Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MC-klubber..MC-treff, mye rart og mye morro ,erfaringer og historier..og hvor er du ?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

Rolling Eyes Selv er jeg medlem i Ryk & Reis,som startet da Hells Angels nektet klubbstarteren å bruke "Hells Hematt".Han ble blant annet innkalt til et møte med HA-gutan,men han så ikke særlig moro i å reise lange veger for å få juling.. Suspect
så "Ryk & Reis..

Så forøvrig et bilde av noen scooterguttær her på sida som kalte seg "Kjells Angels"...

...gid de lenge måtte leve i landet.. affraid

Vis Medlemmets Profil
Jeg er medlem av Sande Soltempel og Bålbrenner Motorsykkelunion. Har brent to bål, og det var artig, men så sluttet bålbrenneorganisatoren å organisere bålbrenning, og siden har det vært stillt her..

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Jeg er medlem av Sande Soltempel og Bålbrenner Motorsykkelunion. Har brent to bål, og det var artig, men så sluttet bålbrenneorganisatoren å organisere bålbrenning, og siden har det vært stillt her..

Og nå ser jeg at organisatoren lokker med bålpanne nedi Grimstad, så standarden har droppet litt, kan man vel si.

...men i fjor sa folk at det var uaktuelt etter 1. mai, og jeg har ikke hatt den enkleste vinteren og våren, så jeg antok at det ikke var noe poeng å gjøre mer...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
En manns antagelser er nok til å ødelegge et helt samfunn.... pale

Vis Medlemmets Profil
Jeg er medlem i MCE Tromsø.
Ja, åsså har jeg laget meg en uoffisiell klubb helt for meg selv; "BAN avd LV" Very Happy

Om vel en måneds tid håper jeg å kunne starte opp "Alpekusken på tur" (Fanken, det er stort sett hva jeg savner her i pannekakeland - Fjella..)

Vis Medlemmets Profil
Og så har vi Old Bikers på Hamar,de er AKTIVE...
se hjemmesida deres da vel...plutselig er de på dine kanter...
og Svein 2 er en av de ivrigste...

flower

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:Selv er jeg medlem i Ryk & Reis,som startet da Hells Angels nektet klubbstarteren å bruke "Hells Hematt".Han ble blant annet innkalt til et møte med HA-gutan,men han så ikke særlig moro i å reise lange veger for å få juling..

Så forøvrig et bilde av noen scooterguttær her på sida som kalte seg "Kjells Angels"...

...gid de lenge måtte leve i landet.. affraid

Tøffe disse?

http://www.healthangels.net/

Vis Medlemmets Profil
På ei MCside,erindrer ikke hvilken,har de en ytterst kyndig indianerhøvding som går i spinn som en snurrebass om noen begynner å nevne MC-klubber som agerer ,etter hans mening ,så merkelig at han antakelig bruker antidepressiva og bleier innimellom for å komme over sjokket..
Skal ikke tro det verste støtt han sukkerklumpen,har da hørt at enkelte klubber agerer noe a la Solan Gundersen,rolig som skjæra i tunet han..

...men når gubben er plaget av vriompeiser,kverulanter og misunnelsestjuver innenfor eget stengsel så.. affraid affraid

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:På ei MCside,erindrer ikke hvilken,har de en ytterst kyndig indianerhøvding som går i spinn som en snurrebass om noen begynner å nevne MC-klubber som agerer ,etter hans mening ,så merkelig at han antakelig bruker antidepressiva og bleier innimellom for å komme over sjokket..
Skal ikke tro det verste støtt han sukkerklumpen,har da hørt at enkelte klubber agerer noe a la Solan Gundersen,rolig som skjæra i tunet han..

...men når gubben er plaget av vriompeiser,kverulanter og misunnelsestjuver innenfor eget stengsel så.. affraid affraid

scratch ... nå lurer jeg litt på hvem det kan være? ... og hvilke vriompeiser  og kverulanter du mener? ... scratch  eller var det det motsatte scratch

Men ellers så er det en like idiotisk diskusjon som om refleks-vest øker synligheten eller ikke, eller om bråkete potter støyer mer enn ikke bråkete potter.

... og noen vil påstå at det ser ut til at æ like idiotiske diskusjoner scratch

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
intrudergubbe skrev:På ei MCside,erindrer ikke hvilken,har de en ytterst kyndig indianerhøvding som går i spinn som en snurrebass om noen begynner å nevne MC-klubber som agerer ,etter hans mening ,så merkelig at han antakelig bruker antidepressiva og bleier innimellom for å komme over sjokket..

scratch ... nå lurer jeg litt på hvem det kan være? ... og hvilke vriompeiser  og kverulanter du mener? ... scratch  eller var det det motsatte scratch

Men ellers så er det en like idiotisk diskusjon som om refleks-vest øker synligheten eller ikke, eller om bråkete potter støyer mer enn ikke bråkete potter.

Har sautjuen vært stygge med dere igjen?

Idiotiske diskusjoner skal man ikke kimse av,kan bli mye skøy ut av det.Selv likte jeg attgatt-tråden over there.Kan ikke forstå de ikke lot den gå videre uten legge seg opp i hva enkelte nisser kunne finne på å si santa

Innom og kikker litt med et halvt øye, men foruten gutta på alpetur så er det begredelige greier. La forresten merke til at møringen med s1000rrrr innrømmet at rrrrrrrr ikke var noen match for GS'ene når hårnålsvingene kom tett. HØRER du Haya?

jhn skrev:

Har sautjuen vært stygge med dere igjen?

Idiotiske diskusjoner skal man ikke kimse av,kan bli mye skøy ut av det.Selv likte jeg attgatt-tråden over there.Kan ikke forstå de ikke lot den gå videre uten legge seg opp i hva enkelte nisser kunne finne på å si santa

Innom og kikker litt med et halvt øye, men foruten gutta på alpetur så er det begredelige greier. La forresten merke til at møringen med s1000rrrr innrømmet at rrrrrrrr ikke var noen match for GS'ene når hårnålsvingene kom tett. HØRER du Haya?
Næh, trukke det ... men jeg bruker å styre unna hans innlegg, bare for sikkerhetsskyld.

Er det en atgatt-tråd som er stengt? Trur ikke jeg har fått med det ... merkelig i grunnen, jeg bruker å få med meg hvis det er noe opptøyer på gang scratch

La også merke til den innrømmelsen. Det er jo mange andre som også har gjort den samme erfaringen opp gjennom årene.
Apropos, jeg forstår ikke helt fasinasjonen for disse hårnålsvingene som mange har (ikke du nødvendigvis, bare ... mange) ... det blir jo nærmest full stopp, hva er artig med det?
Man bør vel i det minste kunne holde styrefart før man kan kalle det artig? ... det mene no iallfall æ!

Vis Medlemmets Profil
Tråden ble ikke stengt, men i all beskjedenhet så vil jeg si at den som fikk litt liv i den ble. santa

Enig, hårnåler er for kvinnfolk med langt hår

...hva en møring mener om det er knekkende likegyldig.

Hvis svingene kommer virkelig tett så er det en stor ulempe for GSen med det høye tyngdepunktet - det betyr at dekkenes linje må svinge mer enn på en RR sykkel med lavt tyndepunkt - for samme nedleggvinkel.

Dessuten - ved hårnålsvinger er det ofte ganske lang avstand mellom svingene - ofte flere hundre meter..... da betyr aks mye....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
KliffArne skrev: La forresten merke til at møringen med s1000rrrr innrømmet at rrrrrrrr ikke var noen match for GS'ene når hårnålsvingene kom tett. HØRER du Haya?

Hvis svingene kommer virkelig tett så er det en stor ulempe for GSen med det høye tyngdepunktet - det betyr at dekkenes linje må svinge mer enn på en RR sykkel med lavt tyndepunkt - for samme nedleggvinkel.

Dessuten - ved hårnålsvinger er det ofte ganske lang avstand mellom svingene - ofte flere hundre meter..... da betyr aks mye....

Dette er jo ganske artig i grunnen ... det finnes et utall eksempler på rr-tilhengere som forklarer teoretisk hvorfor en rr er best ... helt til de får en sånn åpenbaring som sunnmøringen fikk.
Forklaringene ser ofte fornuftige ut, men mange opplever det annerledes.
Hvor mange oppkavede rr-førere har ikke blitt frakjørt, med eleganse, på norske landeveier, av en eller annen småsmilende og nonchalant adventure-fører?
Det kryr av de.
Man ser det ganske tydelig om man ferdes en del langs de mest trafikkerte turistveiene våre.
Det er ikke høy toppfart som er den mest anvendelige egenskapen til en mc, ser det ut til, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å tro om man hovedsakelig ferdes på bane og motorveier.
Men du finner ut av det, du også ... en gang ... kanskje? clown

Det derre fysikk-resonnementet ditt så litt merkelig ut ved første øyekast ... jeg er ikke helt våken nå, men finner sikkert ut etter hvert hva som er feil .... scratch

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev: La forresten merke til at møringen med s1000rrrr innrømmet at rrrrrrrr ikke var noen match for GS'ene når hårnålsvingene kom tett. HØRER du Haya?

Dette er jo ganske artig i grunnen ... det finnes et utall eksempler på rr-tilhengere som forklarer teoretisk hvorfor en rr er best ... helt til de får en sånn åpenbaring som sunnmøringen fikk.
Hvor mange oppkavede rr-førere har ikke blitt frakjørt, med eleganse, på norske landeveier, av en eller annen småsmilende og nonchalant adventure-fører?
Det kryr av de.
Man ser det ganske tydelig om man ferdes en del langs de mest trafikkerte turistveiene våre.
Det er ikke høy toppfart som er den mest anvendelige egenskapen til en mc, ser det ut til, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å tro om man hovedsakelig ferdes på bane og motorveier.

Det derre fysikk-resonnementet ditt så litt merkelig ut ved første øyekast ... jeg er ikke helt våken nå, men finner sikkert ut etter hvert hva som er feil .... scratch

.... ta en titt på diverse filmer på YT - supermotard vs RR på f.eks en gokartbane - RR bare leker med motarden - som er uendelig mye kjappere enn en mastodont av en GS.

Dette er en typisk myte GS førere liker - og det kan vel hende de har truffet på en håpløs møring på en RR engang...

Den logikken var vel ikke så vanskelig å fatte? Jo høyere tyngdepunktet er jo lengre blir avstanden fra senter og ut ved en gitt vinkel. Det betyr mer styreutslag på samme svingen -og at hjulene får større radius gjennom svingen - dvs må kjøre lengre.... så må kompensere med mer fart - og dermed mer nedlegg - som forsterker den nevnte effekten ytterligere....en såkalt ond spiral.

Vis Medlemmets Profil
Bane er en ting men etter landeveien er det nok bedre med en sykkel en ikke må slippe styret med ene hånden-reise seg opp- vri kroppen -sjekke dødvinkelen -ned igjen-begynne svingen ..
dette er jo fakta når en har "liggesykkel" og skal rundt alpe-zikkzakkere..
På bane har en jo ikke biler-busser-sykkelister ol. Kommende andre veien..
Smal lett "rettoppogned" sykkel med en motor som kan trekke jevnt fra par tusen og en gearing som ikke er for lang på 1 gear er saken.
Dekkvalg i slike zikkzakkere er nesten uintressant da det meste sitter i 10-60kmh området på tørt.
klart en kan kjøre helt tulling mellom svingene men det er som regel andre der som hindrer fri fart..men vi vil vel overleve turen også????
han her er et godt eksempel på at en ikke trenger "det værste rr utstyret"

Vis Medlemmets Profil
Nå er vel den filmen et godt eksempel på idiotkjøring som jeg ikke hadde gjort uansett sykkel - 100km mellom syklister 0,5m fra dem....

Skal man kjøre fort må forholdene ligge til rette -dvs svært lite annen trafikk.

"smal og lett" er jo ikke akkurat en GS... Og hvorfor skal man sjekke dødvinkelen hvis man flår oppover - det kommer garantert ingen bakfra - i innbrems så setter man seg opp og sjekker veien oppover - som man ser er det goder strekker mellom svingene.... I krappe svinger oppover vil nok sykkelens nedleggsvinkel spille en rolle - GSen slår nedi lenge før enn RR.

Vis Medlemmets Profil
"Dødvinkelen" er der trafikken kommer i fra i krappe zikkzakker..
Poenget mitt er at det er annen trafikk etter veien som en MÅ ta hensyn til og da kan en ikke utnytte RR syklene max-samme med underlaget.
klart en kan sperre en strekning for trafikk men da er det jo "forvandlet" til banekjøring..

Men til syvende og sist er det den som er mest idiot som vinner..til det går dritt...

Edit:
JA -jeg har møtt mange idioter som kjører adv sykler, som det er et guds under at ikke har kjørt seg fordervet, virker som det er en trend blant mange om å ligge helt på grensen-en ser jo en økning blandt uhell/ulykker også..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:

Det kryr av de.

.... ta en titt på diverse filmer på YT - supermotard vs RR på f.eks en gokartbane - RR bare leker med motarden - som er uendelig mye kjappere enn en mastodont av en GS.

Dette er en typisk myte GS førere liker - og det kan vel hende de har truffet på en håpløs møring på en RR engang...

Den logikken var vel ikke så vanskelig å fatte? Jo høyere tyngdepunktet er jo lengre blir avstanden fra senter og ut ved en gitt vinkel. Det betyr mer styreutslag på samme svingen -og at hjulene får større radius gjennom svingen - dvs må kjøre lengre.... så må kompensere med mer fart - og dermed mer nedlegg - som forsterker den nevnte effekten ytterligere....en såkalt ond spiral.
Som sagt, forklaringene ser ofte fornuftige ut, men mange opplever det annerledes. Såpass mange at det ikke nytter å bortforklare det med dyktige/mindre dyktige førere og/eller håpløse sunnmøringer
Den største forskjellen på de sykkeltypene, sånn jeg ser det, er at .... la oss si på en typisk norsk landevei, som er såpass svingete at 90-100-110-120 føles litt ulovlig artig ut på en rr, eller hva som helst annet..
Litt adrenalinfremkallende og kanskje til og med litt stressende ... da sitter mange av disse adventure-førerne og plystrer "morning has broken" mens de gnir morrapjørset ut av øyekroken, med samme hastighet ... sånn jeg ser det.
Så kan du forklare til du blir blå hvorfor rr er "best", men mange konkluderer altså motsatt etter en lengre tur, både på normale svingete norske landeveier, og i Alpene ... hva kommer det av?
Kanskje det er noe i denne "myten"

Vis Medlemmets Profil
Har aldri blitt forbikjørt eller tatt igjen av en GS..... og aldri møtt en GS som kjører spesiellt fort.

Så hvis en normalt god RR kjører ligger litt imot grensa - så blir han garantert ikke forbikjørt av en GS som bare koser seg.
Og det har aldri du heller sett.

Er noen videoer der GS forfølger en RR sykkel - typisk at GS da kappkjører uten at RR vet om det.... og tar det tildels rolig.
Det en da ser et at GS blir laaangt bak strak det er mulig å gasse litt.... kjører man slik og normalt bra i innbrems og svinger - vil GSen måtte ha Rossi som fører for å henge på og ha mye høyere svinghastighet.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Helt enig, møringer skal man ikke høre for mye på. Og er det langt mellom svingene, så er det klart at busa'en din har en fordel.

Det du ellers skriver om tyngdepunkt og dekkenes linje etc.har jeg ikke hode til å argumentere mot.

Men at svinger som komme tett er noen som helst ulempe for traktoren min, stemmer ikke med virkeligheten. Det er nettopp på sånne veier du skulle slitt med å bli kvitt meg. Jeg har kjørt endel med ZX'en, og andre fremoverlente mopper, og må bare si at det var en stor overraskelse for meg å sette avgårde på Rudolf og oppleve hvor lettkjørt og svingvillig denne moppen er. Av utseende kan det jo se ut som man vil trenge hjelp for å ta den gjennom ei rundkjøring rabbit

Haya99 skrev:

Helt enig, møringer skal man ikke høre for mye på. Og er det langt mellom svingene, så er det klart at busa'en din har en fordel.

Det du ellers skriver om tyngdepunkt og dekkenes linje etc.har jeg ikke hode til å argumentere mot.

Men at svinger som komme tett er noen som helst ulempe for traktoren min, stemmer ikke med virkeligheten. Det er nettopp på sånne veier du skulle slitt med å bli kvitt meg. Jeg har kjørt endel med ZX'en, og andre fremoverlente mopper, og må bare si at det var en stor overraskelse for meg å sette avgårde på Rudolf og oppleve hvor lettkjørt og svingvillig denne moppen er. Av utseende kan det jo se ut som man vil trenge hjelp for å ta den gjennom ei rundkjøring  rabbit  

Det er jo akkurat det samme som alle andre også sier ... men man må visst oppdage det selv.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:

Har du lest igjen nå, Haien?
Du må teste litt også, vøttø Wink

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Men at svinger som komme tett er noen som helst ulempe for traktoren min, stemmer ikke med virkeligheten. Det er nettopp på sånne veier du skulle slitt med å bli kvitt meg. Jeg har kjørt endel med ZX'en, og andre fremoverlente mopper, og må bare si at det var en stor overraskelse for meg å sette avgårde på Rudolf og oppleve hvor lettkjørt og svingvillig denne moppen er. Av utseende kan det jo se ut som man vil trenge hjelp for å ta den gjennom ei rundkjøring  rabbit  

Litt morsomt å se , har kjørt indianeren litt over 3000 nå, makan til sving villig cruiser har jeg aldri kjørt. jeg har ikke kjørt mye rr men testa litt r1 og finni ut at det er en grei, men litt ustabil moppe som trengetr himla mye turtall for å dra.
Når det gjelder landevei med trafikk og ikke lange rett strekker følger rett fram traktoren godt. lekte litt med en triumph i dag og blei nødt til og gire ned til 5 for å følge han enkelte steder.
Så summa sumarum vil jeg si at det er hvordan moppen er bygd som avgjør hvordan den takler kjøring på svinger landevei etc, Roadmasteren har 2 grader rettere gaffelvinkel en f.eks chieftain, chief eller vintage dette har gjort den mye mer svingvillig en søstrene sine. Haya jeg ser meg ikke råd til demonstrere å ta jævelskapet på bane, men er sikker på at den ene og den andre hadde blitt overasket over hvilke egenskaper en cruiser på over 400 kg som har dreimomentet helt nede i kjelleren og videre oppover har. Har aldri kjørt gs men har testa yamaha xt 1200 og sett at den type sykler har noen fordeler også, så vær ikke skråsikker på at det ultimate er rr. mye går på sykkelen, og resten går på føreren alien

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next