Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Æ lure f.eks. på ...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 5]

76 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 15:48

Så jævla vanskelig dokker sku være ... stillestående i forholdt til terrenget rundt. Transportbandet har fart mot flyets kjøreretning

Vis Medlemmets Profil

77 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 16:06

jhn skrev:Så jævla vanskelig dokker sku være ... stillestående i forholdt til terrenget rundt. Transportbandet har fart mot flyets kjøreretning
Transportbåndet rygger?

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 16:20

jhn skrev:Så jævla vanskelig dokker sku være ... stillestående i forholdt til terrenget rundt. Transportbandet har fart mot flyets kjøreretning
annet enn at motoren må motvirke friksjonen i hjulene skjer ingenting...
Det er når lufthastigheten over bæreflatene på vingene blir stor nok at flyet kan ta av-eller at du har en motor propellkombo som gjør at du kan foreta en vertikal take off.

i dag er ikke ting helt som vi er vant til..

Vis Medlemmets Profil

79 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 17 Nov 2015 - 23:53

La oss trekke transportbåndteorien litt lengere..

Om man kjører en motorsykkel på et transportbånd som går i 130 km/t, mister man da lappen, selv om man egentlig står stille? confused

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 0:03

Elolz skrev:Faen jhn, nå lagde du krusedull i hjernen min, det der er mindfuck på høyt nivå. Neutral

På en måte så har jo ikke flyet hastighet til å lette? Men det har vel moment siden det er jo en del masse som eeegentlig forflyttes?

På en an måte, så har vel flyet oppdrift der det brøler avgårde på tredemøllen sin? Er jo ikke hjulene som bestemmer om det letter vel? Nei jeg tror det letter og at dette blir det nye på alle hangarskip fremover. clown

Skal ta med ideen når jeg blir flyger i US NAVY.
For det er helt sikkert at hvis jeg noen gang får omskolering, ja da skal jeg bli jagerflyger. På et amerikansk hangarskip drunken

Jompa, the wing Commander.

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 1:14

Vet ikke hva som skjer for tiden men i kveld fikk jeg dette spørsmålet av en kompis og påfølgende krusedull alien

"Tror du åmene veit at de skal bli sommerfugl? Eller lager de sånn kokong bare på måfå?"

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 8:11

Elolz skrev:Vet ikke hva som skjer for tiden men i kveld fikk jeg dette spørsmålet av en kompis og påfølgende krusedull alien

"Tror du åmene veit at de skal bli sommerfugl? Eller lager de sånn kokong bare på måfå?"
Jeg tror de er akkurat som kjærringa ... de begynner bare å hekle, og så ser hva det blir når de/hun er ferdig/lei.

Vis Medlemmets Profil

83 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 13:18

bikeridr skrev:La oss trekke transportbåndteorien litt lengere..

Om man kjører en motorsykkel på et transportbånd som går i 130 km/t, mister man da lappen, selv om man egentlig står stille? confused

Ikke hvis du kjører mot retninga på bandet, men andre veien..........

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 21:51

Jompa skrev:

Hvis de som måler sitter på båndet blir du tatt, sitter de på siden av båndet og måler deg så slipper du fri...
130 km/t på ett transportbånd er ganske mye fart i grunn....

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 18 Nov 2015 - 22:40

Okda skrev:
Jompa skrev:

Hvis de som måler sitter på båndet blir du tatt, sitter de på siden av båndet og måler deg så slipper du fri...

Da kan den som måler ikke komle lenge med apparaturet.

Vis Medlemmets Profil

86 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tor 19 Nov 2015 - 21:46

Jompa skrev:
Okda skrev:
Jompa skrev:

Da kan den som måler ikke komle lenge med apparaturet.

Hmm, kanskje like greit å holde seg her i en tidligere sovjetstat. Her er de ikke så voldsomt nøye på fartsgrenser (eller transportbånd). Har ved flere anledninger blitt forbikjørt av de hvit-gråe (Policija) når jeg selv flekker avgårde 20+ over gjeldende "fartsgrense"..

Vis Medlemmets Profil

87 Re: Æ lure f.eks. på ... on Tir 8 Des 2015 - 20:33

Æ.. eller er det jeg tru...lurer på :

Enkelte nettsjapper er tydeligvis ikke ute etter å tjene penger... Shocked

Sendte mail - fikk svar samme dag ,mailet tilbake om delenr og fraktpris.
Sendte forespørsel 2 ganger til, 0 svar på ei uke...
Tester EN gang til og så får jeg heller sanke deler fra flere andre.... Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 0:18

Jeg lurer på om jeg skal drite i japansk mc og kjøpe gammal oljelekk engelskmann, "krautmixer"eller støpejærnskomfyr fra "over there"..

Faen meg lettere å skaffe stempel til en BSA fra 1952 enn en yamaha motor fra 2002...

Bedritne moderne møkk...Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 8:26

Har du prøvd partzilla.com? Usikker på hvilken type/årsmodell motoren din er, men ser ut som at man kan få et stempel der for ca. 63 amerikanerpenger.

Vis Medlemmets Profil

90 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 8:38

inunf skrev:Har du prøvd partzilla.com? Usikker på hvilken type/årsmodell motoren din er, men ser ut som at man kan få et stempel der for ca. 63 amerikanerpenger.

Å jada sjekket der også...
http://www.partzilla.com/parts/detail/yamaha/YP-4SV-11631-00-00.html

men har funnet et par steder det ser ut til at de har- men det drøyer med svar på forespørslene...

Vis Medlemmets Profil

91 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 9:13

Sorry, det var oversize det jeg så. Kanskje jeg kan stille et dumt spørsmål siden dette virker å være tråden for dumme spørsmål? Hvor ømfintlig er en slik motor, kan man ha ett stempel som er 0,5 mm oversize og resten standard? Vil det fungere hvis man letter stempelet som er oversize slik at det veier det samme som de andre?

OEMparts ser ut til å ha: http://www.oemparts.no/store/oemparts/YA/YA4SV116310000

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 10:24

inunf skrev:Sorry, det var oversize det jeg så. Kanskje jeg kan stille et dumt spørsmål siden dette virker å være tråden for dumme spørsmål? Hvor ømfintlig er en slik motor, kan man ha ett stempel som er 0,5 mm oversize og resten standard? Vil det fungere hvis man letter stempelet som er oversize slik at det veier det samme som de andre?

OEMparts ser ut til å ha: http://www.oemparts.no/store/oemparts/YA/YA4SV116310000

1500+ for et stempel er litt "high".

Så lenge en balanserer denne vektforskjellen bør dette gå helt greit- spesielt ved "vanlig" kjøring.
Men hvis en skal tune motoren til max ytelse og levetid ,bør det være likt.

Kort og greit:
Ja det fungerer.

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 11:37

mekkern skrev:Jeg lurer på om jeg skal drite i japansk mc og kjøpe gammal oljelekk engelskmann, "krautmixer"eller støpejærnskomfyr fra "over there"..

Inkontinent engelskmann eller støpejern fra andre siden av dammen ja... Det kan være bra maskiner det, men skruesystemene de har på de greiene der gjør at ikke jeg orker dette i alle fall. De virrvaret man har av tomme-skruer frister ikke meg... Rolling Eyes

mekkern skrev:Faen meg lettere å skaffe stempel til en BSA fra 1952 enn en yamaha motor fra 2002...

Det er jo ikke noe problem å få tak i stempler, problemet ditt er at du ikke vil betale...  Laughing

mekkern skrev:Bedritne moderne møkk...Evil or Very Mad  

Det enkleste er å holde seg til luftkjølte motorer med maks 2 sylindre, ikke så mye som kan gå galt da... Cool

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 11:55

@Mortiz: Like mye kan gå galt selv om det er luftkjølt og bare to syllindre. Alt kan "rase". Ventiler knekker i luftkjølte 4-takts mottorer og. Og i 2-taktera er det ikke helt ukjennt med brennte stempler og skjærte syllindre Shocked  Det går til Hællvette uansett cheers

Vis Medlemmets Profil

95 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 11:57

Joda, men det er mye mindre av alt som kan gå galt, så det er som regel enklere og billigere å fikse. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 16:47

mortal skrev:

Det er jo ikke noe problem å få tak i stempler, problemet ditt er at du ikke vil betale...  Laughing

synes 2500,-for et stempel med krysspinne og ringer, pluss frakt begynner å bli LITT stiv pris...

for ikke snakke om 3500,- for en råde...

da ser jeg på alternativ.... pirat

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 22:20

Hmm....

2016 Triumph thruxton R ser faktisk litt lekker ut- tror den ikke lekker olje ...

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 22:44

Næh, denne synes jeg ikke mye om. Forrige versjon var fin, men denne her med USD-gaffel og en bakskjerm så høy at en motocrossmaskin blir misunnelig? Den kommer ikke inn hos meg i alle fall... Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

99 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 22:52

Nå er du bare vanskelig ... denne er fin  

.... men ikke denne?

Vis Medlemmets Profil

100 Re: Æ lure f.eks. på ... on Ons 9 Des 2015 - 23:04

Det stemmer, jhn, alle tre stemmer. pirat

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Similar topics

-