Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Søn 19 Jul 2015 - 21:20

Jeg var ute å kjørte bil i ettermiddag. På et tidspunkt tok jeg igjen tre biler som klint opp i ræva på en buss. Smal vei, men til gjengjeld var den ganske lang, så da er det vel greit ... 80 sone.
Bussen og bilene kjørte i ca 50 km/t. Det var en del møtende trafikk, så jeg ble liggende lenge bak.
De kjørte så tett at alle måtte forbikjøres i ett jafs.
Jeg var obs på at kanskje flere ville forbi bussen, og ga de tid til det.
Ingen gjorde tegn til å ville forbi.
Jeg blinket meg ut, skiftet kjørefelt. Jeg kjørte rolig forbi nestbakerste (nå bakerste) bil, en pen dame i passende alder.
Seg rolig opp på siden av bil nr. 2, en ung mørkhudet mann med to middelaldrende damer.
Da vrengte denne mannen bilen sin over til venstre, jeg ble presset av veien kort og godt.
Jeg fulgte grøfta noen meter før jeg stoppet med ca 50 slagside til babord.
Bilen bak stoppet, og den pene damen kom ut og spurte om det gikk bra.
Jeg vurderte en stund om skulle dåne elns, men lot det være.
De andre fortsatte ufortrødent videre.
Det gikk bra, både med meg og 14-åringen og bilen ... i alle fall ingen skader som tar glansen av de gamle.
Vi kjørte videre, sånn passe kokforbainna over at idioten ikke stoppet.
Men hva heter det? ... karma is a bitch? Etter et par minutter tok jeg dusten igjen, og kjørte bak han 5-6 mil, mens jeg lurte på hva han tenkte nå.
Jeg blinket litt med lysene og fløytet litt for å få han til å stoppe, uten at det hjalp.
Jeg smatt etterhvert forbi fyren, og fikk stoppet han. Både han og hans to eldre venninner nektet for ethvert kjennskap til historien i ganske ufine toner. Å bli skjelt ut på rogalandsdialekt er ingen høydare.
Jeg prøvde å være rolig og saklig, det nyttet ikke. Da vurderte jeg road rage-metoden, men sløyfet den.
Jeg brukte heller Palma-metoden. D&D ... før jeg mumlet noe om at han måtte nyte de siste timene med førerkort, og kjørte hjem.

Men alt dette blir for ubetydeligheter å regne ... jeg fikk både nr. og navn til den pene damen cheers

Vis Medlemmets Profil

2 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Søn 19 Jul 2015 - 21:25

Må si at jeg er både beæret og glad for å ha tilført din nordnorske språkdrakt et nytt begrep som er utrolig passende i endel sammenhenger. Men uansett opphav til uttrykket... Det var bra det gikk bra med deg passasjer osv. cheers Noen burde ikke hatt førerkort !

Vis Medlemmets Profil

3 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 6:26

Her er det, nok en gang, en som ikke har forstått mulighetene moderne teknologi kan bidra med. Selvsagt burde navn, telefonnummer og Facebookprofil til rogalendingen vært lagt ut her, så man kollektivt kunne dømme og mobbe en person -uten kjennskap til mer enn den enes versjon av saken.

Jeg synes nå kanskje blondinas navn og FB-profil skulle vært lagt ut også, slik at vi andre ikke risikerer å spise nedfallsfrukter, som jhn har vært og hygget seg med først..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 11:00

Trollerud skrev:Her er det, nok en gang, en som ikke har forstått mulighetene moderne teknologi kan bidra med. Selvsagt burde navn, telefonnummer og Facebookprofil til rogalendingen vært lagt ut her, så man kollektivt kunne dømme og mobbe en person -uten kjennskap til mer enn den enes versjon av saken.

Jeg synes nå kanskje blondinas navn og FB-profil skulle vært lagt ut også, slik at vi andre ikke risikerer å spise nedfallsfrukter, som jhn har vært og hygget seg med først..
Ja, jeg har forstått at det er normalen i dag, men jeg er ikke så moderne.

Damens identitet forblir hemmelig ... det var en pen, hyggelig, ansvarsfull og hjelpsom dame som fortjener en anstendig behandling.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 13:16

E trur hann jhn har drømmt.

Historien har så mange åpenbare mangler at det må være det som har skjedd.

Tipper damens identitet forblir hemmelig, også for jhn alien

6 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 16:06

Har også møtte den der Rogalandsdama - hu hadde følge av veninna og jeg kom fra deres høyre - for øvrig i samme kryss som jeg fikk full erstatniing for en Nissan som ble kondømert og da kjørte jeg inn under en lastebil uten respekt for vikepliktsregelene - så jeg visste hvordan reglene var akkurat der. Rogalandsdame nr 1 måtte delvis over på andre siden for å komme før meg og Rogalandsdame nr 2 måtte helt over på andre siden for å komme før meg.

Nå ville det seg sånn at vi skulle til samme sted så jeg drista med til å fortelle om at det var nettopp kommet en ny regel som ble kalt vikeplikt for trafikk fra høyre (tidligere viket vi ALLTID FOR ROGALANDSDAMER fra alle sider) men da blåste hun av meg an du si. Hu skulle ikke ha noe av noen endringer...... rogalendinger først og deretter vi lokale - en av grunnene til at vi kalle dem pissemaur her nedee når de ikke hører oss Twisted Evil

Jeg hadde for øvrig bil og ikke tohjuling den ganga.....

Vis Medlemmets Profil

7 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 16:55

Det er ikke så mange mottosykkelister som gidder å kjøre inn under lastebiler frivillig lenger. Husker godt dette var en trivelig gest fra vår side frem mot slutten av 1980-tallet, men da alle nye mottosykkler ble kapslet inn i mye og dyr plastikk, ble dette rett og slett for kostbart for de fleste, så den skikken døde etterhvert ut.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Man 20 Jul 2015 - 22:38

Trollerud skrev:Det er ikke så mange mottosykkelister som gidder å kjøre inn under lastebiler frivillig lenger. Husker godt dette var en trivelig gest fra vår side frem mot slutten av 1980-tallet, men da alle nye mottosykkler ble kapslet inn i mye og dyr plastikk, ble dette rett og slett for kostbart for de fleste, så den skikken døde etterhvert ut.

Duu, Trolle.... Nissan har aldri laga tohjulingen så langt jeg vet - ville ikke ha kjørt tohjuling inn under lastebiler jeg heller, men med en Nissan går det helt greit, det har jeg forsøkt.....

Vis Medlemmets Profil

9 Re: ¤#§&¤)sat&hel&%#!f&%f#! on Tor 27 Aug 2015 - 10:57

Et gammalt slagord til å lime på bakruta var
"Denne bilen er gammel men den er foran din..." e.l.

Ville vøri nå når je putrer framma nye BMW`er det gitt...

cherry elephant

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]