Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Æ lure f.eks. på ...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 5]

51 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 13:02

Man teller ikke med reinsdyra når man snakker om "innbyggere" i en kommune.. jocolor

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 13:26

@jhn var det Norkapptunnelen fotgjengeren gikk i Shocked
Nå er jeg enig med mekkeren at for og forbedre motor ytelser og karakteristikk må det ofte endres litt på eksos og som mekkern er jeg en av de som har gjort det (kjøpt og betalt haugevis med kroner) Mitt siste kjøp var Dr jekyll & Mr Hyde lovlig slip on, i jekyll modus har det gitt en mye finere lyd en original som hørtes ut som en jævlig metal klang, i hyde versonen blir det en litt dypere rummling som er nydelig å høre på samt 6 nm mer, hyde versonen er på maks 85 db og jekyll versonen er 10 db under.
Anlegget slår automatisk inn i jekyll modus mellom 50-80 km på 2 og 3 giret om man velger å kjøre i hyde modus sunny

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 13:48

@Cøståm: Er det Amerika-koffert-sykkern du har sånn variabelt eksos-annlegg på? Skrur det av-og-på halvbrenntbennsin-lokta og ?

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 13:55

ArcticTiger skrev:@Cøståm: Er det Amerika-koffert-sykkern du har sånn variabelt eksos-annlegg på? Skrur det av-og-på halvbrenntbennsin-lokta og ?
Ja det er koffert sykkern, men ikkeno lukt, ikkeno endring på forbruket heller bare litt mer pust i mottorn

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 14:05

custom skrev:@jhn var det Norkapptunnelen fotgjengeren gikk i Shocked
Nå er jeg enig med mekkeren at for og forbedre motor ytelser og karakteristikk må det ofte endres litt på eksos og som mekkern er jeg en av de som har gjort det (kjøpt og betalt haugevis med kroner) Mitt siste kjøp var Dr jekyll & Mr Hyde lovlig slip on, i jekyll modus har det gitt en mye finere lyd en original som hørtes ut som en jævlig metal klang, i hyde versonen blir det en litt dypere rummling som er nydelig å høre på samt 6 nm mer, hyde versonen er på maks 85 db og jekyll versonen er 10 db under.  
Anlegget slår automatisk inn i jekyll modus mellom 50-80 km på 2 og 3 giret om man velger å kjøre i hyde modus sunny
Nei, den er det bare turister som går/sykler gjennom.
Dette var Honningsvåg-tunellen ... der er det en god del lokale fotgjengere/syklister
Ellers ser jeg logikken i å bytte eksos når det gjøres for å forbedre ytelsene, men veldig ofte begrunnes det kun med bedre lyd ... så håper de at det ikke skal slå negativt ut på ytelsene.
Da er logikken borte ... på en måte

Bare for å ha det sagt ... jeg hører også forskjell på god og "dårlig" lyd.

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 14:54

Trollerud skrev:Man teller ikke med reinsdyra når man snakker om "innbyggere" i en kommune..  jocolor
Selvfølgelig ikke, men rein teller hverken som innbyggere eller turister ... det er sesongarbeidere.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 15:12

custom skrev:
ArcticTiger skrev:@Cøståm: Er det Amerika-koffert-sykkern du har sånn variabelt eksos-annlegg på? Skrur det av-og-på halvbrenntbennsin-lokta og ?
Ja det er koffert sykkern, men ikkeno lukt, ikkeno endring på forbruket heller bare litt mer pust i mottorn

Litt mer pust i mottorn er godt å ha, og ikke minst når man har noen kg å dra på! Godt å høre at den ikke lokter vondt da, det er irriterende å få belegg på tenna når man kjører bak de der "stor-gutan" Rolling Eyes

Og ellers er du fornøgd med ny-investeringen?

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 18:18

ArcticTiger skrev:
custom skrev:

Litt mer pust i mottorn er godt å ha, og ikke minst når man har noen kg å dra på! Godt å høre at den ikke lokter vondt da, det er irriterende å få belegg på tenna når man kjører bak de der "stor-gutan" Rolling Eyes

Og ellers er du fornøgd med ny-investeringen?

Åååå så du pleier å ligge bak å glise, siden du får belegg på tenna jocolor
Joda har hatt den snart 2 mnd å kjørt 6500 km er veldig fornøyd. 2 svakheter på den, når man står rolig med beina i bakken er den jævlig tung å håntere, men med en gang det er rull på`n er den som en fjær.
Åsså burde det vært revers på`n må se seg nøye om før mann stopper, men jeg hakke angra en dag cheers

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 19:50

knutk skrev:
jhn skrev:
Den jeg linket til fra Jula .. 19-110 Nm. 19 Nm, er ikke det ganske lite?
Jeg bladde kjapt i manualen, men fant ingen så lave moment. Veldig kjapt.
Om man drar til med 10-15 eller 19 Nm har vel ikke stor betydning?
Det er så lett at det er bare .... lett.
Mere enn 110 Nm er unødvendig ... hardere enn det gidder jeg ikke. clown

19 Nm er ikke stramt.
Har ikke sett på denne nøkkelen spesielt.
Men generelt: En momentnøkkel som spenner fra 19 til 110 vil mest sannsynlig være svært uberegnelig under 25NM (eller deromkring). En fjær sterk nok til å handtere 110Nm vil være så slapp i det laveste området at momentet ikke er til å stole på.
Verdien 25Nm i min uttalelse er nevnt på "synsen", og baserer seg på erfaring med momentnøkler med tilsvarende verdier.

Momentnøkkelen er mest til å stole på i sitt høyere område (nå har jeg bare handtert den rimligere enden på skalaen, aldri prøvd momentnøkler som koster det samme som en to-roms i Oslo Vest).
Derfor er det lurt å også ha en liten en med 1/4" pipe som tar moment mellom 10 og 25Nm.

Under 10Nm er momentet så svakt at ordinære klikk-nøkler ikke er til å stole på.
Har selv skruer på BMWen som skal helt ned til 3Nm, og noen 7Nm.
Har ikke invistert i slike momentnøkler (de er drittdyre), men jeg benytter 1 finger på torxnøkkelen for 3Nm og to fingre for 7Nm.
Det er nesten for galt, at du med dine kunnskaper og pedagogiske evner skulle ende opp her inne . Grunnleggende og saklig info.
Takker for det.
Da må jeg bare få bestilt et par nøkler.

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 29 Jul 2015 - 20:54

Da jeg kjøpte KTMen bladde jeg opp litt ekstra og fikk med et titananlegg fra powerpartskatalogen til KTM. Sammen med mapping kurerer det flat-spots i mellomregisteret som RC8R ble kritisert for i tester. Jeg er helt sikker på at lyden også er lavere enn originalt. santa

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 30 Jul 2015 - 7:43

Jeg lurer på om jeg skal selge bytte kjøpe litt mc snart...
trenger et "evighetsprosjekt" -Les HD(markedet går aldri tomt for deler). affraid
Må ha noe å fikle med i garasjen-japanere og koreanere de virker jo hele tiden(selv guttungen har ikke greid å kværke dem) og DET er jo ikke noe spennende... Sleep

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Æ lure f.eks. på ... on Man 3 Aug 2015 - 21:30

pelsen skrev:Da jeg kjøpte KTMen bladde jeg opp litt ekstra og fikk med et titananlegg fra powerpartskatalogen til KTM. Sammen med mapping kurerer det flat-spots i mellomregisteret som RC8R ble kritisert for i tester. Jeg er helt sikker på at lyden også er lavere enn originalt. santa

Lyden på den moppen din kan skremme fanden på flatmark, ihvertfall hvis det er inni en tunnel Suspect

63 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 6 Aug 2015 - 21:45

Æ lure på...

om jeg begynner å bli prinsippløs. Her om dagen stod det en Østlending på fisketorget i Bergen og fikk ikke start på moppen sin, startmotoren hadde tatt kveld.Ikke nok med at han var Østlending, på toppen av det hele kjørte han Harley med apehæng. Jeg hadde nok et svakt øyeblikk, for jeg hjalp han å trille den igang. Angret meg i det øyeblikket fanskapet startet, raka rør monkey

64 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 6 Aug 2015 - 21:48

KliffArne skrev:Æ lure på...

om jeg begynner å bli prinsippløs. Her om dagen stod det en Østlending på fisketorget i Bergen og fikk ikke start på moppen sin, startmotoren hadde tatt kveld.Ikke nok med at han var Østlending, på toppen av det hele kjørte han Harley med apehæng. Jeg hadde nok et svakt øyeblikk, for jeg hjalp han å trille den igang. Angret meg i det øyeblikket fanskapet startet, raka rør monkey

Hva var værst? Harley, raka rør, apeheng eller østlending ??? Suspect

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 6 Aug 2015 - 21:52

Palma skrev:

Denne må jeg tygge litt på, sånn at jeg ikke tråkker skjeivt og blir kastet ut alien

66 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 6 Aug 2015 - 22:18

KliffArne skrev:
Palma skrev:

Denne må jeg tygge litt på, sånn at jeg ikke tråkker skjeivt og blir kastet ut alien

Det har du allerede tråkket meget skjeft, kanskje over streken Evil or Very Mad Hadde sikker en lyr i forgassern??

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Æ lure f.eks. på ... on Lør 15 Aug 2015 - 22:17

Ny Luring i dag;

Fant en spiker i det nye bakdekket på Tigern idag. Jeg har hatt en skrue i bakdekket på Banditten jeg hadde og. Altså spiker/skrue i bakdekket på mottorsykkern 2 ganger på 10 år og ca 90.000 km.
Bil har jeg kjørt i 39 år, anslagsvis mellom 7-800.000 km, og jeg har aldri fått noen skrue/spiker i dekket. Ennå bilen i tillegg har dobbelt så mange dekk som mottorsykkern.

Hva kommer denne overhyppigheten av spiker/skruer i mc-dekk kontra bil-dekk av study ??

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Æ lure f.eks. på ... on Lør 15 Aug 2015 - 22:28

ArcticTiger skrev:........... Ennå bilen i tillegg har dobbelt så mange dekk som mottorsykkern.

Hva kommer denne overhyppigheten av spiker/skruer i mc-dekk kontra bil-dekk av study  ??

Det er fordi spikeren blir forvirret når den ser så mange dekk, og har problemer med å bestemme seg hvilket den skal sette seg i santa

Tror kanskje man kjører litt flere "tvilsomme" plasser med moppe, enn med bil?

69 Re: Æ lure f.eks. på ... on Lør 15 Aug 2015 - 22:31

ArcticTiger skrev:Ny Luring i dag;

Hva kommer denne overhyppigheten av spiker/skruer i mc-dekk kontra bil-dekk av study  ??

Hva det kommer av aner jeg ikke, men har nesten fått for vane å få et eller annet rask i bakdekket et par dager etter bytte. Evil or Very Mad Evil or Very Mad

punktert 3 ganger på bil (siste for 10 år siden)og 6 ganger på mc(3 ganger på 3 siste år)-begynt å ønske håndtverkere til helvete for slurvete omgang med selvborende skruer og spikere.

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 8 Okt 2015 - 10:34

Vet ikke om dette passer inn her,men leste i ei mc-blekke fra 2008 at Biltema ville satse hardt på MC-utstyr og at det ville bli priskrig til tusen...

..etter deres utvalg å dømme har vel krigen blitt avlyst.. bounce

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 0:44

Kan et fly ta av på et transportbånd? "Stillestående" ... om transportbåndet har samme farta som flyet normalt må ha for å lette? .... Om dere skjønner hva jeg mener? scratch

Ethvert forsøk på googling vil bli slått hardt ned på.

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 1:32

Faen jhn, nå lagde du krusedull i hjernen min, det der er mindfuck på høyt nivå. Neutral

På en måte så har jo ikke flyet hastighet til å lette? Men det har vel moment siden det er jo en del masse som eeegentlig forflyttes?

På en an måte, så har vel flyet oppdrift der det brøler avgårde på tredemøllen sin? Er jo ikke hjulene som bestemmer om det letter vel? Nei jeg tror det letter og at dette blir det nye på alle hangarskip fremover. clown

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 5:24

intrudergubbe skrev:Vet ikke om dette passer inn her,men leste i ei mc-blekke fra 2008 at Biltema ville satse hardt på MC-utstyr og at det ville bli priskrig til tusen...

..etter deres utvalg å dømme har vel krigen blitt avlyst.. bounce

Krigen ble ikke avlyst, men de få resterende bikerene som er, begynte å kjøre GS, så det ble slutt på behovet for reservedeler. Alt man trenger av mc-deler i disse dager er dekk, og jeg innbiller meg at BT har litt av dette, uten at jeg har sjekka?

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 8:10

Elolz skrev:Faen jhn, nå lagde du krusedull i hjernen min, det der er mindfuck på høyt nivå. Neutral

Jeg tror det er krusedull i hjernen på jhn, også. Kan et fly ta av stillestående Razz Razz Måtte isåfall vært en hånd-jager.

75 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 8:50

KliffArne skrev:
Elolz skrev:Faen jhn, nå lagde du krusedull i hjernen min, det der er mindfuck på høyt nivå. Neutral

Jeg tror det er krusedull i hjernen på jhn, også.  Kan et fly ta av stillestående Razz Razz Måtte isåfall vært en hånd-jager.

elller så må flyet stå med bremsene inne --- så tenkte jeg at det måtte være ett hel.... stort transportbånd men det er jo ingen som har sagt noe om størrelsen på flyet så - ja det kan lette hvis transportbåndet kommer opp i rett hastighet og hjulene er låst..... håndjagere kan ikke fly - det må du vite Kliff

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Similar topics

-

» Æ lure f.eks. på ...