Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

MC-klubber..MC-treff, mye rart og mye morro ,erfaringer og historier..og hvor er du ?

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

Så på reklamen på TV at Jordan nå kan hjelpe deg med når tiden er inne for å skifte tannbørste...

---tja,i min alder er problemet oftere hvor vi la gebisset i går kveld.... lol!

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev: La forresten merke til at møringen med s1000rrrr innrømmet at rrrrrrrr ikke var noen match for GS'ene når hårnålsvingene kom tett. HØRER du Haya?

...hva en møring mener om det er knekkende likegyldig.

Hvis svingene kommer virkelig tett så er det en stor ulempe for GSen med det høye tyngdepunktet - det betyr at dekkenes linje må svinge mer enn på en RR sykkel med lavt tyndepunkt - for samme nedleggvinkel.

Dessuten - ved hårnålsvinger er det ofte ganske lang avstand mellom svingene - ofte flere hundre meter..... da betyr aks mye....

Helt enig, møringer skal man ikke høre for mye på. Og er det langt mellom svingene, så er det klart at busa'en din har en fordel.

Det du ellers skriver om tyngdepunkt og dekkenes linje etc.har jeg ikke hode til å argumentere mot.

Men at svinger som komme tett er noen som helst ulempe for traktoren min, stemmer ikke med virkeligheten. Det er nettopp på sånne veier du skulle slitt med å bli kvitt meg. Jeg har kjørt endel med ZX'en, og andre fremoverlente mopper, og må bare si at det var en stor overraskelse for meg å sette avgårde på Rudolf og oppleve hvor lettkjørt og svingvillig denne moppen er. Av utseende kan det jo se ut som man vil trenge hjelp for å ta den gjennom ei rundkjøring  rabbit  

Litt morsomt å se , har kjørt indianeren litt over 3000 nå, makan til sving villig cruiser har jeg aldri kjørt. jeg har ikke kjørt mye rr men testa litt r1 og finni ut at det er en grei, men litt ustabil moppe som trengetr himla mye turtall for å dra.
Når det gjelder landevei med trafikk og ikke lange rett strekker følger rett fram traktoren godt. lekte litt med en triumph i dag og blei nødt til og gire ned til 5 for å følge han enkelte steder.
Så summa sumarum vil jeg si at det er hvordan moppen er bygd som avgjør hvordan den takler kjøring på svinger landevei etc, Roadmasteren har 2 grader rettere gaffelvinkel en f.eks chieftain, chief eller vintage dette har gjort den mye mer svingvillig en søstrene sine. Haya jeg ser meg ikke råd til demonstrere å ta jævelskapet på bane, men er sikker på at den ene og den andre hadde blitt overasket over hvilke egenskaper en cruiser på over 400 kg som har dreimomentet helt nede i kjelleren og videre oppover  har. Har aldri kjørt gs men har testa yamaha xt 1200 og sett at den type sykler har noen fordeler også, så vær ikke skråsikker på at det ultimate er rr. mye går på sykkelen, og resten går på føreren  alien    

Var nettopp på en tur rundt sør-sør norge med XXen til broderen.... den er ganske lettkjørt - men mangler jo endel punch ifht Busan - og Busan er mye bedre i svingene. Meeen - det var Harley -treff på Voss og jeg kjørte sammen med en Harley Roadglide med 1650 Screaming Eagle motor. Uhorvelig mye Harleys på veiene det skal de faen meg ha.... men man ser på manøverne at det faen ikke bare å slenge de ut og inn over den gule stripa - de må planlegge godt - legge seg ut dra på - og ha litt vei før det er helt trygt. Han hadde ingen mulighet til å følge i vanlig trafikk når jeg kjørte "normalt" så jeg måtte stadig vente han inn.... Og når man kjører bak så ser man at de sitter avslappet med beina strekt ut - temmelig behagelig - og det går rimelig unna også i svinger. Men problemet er bare at det ikke er mye å gå på - der XXen kunne hatt 50% mer fart før det ble kritiskt - ligger de på 90% av totalen.

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Var nettopp på en tur rundt sør-sør norge med XXen til broderen.... den er ganske lettkjørt - men mangler jo endel punch ifht Busan - og Busan er mye bedre i svingene. Meeen - det var Harley -treff på Voss og jeg kjørte sammen med en Harley Roadglide med 1650 Screaming Eagle motor. Uhorvelig mye Harleys på veiene det skal de faen meg ha.... men man ser på manøverne at det faen ikke bare å slenge de ut og inn over den gule stripa - de må planlegge godt - legge seg ut dra på - og ha litt vei før det er helt trygt. Han hadde ingen mulighet til å følge i vanlig trafikk når jeg kjørte "normalt" så jeg måtte stadig vente han inn....  Og når man kjører bak så ser man at de sitter avslappet med beina strekt ut - temmelig behagelig - og det går rimelig unna også i svinger. Men problemet er bare at det ikke er mye å gå på - der XXen kunne hatt 50% mer fart før det ble kritiskt - ligger de på 90% av totalen.

De harleyene er da hvertfall ute å kjører de, om så på en noe klumpete måte, det er jo no annet en busan din. Er den ikke brukanes ? affraid clown

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
Haya99 skrev:Var nettopp på en tur rundt sør-sør norge med XXen til broderen.... den er ganske lettkjørt - men mangler jo endel punch ifht Busan - og Busan er mye bedre i svingene. Meeen - det var Harley -treff på Voss og jeg kjørte sammen med en Harley Roadglide med 1650 Screaming Eagle motor. Uhorvelig mye Harleys på veiene det skal de faen meg ha.... men man ser på manøverne at det faen ikke bare å slenge de ut og inn over den gule stripa - de må planlegge godt - legge seg ut dra på - og ha litt vei før det er helt trygt. Han hadde ingen mulighet til å følge i vanlig trafikk når jeg kjørte "normalt" så jeg måtte stadig vente han inn....  Og når man kjører bak så ser man at de sitter avslappet med beina strekt ut - temmelig behagelig - og det går rimelig unna også i svinger. Men problemet er bare at det ikke er mye å gå på - der XXen kunne hatt 50% mer fart før det ble kritiskt - ligger de på 90% av totalen.

De harleyene er da hvertfall ute å kjører de, om så på en noe klumpete måte, det er jo no annet en busan din. Er den ikke brukanes ? affraid clown
Uff ja, de er ute å kjører.
Jeg kjørte meg en tur i går, og i en tunell møtte jeg tre HD'r. I alle fall den ene av de hadde raka rør ... knapt nok. Tunellen er ca 4 km lang, helt snorrett med 70 km/h, så det tar laang tid å møte noen.
Det var såpass høyt at det var ubehagelig inne i hjelmen.
Det er en del forgjengere og syklister i denne tunellen ... hadde jeg vært fotgjenger der i går, hadde jeg sporet opp fyren og brukt pungen (hans) som dB-killer.

Ellers ... det Haya prater om, jeg er ikke uenig. Jeg hadde selv en stygg utforkjøring med en cruiser, som jeg selv mener jeg hadde berget meg unna med en annen sykkel.
Men så lenge det går godt, er det trivelig med en god cruiser

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:

Ellers ... det Haya prater om, jeg er ikke uenig. Jeg hadde selv en stygg utforkjøring med en cruiser, som jeg selv mener jeg hadde berget meg unna med en annen sykkel.
Men så lenge det går godt, er det trivelig med en god cruiser
Sant det da, det er endel sykler på veien som overhode ikke ser kjørbare ut, men så står de ofte på Finn.no og med lav km stand...
Harley-eiere er vel de som kjører færrest km/år.. Kan jo ha en grunn ?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2