Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 18]

101 Re: Prepper-tråden.. on Man 19 Okt 2015 - 13:41

Mortis; Jeg føler ikke lengre at jeg blir LURT eller TRIKSET. Jeg føler at jeg blir TVUNGET med på et spill jeg nå forstår såpass mye av at jeg skjønner at det aldri kan lande på beina, og at mange vil bli meget hard skadet..

Jeg driver stadig å kvitter meg med motorsykler, det er ikke så mange igjen. Jeg skal stjele en hest.

Sist endret av Trollerud den Tir 20 Okt 2015 - 6:14, endret 1 gang (Reason for editing : Feil ordbruk i siste setning. Nu er det i orden.)

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Prepper-tråden.. on Man 19 Okt 2015 - 14:36

Trollerud skrev:Jeg driver stadig å kvitter meg med motorsykler, det er ikke så mange igjen. Jeg skal kjøpe hest.
En ulempe med hest er at den spiser mat selv om den ikke er i bruk. En fordel i forhold til motorsykler er jo at den kan spises etter bruk. pale

Vis Medlemmets Profil

103 Re: Prepper-tråden.. on Man 19 Okt 2015 - 15:33

pelsen skrev:
Trollerud skrev:Jeg driver stadig å kvitter meg med motorsykler, det er ikke så mange igjen. Jeg skal kjøpe hest.
En ulempe med hest er at den spiser mat selv om den ikke er i bruk. En fordel i forhold til motorsykler er jo at den kan spises etter bruk. pale

Tenkte å ha en frittgående sak, som kan gresse på åkeren til naboen, og i skauen rundt Hønsehuset. Matbudsjettet for gampen skal holdes meget lavt..

Vis Medlemmets Profil

104 Re: Prepper-tråden.. on Man 19 Okt 2015 - 20:44

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:Erna Solberg forteller at det ikke er grunn til bekymring, mens Stavanger-regionen ser på 40.000+ oppsigelser i kjølvannet av oljeprisfallet.

40.000+ oppsigelser i Stavanger-regionen?  ....ehh er vel heller 4.000.-  

http://e24.no/jobb/oljebremsen/26-000-oljejobber-borte-det-vil-komme-flere-kutt/23545221

Vis Medlemmets Profil

105 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 1:09

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:
Trollerud skrev:Erna Solberg forteller at det ikke er grunn til bekymring, mens Stavanger-regionen ser på 40.000+ oppsigelser i kjølvannet av oljeprisfallet.

40.000+ oppsigelser i Stavanger-regionen?  ....ehh er vel heller 4.000.-  

http://e24.no/jobb/oljebremsen/26-000-oljejobber-borte-det-vil-komme-flere-kutt/23545221

På hele norsk sokkel......

Vis Medlemmets Profil

106 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 1:10

Trollerud skrev:Mortis; Jeg føler ikke lengre at jeg blir LURT eller TRIKSET. Jeg føler at jeg blir TVUNGET med på et spill jeg nå forstår såpass mye av at jeg skjønner at det aldri kan lande på beina, og at mange vil bli meget hard skadet..

Jeg driver stadig å kvitter meg med motorsykler, det er ikke så mange igjen. Jeg skal kjøpe hest.

...på hvilken måte er du involvert i denne triksingen?

....og konklusjonen er å kjøpe en hest som knapt skal få mat?

Vis Medlemmets Profil

107 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 6:13

Haya99 skrev:

...på hvilken måte er du involvert i denne triksingen?

Dem påstår gullfisk ikke har hukommelse. Jeg kjenner flere med samme "utfordring"..

Hvor mange ganger må jeg si at man ikke har noe VALG når det kommer til penger? Man må ta den norske krona som betaling, OG man MÅ bruke bank. Man har ikke LOV til å ta mer penger ut av banken enn hva BANKEN bestemmer (!), dette ble bestemt den 16. november 2014.

Russell Napier, writing in ZeroHedge, called it “the day money died.” In any case, it may have been the day deposits died as money. Unlike coins and paper bills, which cannot be written down or given a “haircut,” says Napier, deposits are now “just part of commercial banks’ capital structure.” That means they can be “bailed in” or confiscated to save the megabanks from derivative bets gone wrong.

Igjen; Hvis du vil fortsette å stole på at sentralbanker og banker er der for yte deg service og ta vare på deg, fortsett med det.

Hvis du tar ansvar for fremtiden din, så gjør du lurt i å ta grep som hjelpe deg DERSOM det "utenkelige" skulle skje?

Shocked
Haya99 skrev:
....og konklusjonen er å kjøpe en hest som knapt skal få mat?

Sa jeg kjøpe? Jeg mente "stjele"..

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 7:08

...opp igjennom historien har jeg hatt få problemer med å tømme mine bankonti helt - endog har jeg til tider klart å få ut mer enn jeg hadde inne.....

...tror heller ikke du har så mye penger i banken at sentralbanken bekymrer seg nevneverdig for at du tar dem ut....rart at du i det hele tatt har konto- ville tro du heller investerte i Joika eller Trøndersodd i boks til krisa kommer....

Og nå er canadierne lei sitt høyrestyre og stemmer AP de også.....

Vis Medlemmets Profil

109 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 9:25

Har bare en kommentar å tilføye:
Den som skaffer seg en hest og dermed greier å spare penger har enten tidligere hatt et absurd høyt pengeforbruk eller kvalifiserer til Nobels pris i økonomi. cheers

Vis Medlemmets Profil

110 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 9:38

Det finnes ingen "Nobel-pris" i økonomi.

Det er Den Svenske Riksbanken som UTEN å hente inn samtykke fra Nobels pårørende kalte prisen DE utgir for en "Nobel-pris". Alfreds pårørende har forsøkt å stoppe (mis)bruket av Nobel-navnet her, men som de fleste etter hvert forstår; Bankene gjør som de vil... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 10:44

Må jo beundre Trump for en ting - han sier ting rett ut og noen ganger finner selv ei blind høne et gullkorn - som alle andre har forsøkt og lykkes godt med å dysse ned - G W Bush sitt ansvar for 9/11:

http://www.huffingtonpost.com/andy-ostroy/he-kept-us-safe_b_8325046.html

Og nå må broren Jeb ut og forvare eks. presidenten - ikke lett for han var jo en komplett dust.

Og så setter de 9/11 og at ingen ble holdt ansvarlig opp mot Rep.s forfølgelse av Hillarys rolle i Benghazi der 4 ble drept - og de er på den 7.store undersøkelsen av saken.

Vis Medlemmets Profil

112 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 11:07

"Bush sitt ansvar"? Bush er jo en av dem som UTFØRTE angrepet.

Det er vel, helt seriøst, ingen som fremdeles tror 2mm tykk aluminium kan kutte 40cm stålsøyler??

Og fly som har General Electric CF6-80A2 motorer, kan vel ikke miste en Pratt and Whitney JT9D-7R4D motor? STOR tabbe der.... pale

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 13:47

Ser at du ikke har noe skikkelig svar på noe Trolle.... som vanlig ....men her er dine helter analysert av et konservativt nettsted - og det er ganske morsom hvordan det ender ut; At liberalerne ender på sin egne øyer i havet - for å opprette den idielle stat uten restriksjoner.... men jaggu - havet tar de etterhvert.....

Det viser seg jo at 42% av yngre velgere selv i US vil ha sosialisme framfor kapitalisme.....

http://www.politico.com/magazine/story/2015/10/rand-paul-2016-libertarianism-213265

Vis Medlemmets Profil

114 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 14:26

Haya99 skrev:Ser at du ikke har noe skikkelig svar på noe Trolle.... som vanlig ....men her er dine helter analysert av et konservativt nettsted - og det er ganske morsom hvordan det ender ut; At liberalerne ender på sin egne øyer i havet - for å opprette den idielle stat uten restriksjoner.... men jaggu - havet tar de etterhvert.....

Det viser seg jo at 42% av yngre velgere selv i US vil ha sosialisme framfor kapitalisme.....

http://www.politico.com/magazine/story/2015/10/rand-paul-2016-libertarianism-213265

Jeg er anarkist, jeg bruker ikke tiden min på politikk.

Den dagen flertallet skal få overkjøre mindretallet er vi ute og kjører! -Hei, vent?! Vi ER ute og kjører! Denne galskapen må stoppe...

Vis Medlemmets Profil

115 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 17:38

Haya99 skrev:...og nå er canadierne lei sitt høyrestyre og stemmer AP de også.....

Beklager sen tilbakemelding på denne, som du kanskje skjønner så er politikk ikke det jeg bryr meg mest om for tiden..

MEN! Så "snublet" jeg over denne: http://www.zerohedge.com/news/2015-10-20/good-luck-canada

Bank of America er bekymret for de LIBERALES fremgang i Kanada, Haya?! AP er vel for FAEN ikke et liberalistisk parti?? Har det RABELT FULLSTENDIG for deg nå???

Og IKKE nok med det; Men i Kanada HAR de visst nok ikke eget "arbeider-parti" (Labour), de har prøvd å stable noen på beina opp igjennom årene, men folk der borte vil tydelig vis ikke ha det?!

http://www.thecanadianencyclopedia.ca/en/article/labour-party/

https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Labour_Party

Dette var tidenes skivebom, vil jeg påstå! Bra jeg gikk tilbake og sjekket påstanden din, du var nære på å slippe unna med løgnen.... Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 18:06

Pakistansk vann (eller mangel på slikt) skal trygge Hayas pensjonisttilværelse:

http://steigan.no/2013/10/01/krigen-om-vannet-er-i-gang-vart-nestle-forer-an/

Vis Medlemmets Profil

117 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 18:33

Trollerud skrev:Pakistansk vann (eller mangel på slikt) skal trygge Hayas pensjonisttilværelse:

http://steigan.no/2013/10/01/krigen-om-vannet-er-i-gang-vart-nestle-forer-an/
Skal du takke nei til pensjon, du da?
Så lenge du nyter de samme godene som alle oss uvitende og umoralske, så ser du rimelig idiotisk ut ... når driver å klamrer deg fast oppe på din høye hest som beiter i naboens åker.

Vis Medlemmets Profil

118 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 18:41

Som forklart før; Om verdens sentralbanker fortsetter med "null-rente" i fem år til, er så godt som alle pensjonsfond i verden konkurs, statsobligasjoner er grunnpillaren i ethvert pensjonsfond.
-så jeg kommer nok aldri til å havne i den problemstillingen..

Men for å svare på spørsmålet, og samtidig late som om pensjonsfond vil overleve på null prosent avkastning, så er dette svaret:
Jeg vil MER enn gjerne takke nei til enhver statlig "gode", om staten lar meg være i fred. Om staten derimot TVINGER til seg ytelser fra meg, kommer jeg til å kreve motytelser tilbake.

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 18:44

En av Usa's siste politiske fanger er død. 87 år gammel, lenket til sengen med kjetting.

Man snakker ikke Skatteetaten imot og slipper unna med det.

Rest in Peace, Irwin Shiff..

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Okt 2015 - 19:37

Trollerud skrev:Som forklart før; Om verdens sentralbanker fortsetter med "null-rente" i fem år til, er så godt som alle pensjonsfond i verden konkurs, statsobligasjoner er grunnpillaren i ethvert pensjonsfond.

Men for å svare på spørsmålet, og samtidig late som om pensjonsfond vil overleve på null prosent avkastning, så er dette svaret:
Jeg vil MER enn gjerne takke nei til enhver statlig "gode", om staten lar meg være i fred. Om staten derimot TVINGER til seg ytelser fra meg, kommer jeg til å kreve motytelser tilbake.
Dette var jo et bra svar... du bevarer ditt anarkistiske alibi, samtidig som du kan nyte både nåværende og fremtidige goder.
Det er jo gjenkjennbart fra alle anarkister og frimenn og den slags hyklerske klovner.

Apropos anarkister .... jeg mener å huske at du gikk bort fra å kalle deg anarkist en periode, men det er altså tilbake nå?

Vis Medlemmets Profil

121 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 0:40

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:...og nå er canadierne lei sitt høyrestyre og stemmer AP de også.....

Beklager sen tilbakemelding på denne, som du kanskje skjønner så er politikk ikke det jeg bryr meg mest om for tiden..

MEN!  Så "snublet" jeg over denne: http://www.zerohedge.com/news/2015-10-20/good-luck-canada

Bank of America er bekymret for de LIBERALES fremgang i Kanada, Haya?!  AP er vel for FAEN ikke et liberalistisk parti??  Har det RABELT FULLSTENDIG for deg nå???

Og IKKE nok med det; Men i Kanada HAR de visst nok ikke eget "arbeider-parti" (Labour), de har prøvd å stable noen på beina opp igjennom årene, men folk der borte vil tydelig vis ikke ha det?!

http://www.thecanadianencyclopedia.ca/en/article/labour-party/

https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Labour_Party

Dette var tidenes skivebom, vil jeg påstå!  Bra jeg gikk tilbake og sjekket påstanden din, du var nære på å slippe unna med løgnen....  Evil or Very Mad

Hvis du ser på det politiske lanskapet i Canada og sammenligner med Norge så er det AP - selv om det heter Liberals. Ref også hvor likt Canada var Norden før denne kødden Harper tok over i 2006.

Vis Medlemmets Profil

122 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 0:49

Trollerud skrev:Som forklart før; Om verdens sentralbanker fortsetter med "null-rente" i fem år til, er så godt som alle pensjonsfond i verden konkurs, statsobligasjoner er grunnpillaren i ethvert pensjonsfond.

Pensjonsfond er som andre pengeplasseringer - de må forvaltes. Hvis avkastningen er 0 i obligasjoner - må de over på aksjer eller eiendom. Ref Oljefondet har gjort akkurat dette de sista åra med stor suksess.

Og så til dette geniale utsagnet: "Om staten derimot TVINGER til seg ytelser fra meg, kommer jeg til å kreve motytelser tilbake." Her avlører du deg totalt - du ser ikke skogen for bare trær:

Du betaler skatt - men får tilbake veier, infrastuktur, velferd etc - og de fleste innser at dette er et gjensidig godt samarbeid.

Men så er det da noen - som i tillegg hevder å ha dyp innsikt i skumle saker vi andre ikke forstår - som ikke fatter såpass grunnleggende ting.....det er faen meg utrolig.

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 3:54

Ref Canada og tidlige Australia - har kastet ut konservative drittsekker som fornekter klimaendringer. Men hele det rep. feltet til president er i denne kategorien - men gjett hva - de har ikke støtte i befolkningen og kommer nok en gang til å tape valg.

http://mm.aftenposten.no/kloden-var/blog/8210109

Det at de kontrollerer kongressen skyldes reint juks.

Ref også Exxon som har visst om klimaproblemene i 40 men handlet stikk imot sin viten - de kan nå riskere en rettsak pga dette.

Heldivis er gamle konservative hvite menn en utdøyende rase -dinosaurer.

Rep i US er inne i en dyp krise - som det ikke finnes noen bra løsning på.

Vis Medlemmets Profil

124 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 5:54

jhn skrev:Apropos anarkister .... jeg mener å huske at du gikk bort fra å kalle deg anarkist en periode, men det er altså tilbake nå?

Kan ikke huske å ha vandret vekk fra dette? Er man først blitt opptatt av ideen om at alle er like, er det vanskelig å se ting på en annen måte?
-Men jeg er jo litt bipolar, så hvem vet? Du får tråle gamle tråder og se om du finner noe som tyder på at jeg har sviktet min ideologi?

Vis Medlemmets Profil

125 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 6:06

Haya99 skrev:
Du betaler skatt - men får tilbake veier, infrastuktur, velferd etc - og de fleste innser at dette er et gjensidig godt samarbeid..

Det er faen meg utrolig at noen ennå ikke ser forskjellen på dette:

1) Betal skatt og få veier.

og

2) Få veier og betal skatt.

Siste tilskudd på stammen av offentlig pengesløseri fra meg, er acodrain-renner rundt en skateboardhall i Oslo for 3.000,- kr pr meter og støyskjermstolper med fundament til 11.000,- kr stykket. Tenk på det neste gang du kjører forbi en støyskjerm på motorveien? Hver stolpe du passerer koster gode 10.000,- kr, hver kvadratmeter av samme støyskjerm koster nok rundt 1.000-lappen, og hver lyktestolpe opp mot 40.000,- Gud forby man skal være kritisk til dette?

Så NEI, Haya; Man "betaler ikke skatt og får veier". Man betaler skatt og får gjeld.

Folk som støtter ideen om at penger skal ut i samfunnet gjennom offentlig forbruk, men som ikke er kritiske til hva det offentlige faktisk bruker dem på, bør være musestille -og ikke klage- den dagen Norge er like konkurs som Hellas er?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 18]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..