lære noe, så vi i neste instans kan redusere antall ulykker.

Men SKYLD-mentaliteten gjør at jakten på syndebukk kommer foran det å finne en forklaring som skal brukes preventivt i fremtiden.

Noen å straffe blir viktigere enn å unngå at det skjer igjen. Derfor sammenligner jeg dreiningen av konsekvensanalysearbeid i dagens samfunn, hva angår trafikk, med lekeapparater i barnehager...

Døh Hæggis-Demolish-Egineline ...

Nå mener jeg det er viktig at ikke den stakkars 18-åringen blir syndebukk - slik det har blitt framstilt.

I trafikken framstår vi motorsyklister som mørkhudete innvandrere for politiet Vegvesen og "godtfolk".

Og angående barnehager - så har norske barnehager det veldig fritt - sett ifht de fleste andre land - de har jo utegjenger barnehager - på gårder etc - var ei engelsk berte som jobbet som bestyrere her i landet - hun fikk nesten hjerteattak da hun så det norske lekemiljøet med fjellrabber og trær å klatre i .

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 16:08

Haya99 skrev:Nå mener jeg det er viktig at ikke den stakkars 18-åringen blir syndebukk - slik det har blitt framstilt.

I trafikken framstår vi motorsyklister som mørkhudete innvandrere for politiet Vegvesen og "godtfolk".
Joda, jeg ser den, For-kjapt-på-gassen-ut-av-svingen-flyndra...
Og jeg er er naturligvis enig i DET. Igjen vil jeg presisere at det ikke nødendigvis BØR legges mye ressurser i å finne ut hvem som skal ha SKYLD. Det er hva man kan gjøre for å forhindre det igjen som er viktig...

19 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 17:16

Haya99 skrev:

Nå mener jeg det er viktig at ikke den stakkars 18-åringen blir syndebukk - slik det har blitt framstilt.
.
Jeg mener dette er en litt vel negativ tolkning av det som står i reportasjen.
Det står riktignok at:
"Det er lange, tydelige bremsespor i asfalten på stedet etter motorsykkelen."
Denne setningen ser ut til å være hovedfokus for mange mc-ister
For en som ikke kjører mc, og ikke vet noe om vekta over bakhjulet på en mc, så er jo 40-50 meter ganske langt.
Ingen nevner at det også står
"Bilen ble påført mindre materielle skader og var fortsatt kjørbar"
Det er jo en tydelig indikasjon på at mc'n ikke hadde så stor fart
Politiet sier jo også ganske tydelig at det er for tidlig å fastslå noen årsak. Det er vel ikke 100% nødvendig å tolke alt i absolutt værste mening
Det er en kort men forholdsvis balansert reportasje
Om myndighetene og media har en forutintatt holdning til mc-folk, så er det jaggu ikke mye bedre andre veien.
Norske mc-folk fremstår ofte som et gjeng med nærtagende og paranoide sytpeiser (unnskyld)

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 17:52

jhn skrev:
Haya99 skrev:

.
Jeg mener dette er en litt vel negativ tolkning av det som står i reportasjen.
Det står riktignok at:
"Det er lange, tydelige bremsespor i asfalten på stedet etter motorsykkelen."
Denne setningen ser ut til å være hovedfokus for mange mc-ister
For en som ikke kjører mc, og ikke vet noe om vekta over bakhjulet på en mc, så er jo 40-50 meter ganske langt.
Politiet sier jo også ganske tydelig at det er for tidlig å fastslå noen årsak. Det er vel ikke 100% nødvendig å tolke alt i absolutt værste mening
Det er en kort men forholdsvis balansert reportasje
Om myndighetene og media har en forutintatt holdning til mc-folk, så er det jaggu ikke mye bedre andre veien.
Norske mc-folk fremstår ofte som et gjeng med nærtagende og paranoide sytpeiser (unnskyld)

Nå er du helt på jordet - det var en tendensiøs reportasje som ble gjengitt av alle media inkl NRK - det er ok å være paranoid når man har god grunn til det.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 18:19

jhn skrev:
Åjoda, mitt innlegg som er nr 4 i denne tråden:
bikeridr skrev:
Gecco skrev:Ja, for vi andre er jo ALDRI "burkusker"....og skulle vi mot formodning en skjelden gang være det, så er vi i stand til ALLTID! å gjøre det korrekte i forhold til folk som ferdes på to OG fire hjul. I kraft av å være "bikere" kan vi regnes som trafikkens "overmennesker" ALLTID!. Uansett hvordan og i hvilken fart våre medtraffikanter ferdes, er vi i stand til ALLTID å gjøre det korrekte. Vi berger dem!. VI ER SUPERMENNESKER - VI KJØRER MC - OG GJØR DERMED ALDRI FEIL!!!!
Flott at du er så perfekt at du aldri gjør noen feil, hverken på to eller fire hjul..

Nå er vel mitt førsteinnlegg vinklet mer mot hva jeg mener er totalt feil fokus på de faktiske forhold og forutintatt holdning fra politiets side. Jeg har *ikke* fokusert på at "burkusken" er forhåndsdømt og feilfri eller feilfull. Bare hva jeg tror politiet/UP/Statens Vegvesen vil komme frem til.
Det faktum at bilen fikk "minimale skader" og kunne kjøre avgårde igjen etter ulykken forteller mitt lille hode at her var det ikke usannsynlig stor fart på motorsyklisten (som ble 18 år, og forutsatt lovlig kjøretøy, hadde lett MC eller mellomtung MC og ikke noen "plastrakett").

Og ja, jeg er også "burkusk" innimellom. Og ja, jeg gjør feil i trafikken, både på to, fire, seks og åtte hjul. Heldigvis har jeg ikke skadet eller drept noen. Det håper jeg at jeg slipper å gjøre. Men om den dagen skulle komme (Gud forby), at jeg skader eller dreper noen i trafikken, ja, da skal jeg ta min straff.

(Min utheving)

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 18:53

Sorry bikeridr, jeg hadde jo lest det, men glemte det i farta.

Haya99, her er reportasjen, kan du peke på hva som gjør den så tendensiøs? Så skal jeg se om jeg får øye på her ute fra jordet mitt

En 18 år gammel motorsyklist er bekreftet omkommet etter en trafikkulykke ved Gjenbruksstasjonen på riksvei 120 ved Kirkebygda i Enebakk onsdag ettermiddag.

– Ambulanse prøvde gjenoppliving på stedet, men motorsyklisten ble etter hvert erklært død, sier innsatsleder Ronny Samuelsen i Follo politidistrikt til rb.no.

Skulle krysse
Ifølge innsatslederen skal bilen ha vært i ferd med å krysse motgående felt for å kjøre inn på en avkjøringslomme.
Da skal motorsyklisten ha kommet i mot og truffet bilen.

Bilen, som ble kjørt av en mann i slutten av 60-årene, hadde ifølge innsatslederen ikke stor fart.

Ingen andre personer enn mc-føreren og bilføreren var involvert i ulykken.

Bremsespor
Fartsgrensen på stedet er 80 kilometer i timen.
Ulykken skjedde på en rett, oversiktlig strekning med tørr asfalt.
Det er lange, tydelige bremsespor i asfalten på stedet etter motorsykkelen.
Politiet vet foreløpig ikke farten til motorsykkelen før sammenstøtet, men bremsesporene blir målt opp som en del av etterforskningen.
– Hva som er årsaken til ulykken er det for tidlig å si noe om, sier innsatsleder Samuelsen.

Totalvrak
Motorsykkelen ble totalvraket og var ikke kjørbar som følge av sammenstøtet.
Bilen ble påført mindre materielle skader og var fortsatt kjørbar.
Politiet fikk melding om ulykken klokka 14.26.
Veien var stengt forbi ulykkesstedet, men ble åpnet igjen for trafikk etter cirka halvannen time.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 19:07

jhn, du veit at om man ikke er paranoid,så betyr ikke det at ingen er ute etter oss Suspect

Er helt enig i at den reportasjen er veldig balansert skrevet. Tror det er enkeltes fantasi som spiller dem et puss hvis de ser noe annet.

Personlig tenker jeg ikke på hvem sin skyld det var,det er bare en brutal påminnelse om hvor fort det kan gå gale. 100% oppmerksomhet når man er ute og ruller,sånne situasjoner kan komme brått på.

Både på guttungen og gamlingen.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

24 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 22:37

Bilen, som ble kjørt av en mann i slutten av 60-årene, hadde ifølge innsatslederen ikke stor fart.

Det er lange, tydelige bremsespor i asfalten på stedet etter motorsykkelen.
Politiet vet foreløpig ikke farten til motorsykkelen før sammenstøtet, men bremsesporene blir målt opp som en del av etterforskningen.

Kan dere ikke lese???

At bilen ikke hadde stor fart - men alså krysset SAKTE over veien - desto verre - sier jeg - da blokkerte han veien i lang tid - men innsatslederen - sier dette som et forsvar for bilisten.

Og hvis innsatslederen ikke forstår at de bremsesporene høyst sannlynlig er satt pga buk av bakbrems - så er han inkompetent - det skinne klart igjennom at han mener sykkelen har kjørt fort.

Det står ingenting om at bilføreren ble fratatt førerkortet - burde ikke det være rutine i en slik sak?

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 23:16

Haya99 skrev:Det står ingenting om at bilføreren ble fratatt førerkortet - burde ikke det være rutine i en slik sak?

Hvorfor skal det være rutine å skrive at bilføreren ble fratatt førerkortet rabbit

At førerkortet er inndratt i dette tilfellet regner jeg som en selvfølge. Og det du har uthevet i teksten,er vel helst sånn som du velger å lese det.Jeg synes fremdeles den reportasjen er uvanlig godt balansert hvis man leser den uten fordommer.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next