Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 19  Next

Go down  Innlegg [Side 10 av 19]

226Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 8:45

Trollerud

Trollerud
http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2016/02/04/0537/Kina/asia-i-dag-starter-nedtelling-til-kinesisk-bankkrise

Vel, omsider begynner norsk press også å omtale galskapen.. Haya har jo forklart at eksponensiell økonomisk vekst ikke er noe problem, og at det kan pågå leeeenge..

Vel, blir det Kyle Bass eller Haya99 som får rett?

-Og hvor mye tør folk flest vedde på Haya sine spådommer?

George Soros og "de fleste?" store hedgefondforvaltere har begynt valutakrigen mot den kinesiske sentralbanken allerede. George Soros kjørte Bank of England i kne på 1990-tallet. Denne gangen sikter han mot verdens nest største økonomi, og det er vel kanskje bare Haya som nå tror han vil mislykkes?

227Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 9:54

Mahatma

Mahatma
Trollerud skrev:
Haya99 skrev:
Snakk om å ødelegge forumet med å spamme med kun linker - kunne ikke falle med inn å klikke på den.

Nei, det skjønner jeg jo. Du vet sikkert ikke hvem Ken O'Keefe er, og hva han står for?

Du er den mannen i Norge som er MINST villig til å utvide dine horisonter og åpne deg for andre synspunkter. Men dette er det kun du, og de rundt deg, som taper på, ingen andre. Jeg gir deg MULIGHETEN til å utvikle deg, men er likegyldig til hvorvidt du bruker denne muligheten..

Can we have a hallelujah!

228Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 10:30

mortal

mortal
Trollerud skrev:
Nei, det skjønner jeg jo. Du vet sikkert ikke hvem Ken O'Keefe er, og hva han står for?
Et raskt søk her viser at dette er en fyr som mener at terrorangrepet 11.09.2001 ble iscenesatt av amerikansk etteretning i samarbeid med Mossad. Så får man da vurdere om man skal bruke mer tid på det han mener.

229Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 10:57

Trollerud

Trollerud
mortal skrev:
Trollerud skrev:
Et raskt søk her viser at dette er en fyr som mener at terrorangrepet 11.09.2001 ble iscenesatt av amerikansk etteretning i samarbeid med Mossad. Så får man da vurdere om man skal bruke mer tid på det han mener.

Faktisk så inbiller jeg meg at du ville like å lytte litt til Ken, Mortal.. Kanskje jeg tok feil?

Selv har jeg stor respekt for Ken og det han gjør, hadde fler vært som ham ville verden definitivt blitt en bedre plass..

Dessverre er det sånn at om man velger å forhåndsdømme folk utfa hva Google tryller fram av info, og HVA folk mener i enkelte saker, kontra HVORFOR de mener det (som man aldri finner ut om man ikke lytter til dem), da begrenser det litt hvem man ender opp å bruke tid på og med..

Sikkert ingen stor bombe, men også jeg mener at 911 er et mørkt kapittel i Imperiets historie, som definitivt burde ettergås bedre i sømmene. Det er alt for mange ubesvarte spørsmål der.

230Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 11:21

mortal

mortal
Faen Trolle, det er dårlig gjort å gjøre meg nysgjerrig. confused Mulig Ken O'Keefe (Jeg er ikke på fornavn med ham. clown ) er en bra mann med gode hensikter. Men jeg har lest en del  rundt hva enkelte mener om 911, der er det så mye svada og feil, at jeg blir svært skeptisk til alt som kommer fra personer som mener den ofisielle forklaringen ikke er riktig. Jeg er fullt klar over at USA har mange svin på skogen, med kriger, bortføringer og henrettelser som burde fått store konsekvenser for de ansvarlige. Det er mye å ta tak i for de som ønsker det, jeg synes det da er synd at enkelte roter seg bort i tullete konspirasjonsteorier. Vær kritisk, dette gjelder både mot myndigheter og konspirasjonsteoretikere.

Men jeg nekter fortsatt å bruke en time og femti minutter på den videoen. Cool

231Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 11:34

Trollerud

Trollerud
mortal skrev:Faen Trolle, det er dårlig gjort å gjøre meg nysgjerrig.

Ærlig talt; Hva tror du jeg prøvde på? alien

mortal skrev:
Men jeg nekter fortsatt å bruke en time og femti minutter på den videoen. Cool

Javel? Hva med 2 timer og 30 minutter, da?

232Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 12:01

Haya99

Haya99
Mens man graver i fortida foregår konspirasjonen rett foran nesa på hele verden NÅ:

I Iowa valget så jukset Demokratene ved at de ikke telte skikkelig - og valget kan ikke etterprøves, for man talte antall folk i en gruppe - samt at de påstår Clinton vant 6 myntkast på rad - noe som kan skje 1 av 64 ganger - og det skjedde sikkert ikke når the establishment ønsket det.
Hadde det blitt 3-3 i myntkast så hadde Sanders vunnet.

Og bland Rep - så vant Ted Cruz overraskende etter at kan folk rett før valget hadde sendt ut en falsk meldig om at Carson trakk seg - noe som sannsynlig bidro til Cruz overraskende seier - og Rubios gode resultat. Carson hadde mange av de mest evangeliske velgerne som ville velge Cruz/Rubio hvis de ikke hadde Carson.

Og hele valgsystemet i US det manipulering og juks lett kan forekomme er jo en bananrepublikk verdig - men det er umulig å endre for "the establishment" vil ha mulighet til manipulasjon.

233Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 12:04

Haya99

Haya99
Trollerud skrev:
Sikkert ingen stor bombe, men også jeg mener at 911 er et mørkt kapittel i Imperiets historie, som definitivt burde ettergås bedre i sømmene. Det er alt for mange ubesvarte spørsmål der.

Trump - av alle - tok jo opp Bush rolle før 911 -og pekte på at han ble advart om akkurat det som skjedde på forhånd - uten å gjøre noe med det - at dette ikke fikk mer betydning -kan man jo spekulere i -og se på hva det sier om media i US.

234Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 13:19

Trollerud

Trollerud
Haya99 skrev: -og se på hva det sier om media i US.

Heldigvis er "medias" rolle forbi. Det er bare gamlinger som fremdeles lytter til den "etablerte" pressen, ungdommen, meg inkludert, har kuttet ut den gammeldagse propagandamaskinen for lenge siden...

Nå var det nylig en sak som ble omtalt i de "alternative" nyhetskanalene, husker ikke detaljer som land og navn, men historien var at et styremedlem i et stort mediekonsern, med STOOORE røde tall på boka, brukte pressen til å fremme sitt kandidatur som politiker av noe slag, idiotene som stiller opp og går til stemmeurnene stemte på fyren, han fikk så "politisk makt", og brukte denne makten til å gi en "redningspakke" til sin gamle arbeidsgiver... Men dette er vel ikke "sjokknyheter" lengre...

Det er også viden kjent at både George Soros og Hilary Clinton eier store aksjeposter i firmaet som lager programvaren for de amerikanske "stemmetellingsmaskinene".. Men det er selvsagt ikke problematisk, og ingen ting å bry seg om.... Sleep

235Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 14:28

Haya99

Haya99
Nå er jo youtube endel av "media" det også...... til og med ganske etablert.... og på børsen - med svimlende tall - som nå er Trolles nye bibel...hahah snakk om å bli lurt..

236Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 04.02.16 16:02

Trollerud

Trollerud
På hvilken måte er jeg lurt, Haya?

Jeg er da ikke kommunist, og motstander av børs? Jeg er bare motstander av å bruke skattepenger på å redde firmaer som ikke kan stå på egne bein økonomisk.

(Jeg er motstander av skattepenger generellt også, forresten, men det vet sikkert de fleste nå...)

Siden du tydligvis ikke helt forstår; Jeg tror IKKE alt jeg ser på YT! Shocked

-men YT har den muligheten at man kan SØKE opp ting man lurer på, og få FORSKJELLIGE synspunkter tilbake? I tillegg kan man spørre i kommentarfeltet, og få tips fra andre YT brukere..

Dette er selvsagt en STOR forskjell fra TV og aviser, som kun er enveiskommunikasjon...

Det er problematisk at YT, Google og FB sensurerer så mye som dem gjør, men det er uansett en million ganger bedre å holde seg oppdatert, og å utvikle sine horisonter gjennom mulighetene disse gir, til tross for sine svakheter..

237Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 05.02.16 6:07

Haya99

Haya99
Trollerud skrev:På hvilken måte er jeg lurt, Haya?

Jeg er da ikke motstander av børs?

...neivel nei - da har jeg misforstått en smule...

Trodde du var motstander av ALT ...hele systemet ....

Men du gidder ikke legge så mye i det at du går utenfor YT og Google? ....hehehe ja det var anarkisten sin det...

238Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 05.02.16 8:58

Palma

Palma
Haya99 skrev:

Snakk om å ødelegge forumet med å spamme med kun linker - kunne ikke falle med inn å klikke på den.

Dette var dagens kommentar:shock: Laughing Når man ser samlingen av argumentasjon og linker i denne og konspirasjonstråden måtte jeg flire. Dette ødelegger forumet??? bare det holder seg her så er det greit og artig for meg. Har man behov for å flire litt og fordype seg så har vi ihvertfall muligheten i disse to trådene...

239Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 05.02.16 10:06

Trollerud

Trollerud
Palma skrev: Dette ødelegger forumet??? bare det holder seg her så er det greit og artig for meg. Har man behov for å flire litt og fordype seg så har vi ihvertfall muligheten i disse to trådene...

Dette var oppløftende ord fra Palma.. Og her har jeg sittet med inntrykket av at svartmalingen min kun bidrar til dårlig stemning og svarte skyer. Da er det trivelig å lese at en og annen faktisk benytter seg av muligheten til å "fordype seg litt", og at dette kommer fra en kar som ellers ser ut til å ha beina godt plantet på og i jorda, og en edruelig holdning til de virkelige verdiene i livet, oppleves som et bra pluss her i gården..

Kanskje jeg like gjerne kliner til med mer svartmaling, ikke for å trekke stemningen ned, men for å trekke bevisstheten opp:

Her kommer nok en Zerohedge-graf. Det er igrunn ikke så veldig viktig å forstå detaljene her, men kortversjonen er at stolpen under Deutche Bank er summen av utestående lån hos denne banken, og de andre stolpene er hhv Tysklands og EUs brutto nasjonalprodukt. Så får hver og en gjøre seg opp en mening om disse spørsmålene:

Bør "mannen i gata" overta forpliktelsene for disse lånene? Skal skattepengene gå til å betale ut avdrag til bankens investorer? Haya er visst av den oppfatningen?

Hvis det skal være mannen i gatas oppgave å sørge for at bankene ikke går konkurs; Er dette da en engangsaffære? Skal hjelpen være tidsbegrenset, eller skal dette være en permanent samfunnsendring?

Som sagt; dette er tall fra EN bank. Og det er mange, mange andre som sliter, både i EU, i Kina, i Sør Amerika, i Canada og i Usa..

Vi står ved ett veiskille; Skal vi slutte å redde "børsene" med skattepenger, eller skal vi være og forbli melkekyr for "kapitalmarkedene" til evig tid?

Man har nok dessverre ingen løsning som ligger midt i mellom disse ytterpunktene nå, dette er en ubehagelig virkelighet som må tas tak i. Jeg håper alle foreldre tar en ekstra titt på sine unge og håpefulle nå, og tar kloke valg på barnas vegne..

Å-ja, så var det grafen, da:

Prepper-tråden.. - Page 10 DB%20GDP_0

240Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 05.02.16 16:43

jhn

Trollerud skrev:
Palma skrev: Dette ødelegger forumet??? bare det holder seg her så er det greit og artig for meg. Har man behov for å flire litt og fordype seg så har vi ihvertfall muligheten i disse to trådene...

Dette var oppløftende ord fra Palma.. Og her har jeg sittet med inntrykket av at svartmalingen min kun bidrar til dårlig stemning og svarte skyer.
Det sier jo litt om hvor lett det er å misforstå ting og tang som blir sagt og gjort på nettet ... legg det på minnet, du.
Stemningen varierer mellom vantro og kjempegod.

Trollerud skrev:
Da er det trivelig å lese at en og annen faktisk benytter seg av muligheten til å "fordype seg litt", og at dette kommer fra en kar som ellers ser ut til å ha beina godt plantet på og i jorda, og en edruelig holdning til de virkelige verdiene i livet, oppleves som et bra pluss her i gården..

Kanskje jeg like gjerne kliner til med mer svartmaling, ikke for å trekke stemningen ned, men for å trekke bevisstheten opp:
Jeg ville overdrive hvis jeg jeg sa at du inspirerer til fordypning, men du har jo til tider stor underholdningsverdi, det skal du ha Shocked
Haya har jo et poeng ... skal man bare sitte å argumentere mot hverandre ved hjelp av videolinker vil det fort bli kjedelig.

scratch men litt sånn ellers ... uten at det har noe med noen å gjøre ... er ikke dette ".. en edruelig holdning til de virkelige verdiene i livet" egentlig en litt merkelig setning å bruke om en som nyter en øl eller to eller tre ... og/eller en liten knert? scratch er det ikke? scratch Hæ? Question

241Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 07.02.16 6:14

Trollerud

Trollerud
OK.. Så jeg forstår at jhn mener jeg trekker konklusjoner på for dårlig statistisk grunnlag.. Sad

So be it! Jeg gir meg ikke SÅ lett!

I denne verden, der vi konspirasjonsteoretikere skal latterliggjøres og undergraves for en hver pris (og den prisen mener jeg er VIRKELIG høy!), er det som regel trivelig å lese om nye tilskudd til vår bevegelse..

Heldig vis for meg, var all morgen kaffen allerede fortært da jeg leste denne artikkelen, ellers ville nok mye gått i vrangstrupen!! Hvis mannen som lagt på vei forårsaket dagens situasjon i Midt-Østen kan ta bladet fra munnen, og dypt og iherdig ta oppgjør med sin fortid, innse sine tidligere svakheter og innrømme sine egne, og høyst dramatisk feil, da blir Trolleruden NESTEN litt rørt og beveget!

Kan DENNE mannen endre kurs så dramatisk, da kan Haya også snu!

Er du openminded nok til å etterprøve dine verdisyn?

242Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 07.02.16 10:37

Mahatma

Mahatma
Det kom som ett sjokk for Tyler Durden?! Razz

Noen som har tatt ut sykelen ennå?

243Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 07.02.16 11:08

jhn

Trollerud skrev:OK.. Så jeg forstår at jhn mener jeg trekker konklusjoner på for dårlig statistisk grunnlag..  Sad

So be it!  Jeg gir meg ikke SÅ lett!

I denne verden, der vi konspirasjonsteoretikere skal latterliggjøres og undergraves for en hver pris (og den prisen mener jeg er VIRKELIG høy!), er det som regel trivelig å lese om nye tilskudd til vår bevegelse..
Ja, du forstår rett .. for dårlig statistisk grunnlag, og ofte noe merkelig logikk, som gjør det vrient og knotete å diskutere med enkelte. Jeg tror det er grunnen til at såpass få gidder å argumentere mot dere.
Nå ser det også ut til at du mener du er et offer ... latterliggjøringa fikser mange av dere greit på egenhånd

244Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 07.02.16 11:17

Trollerud

Trollerud
jhn skrev:Nå ser det også ut til at du mener du er et offer ?

Question

Og her som jeg KUN prøver å redde DERE fra å bli offer i det som kommer! Shocked

Jeg er da hverken offer, har vært offer, eller kommer til å bli et offer... cheers

245Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 07.02.16 11:21

Trollerud

Trollerud
Mahatma skrev:Det kom som ett sjokk for Tyler Durden?! Razz

Noen som har tatt ut sykelen ennå?

Tror ikke mange så DEN komme?!

Syklene tar jeg bare ut når jeg skal flytte dem fra Hønsehuset til vedskjulet, igrunn...

Men reiser til England om to uker (om verden ikke har gått under ennå) og får tilbake OW-tanken min.. 3 år der borte, omsider er den ferdig. Så da gleder jeg meg til å både skru OW og dyrke tomater og frimure steinovn i ukene som kommer! afro

246Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 08.02.16 16:54

Haya99

Haya99
80 % fare for resesjon i norge i flg goldman sacks - og de stoler vi jo på?

http://e24.no/makro-og-politikk/over-80-prosent-fare-for-resesjon-i-norge/23612323

247Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 09.02.16 5:27

Trollerud

Trollerud
100% sjanse Haya. 100%..

Jim Rogers igår: "The Market Knows It's Over, We're All Going To Suffer"

Seriøst på tide å dra hodet ut av sanden snart! Nivået du er ignorant til det som skjer "der ute" er jo hinsides?! Hva skal til for at du innser hva som er i ferd med å skje? Håper du er klar til å ta konsekvensene av valgene dine som en mann? For det blir ingen hjelp å få fra Jens og Erna, om det er dem du baserer fremtiden på...

248Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 09.02.16 8:20

Haya99

Haya99
Trollerud skrev:100% sjanse Haya. 100%..

Jim Rogers igår: "The Market Knows It's Over, We're All Going To Suffer"

Seriøst på tide å dra hodet ut av sanden snart!  Nivået du er ignorant til det som skjer "der ute" er jo hinsides?!  Hva skal til for at du innser hva som er i ferd med å skje? Håper du er klar til å ta konsekvensene av valgene dine som en mann? For det blir ingen hjelp å få fra Jens og Erna, om det er dem du baserer fremtiden på...

Fjonpung!

.... selv om det skulle bli resesjon i Norge betyr ikke det at verden as we know it is over.

Hvis du leser hele så ser du at den modellen de bruker er ganske suspekt. Sånne tullinger som deg som driter i buksa for en liten nedgang i aksjekursen må ha det vondt - fly rundt og være pisseredde hele tida.

Som før nevnt - er ikke mange åra siden "Peak oil" var det store spøkelset - nå er det derivater.....

249Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 09.02.16 8:51

Trollerud

Trollerud
Haya99 skrev:Som før nevnt - er ikke mange åra siden "Peak oil" var det store spøkelset - nå er det derivater.....

Du ser ikke sammenhengen?

Verdens oljeproduksjon "peaket" for lenge siden. Etter hvert som den "enkle oljen" ikke var nok, måtte man til på vanskeligere felt. Nordsjøen, med dyp ned til 300 meter kom vel først, så 500m så måtte man videre; Det ble Ultra Dypvannsbrønner i Sør Amerika. Dette var HELT uøkonomiske prosjekter, men man fikset finansiering med talltriksing, derivater, og kredittratingselskaper som var i lommene på finansinstitusjonene.
Boblen fikk vokse vilt og uhemmet.
Nye tilskudd kom, som skiferolje og oljesand. Break-even på 80 USD var plutselig normalen, og ingen ting å bekymre seg over?

Jeg tror ikke du forstår at man ALDRI hadde kommet til USD 140 pr fat, men holdt seg konstant på ca 30, om all olje vi brukte var like enkel å få opp som de beste Saudi-feltene? De har hatt, og har, break-even på under 30? Og dette legger du i samme kurven som Brasils ultra-dypvannsbrønner?

Merkelig at voksne folk ikke klarer å se sammenhengen mellom vanskeligere utvinning, og høyere pris, og feilen som ble gjort ved å trykke penger fra "løse lufta" for å finansiere eksperimentene med å utvinne de vanskelige oljefeltene?

Du som er slik en "fracking-entusiast" burde evne å se den DIREKTE sammenhengen mellom QE-programmene og arbeidsplassene i Frackingindustrien?
-Nei? Du klarer ikke se det? (Hvorfor er jeg ikke overrasket?)

Det store spøkelset er, som jeg har sagt i fler år nå; Forventningen til evig eksponensiell vekst på denne kloden. Derivatene er bare et verktøy bankene fant opp for å tåkelegge finansieringsprosessene. Har man ikke råd til å gjøre en jobb UTEN bruk av derivater, har man ikke råd MED derivater heller, men man klarer å forskyve tidspunktet man oppdager at man ikke hadde råd til et langt senere tidspunkt. -mad langt verre konsekvenser når man innser hva man har gjort..

-Noen innser visst aldri hva man har gjort, da.. Og det er litt skummelt... (Igrunn er det vel DET som skremmer meg mest, når jeg tenker meg om; Noen vil gi full gass videre, selv om veien er ødelagt..)

250Prepper-tråden.. - Page 10 Empty Re: Prepper-tråden.. on 09.02.16 9:07

Trollerud

Trollerud
Dagens Næringsliv i dag

- Jeg tror at sentralbankene skriver de økonomiske lærebøkene på nytt. Problemet er at det er uklart hvor dette vil ende. Historien tyder på at dette ikke er en bærekraftig utvikling, sier hedgefondforvalter Brian Kelly hos BKCM til CNBC.

Uklart hvor dette vil ende?? FJONPUNG!!

Dette fikser Bernie Sanders! Ikke noe å lure på en gang! Faens fjonpunger! Ingen grunn til bekymring, vi bare skattelegger de rike, og så går dette så jævelig bra, så! pig

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 19]

Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 19  Next