Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 18]

126 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 6:08

Haya99 skrev:
Ref også Exxon som har visst om klimaproblemene i 40 men handlet stikk imot sin viten - de kan nå riskere en rettsak pga dette..

En dame i Usa saksøker visst nevøen sin fordi han "klemte henne for hardt", så man kan risikere en rettsak for det meste? Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 6:53

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:
Ref også Exxon som har visst om klimaproblemene i 40 men handlet stikk imot sin viten - de kan nå riskere en rettsak pga dette..

En dame i Usa saksøker visst nevøen sin fordi han "klemte henne for hardt", så man kan risikere en rettsak for det meste?  Rolling Eyes

Hvis du ikke er helt historieløs så husker du kanskje rettsaken mot tobakksindustrien som gjorde det samme.....satt på vitenskapelige bevis - skjulte de og solgte røyde de visste drepte folk.

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 7:00

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

En dame i Usa saksøker visst nevøen sin fordi han "klemte henne for hardt", så man kan risikere en rettsak for det meste?  Rolling Eyes

Hvis du ikke er helt historieløs så husker du kanskje rettsaken mot tobakksindustrien som gjorde det samme.....satt på vitenskapelige bevis - skjulte de og solgte røyde de visste drepte folk.

Å? Du antyder at "Global oppvarming-mafiaen" sitter på "vitenskapelige bevis"?? Laughing

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 7:00

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:
Du betaler skatt - men får tilbake veier, infrastuktur, velferd etc - og de fleste innser at dette er et gjensidig godt samarbeid..

Det er faen meg utrolig at noen ennå ikke ser forskjellen på dette:

1) Betal skatt og få veier.

og

2) Få veier og betal skatt.

Siste tilskudd på stammen av offentlig pengesløseri fra meg, er acodrain-renner rundt en skateboardhall i Oslo for 3.000,- kr pr meter og støyskjermstolper med fundament til 11.000,- kr stykket. Tenk på det neste gang du kjører forbi en støyskjerm på motorveien? Hver stolpe du passerer koster gode 10.000,- kr, hver kvadratmeter av samme støyskjerm koster nok rundt 1.000-lappen, og hver lyktestolpe opp mot 40.000,- Gud forby man skal være kritisk til dette?

Så NEI, Haya; Man "betaler ikke skatt og får veier". Man betaler skatt og får gjeld.

Folk som støtter ideen om at penger skal ut i samfunnet gjennom offentlig forbruk, men som ikke er kritiske til hva det offentlige faktisk bruker dem på, bør være musestille -og ikke klage- den dagen Norge er like konkurs som Hellas er?

Snakker om langt mellom liv og lære her..... du jobber for det offentlige du i prinsippet fornekter - og kriger på nettet for anarki. Og ellers gjør du akkurat som andre betaler skatt og bruker samfunnet - og lever bra med det - men vil egentlig allt til livs. Fjompenisse..... (snart Jul)

Jeg tror også du kan gå ut fra at mye av samfunnet bestod lenge før du begynte å betale skatt.

Angående pengebruk på en skateboardhall - så vil jeg vel kalle det å satse litt på kommende generasjoner - det har jo vist seg at det er lønnsomt i lengden det også.....

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Prepper-tråden.. on Ons 21 Okt 2015 - 8:18

Haya99 skrev:

Snakker om langt mellom liv og lære her..... du jobber for det offentlige du i prinsippet fornekter

Jeg jobber vel ikke akkurat FOR det offentlige? Kommer an på øynene som ser, men jeg utfører oppgaver det offentlige "ønsker"? Som støyskjermer til 4.000 kr på løpemeter. Som nytt praktbygg for Oslos pistolskyttere. Som Skateboardhall og Nye Jordal Amfi

Ingen av byggverkene ville blitt en realitet om de skulle betales av brukerene, men enkelte "kloke hoder" mener de er "samfunnsøkonomiske investeringer", til tross for at at "markedet" aldri vil kunne finansiere dem...

-Da er det godt å kunne sende reginga til kommende generasjoner! cheers

Haya99 skrev:
- og kriger på nettet for anarki. .....

Det gjør jeg. Og det vil jeg fortsette med. Men jeg benytter enhver anledning i "det virkelige liv" også, til å fortelle unge mennesker om faren med å bruke 1.500.000.000.000,- kr pr år i en nasjon med såpass begrenset eksportindustri som vi har. Det er viktig å lære de unge at det kun er eksportindustrien som kan betale for importvarer, mange går rundt og tror at man kan kjøpe Teslaer for penger man tjener ved f.eks å bygge skateboardhaller. Heldigvis er de unge ganske flinke til å lære denne basicen. Det ville vært ille om de skulle gå rundt å tro slikt i voksen alder? Wink

Haya99 skrev:
Og ellers gjør du akkurat som andre betaler skatt og bruker samfunnet - og lever bra med det .....

Jeg vet ikke riktig på hvilket grunnlag du mener at jeg "lever bra med det"? -Men det fører seg igrunn inn i den endeløse rekken av ubegrunnede påstander du fører.....

Haya99 skrev:
- men vil egentlig allt til livs......

Jeg vil til livs det som ikke kan finansieres av frivillig samarbeid. Hvis du mener TVANG er en nødvendig del av menneskers eksistensgrunnlag, og har flertallet med deg i dette synet, blir jeg litt skremt...

Haya99 skrev:
Fjompenisse..........

I en gal verden er det de normale som blir sett på som avvikere....

Haya99 skrev:
Jeg tror også du kan gå ut fra at mye av samfunnet bestod lenge før du begynte å betale skatt......

Det kan jeg. Mine besteforeldre og deres foreldre, oppnådde ganske mye med frivillig samhandel. Verden fungerte på et vis uten tvang og frykt også..

Haya99 skrev:
Angående pengebruk på en skateboardhall - så vil jeg vel kalle det å satse litt på kommende generasjoner - det har jo vist seg at det er lønnsomt i lengden det også.....

Jepp... Vi kan jo se på alle OL-anleggene rundt om i verden, som skulle gi positive ringvirkninger i samfunnet.. Doktrinen din ER død og begravet, men det er tydelig at du sliter med å innse dette....

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 6:11

Ser at mitt barndoms hjemland sliter, som så mange andre.. Trøbbel

Presidenten der har mye til felles med Haya. Løsninger ser ut til å være å håpe og tro på mirakler.. Men dessverre for dem; Mirakler er sjeldne og langt i mellom, så det spørs vel om man kommer styrket ut av situasjonen med denne taktikken... study

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 6:14

Og mer negativitet herfra: - Oljebremsen er en realitet.

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 6:51

Trollerud skrev:Og mer negativitet herfra:  - Oljebremsen er en realitet.

Er ikke disse folka de samme som lurer oss - hvorfor tror du på dette?

Og de sier:

"Fire støtdempere

Grunnen til at meglerhuset ikke venter større effekter av oljesmellen på landsbasis, er at vi i Norge har fire såkalte støtdempere i økonomien.

Ifølge Aamdal er dette de fire støtdemperne:

Lave renter
Svak krone
Lavere lønnsvekst
God omstillingsevne"

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 6:57

Men her en noe som er mer skremmende:

http://www.huffingtonpost.com/mary-bottari/welcome-to-the-wholly-own_b_8330828.html

Koch-brødrene - mega rikinger - viktig del av Heritage Foundation og en finger med i spillet på det meste av det bedritne som skjer i US - står bak flere lovendringer som vil gjøre det umulig å se hvem som sponser hvem og gjøre det umulig å etterforske politisk korrupsjon.

Ref også han Rauner-kødden i Illinois - der har du de virkelige muldvarpene.

I Norge har vi jo vært så smart å velge en regjering som går i samme retning som US ved at de rike sponserne får skattelette. Det skjer også en viss innstramning i åpenhet -ved at man nå blir registrert hvis man sjekker skattlister - det neste er forbud - osv.

Og disse rikingene Thon Hagen og co - jeg frykter at de bor en liten Koch eller Rauner i flere av dem.

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 7:59

Haya99 skrev:

Ifølge Aamdal er dette de fire støtdemperne:

Lave renter
Svak krone
Lavere lønnsvekst
God omstillingsevne

I følge Trollerud så har ALLE land lav rente.
Svak krone er kanskje ikke det man skal ønske seg høyest, om man ikke vil hive seg på "The Race to the Bottom"?
Lav lønnsvekst er også en positiv ting for dem som vil knuse borgerenes kjøpekraft, med "hair-cut" på 1/5 av lønna leder vel olje-ingeniørene an i dette løpet? Det er slettes ikke en bra ting for en forbruksdrevet verden å redusere kjøpekraften til folk. Men Miljøpartiet De Grønne jubler sikkert. (Helt til de merker det på lommeboka..)
"God omstillingsevne"?? Omstille seg fra oljeeksport til å jobbe i offentlig forvaltning? Jeg skal kjøpe "god omstillingsevne" den dagen jeg ser konkrete eksempler på fagområder Norge er konkuransedyktige på, som ikke lar seg out-Source til lavkostland...

-Kjøper du slike "argumenter" når du leser dem? Virkelig? Shocked

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 9:23

Trollerud tar som vanlig feil:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_central_bank_interest_rates

Og det med å drepe middel og arbeider-klassen det er akkurat det som er hovedproblemet i US - ledet av dine kompiser. Og som er på gang her i landet ....litt etter litt.....

En av kapitalistenes store forbilder Henry Ford (som bl.a var nazist og hatet fagforeninger) men som gav arbeiderne skikkelig lønn og arbeidsvikår og dermed var med på å etablere markedet for sine egne produkter - skjønte jo dette ....man kan ikke la 90% - størstedelen av et potensiellt marked leve på minimum - da blir det ikke noe marked.

Men dagens Rep. i US er så infiltrert av Koch og Rauner at de ikke har en eneste tanke for dette - se den suppegjengen som stiller der borte nå.....ikke rart Berie Sanders får vind i seila.

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 9:37

Og ikke alt går dårlig - en statseid bank med en AP-pamp som sjef gjør det bra (og jeg bidrar):

http://www.dagbladet.no/2015/10/22/nyheter/dnb/bank/rente/bors/41619902/

DnB med 6,2 milliarder etter skatt i 3.kvartal......

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 12:36

Haya99 skrev:Trollerud tar som vanlig feil:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_central_bank_interest_rates

Og det med å drepe middel og arbeider-klassen det er akkurat det som er hovedproblemet i US - ledet av dine kompiser. Og som er på gang her i landet ....litt etter litt.....

En av kapitalistenes store forbilder Henry Ford (som bl.a var nazist og hatet fagforeninger) men som gav arbeiderne skikkelig lønn og arbeidsvikår og dermed var med på å etablere markedet for sine egne produkter - skjønte jo dette ....man kan ikke la 90% - størstedelen av et potensiellt marked leve på minimum - da blir det ikke noe marked.

Men dagens Rep. i US er så infiltrert av Koch og Rauner at de ikke har en eneste tanke for dette - se den suppegjengen som stiller der borte nå.....ikke rart Berie Sanders får vind i seila.

TPP-avtalen innføres av Obama..... silent

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 15:43

Haya99 skrev:Og ikke alt går dårlig - en statseid bank med en AP-pamp som sjef gjør det bra (og jeg bidrar):

http://www.dagbladet.no/2015/10/22/nyheter/dnb/bank/rente/bors/41619902/

DnB med 6,2 milliarder etter skatt i 3.kvartal......

Og aksjene stuper..

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/10/22/0823/DNB/underskudd-i-dnb-markets-for-frste-gang-siden-2008

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 16:42

Haya99 skrev:Kliff og Trolle - får være snill å gi dere noen tips. Hovedsaken i enhver prepper-strategi er jo å ha nok Gaffa:

http://offgridquest.com/survival/15-survival-duct-tape-tricks-every-prepp

Skulle hørt på Haya og kjøpt inn en masse gaffa-tape.

Nå har jeg ikke råd lenger, nedturen er begynt. Tillegget for lang og tro tjeneste er fjernet pga. markedssituasjonen pale

141 Re: Prepper-tråden.. on Tor 22 Okt 2015 - 19:58

Herfra og ut er det hver mann for seg selv?! Men; Invitasjonen står ved lag; skulle alt rakne, vet du hvor du finner meg! Jeg har begynnt å hamstre, og skal fortsette med det.. rabbit (Bruker "rabbit" smilyen, siden det ikke er noe "hamster"-smily)

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 2:05

Paul Ryan som nå blir GOPs speaker i kongressen:

http://www.huffingtonpost.com/peter-dreier/paul-ryan-right-wing-extremist_b_8347494.html

Kort sagt en ekstremist - som vil kutte alle rettigheter og støtte til fattige og arbeidstakere og er imot all regulering av kapital - men som selv fikk hjelp av det offentlige til å få utdannelse og også han famile fikk dette og kom seg fram av den grunn + at han giftet seg rikt - det hjelper jo endel......

Og han derre Irwin Schiff kødden som daua nylig 87 av kreft -og som Feds liksom tok livet av i flg Ron Paul - Pauls far...- det var vel historiens lengste selvmord - en sær tulling som ikke kunne akseptere noen av samfunnets grunnregler og lurte mange andre inn i trøbbel med sin propaganda mot skatt ilagt av Fed. på helt feil grunnlag.

Vis Medlemmets Profil

143 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 5:55

Regner med at Haya er enig med sin AP-kompis i DnB?

Slik må det være?!

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 6:14

Så tilbake til et tema litt mer nærliggende intensjonen med "prepper-tråden":

Nå varsles det negative renter også for privatpersoner. Dette betyr at det snart skal koste penger å ha pengene i banken.

Så spør jeg eder; Hvis det skal koste penger å ha dem på konto; Hvor mange kommer til å ta ut ALLE pengene, hver eneste lønningsdag, og legge dem i madrassen (eller annet sted) hjemme?

Hvem, andre enn Haya, vil BETALE bankene for å "passe på" pengene?

Hvis man tror sølv-prisen kommer til å holde seg lav, når bankene innfører negative renter... Vel.. Da så..

Masse kjedelig tekst..

De som tror vi er over kneika, og at alt skal ordne seg "snart", og tror dette dreier seg om å få brukt stemmeseddelen riktig, og overlate skjebenen til Våre Folkevalgte...

-skjerp dere... Dere er herved advart.... Suspect

Vis Medlemmets Profil

145 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 6:40

Enda mere kjedelige Zero Hedge rapporter, denne gangen er det boligprisene i København de har fokus på.

Etter tre år med negative renter i Danmark, har folk i Køben opplevd 60% "verdistigning" (man kan ikke annet enn å le av slikt?) på boligene sine! 60% !

Jeg appelerer til folks sunne fornuft her; TENK! Er dette en trend som kan fortsette? Haya mener selvsagt at det kan..

Det samme gjør visst danske pensjonsfond, som nå er tungt inne i boligmarkedet der, etter at de gikk på en smell i starten av "forrige finanskrise". -som jeg har forklart før; Når det kun er null, eller NEGATIV avkastning å få på "trygge investeringer", TVINGES pensjonsfond ut i høy-risikomarkeder som dette! Det gikk galt i 2007, hvorfor i all verden skal det gå bra nå, når ingen ting er endret, annet enn til det verre?

Ikke planlegg pensjonstilværelsen, basert på fondsavkstninger alene, tiden da boligmarkedet stiger med 10 til 20% årlig kommer IKKE til å vare...

Nå er det sølv som gjelder!

Zero Hedge i Danmark..

Om man ikke gidder lese alt, merk avsluttningen;
Finally, while we have no doubts how this latest housing bubble will end (in tears, for those wondering), one thing we find truly entertaining is Denmark's inflation rate: as the following chart shows, the officially reported inflation in the northern European nation is a whopping... 0.5%
-So let's get this straight: Copenhagen home prices rising at 12% per year (or more) and yet the Danish central bank is operating on the assumption that headline inflation is half of 1%?

Dette har jeg sagt SÅ mange ganger før, men gjentar det da jeg bryr meg om deres ve og vel; Når Sentralbanksjefeen står på TV og sier det for lite inflasjon i landet, IKKE tro på ham! monkey

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 7:43

En nobelpristagers forklaring på Danmarks situasjon er at de har låst sin valuta til euro - noe vi og svenkene ikke har gjort.

http://krugman.blogs.nytimes.com/2015/10/18/danish-doldrums/?smid=tw-nytimeskrugman&smtyp=cur&_r=0

Her kommenterer samme man en konpirasjonteori jeg er sikker på du vil omfavne:

http://krugman.blogs.nytimes.com/2015/10/17/monetary-conspiracy-theories/?smid=tw-nytimeskrugman&smtyp=cur

Nemlig at pengepolitikken ved kvantitative lettelser og lave renter -er for å redde Obama......

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 9:13

Haya99 skrev:En nobelpristagers forklaring på Danmarks situasjon er at de har låst sin valuta til euro - noe vi og svenkene ikke har gjort.

Krugmans økonomiske doktriner skal man frykte mer enn pesten. Krugman sier, i fullt alvor, at styrken til den amerikanske dollaren er at den er backet opp av verdens mektigste hær. Slike folk bør man frykte, ikke lytte til!
Videre omtalte Krugman orkanen "Katrina", som ødela verdier for mangfoldige milliarder og tok mange menneskeliv, som "bra for økonomien". Samme sa han om uværet rammet New York februar 2013..

-Det er klart at om ditt syn på verdensøkonomien styrkes i lys av krig og naturkatastrofer, da ser nok fremtiden bra ut!

For resten av oss, vi som mener at ødelagte byer er ødelagte verdier, så blir det litt motsatt?

Når det gjelder å "pegge", eller "ikke pegge"; Hvor lang tid brukte Sveits på å frigjøre sin valuta fra sin "pegging" mot Euro? Omtrent to sekunder?
Hva mener du betydningen av denne såkallte "peggingen" er? Kina "unpegged" seg fra Usd, så pegger de igjen, for så å av-pegge?

ALT, ABSOLUTT ALT, helt uten unntak, av det du ser i dette "peggesirkuset" dreier seg om å svekke sin egen valuta? Når pegget man sist for å STYRKE valutaen sin?

Støtter du The Race to the Bottom, Haya? For det høres virkelig slik ut...

Til dem som måtte både ha et åpent sinn, OG fremdeles følge med på denne kjedelige tråden:

Når verden er slik at man enkelte plasser blir straffet for å ha penger på konto (negativ rente), da er det slik at dem som måtte våge å betale positive renter (styrke valutaen sin) vil ende opp med alle sparepenger i verden på sine bank konti?
-Som kanskje hadde vært helt OK om "makredet" hadde maktet å låne mere, men i dag drukner verden i en gjeldsbyrde ingen anser som bærekraftig (utenom Haya), og da sitter man der og må betale ut renter, uten å få lånt ut.. Dette blir dyrt, ingen vil ta den jobben i disse dager...

Haya99 skrev:
Her kommenterer samme man en konpirasjonteori jeg er sikker på du vil omfavne: -Nemlig at pengepolitikken ved kvantitative lettelser og lave renter -er for å redde Obama......

Jeg vil garantert IKKE omfavne non sense-artikler som ikke skiller KLART mellom pengepolitikk og finanspolitikk. Bare nyttige idioter holder på med slik vranglære..

Men la meg spørre; Dersom det ikke er Obama som tjener på QE, og ikke vanlige folk, hvem er det da som tjener på det, og ønsker mer av det?
-Kunne vært greit å få ditt syn på dette?

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Prepper-tråden.. on Fre 23 Okt 2015 - 13:44

En konspirasjon fra virkligheten og en gigantisk en:

http://www.huffingtonpost.com/dave-johnson/exxons-funding-of-climate_b_8357206.html

Big oil har korrumpert hele det politiske system i US.

Av dagen 16 rep. presidentkandidater er det ingen som anerkjenner klimatrusselen. Her hjemme er det Frp som fortsatt er i lomma på big oil-propagandaen.

Hele høyreside i US politikk er infisert av dette -og de var disse som egentlig kom opp med "small-governement" ideen - for å hindre regulering.

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Prepper-tråden.. on Lør 24 Okt 2015 - 5:38

Hvem er Alistair Darling?

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Prepper-tråden.. on Lør 24 Okt 2015 - 10:02

Ingen gidder å se den vid for så å gjette hva poeget ditt er......latsabb!!!

Hvis man tar Big tobacco skandalen, Heritage Foundation, Big oil , brødrene Koch - Fox News -deinformasjon - så forklarer det mye av situasjonen i US idag og hvordor Rep er i så stort trøbbel som de er. Det er bare spørsmål om tid før de yngre velgere feier de av banen for godt hvis de ikke serøst endrer seg.

Se på Bengazi høringen - Hillary ble grilllet i 11 timer - etter samme mønster som de prøvde å ta Bill C med Kennet Starr - og Hillary kommer ut seende ut som president - og Ref som de faens idiotene de er som ha brukt skattebetalerner penger som en del av valgkampen.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 18]

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..