Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prosjekt Cafè Racer "light"

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 4]

26 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 18:01

Continental skrev:
jau, den e det vi her i strøkan kalla en "fettmagnet" Laughing
-Og det e god plass i den....

-gangbang?? Shocked

Dette er et prosjekt jeg virkelig synes bør dokumenteres med rikelig med bilder... tongue

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 18:50

NÅ begynner dette å bli skikkelig interessant...
Shocked

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

28 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 19:20

Ja den her tråden tok ei skikkelig "kuvending" nu....

Litt flaut at det sku en BIL tell, førr å få folk interressert... Shocked

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 20:26

Sjeldent snakk om å dra med seg babes og ha gangbang på en sykkel...

30 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 22:37

Enig den kjerra var utrolig lekker ......linjerein og grandios ..
alien

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 23:05

Sant nok.. Du kan få kjøpe den når den er ferdig!?.. Dette er èn av 2276 produserte!

Skal handle en litt "enklere" bil neste gang.. Denne er über-avansert og veldig fancy mtp. utstyr og teknologi. (så avansert det gikk i 1967) :)

Neste bil blir noe i retning av Dodge Dart (68-70mod.) el. Chevy Nova/Chevelle/Bel Air/Impala eller Plymouth Sport Satellite/Road Runner/GTX..

Men Haya, ka syns du om Hondaen?? Stor kontrast fra ditt prosjekt, for å si det mildt! Laughing

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 23:22

Hehe - blir det amcar på meg engang er det vel gammel Stingray eller Mustang som gjelder - eller Cobra....

Sykkelen er flott - de er jo nydelig org også når de er såpass gamle - forstår argumentet om litt plass til passasjer - men hadde vel kunne ha to saler - en mono og en med p? What a Face

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Ons 6 Jun 2012 - 23:41

Jeg var med noen kompiser som hadde en sånn med tak og cruiste rundt i Bergen med på 90-tallet. Kongelig...

Mellom 4 og 7 liter på mila.

34 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 7:09

Haeggis Softline skrev:Jeg var med noen kompiser som hadde en sånn med tak og cruiste rundt i Bergen med på 90-tallet. Kongelig...

Mellom 4 og 7 liter på mila.

Da er det øl-konsumet til passasjerene du refererer til, selvfølgelig? drunken

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 11:54

Ølkonsumet var nok på samme nivå, ja. Dog er det dessverre bensinforbruket på den enorme motoren jeg sikter til. Ved litt pådrag ut fra lyskryss kunne du nesten se nåla gå nedover...

36 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 13:03

Hehe.. Heilt korrekt Haeggis.. Det e ikke akkurat nå miljøbil i den forstand.
Men ka faen gjør det om den slurpa i sæ litt suppe?!.. En sånn bil bruka man når man har lyst/råd.. Den har også 100-liters tank, så man kommer sæ nu et lite støkke på en tank..

Æ gløm ikke trynet på ho tøtta bak kassa på Statoil etter æ hadde tanka en gang..
"bensin på pumpe 1.. ja, det bi 1245 kr.!??" ho mått dobbelsjekk både beløpet og kjøretøyet.. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 13:50

Det er en syk, syk bil.
Masse av ALT du eeegentlig ikke trenger. Plass, luksus, komfort, motorvolum, dill-dall, osv.
Forbruk, vekt, kjøreegenskaper og sikkerhet er begreper jeg tror de la i en mørk, fjern skuff og glemte...

Det ultimate ikonet på USAiansk biltenking på 60- og 70-tall; less IS less, only more is actually more...

38 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 15:52

Haeggis Softline skrev:Det er en syk, syk bil.
Masse av ALT du eeegentlig ikke trenger. Plass, luksus, komfort, motorvolum, dill-dall, osv.

-Og det e akkurat dèt som gjør den så fantastisk!! Herlig lite politisk korrekt...

Et fabelaktig bevis på "USA`iansk" overlegenhet innen bilindustrien i -50 og -60 årene.. De var først med ALT! :) -unntatt små motorer...

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 7 Jun 2012 - 16:59

Litt sånn;

40 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Lør 9 Jun 2012 - 21:03

Hehe.. Kult bilde Haeggis!.. Innertier! :)

Har funne ut en litt kjedelig sak: Æ har et satans høydekast/bulk i framfelgen! Merkes godt/best mellom 60-80 km/t, så æ har ikke merka det så godt på de små turan æ har prøvd sykkelen. Heilt til idag, da hadde æ en ganske lang tur.. ca. 27 mil(!) Og da merka æ det veldig godt!! Sad

Så spørsmålet er: Har noen erfaring med å "rette" sånne eike-felger?.. Turte ikke begynne å stramme/slakke på noen eiker for å prøve å rette opp i elendigheten, for jeg mistenker at det FORT kan bli endel værre enn det allerede er...?!..

Hvem kan sånt?.. Er det en heksekunst, eller er det mulig å få det til på egen hånd??

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Lør 9 Jun 2012 - 22:09

Fullt mulig å fikse sjæl.
Jeg har bygget opp igjen flere felger med vatret avbalanseringskrybbe og fast målepunkt for felgens kast.
Så er drt bare å begynne å justere ;-)

42 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Lør 9 Jun 2012 - 22:36

Jeg kan fint stå en hel dag med måleur, og fortsatt ikke få det 100% (syntes det bør være max 0.7mm sidekast) mens noen andre kan få det så bra på en time kanskje.. Så det tar litt tid å lære seg skikkelig!

Om det er høydekast så er vel prinsippet at du må stramme den eike-gruppen(fire) hvor felgen er "for høy" og løse på motsatt side.. Akkurat dette er ikke så komplisert, men etter du har fått bort høydekasten, så er det godt mulig at du har fått mer sideveis kast..

Men, er bare å gå igang.. er vanskelig få det verre enn det var om felgen er noenlunde, og du bruker litt tid..

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Lør 9 Jun 2012 - 23:30

Ok.. Takk for svar!

Har balanseringsmaskin og måleur på jobb, så den delen er i boks.

Er det en spesiell nøkkel for å stramme eikene?.. Så ut som de er trekantet, de man skal stramme..?!

Dessuten, det kunne se ut som om felgen har fått seg en "kakk" på et spesielt sted!.. Hvordan kan jeg rette ut det punktet?.. -helst uten å demontere hele felgen/splitte nav og ytterring..

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Søn 10 Jun 2012 - 6:10

Sjekk for løse eiker før du begynner. Noen ganger er det ikke mer som skal til.

Det kjipe med gamle sykler er at eiker og nipler kan være korrodert helt fast, slik at du ikke får skrudd i det hele tatt.. Sad

Føler liksom at jeg har ett kall til å trekke frem alt som kan få folk i dårligere humør.. Cool

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tir 12 Jun 2012 - 17:36

Har enda ikke hatt tid til å begynne å fikse på den jævla forfelgen, men har kanskje funnet et eksosanlegg som er aktuelt..?!
Har trålet Ebay og div. andre nettsteder, men kan ikke finne noe brukt anlegg til en fornuftig pris. Så jeg har tittet på dette:

Som er et spillernytt MAC "megafon"anlegg til den nette sum av 283 dollar inkl. frakt.

Alternativt har jeg funnet dette brukte originale 4-4 anlegget, som er alt annet enn rimelig: (fikk ikke lagt inn bilde fra anonnsen, så limer inn hele linken)
http://www.ebay.com/itm/1978-Honda-CB550-four-complete-exhaust-system-/200772145056?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2ebef3cfa0&vxp=mtr

Dette kan man legge inn bud på. Budene starter på 300 USD, men jeg ser "buy it now-prisen" er på hele 500 USD, så det spørs vel om man får det for 300 uansett..

Men jeg tenkte å høre hva dere syns... Vil det originale anlegget passe inn, med tanke på hvordan den ser ut nå..? Ser for meg det vil bli "too much", men at det korte, bråkete Mac-anlegget vil bli som hånd i hanske..?!?

Kom med idèer, please! :)

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tir 12 Jun 2012 - 17:39

Kort 4-1. Funker fjell på slike maskiner.

4-4 om du hadde gått for en orginal resto til bruk på korte turer på solskinnsdager..

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Fre 27 Jul 2012 - 18:27

Ooops, hadde glemt jeg hadde en tråd gående her...

Har fått gjort litt med sykkelen siden sist, bl.a. fått og montert ny eksos!
Flunkende nytt Mac 4-1 anlegg, som passet helt flott, både på passform og utseendemessig..?!

Lyden er kanskje litt i overkant av hva naboene syns er kult.. Også på lavt turtall buldrer det ganske bra! affraid Inni hjelmen bråker det noe helt infernalsk når jeg kjører, så det vil nok bli litt mere utstrakt bruk av ørepropper framover.

Tok et par elendige bilder da jeg var ferdig å montere:

By linc67
By linc67

I know, elendige bilder..

Har også tatt en ny runde med den fordømt skjeve framfelgen!

Den var ordentlig oval: 2,2 mm. høydekast og ca. 2 mm. sidekast var det da jeg sjekket den med måleuret før jeg begynte å skru på de satans eikene!

Det tok laaang tid, og da jeg endelig hadde fått den bra mtp. høydekast, var sidekastet blitt enda værre... Så det var ekstremt mye styr for å få den bra..

Til slutt måtte jeg bare avslutte, og da var jeg så trøtt at jeg presterte å montere det nye fordekket feil vei på felgen! Shocked -Det har jeg faktisk aldri prestert før, og jeg har montert "et par" dekk opp gjennom årene...

Ihvertfall.. Ved siste måling av felgen var det ca. 0,6 mm. høydekast og 0,5 mm. sidekast. En stor forbedring spør du meg, -og sykkelen er selvfølgelig en helt annen å kjøre! Very Happy

Neste punkt på lista er å få synkronisert forgasserne og fikse bakbremsen!

Bakbremsen virker bra, men den henger seg opp! Sad

-Noen som har en idè om hvorfor?.. Skal prøve å få tid til å skru litt i helga, men om noen har tips om hva jeg skal sjekke/se etter, så er det flott.. :)

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Tor 9 Aug 2012 - 2:47

Continental skrev:
Bakbremsen virker bra, men den henger seg opp! Sad

-Noen som har en idè om hvorfor?.. Skal prøve å få tid til å skru litt i helga, men om noen har tips om hva jeg skal sjekke/se etter, så er det flott.. :)

Er ikke det et vanlig problem med trommelbremser. Litt slitasje også blir skoene hengende på flat spots på armen som presser dem ut. Litt filing, litt fett, justering, kanskje nye sko også blir det nok bra.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Man 15 Okt 2012 - 18:45

Dette likte jeg. Noen som tør og kaste seg ut i det Very Happy

Savner litt kortere bakende på den, men bedre og ta for lite enn for mye.

Skal selv til på en GSX750E 81mod og prøve meg på litt kafe saker. Kommer nok en tråd her etterhvert.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Prosjekt Cafè Racer "light" on Man 15 Okt 2012 - 18:48

phrode skrev:Skal selv til på en GSX750E 81mod og prøve meg på litt kafe saker. Kommer nok en tråd her etterhvert.

Ja,det må du gjøre. Og velkommen på forumet cheers

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next