Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Avstand til forankjørende kjøretøy

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 6]

26 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 11:08

FastFreddie skrev:Er det bare meg som reagerer når folk kjører forbi en da en ligger i høyre fil for så og legge seg forran og begynner å kjøre saktere enn deg?Hva er vitsen med det?!Hvis det bare har skjedd en gang,hadde jeg ledd av det,men det skjer til stadighet.Og nei,jeg har ikke en million antenner eller ekstra speil på bilen. Evil or Very Mad

Aner ikke...
men mulig det er mange som føler at de da er ferdige med forbikjøringen og så slapper de da av?
men det værste er de som legger seg inn i høyre omtrent på fangeren/forhjulet ditt..Med en gang du ikke synes i sidesynet så legger de seg inn..

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 22:13

jhn skrev:
Jeg hadde forventet mye pepper for mitt første innlegg i tråden ....  det innlegget har vel på en måte motsatt fortegn ifht ditt.
Jeg har tidligere "ment" noe lignende ... møtte litt motstand da, kan du si.
Etter hva jeg har forstått, er det kritikk av mc-førere og forslag om å begrense "retten" til å bedrive villmannskjøring som er det værste man kan gjøre på et mc-forum.
Det fører ofte til massiv fordømmelse, idiotstempel eller stillhet og nærmest utfrysning.
Hadde jeg foreslått at mc'r skulle vært fristillt fra alle trafikkregler hadde jeg antagelig blitt genierklært av et samlet mc-miljø. ...  selv på "den andre siden" ... der all fornuft er samlet .

Hadde tenkt å svare deg, men etter at du nevnte noe om å stange ei gammel kjærring i ræva, og du selv etterlyste litt klasking på din, så ble det litt feil Suspect

Og hva er det du prater om, foreslå at mopper skal være fristillt alle trafikkregler??  Er de ikke det allerede?

28 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 22:56

KliffArne skrev:
jhn skrev:
Jeg hadde forventet mye pepper for mitt første innlegg i tråden ....  det innlegget har vel på en måte motsatt fortegn ifht ditt.
Jeg har tidligere "ment" noe lignende ... møtte litt motstand da, kan du si.
Etter hva jeg har forstått, er det kritikk av mc-førere og forslag om å begrense "retten" til å bedrive villmannskjøring som er det værste man kan gjøre på et mc-forum.
Det fører ofte til massiv fordømmelse, idiotstempel eller stillhet og nærmest utfrysning.
Hadde jeg foreslått at mc'r skulle vært fristillt fra alle trafikkregler hadde jeg antagelig blitt genierklært av et samlet mc-miljø. ...  selv på "den andre siden" ... der all fornuft er samlet .

Hadde tenkt å svare deg, men etter at du nevnte noe om å stange ei gammel kjærring i ræva, og du selv etterlyste litt klasking på din, så ble det litt feil Suspect

Og hva er det du prater om, foreslå at mopper skal være fristillt alle trafikkregler??  Er de ikke det allerede?
Hmm ... det va kanskje litt uheldig å si gammel kjerring ... ei litt yngre dame hadde nok vært bedre.
Men litt klasking må du vel kunne godta?
Ikke vær fordømrade prippen.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Søn 16 Aug 2015 - 23:35

Okda skrev:Hm - sorry men er det ikke en litt meningsløs gjeng dette her ----- kjedelig å legge ut noe meldinger når alle bare leser og ingen gidder å trykke litt på tastaturet med respons Twisted Evil

Det er ikke det at vi ikke er engasjert.
Men vi forstår ikke dette med bil bakfra, hvordan får du det til? Er det ikke vi som ligger bak bilen (enn så lenge)?

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 6:58

knutk skrev:
Okda skrev:Hm - sorry men er det ikke en litt meningsløs gjeng dette her ----- kjedelig å legge ut noe meldinger når alle bare leser og ingen gidder å trykke litt på tastaturet med respons Twisted Evil

Men vi forstår ikke dette med bil bakfra, hvordan får du det til? Er det ikke vi som ligger bak bilen (enn så lenge)?

Skjønner ikke helt - har du konstruert denne problemstillingen? Jeg har enda ikke blitt tatt igjen av noen bil så det kan ikke komme fra meg så langt jeg vet... det er jo vi som tar igjen !

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 7:16

Okda skrev:Hva er feil med norskregistrerte sjåfører. Kommer man til utlandet så ligger alle i en fin rekke i høyre felt og folk kjøre ut og forbi i venstre feltet og deretter inn igjen. Selv om neste forbikjøring er 300 meter lengre frem i forhold til den kjørende.....

Her i Norge ligger 80 % av bilistene i VENSTRE felt.

Nå har jeg vært ute på litt tur med buret ei ukes tid. Jeg hadde med henger, og som tidligere sagt så har jeg ikke noe racerbil. Så da legger jeg meg i venstre fil og gir jernet så godt jeg kan... Rett som det er kommer det en jævel bakfra og blinker i lysa og vil forbi. "Javel tenker jeg, når du har det så inn i hellvette travelt så hvorfor fikk du ikke ut fingern og reiste litt tidligere, nå kan du ligge der så husker du det til neste gang " clown Jeg viser han hvilken finger han burde ha fått ut også pig

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 9:03

Palma skrev:

Nå har jeg vært ute på litt tur med buret ei ukes tid. Jeg hadde med henger, og som tidligere sagt så har jeg ikke noe racerbil. Så da legger jeg meg i venstre fil og gir jernet så godt jeg kan... Rett som det er kommer det en jævel bakfra og blinker i lysa og vil forbi. "Javel tenker jeg, når du har det så inn i hellvette travelt så hvorfor fikk du ikke ut fingern og reiste litt tidligere, nå kan du ligge der så husker du det til neste gang "   clown  Jeg viser han hvilken finger han burde ha fått ut også pig

Regner med at du ikke kjører slik - men vil provosere litt.

Men veldig mange gjør det - med det resultat at 70% ligger i venstre fil og at farten her går ned -langt under fartsgrensa og at høyre felt går raskere. Da pleier jeg å legge med i høyre og skli forbi venstrefeltet - man da skal jeg si de får fart på seg å kjører tett opp i rassen på bilen foran så man ikke får lagt seg ut.

Når jeg omsider kommer forbi de som parkerer i venstrefila pleier jeg å se på dem som om de er idioter - gir ikke fingern men rister megetsigende på hodet - de føler nok presset.

Og UP - de gangene (er blitt noen ganger) jeg er blitt stoppet av dem - pleier jeg å diskutere dette - de sier de prøver å gjøre noe med dette - men jeg påpeker da at problemet er økende - og at de ikke gjør jobben sin - og hva faen er vitsen med å holde på å patruljere på E18 i 110 sona der det omtrent aldri skjer ulykker - det viser at det er bare penga som betyr noe...... de blir sure...

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 9:38

En vakker dag skal jeg stoppe en plass det er midtdeler og jeg har en av disse støtfangersnuserne bak...åpne panseret og late som jeg leter etter en feil jeg med mine motorkunnskaper aldri vil finne..men som jeg plutselig oppdager da nerden kommer ut av bilen og nærmer seg...
DER ska je rope,nå skar`n gå....(hastverk er lastverk ? )....

affraid

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 10:33

intrudergubbe skrev:En vakker dag skal jeg stoppe en plass det er midtdeler og jeg har en av disse støtfangersnuserne bak...åpne panseret og late som jeg leter etter en feil jeg med mine motorkunnskaper aldri vil finne..men som jeg plutselig oppdager da nerden kommer ut av bilen og nærmer seg...

affraid

Je møtte deg mellom Elverum og Hamar ved 2 tida i går Intruder, je kjørte bil. Du hadde bare en bil bak deg, de 40 andre lå etter denne att. Hvis bilen sjenerer deg kan du skru av speila på Intrudern eller justere døm så du kun ser skjegget ditt. jocolor

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 16:22

Okda skrev:
knutk skrev:

Skjønner ikke helt - har du konstruert denne problemstillingen? Jeg har enda ikke blitt tatt igjen av noen bil så det kan ikke komme fra meg så langt jeg vet... det er jo vi som tar igjen !

Da jeg henta Gussi'en min og lett-moppen til guttungen på Sørlandet for et par år siden, så havarerte ene hjullageret på hengeren min.Måtte leige meg en større henger som hele skjiten gikk oppi.

På vei hjem, forbi "Okda-land", kom det en 600-moppe av et eller annet slag som naturlig nok måtte kjøre forbi oss. Skulle bare mangle.Problemet da var bare at når han var forbi så feiget han ut, muligens pga heftig regnvær, og ble liggende foran og hefte meg som hadde tenkt meg hjem den dagen.

Det endte opp med at han måtte bite i gresset og se en Volvo med to hengere fare forbi seg igjen. Han griner sikkert ennå afro

36 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 18:02

KliffArne skrev:
Okda skrev:
knutk skrev:

Da jeg henta Gussi'en min og lett-moppen til guttungen på Sørlandet for et par år siden, så havarerte ene hjullageret på hengeren min.Måtte leige meg en større henger som hele skjiten gikk oppi.

På vei hjem, forbi "Okda-land", kom det en 600-moppe av et eller annet slag som naturlig nok måtte kjøre forbi oss. Skulle bare mangle.Problemet da var bare at når han var forbi så feiget han ut, muligens pga heftig regnvær, og ble liggende foran og hefte meg som hadde tenkt meg hjem den dagen.

Det endte opp med at han måtte bite i gresset og se en Volvo med to hengere fare forbi seg igjen. Han griner sikkert ennå afro

Kjenner han der, det er innfløtta vestlending. Har kjefta han huda full noen ganger og sparka han ut i grøfta ett par ganger også men han vil ikke høre, den drittsekken.....

På den mer alvorlige siden så er det vel en forpliktelse å kjøre fra den du kjører forbi slik at verken han eller du blir irritert og utsatt for unødig fare....

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 20:53

Okda skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:
knutk skrev:

Kjenner han der, det er innfløtta vestlending. Har kjefta han huda full noen ganger og sparka han ut i grøfta ett par ganger også men han vil ikke høre, den drittsekken.....

På den mer alvorlige siden så er det vel en forpliktelse å kjøre fra den du kjører forbi slik at verken han eller du blir irritert og utsatt for unødig fare....

Åja, du kjenner han. Si til han fra meg at han er en hæstkuk. Kjører man forbi noen, så må man mene alvor med det, selvfølgelig.Da fortsetter man å kjøre fortere enn den man kjører forbi.

38 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 21:38

KliffArne skrev:
Okda skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:
knutk skrev:

Åja, du kjenner han. Si til han fra meg at han er en hæstkuk. Kjører man forbi noen, så må man mene alvor med det, selvfølgelig.Da fortsetter man å kjøre fortere enn den man kjører forbi.
Det der ser jeg ganske ofte. Ganske idiotisk ... men må innrømme at jeg har gjort den tabben selv et par ganger.
Hvis jeg havner bak en bil umiddelbart etter start og lafser forbi, for så å oppdage at bilen bare hadde slakket av et lite øyeblikk ... at han egentlig hadde tenkt å holde god fart. Eller at det er mere vind f.eks enn jeg liker.. da har jeg rett og slett følt meg som en skikkelig dust clown
For min del er vind det værste ... og det har vi en del av her på mine trakter. Jeg har blitt blåst av veien en gang ... til de grader. Og har kommet over et par tre stk som har gjort det samme.
Det gikk fint med de, i motsetning til meg
Jeg har lært meg etterhvert å ta det litt rolig de første kilometerne etter oppstart for å kjenne litt på dagsformen og forholdene.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Man 17 Aug 2015 - 22:30

jhn skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:
knutk skrev:

Det der ser jeg ganske ofte. Ganske idiotisk ... men må innrømme at jeg har gjort den tabben selv et par ganger.
Hvis jeg havner bak en bil umiddelbart etter start og lafser forbi, for så å oppdage at  bilen bare hadde slakket av et lite øyeblikk ... at han egentlig hadde tenkt å holde god fart. Eller at det er mere vind f.eks enn jeg liker.. da har jeg rett og slett følt meg som en skikkelig dust  clown
For min del er vind det værste ... og det har vi en del av her på mine trakter. Jeg har blitt blåst av veien en gang ... til de grader. Og har kommet over et par tre stk som har gjort det samme.
Det gikk fint med de, i motsetning til meg
Jeg har lært meg etterhvert å ta det litt rolig de første kilometerne etter oppstart for å kjenne litt på dagsformen og forholdene.

Ja har hørt at landet er vindfullt der nord, og såsom landet er også folket ble det sagt... clown

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 18 Aug 2015 - 9:44

Svein2 skrev:
intrudergubbe skrev:En vakker dag skal jeg stoppe en plass det er midtdeler og jeg har en av disse støtfangersnuserne bak...åpne panseret og late som jeg leter etter en feil jeg med mine motorkunnskaper aldri vil finne..men som jeg plutselig oppdager da nerden kommer ut av bilen og nærmer seg...

affraid

Je møtte deg mellom Elverum og Hamar ved 2 tida i går Intruder, je kjørte bil. Du hadde bare en bil bak deg, de 40 andre lå etter denne att. Hvis bilen sjenerer deg kan du skru av speila på Intrudern eller justere døm så du kun ser skjegget ditt. jocolor

Er vel ofte det at jeg holder avstand rundt 40-50 meter til forankjørende som får disse fantomavkommene til å se svart...håper pollti prioriterer å ta disse,5000 i statskassa fra hver ville jo bidra til at Børge-dutt kunne vise sitt skjeve smil rundt i verden i enda større grad

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 18 Aug 2015 - 10:07

affraid

Jeg får slik en assosiasjon....

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 18 Aug 2015 - 20:41

intrudergubbe skrev:
Svein2 skrev:

affraid

Er vel ofte det at jeg holder avstand rundt 40-50 meter til forankjørende som får disse fantomavkommene til å se svart...håper pollti prioriterer å ta disse,5000 i statskassa fra hver ville jo bidra til at Børge-dutt kunne vise sitt skjeve smil rundt i verden i enda større grad

Hva er det egentlig som plager deg,intrudergubbe? Hvis du liker å daffe rundt i litt under fartsgrensene, så er det ok det. Men å ønske at lovens klamme hånd skal gjøre innhogg i "svartpæng-krukka" mi når jeg ikke gidder å ligge og daffe bak deg syns jeg du skal la være No

43 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tir 18 Aug 2015 - 22:47

Minner vel litt om de som mener at så lenge JEG ikke har hastverk med å komme frem så har vel ingen andre hastverk med å komme frem heller, vi har jo alle veldig god tid...... litt sånn reservepolitiaktig?

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 19 Aug 2015 - 19:33

Her ser du hva du har satt i gang med denne tråden Intruder. cheers

http://www.h-a.no/nyheter/politiet-maaler-avstanden-du-holder-til-bilen-foran-deg2

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Ons 19 Aug 2015 - 20:39

Hvis en ikke greier å holde farta oppe på veiene med midtdeler så bør en gi seg med kjøringa.... Suspect
Sånt "Intruderstunt" kan gi smak av sangfuglen(alu-balltreèt) affraid

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 20 Aug 2015 - 15:19

Oftest daffer jeg avsted i fartsgrensenivå,som det er norsk lov som bestemmer...Er vel ikke mindre vettug jeg enn de som fordømmer at jeg gjør det ??

Og i avisa i dag var det bilde av en som kjørte for nær i åttisona...5.200 svarte..

clown

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 20 Aug 2015 - 15:26

Fartsgrensa holder jeg selvsagt der det er midtdeler også...forresten kjører jeg vel helst på andre veier enn hovedveiene...enda en ulempe for noen,sikkert...
...og for meg kan da alle og enhver godta disse rasshøla oppi baggasjebærern!...
og pr nu er det visstnok noenlunde ordnet oppi huet mitt... affraid
Sad

,,,se forøvrig Svein 2 sin videosnutt...mye fornuftig...

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 20 Aug 2015 - 16:40

Det er kanskje ikke så populært å mene det, men jeg mener at folk som holder seg på grensa burde slippe litt av presset om å slippe andre forbi ... mere ansvar til den forbikjørende.

kjører man under grensa derimot ....

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 20 Aug 2015 - 18:56

jhn skrev:Det er kanskje ikke så populært å mene det, men jeg mener at folk som holder seg på grensa burde slippe litt av presset om å slippe andre forbi ... mere ansvar til den forbikjørende.

Siden det ikke er et krav i regelverket om at man SKAL holde fartsgrensen-(det er mange Kjørende:biler motorsykler mopeder traktorer trailere og sykkelister),(noen ganger er det faktisk legalt å bryte fartsgrensen også-Nødrett)  derfor er det laget en regel som sier at en skal hjelpe/ikke hindre de som vil kjøre fortere/forbi, for vi vet jo heller ikke grunnen til dette...

Om det da er FOR fort er en sak mellom fører og politi -IKKE lekepoliti.Men man kan jo varsle politiet hvis man føler det er nødvendig.

Hvorfor er så mange forbannet på om noen vil kjøre litt fortere enn de selv?

Er det fysisk plagsomt eller er det i psyken?

Jeg opplever også at jeg blir provosert i trafikken, men det skal litt mer enn at noen vil forbi.(fyllekjøring/hasardiøse forbikjøringer og andre sinnsvake handlinger)
JA! -Jeg har ringt politet  -og fått positiv respons også.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Avstand til forankjørende kjøretøy on Tor 20 Aug 2015 - 20:25

jhn skrev:Det er kanskje ikke så populært å mene det, men jeg mener at folk som holder seg på grensa burde slippe litt av presset om å slippe andre forbi ... mere ansvar til den forbikjørende.

mekkern skrev:  
Siden det ikke er et krav i regelverket om at man SKAL holde fartsgrensen-(det er mange Kjørende:biler motorsykler mopeder traktorer trailere og sykkelister),(noen ganger er det faktisk legalt å bryte fartsgrensen også-Nødrett)  derfor er det laget en regel som sier at en skal hjelpe/ikke hindre de som vil kjøre fortere/forbi, for vi vet jo heller ikke grunnen til dette....
Det heter vel at man ikke skal være til unødig hinder? Man har jo sett at UP oppfordrer til å holde farta til den øvrige trafikken.
De som ikke holder den farta skal selvfølgelig være behjelpelig.

mekkern skrev:  
Om det da er FOR fort er en sak mellom fører og politi -IKKE lekepoliti.Men man kan jo varsle politiet hvis man føler det er nødvendig.

Hvorfor er så mange forbannet på om noen vil kjøre litt fortere enn de selv?

Er det fysisk plagsomt eller er det i psyken?.
Det plager ikke meg at folk kjører forbi ... det plager meg litt at de forventer at jeg skal vike veldig kjapt når jeg kjører normalt.
Det er et velkjent prinsipp i mange sammenhenger, at det, litt grovt sett, er de innhentende som har vikeplikt.

mekkern skrev:  
Jeg opplever også at jeg blir provosert i trafikken, men det skal litt mer enn at noen vil forbi.(fyllekjøring/hasardiøse forbikjøringer og andre sinnsvake handlinger)
JA! -Jeg har ringt politet  -og fått positiv respons også.
Det er ikke veldig provoserende, men siden det var snakk om temaet, så nevner jeg det bare.

Egentlig en ganske sjelden problemstilling, når jeg tenker meg om ....

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next