Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Avstand til forankjørende kjøretøy

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 6]

101 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 1 Sep 2015 - 21:54

[quote="jhn"][quote="mekkern"]
jhn skrev:

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.[/i]

... med ekstra fokus på et par ord.

--- JEG forstår dette slik at dersom det er nødvendig for at den bakenforliggende skal komme forbi så skal den forankjørende hjelpe til og om nødvendig kjøre til siden og slippe forbi.... - en traktor har for eks ikke lov til å ligge foran en lang kø uten å kjøre ut til siden og slippe forbi, det samme gjelder sykler og andre som kjører seinere enn den ordinære trafikken som tar igjen forankjørende. ett godt tegn på det er at det samler seg opp biler - mer enn en - bak den som ligger først......

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 1 Sep 2015 - 22:17

Okda skrev:
jhn skrev:
mekkern skrev:
jhn skrev:

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.[/i]

... med ekstra fokus på et par ord.

--- JEG forstår dette slik at dersom det er nødvendig for at den bakenforliggende skal komme forbi så skal den forankjørende hjelpe til og om nødvendig kjøre til siden og slippe forbi.... - en traktor har for eks ikke lov til å ligge foran en lang kø uten å kjøre ut til siden og slippe forbi, det samme gjelder sykler og andre som kjører seinere enn den ordinære trafikken som tar igjen forankjørende. ett godt tegn på det er at det samler seg opp biler - mer enn en - bak den som ligger først......

Traktor og sykkel ja. Men jeg har hele tiden sagt at saktegående kjøretøy har plikt til å slippe folk forbi ... for å ikke være til unødig hinder og plage for andre.  
Men når trafikken går greit unna, vil man etterhvert komme til et punkt hvor det er den forbikjørende som er til hinder og plage. Vil man ikke?

Vis Medlemmets Profil

103 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 7:14

jhn skrev: 
Men når trafikken går greit unna, vil man etterhvert komme til et punkt hvor det er den forbikjørende som er til hinder og plage. Vil man ikke?

Det er for så vidt riktig, men hvem skal vurdere dette punktet? DU? eller de som ligger foran? han som vil forbi? eller skal vi si at regelverket er det riktige og eventuell håndhevning av dette skal politiet ordne?
Så trenger ikke du som fører å ta stilling til dette, men heller slappe litt av..... cheers

Vis Medlemmets Profil

104 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 8:25

mekkern skrev:
jhn skrev: 

Det er for så vidt riktig, men hvem skal vurdere dette punktet? DU? eller de som ligger foran? han som vil forbi? eller skal vi si at regelverket er det riktige og eventuell håndhevning av dette skal politiet ordne?
Så trenger ikke du som fører å ta stilling til dette, men heller slappe litt av..... cheers
Alle skal vel til enhver tid vurdere det ...hva som er mest hensiktsmessig i forhold til god trafikkflyt.
Det er ikke mest hensiktsmessig  at bilene i nesten-køa etter tur skal slakke av og ødelegge flyten
Regelverket ... hvis folk hadde fulgt det, hadde ikke vi diskutert dette. Da hadde den forbikjørende ventet til det var forhold til å kjøre forbi på en safe måte, uten å kreve at alle andre skal vike
Du misforstår hvis du tror jeg har tenkt å håndheve noe regelverk ... jeg ønsker bare å kjøre av gårde med minst mulig innblanding av andre trafikanter, og være til minst mulig hinder for andre ... da slapper jeg mest av.
Når er jeg til minst hinder ... når jeg bremser opp alle bak meg, eller når jeg lunter av gårde i den vanlige farta som 90% av oss gjør? (fartsgrensa +10 er vel ganske standard)

Vis Medlemmets Profil

105 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 19:59

Egentlig er det vel så enkelt at dersom det bygger seg opp en kø av 3 eller flere biler så kjører den forreste seinere enn den jevne trafikken og bør slippe forbi. En bil bak kan alltids komme forbi eller gi signal til den første om at han vil forbi. Ofte kjører en og to biler forbi uten videre og så kommer det en pingle som ikke tør og da blir det for utfordrende for nr 3 og resten å kjøre forbi.

Med andre ord 3 biler bak er nok for at første bil bør begynne å tenke seg litt om hva han skal gjøre......

--- mener jeg ganske sterkt.

Vis Medlemmets Profil

106 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 20:30

Okda skrev:

Egentlig er det vel så enkelt at dersom det bygger seg opp en kø av 3 eller flere biler så kjører den forreste seinere enn den jevne trafikken og bør slippe forbi. En bil bak kan alltids komme forbi eller gi signal til den første om at han vil forbi. Ofte kjører en og to biler forbi uten videre og så kommer det en pingle som ikke tør og da blir det for utfordrende for nr 3 og resten å kjøre forbi.

Med andre ord 3 biler bak er nok for at første bil bør begynne å tenke seg litt om hva han skal gjøre......

Det er en god holdning.Personelig reagerer jeg ved fire clown

Vis Medlemmets Profil

107 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 20:35

FastFreddie skrev:
Okda skrev:

Har ikke opplevd å ha biler bak uten at jeg er stuck i en kø så jeg vet ikke så mye om å lage kø men har tatt igjen mange køer og vet at ved 3 - 4 biler bak så legger man seg bare inn og blir liggende og da er første og andre bil skyldig.

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 22:17

Okda skrev:
FastFreddie skrev:
Okda skrev:

Har ikke opplevd å ha biler bak uten at jeg er stuck i en kø så jeg vet ikke så mye om å lage kø men har tatt igjen mange køer og vet at ved 3 - 4 biler bak så legger man seg bare inn og blir liggende og da er første og andre bil skyldig.
Det er jo en del mennesker som har respekt for loven, og det synes jeg de skal få lov til uten å bli kalt pingle ... uten å påstå at jeg er en av de. Jeg personlig har vel aldri laget en kø. Jeg er også ganske kjapp til å smette forbi de fleste, men jeg mener ikke at de skal slakke av. Det er mitt ansvar å sørge for at min forbikjøring er trygg.
Ellers er jeg enig i at man burde slakke av, og slippe de bak forbi om man lager kø ... jeg er bare litt uenig/usikker på hvor pliktig man er til å gjøre det. Spesielt om farta og flyten er ok og man ligger et stykke bak i nesten-køa.
Jeg mener, ganske sterkt, at dere overvurderer hvor stor denne plikten er.

Husk, jeg prater hele tiden om trafikk som har en akseptabel fart for de fleste av oss.
Da er det jo på en måte bil nr. 2-3-4-5 osv som er skyld i køa.
De har lyst til å ligge fremst men har ikke baller eller motor til å komme seg forbi uten hjelp.
... er det kanskje det som er problemet deres også? clown

Vis Medlemmets Profil

109 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 2 Sep 2015 - 22:58

jhn skrev:
Okda skrev:
FastFreddie skrev:
Okda skrev:

Det er jo en del mennesker som har respekt for loven, og det synes jeg de skal få lov til uten å bli kalt pingle ... uten å påstå at jeg er en av de. Jeg personlig har vel aldri laget en kø. Jeg er også ganske kjapp til å smette forbi de fleste, men jeg mener ikke at de skal slakke av. Det er mitt ansvar å sørge for at min forbikjøring er trygg.
Ellers er jeg enig i at man burde slakke av, og slippe de bak forbi om man lager kø ... jeg er bare litt uenig/usikker på hvor pliktig man er til å gjøre det. Spesielt om farta og flyten er ok og man ligger et stykke bak i nesten-køa.

Husk, jeg prater hele tiden om trafikk som har en akseptabel fart for de fleste av oss.
De har lyst til å ligge fremst men har ikke baller eller motor til å komme seg forbi uten hjelp.
... er det kanskje det som er problemet deres også?  clown

Den som legger seg bak og gjør at det oppstår lang kø er pingler. Jeg mener de da bør ligge langt bak og slippe forbi i stedet for å ligge og sperre bak første bil. enig i at det er 2 - 5+ som lager køa men den dannes bak nr 1.

du sier så kjekt Husk at jeg prater om trafikk som har akseptabel fart for de fleste. Tegnet på at de fleste ønsker å kjøre fortere enn førstemann er jo at de tar igjen førstemann. De kjører fortere enn ham.

Vis Medlemmets Profil

110 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 0:59

Okda skrev:
jhn skrev:
Okda skrev:
FastFreddie skrev:
Okda skrev:

... er det kanskje det som er problemet deres også?  clown

Den som legger seg bak og gjør at det oppstår lang kø er pingler. Jeg mener de da bør ligge langt bak og slippe forbi i stedet for å ligge og sperre bak første bil. enig i at det er 2 - 5+ som lager køa men den dannes bak nr 1.

du sier så kjekt Husk at jeg prater om trafikk som har akseptabel fart for de fleste. Tegnet på at de fleste ønsker å kjøre fortere enn førstemann er jo at de tar igjen førstemann. De kjører fortere enn ham.
Åh ... synes du det var kjent sagt. Takker for det.
Men jeg kan kanskje omformulere det litt. De fleste ligger vel rundt 85-90 i 80 - sone. Det burde være akseptabelt for de fleste, og er det også. Men en god del kjører også fortere enn det og vil ta igjen "de fleste". Da vil det oppstå ei kø etterhvert.
Om man ligger på grensa + 5 - 10 km/t så er det bak som lager kø, og i følge reglene skal de jo ligge 66 meter + bak forankjørende. Da er det plass til å tråkke seg forbi for de som måtte ønske det ... og har baller store nok.
De må avpasse farten etter egen ballestørrelse ... andre skal ikke ikke måtte avpasse farten etter dine små baller.

Er denne påståtte vikeplikten til den forbikjørte viktigere enn plikten til å opptre aktsomt og hensynsfullt, følge fartsgrensene, foreta trygge forbikjøringer?
Det er en litt merkelig og bakvendt rangering av plikter.
Om man mener at forbikjøringer ikke er trygt der og da. har men vel også plikt til å ikke oppfordre til det?
Man har jo plikter i forhold til møtende trafikk også.
Vi kan jo dra den enda lenger også ... i henhold til norsk lov er det ikke lov å oppfordre, og langt mindre medvirke til lovbrudd ... helt uavhengig av vegtrafikkloven.

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 8:07

Men jeg kan kanskje omformulere det litt. De fleste ligger vel rundt 85-90 i 80 - sone. Det burde være akseptabelt for de fleste, og er det også. Men en god del kjører også fortere enn det og vil ta igjen "de fleste". Da vil det oppstå ei kø etterhvert.
Om man ligger på grensa + 5 - 10 km/t så er det bak som lager kø, og i følge reglene skal de jo ligge 66 meter + bak forankjørende. Da er det plass til å tråkke seg forbi for de som måtte ønske det ... og har baller store nok.
De må avpasse farten etter egen ballestørrelse ... andre skal ikke ikke måtte avpasse farten etter dine små baller.

Er denne påståtte vikeplikten til den forbikjørte viktigere enn plikten til å opptre aktsomt og hensynsfullt, følge fartsgrensene, foreta trygge forbikjøringer?
Det er en litt merkelig og bakvendt  rangering av plikter.
Om man mener at forbikjøringer ikke er trygt der og da. har men vel også plikt til å ikke oppfordre til det?
Vi kan jo dra den enda lenger også ... i henhold til norsk lov er det ikke lov å oppfordre, og langt mindre medvirke til lovbrudd ... helt uavhengig av vegtrafikkloven.

Jaja og hvis du kjører i 110 i 80 sona og det bygger seg opp kø bak så er det noen som råkjører. Det var ikke måte på konstruksjoner du lager.

Er dette så vanskelig? Kommer det opp 3 - 4 biler bak deg så er det på tide å tenke på om du skal slippe forbi? Det er ikke verre enn at du slakker litt på farten når det er en anledning? Er det mer enn 3 - 4 biler bak så mister du oversikten over hva som skjer bak køa du lager og det kan tenkes at det er noen som ønsker å kjøre fortere enn du gjør. De har kanskje en Gps som viser eksakt fart og ser at du ligger i 75 i stedet for de 85 du tror du kjører. Kanskje de vil kjøre 95 - på GPSen - måtte vårherre forby - i tillegg til møndighetan....

Du får kjøre som du vil, jeg møter deg neppe på veien så det blir jo opp til deg om du ønsker å fremstå som en sta gammel mann med hatt som faktisk er så perfekt at alle andre bør kjøre som du gjør eller om du vil opptre smidig i trafikken og få respekt, smil og hilsen i det du slipper de andre sjåførene forbi. Farten din bestemmer du selvfølgelig selv.

Vis Medlemmets Profil

112 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 9:24

Okda skrev:

Det er en litt merkelig og bakvendt  rangering av plikter.

Jaja og hvis du kjører i 110 i 80 sona og det bygger seg opp kø bak så er det noen som råkjører. Det var ikke måte på konstruksjoner du lager.

Er dette så vanskelig? Kommer det opp 3 - 4 biler bak deg så er det på tide å tenke på om du skal slippe forbi? Det er ikke verre enn at du slakker litt på farten når det er en anledning? Er det mer enn 3 - 4 biler bak så mister du oversikten over hva som skjer bak køa du lager og det kan tenkes at det er noen som ønsker å kjøre fortere enn du gjør. De har kanskje en Gps som viser eksakt fart og ser at du ligger i 75 i stedet for de 85 du tror du kjører. Kanskje de vil kjøre 95 - på GPSen - måtte vårherre forby - i tillegg til møndighetan....
Da bør jo alle kjøre med blinklyset på, og to hjul i grøfta kontinuerlig .... det kan jo være noen langt der bak som vil forbi  clown
Du må følge med hva jeg sier ... jeg har i nærmest hvert eneste innlegg presisert at jeg ikke snakker om de som kjører sakte ... under fartsgrensa. Uansett hva du måler farta med. Forstår du ikke? Kan du ikke lese? Hvorfor kan du ikke forholde deg til det jeg sier?
Okda skrev:[Du får kjøre som du vil, jeg møter deg neppe på veien så det blir jo opp til deg om du ønsker å fremstå som en sta gammel mann med hatt som faktisk er så perfekt at alle andre bør kjøre som du gjør eller om du vil opptre smidig i trafikken og få respekt, smil og hilsen i det du slipper de andre sjåførene forbi. Farten din bestemmer du selvfølgelig selv.
Jeg har også sagt ... flere ganger ... at dette er et "problem" som ikke angår meg i særlig stor grad. Det er ganske sjelden jeg blir tatt igjen av noen som helst, og de jeg tar igjen kjører jeg forbi uten noe særlig mikk-makk, de behøver ikke slakke av for min del. .... og det eneste hodeplagget jeg bruker er motorsykkel-hatten.
Det er jo helt håpløst å diskutere med folk som ikke følger med.

Sannsynligheten for at du har møtt/vil møte meg er mye større enn du aner ... så bare hold fingeren klar blinklys-bryteren og følg med i speilet ... din pingle  affraid

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 10:14

[quote="jhn"][quote="Okda"]
... så bare hold fingeren klar blinklys-bryteren og følg med i speilet ... din pingle  affraid

pøh du tar meg aldri igjen - ingen gjør det! Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

114 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 17:10

jhn skrev:....og i følge reglene skal de jo ligge 66 meter + bak forankjørende.....

Ifølge reglene, for dem som er opptatte av sånne, så skal du ligge så lang bak forankjørende at den som er bak deg igjen har god plass til å komme forbi deg og legge seg inn mellom deg og forankjørende.

Så det, så. afro

115 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 17:50

KliffArne skrev:
jhn skrev:....og i følge reglene skal de jo ligge 66 meter + bak forankjørende.....

Ifølge reglene, for dem som er opptatte av sånne, så skal du ligge så lang bak forankjørende at den som er bak deg igjen har god plass til å komme forbi deg og legge seg inn mellom deg og forankjørende.

Så det, så. afro
Javisst, og det er jo en fornuftig regel.
Men 3-sekundersregelen har vi vel alle hørt om? Hæ?
Det er jo også en fornuftig regel som det syndes litt for mye med. Jeg har selv fått trykket inn grillen fordi han foran meg lå altfor nært meg
Etter en lang dags knoting med kalkulator og penn og papir har jeg funnet ut at 80 km/t er ca 22 m/s ... etter enda en dags knoting fant jeg ut at 22 m/s i 3 sekunder blir ca 66 meter.
Om det kommer en kar inn i mellom må man jo bare justere litt på farta et lite øyeblikk. Det er man pliktig til ... så det så
Det plager meg overhodet ikke.

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 18:22

Kom forresten til å tenke på at det skjer jo at jeg slakker litt pga han bak. Da er som regel hensikten min å gi et signal om at "nå ligger du litt for nært". Da har de jo også muligheten til å smette forbi om de ønsker ... ofte vil de ikke det.
Noen ganger har jeg til og med brukt blinklys.

Jeg fikk en gang en bil kloss opp i gassen, i begynnelsen av en 5-6 km lang 80-sone.
Jeg slakket kraftig av ... mere og mere. Den siste km kjørte jeg neppe fortere enn 30 km/t ... men neida.
Da vi kom inn i 50-sonen igjen stoppet jeg midt i veien og gikk ut og spurte hva han tenkte på, men det visste han ikke selv heller.
Bare for å presisere ... jeg startet denne strekningen godt over lovlige hastigheter, og han lå 10-15 meter bak hele tiden.
Det er en oversiktlig vei, og ingen trafikk. Han hadde store muligheter til å kjøre forbi.

Vis Medlemmets Profil

117 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 3 Sep 2015 - 18:34

jhn skrev:Kom forresten til å tenke på at det skjer jo at jeg slakker litt pga han bak. Da er som regel hensikten min å gi et signal om at "nå ligger du litt for nært". Da har de jo også muligheten til å smette forbi om de ønsker ... ofte vil de ikke det.
Noen ganger har jeg til og med brukt blinklys.

Jeg fikk en gang en bil kloss opp i gassen, i begynnelsen av en 5-6 km lang 80-sone.
Jeg slakket kraftig av ... mere og mere. Den siste km kjørte jeg neppe fortere enn 30 km/t ... men neida.
Da vi kom inn i 50-sonen igjen stoppet jeg midt i veien og gikk ut og spurte hva han tenkte på, men det visste han ikke selv heller.
Bare for å presisere ... jeg startet denne strekningen godt over lovlige hastigheter, og han lå 10-15 meter bak hele tiden.
Det er en oversiktlig vei, og ingen trafikk. Han hadde store muligheter til å kjøre forbi.

ja sånne idioter finner man overalt - enten må vi utrydde dem eller så må vi leve med at ikke alle er like smarte som oss selv.... så får vi banne litt og skjelle litt og koke litt der vi sitter i buret. Godt ingen hører oss..... cat og godt at det kun er ett fåtall av oss som opplever dette hver dag og de tror jeg ikke så mye på... affraid

Vis Medlemmets Profil

118 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 5 Sep 2015 - 10:13

Et bittelite sidespor, relatert til denne tråden;

Hørte om et tilfelle her i nærområdet, en bil ble forsøkt forbikjørt samtidig som den første bilen svingte av veien til venstre i et kryss. Resultat at den som skulle kjøre forbi, heller krasjet i siden på den som skulle svinge av.

Gjett hvem som fikk skylden Suspect

119 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Lør 5 Sep 2015 - 10:20

Han som ikke blinket til venstre...

Har blitt nedkjørt av bil som svingte venstre etter å ha blinket høyre lenge....og jeg kjørte...prøvde...kjøre forbi til slutt...på MC....

og gutten prøvekjørte med sjåførlærer Papsen...

Like a Star @ heaven

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 8:44

I helga var jeg en tur på Heistadmoen og kikket på Enduro race..... jeg hadde ikke kjøpt brukt bakdemper av de gutta....

På vei ned til Tbg så var det mye kø - og jaggu der foran en nepsekk på en GS som hold godt under fartsgrensa og seff neste nepsekk i bil -var det deg Jhn? kjørte ikke forbi og dermed lang kø.... jeg pressa meg seff forbi og lå i godt driv nedover - men da ble jeg stoppet i promillekontroll - var jo livredd det var fart -for da hadde det blitt ugly.... men promille er ikke noe problem.... men hadde ikke lappen med, ikke vognkort, manglet et lys foran og hadde ikke vært på EU..... men slapp unna alt.... med da hadde jo nepsekkene med GSen i spissen kommet foran igjen...... men det varte ikke lenge... så konklusjonen; ikke gi opp det går helst bra...

Vis Medlemmets Profil

121 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 9:38

Haya99 skrev:I helga var jeg en tur på Heistadmoen og kikket på Enduro race..... jeg hadde ikke kjøpt brukt bakdemper av de gutta....

På vei ned til Tbg så var det mye kø - og jaggu der foran en nepsekk på en GS som hold godt under fartsgrensa og seff neste nepsekk i bil -var det deg Jhn? kjørte ikke forbi og dermed lang kø....  jeg pressa meg seff forbi og lå i godt driv nedover - men da ble jeg stoppet i promillekontroll - var jo livredd det var fart -for da hadde det blitt ugly.... men promille er ikke noe problem....  men hadde ikke lappen med, ikke vognkort, manglet et lys foran og hadde ikke vært på EU.....     men slapp unna alt....  med da hadde jo nepsekkene med GSen i spissen kommet foran igjen...... men det varte ikke lenge... så konklusjonen; ikke gi opp det går helst bra...
Kan ikke du heller lese? Hva er det jeg har sagt i denne tråden som gir deg mistanke om det skulle være meg?
Jeg har hele tiden sagt at om jeg vil forbi, så kjører jeg forbi ... jeg behøver ikke hjelp fra de foran til å komme forbi.
Jeg er ganske overrasket over at dere har så store problemer med å forstå hva jeg sier ... dere kan skrive, men ikke lese?
Merkelige greier. clown

Vis Medlemmets Profil

122 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 10:01

jhn skrev:
Haya99 skrev:I helga var jeg en tur på Heistadmoen og kikket på Enduro race..... jeg hadde ikke kjøpt brukt bakdemper av de gutta....

På vei ned til Tbg så var det mye kø - og jaggu der foran en nepsekk på en GS som hold godt under fartsgrensa og seff neste nepsekk i bil -var det deg Jhn? kjørte ikke forbi og dermed lang kø....  jeg pressa meg seff forbi og lå i godt driv nedover - men da ble jeg stoppet i promillekontroll - var jo livredd det var fart -for da hadde det blitt ugly.... men promille er ikke noe problem....  men hadde ikke lappen med, ikke vognkort, manglet et lys foran og hadde ikke vært på EU.....     men slapp unna alt....  med da hadde jo nepsekkene med GSen i spissen kommet foran igjen...... men det varte ikke lenge... så konklusjonen; ikke gi opp det går helst bra...
Kan ikke du heller lese? Hva er det jeg har sagt i denne tråden som gir deg mistanke om det skulle være meg?
Jeg har hele tiden sagt at om jeg vil forbi, så kjører jeg forbi ... jeg behøver ikke hjelp fra de foran til å komme forbi.
Jeg er ganske overrasket over at dere har så store problemer med å forstå hva jeg sier ... dere kan skrive, men ikke lese?
Merkelige greier. clown

...men når du ikke vil forbi...vil du heller ikke at andre skal komme forbi deg.....

...han lignet veldig - så ut til å ha et hissig gemytt...

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 11:38

Haya99 skrev:

...men når du ikke vil forbi.....
Ikke en aktuell problemstilling.
Jeg er enig med dere når det gjelder folk som kjører langt under grensa
Det hadde du visst, om du hadde lest, og forstått, det jeg har sagt.
Hvordan du har klart å skaffe deg en utdannelse når du ikke er i stand til å forstå hva som blir skrevet, er en gåte.

Det er egentlig ganske utrolig hvor mye tid man gidder å kaste bort på å gjenta seg selv.

Meen ... historien din viser jo at det kan det kan bli vanskelig å slå kliffarne på denne veien mellom Rasshull og Sulledal ... eller hva det nå het ... det ligger alltid en gs foran Laughing

Vis Medlemmets Profil

124 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 11:58

jhn skrev:
Haya99 skrev:

Hvordan du har klart å skaffe deg en utdannelse når du ikke er i stand til å forstå hva som blir skrevet, er en gåte.

Det er egentlig ganske utrolig hvor mye tid man gidder å kaste bort på å gjenta seg selv.

Meen ... historien din viser jo at det kan det kan bli vanskelig  å slå kliffarne på denne veien mellom Rasshull og Sulledal ... eller hva det nå het ... det ligger alltid en gs foran Laughing

...jeg leser bra -også mellom linjene - og der kommer de tvilsomme holdningene fram.

...og så er det jo viktig å holde liv i dette trøtte forumet...eller..

Vis Medlemmets Profil

125 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 9 Sep 2015 - 12:35

Haya99 skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:

Meen ... historien din viser jo at det kan det kan bli vanskelig  å slå kliffarne på denne veien mellom Rasshull og Sulledal ... eller hva det nå het ... det ligger alltid en gs foran Laughing

...jeg leser bra -også mellom linjene - og der kommer de tvilsomme holdningene fram.

...og så er det jo viktig å holde liv i dette trøtte forumet...eller..
Du burde nøye deg med å prøve å forstå det som faktisk blir sagt ... det ser ut til at det kan være vanskelig nok.

Men for å holde liv i forumet kan vi jo godta litt av hvert ... enig i det.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next