Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nok en dødsulykke..

Gå til side : Previous  1, 2

Blir burkusken frikjent?

100% 100% [ 5 ]
0% 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 5

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 23:27

har du tatt deg noen støyter??? Evil or Very Mad

...først spør du hvorfor førerkortet skulle inndras - så regner du det ble gjort?? Shocked

...og hvis du ikke klarer å fatte de opplagt tendensiøse i artikkelen og lukte holdningene som er ute så må jeg bare si at jeg tviler på dine konspiratoriske evner... Suspect

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Nok en dødsulykke.. on Fre 18 Mai 2012 - 23:46

Haya99 skrev:...må jeg bare si at jeg tviler på dine konspiratoriske evner... Suspect
Hahahaha! Dette må være det eneste forumet hvor konspiranoia regnes som en "evne"!!!
Very Happy

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

28 Re: Nok en dødsulykke.. on Lør 19 Mai 2012 - 1:02

Haya99 skrev:Bilen, som ble kjørt av en mann i slutten av 60-årene, hadde ifølge innsatslederen ikke stor fart.

Det er lange, tydelige bremsespor i asfalten på stedet etter motorsykkelen.
Politiet vet foreløpig ikke farten til motorsykkelen før sammenstøtet, men bremsesporene blir målt opp som en del av etterforskningen.

Kan dere ikke lese???

At bilen ikke hadde stor fart - men alså krysset SAKTE over veien - desto verre - sier jeg - da blokkerte han veien i lang tid - men innsatslederen - sier dette som et forsvar for bilisten.

Og hvis innsatslederen ikke forstår at de bremsesporene høyst sannlynlig er satt pga buk av bakbrems - så er han inkompetent - det skinne klart igjennom at han mener sykkelen har kjørt fort.

Det står ingenting om at bilføreren ble fratatt førerkortet - burde ikke det være rutine i en slik sak?

For det første:
En insatsleder skal ikke konkludere, han skal lede redningarbeide og samle inn så mye fakta som mulig.
Fart er et relativt begrep, og det er sannsynlig at bilen hadde ganske lav fart siden den skulle inn på en liten avkjørsel. man bør krysse motgående kjørefelt i tilnærmet 90 grader, da må man nesten ha ganske lav fart.
Hva mener du er passende fart i en sånn situasjon? 10-20-30-40 eller 50 km/t? 50 blir kanskje litt fort til å foreta en slik manøver, men det er jo heller ikke spesielt høy fart.
En innsatsleder behøver ikke ha spesielle kunnskaper om en mc's bremseegenskaper, men han bør kunne grunnleggende førstehjelp, lede redningsarbeidet, bruke en sprayboks, et målebånd, en kulepenn og en notatblokk.
Så noterer han ned de data han samler inn, og gir de til folk som forhåpentligvis har kunnskap nok til å analysere de data de får, for så å komme til en eller annen konklusjon.
Et bremsespor på 50 meter er ganske langt, det er fakta.
50 meter er tross alt 50 meter.
Det er rutine i alle trafikkulykker å måle bremsespor for å beregne fart.
Selv om det ikke står at førerkortet ble beslaglagt, så må man anta at det ble gjort, det er rutine. Det er ikke nødvendigvis rutine å skrive det i avisa.
Hvis man har for stort fokus på enkeltdetaljer kommer skylappene frem, og man mister oversikten. Ta et skritt tilbake, trekk pusten, og les saken en gang til

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Nok en dødsulykke.. on Lør 19 Mai 2012 - 2:16

Som motorsyklist i snart 25 år har man sikkert for lav terskel for engasjemang. Det får så være! Jeg er så møkklei av disse adhoc kommentarene som skal idiotforklare alle bilister - les "burkusker" som skal unnskylde all vår elendighet. De fleste ligger på dårlig halvskjult fjortissnivå ala "oss vs dem" osv...... Fokuser mer på førerundervisning og mindre på gulvester så gjetter jeg at vi kommer lenger.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Nok en dødsulykke.. on Lør 19 Mai 2012 - 12:36

Haya99 skrev:har du tatt deg noen støyter??? Evil or Very Mad

...først spør du hvorfor førerkortet skulle inndras - så regner du det ble gjort?? Shocked

Nå er jeg oppriktig bekymret over dine leseferdigheter/forståelse av hva som blir skrevet.Ikke rart at paranoiaen spiller deg et puss,innimellom Twisted Evil

Les nest siste linja i jhn's innlegg,så forstår du kanskje hva jeg mente.Ser ihvertfall ut som om han "tok den". Sleep

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2