Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Avstand til forankjørende kjøretøy

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 6]

1 Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 9:46

Ofte legger bakenforkjørende kjøretøy seg altfor nær,er visst noe som heter tresekundersregelen..
Noen foreslår å slippe bilen forbi,er ikke bare bare hvis det for eksempel er midtdeler..
En blir avenogtell så forbanna at....

Å syns dekk ?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 12:05

Kjør med hagla på ryggen,så skal du se de legger seg lenger bak clown

Hater det selv.Noen ganger bremser jeg litt ned,og gir signal til at dem skal kjøre med lenger avstand,men det funker som regel ikke.Gi gass affraid

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 20:53

Sitat fra forsikringspapirer i forbindelse med påkjøring bakfra:
"Årsaken til at jeg krasjet i bilen foran meg var at forankjørende kjørte for nært bakenforkjørende kjøretøy" Razz

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 23:42

Æ får en sånn jævla svinkjæft og gjerne ei virtuell ørtæva hver gang æ mene nokka på den andre sida, men her inne e jo folk sånn passe apatisk at det burde greit. Det e no jævla dritt når de bak bit sæ fast i hemoroidan ... men det e jo ikke det æ forvente mæ ei ørtæva for å mene.
Ei anna problemstilling som ofte dukke opp i den sammenhengen e at den forakjørende skal snaske sæ ut av veien (no kommer snart ørtæva) Æ mene at om æ, eller du,  ligg på fartsgrensa, så må de som kommer bak og vil foreta sæ no ulovlig, som f.eks bryte fartsgrensa, så ikke forlang at æ, eller du, skal hoppe ut av veien.
Æ vet at det står i vegtrafikkloven, men det står også at den forbikjørende har ansvaret for at det foregår på en forsvarlig måte. .... så D&D sir æ bare.
Det blir annerledes om æ, eller du, ligg å daffe godt under fartsgrensa.

Det handle jo strengt tatt om vanlig folkeskikk.
Når man går bort etter fortauet og tar igjen ei gammel kjærring, så går man jo ikke bak å stange ho i ræva å rope "hei du ditt gamle låghalte skabberakkel, hut dæ unna vei for her kommer æ brøytanes og det e di fordømte plikt å sørge for at æ kan ferdes uhindra akkurat dit æ vil, i den farta æ vil. Hut dæ vekk.

No kan dokker starte klaskinga.

Sist endret av jhn den Ons 12 Aug 2015 - 23:47, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 23:43

Dobbel

Sist endret av jhn den Ons 12 Aug 2015 - 23:45, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 12 Aug 2015 - 23:44

Trippel

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 15:04

Æ da fell mye slags særlinger ætter vægom...haull dom seg 44 meter bak i 80 blir dom jo forsinket i to sekøunn æ jo tusenåeitt ute....
Svarte tyskere er de verste...og ett svænsk mærkje... Arrow Arrow What a Face

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 20:40

Jeg gir jamt faen om noen vil kjøre i hundreoghelvete-jeg bare slipper dem forbi så kjapt som mulig -eller de bare klemmer seg forbi....
hvis det er noe søl i veien eller laserkontroll forran så tar de seg av det så jeg slipper. cheers

Det er ikke noe jeg gidder å irritere meg over.

veier med midtleder og bli liggende bak -traktor/sykkelklubb/sliten bobil derimot... Evil or Very Mad

om jeg kjører bil eller mc spiller mindre rolle.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 21:24

En kompis fikk stopp på vogntoget sitt på E6 nord for Gardermoen den tiden de bygde ut veien der oppe. Kilometervis med midtdeler, og ingen plass for bilene bak å komme forbi.
-Jeg kjenner jeg kunne blitt stressa i en slik situasjon...

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 21:34

Joda, jeg gir også stort sett fan hva de gjør, men om de legger kloss opp i hekken og ligger der å stresser og presser på, blir jeg en smule irritert, og er lite villig til å hjelpe de fram i køa ... men jeg hindrer de ikke heller.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 21:45

Egentlig var det litt morsomt med sistebilen jeg hadde i Norge (alle kjøper konebil, jeg hadde mannebil som nr-2-bil).
En '86 Toyota LandCruiser, nesten helt fri for bulker og malt med kost. Den hadde en selvpustende "dausel" hvor minst halvparten av de 72 ponniene hadde kols.
Null-til-hundre: Kanskje - ned Trollveggen.
Kom det biler opp i ræva på meg (og det ikke var forbikjøringsmuligheter), var det bare å kakke bittelitt hardt på midtpedalen.. Somregel ble det da 27-sekunds-regelen på bakenforkjørende. Spesielt artig med her-kommer-jeg-typer i svarte hitler-kjelker bounce Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 13 Aug 2015 - 23:03

Hva er feil med norskregistrerte sjåfører. Kommer man til utlandet så ligger alle i en fin rekke i høyre felt og folk kjøre ut og forbi i venstre feltet og deretter inn igjen. Selv om neste forbikjøring er 300 meter lengre frem i forhold til den kjørende.....

Her i Norge ligger 80 % av bilistene i VENSTRE felt. Hvorfor idiotene på død og liv skal ligge i venstre felt aner jeg ikke men i høyre felt er det en og annen bil og venstre feltet er fullt! Det er klart at det er jo en bil 300 meter lenger fremme som man skal forbi men det er da 300 meter lenger frem og man skal da ta ham igjen....

Akkurat det samme - vi var 5 - 6 stykker på mc som tok igjen en "finere" folkevogn. Fyren synes visst jeg lå for nærme. Det var riktig nok midtdeler men på mc sikrer jo bare den at det ikke kommer motgående så der hvor det er plass er det jo helt ok å kjøre forbi - hvis neket vi tar igjen vil tilpasse seg. Fyren "blinka" med bremselysene så da kjørte jeg bare forbi på venstre side. Det var jo plenty plass men da var det slutt på den plassen. Fyren sperra for resten av gjengen så det var like før jeg stoppa midt i veien på pur faenskap.....

Er vi virkelig politi alle samma der ute? Det mest underlige er at endringen skjer i det øyeblikket grensa passeres.... Alle kjører på utenlansk vis før grensa passeres men her hjemme skal ingen komme frem før meg.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Fre 14 Aug 2015 - 1:06

Har en stadig problemer med at biler ligger for tett innpå bak så kjører man for sakte. Vri holk. Og få deg en sykkel som kan kjøres skikkelig - disse custom syklere skulle vært forbudt -ser de stadig lager kø....

OKDA - på motorvei du har helt rett det er et helvete..... og blir stadig værre.

I 2013 kjørte jeg opp til ACR mer Touran 105hk med stor henger - da var det veldig ok med litt samarbeid-selv om det var sjeldent- ved forbikjøring gitt.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Fre 14 Aug 2015 - 7:28

Enig med siste taler.

Må si som ho sa; "E førrstår spørrsmåle, menn ka e problemet?"

15 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 15 Aug 2015 - 22:26

Hm - sorry men er det ikke en litt meningsløs gjeng dette her ----- kjedelig å legge ut noe meldinger når alle bare leser og ingen gidder å trykke litt på tastaturet med respons Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 15 Aug 2015 - 22:45

Okda skrev:Hm - sorry men er det ikke en litt meningsløs gjeng dette her ----- kjedelig å legge ut noe meldinger når alle bare leser og ingen gidder å trykke litt på tastaturet med respons Twisted Evil

De fleste kan vel nikke gjenkjennende til innlegget ditt?

hadde det vært noe mer kontroversielle meninger og inneholdt litt vold,avstraffelse og faenskap hadde det nok glimtet til... clown

Kan jeg foreslå noe så kjekt som loddebolt med lynlim i 2ern og SÅ sette i kontakta? What a Face

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 15 Aug 2015 - 22:59

mekkern skrev:
Okda skrev:Hm - sorry men er det ikke en litt meningsløs gjeng dette her ----- kjedelig å legge ut noe meldinger når alle bare leser og ingen gidder å trykke litt på tastaturet med respons Twisted Evil

hadde det vært noe mer kontroversielle meninger og inneholdt litt vold,avstraffelse og faenskap hadde det nok glimtet til... clown

Kan jeg foreslå noe så kjekt som loddebolt med lynlim i 2ern og SÅ sette i kontakta? What a Face

Ville det skape flere meninger og engasjere flere til respons?

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 15 Aug 2015 - 23:06

Okda skrev:
mekkern skrev:

Ville det skape flere meninger og engasjere flere til respons?

Muligens ikke hvis du benytter loddebolten på egenhånd.... lol!

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 15 Aug 2015 - 23:30

Jo, litt kjedelig er det, men kan det komme av at man legger ut kjedelige meldinger

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 7:29

jhn skrev:
Jo, litt kjedelig er det, men kan det komme av at man legger ut kjedelige meldinger

Det kan nok hende, men jeg hadde vel regna med at noen hadde blitt i hvert fall litt provosert når jeg beskrev forbikjøring når det er midtdelere. Det er vel en gul-vest diskusjon som skal til - eller kanskje en oppblåsbar pålagt redningsvest i rosa farge------

På den andre siden så blir ikke denne siden bedre enn det vi som er registrert her gjør den til og når de aller fleste diskusjoner dreier seg om noen høytflygende økonomiske argumenter som kun ett fåtall orker å sette seg inn i, langt mindre ta del i, så blir det ikke mye fart i tur og annet tull ......

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 9:00

[quote="Okda"]
Det kan nok hende, men jeg hadde vel regna med at noen hadde blitt i hvert fall litt provosert når jeg beskrev forbikjøring når det er midtdelere.

Det er lov det så sant det ikke er skiltet med forbikjøring forbudt- og det skjer til venstreside av forankjørende.

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 9:17

Okda skrev:  
jhn skrev:

Det kan nok hende, men jeg hadde vel regna med at noen hadde blitt i hvert fall litt provosert når jeg beskrev forbikjøring når det er midtdelere.
Jeg hadde forventet mye pepper for mitt første innlegg i tråden ....  det innlegget har vel på en måte motsatt fortegn ifht ditt.
Jeg har tidligere "ment" noe lignende ... møtte litt motstand da, kan du si.
Etter hva jeg har forstått, er det kritikk av mc-førere og forslag om å begrense "retten" til å bedrive villmannskjøring som er det værste man kan gjøre på et mc-forum.
Det fører ofte til massiv fordømmelse, idiotstempel eller stillhet og nærmest utfrysning.
Hadde jeg foreslått at mc'r skulle vært fristillt fra alle trafikkregler hadde jeg antagelig blitt genierklært av et samlet mc-miljø. ...  selv på "den andre siden" ... der all fornuft er samlet .

Okda skrev: På den andre siden så blir ikke denne siden bedre enn det vi som er registrert her gjør den til og når de aller fleste diskusjoner dreier seg om noen høytflygende økonomiske argumenter som kun ett fåtall orker å sette seg inn i, langt mindre ta del i, så blir det ikke mye fart i tur og annet tull ......

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 9:42

Når jeg kjører mc (ja det hender faktisk) så driter jeg stort sett hvoran andre kjører - for jeg unngår motorvei - og ser enhver annen ekvipasje som en utfording til en god forbikjøring og anledning til å vri litt...... og tar en forbikjøringene straks så irriterer man seg ikke og etter endt tur har man følelsen av å ha kjørt i sitt eget tempo og etter sine egne regler. Det er også lettere å unngå radar da man blir varslet.

Med bil er det værre - men prøver å gjøre det samme da - som nevnt værst er kjøringa på 4-felts - da alle ligger i venstre....og gjør de ikke de legger de seg ut foran en som kommer bakfra i høyere hastighet selv om de ikke trenger det.... da koker det.....

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 10:27

jhn skrev:
Etter hva jeg har forstått, er det kritikk av mc-førere og forslag om å begrense "retten" til å bedrive villmannskjøring som er det værste man kan gjøre på et mc-forum.
Det fører ofte til massiv fordømmelse, idiotstempel eller stillhet og nærmest utfrysning.
Hadde jeg foreslått at mc'r skulle vært fristillt fra alle trafikkregler hadde jeg antagelig blitt genierklært av et samlet mc-miljø. ...  selv på "den andre siden" ... der all fornuft er samlet .

Litt pussig det i grunnen....
Hvis man stiller spørsmål om "kyllingstriper" og pissekonkurransen rundt dette eller hva som er "målet" på/som en god mc-fører så gjelder dette alltid fortest og raskest.
Hvis man vil ha litt margin på kjøringen etter vei så har man stagnert, for en skal jo "pushe grenser" og en oppnår tydeligvis en form for status med å strekke strikken nær bristepunktet.
Men opptatt av sikkerhet er man merkelig nok.....(mulig det bare gjelder elektronisk utstyr med 3 bokstaver?)

Angående forbikjøring i "samme felt" ved midtleder bør det nok utføres litt mer aktsomt enn denne utgaven:

Eksempel kjøring som visst er ok på "fornuftsiden" som du kalte det:
sjekk passeringa på 0,31min på filmen, samme fil -er ikke mye sideveis bevegelse før det hadde smelt brukbart.....

4-Felts motorvei med "jeg skal ligge i venstre felt samme faen" syndrom er en grunn til irritasjon ja... No No

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 10:42

[Forbereder meg på innkommende skyts]Jeg må medgi at jeg pleier å ligge i venstre fil,men prøver ihvertfall å legge meg inn til høyre hvis det kommer en med raskere sykkel enn meg (noe de aller fleste har) clown Bare så vannvittig irriterende med bilister som varierer farten sin på motorveien.Og en ting til:Er det bare meg som reagerer når folk kjører forbi en da en ligger i høyre fil for så og legge seg forran og begynner å kjøre saktere enn deg?Hva er vitsen med det?!Hvis det bare har skjedd en gang,hadde jeg ledd av det,men det skjer til stadighet.Og nei,jeg har ikke en million antenner eller ekstra speil på bilen. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 6]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next